[ad_1]
Heb je ooit iets online gekocht zonder eerst naar klantbeoordelingen te zoeken? Als je bent zoals de meeste volwassenen in de VS, zou je antwoord een duidelijk “Nee!” moeten zijn.
Studies suggereren dat 72% van de online consumenten lees tussen de twee en tien klantrecensies en getuigenissen voordat u daadwerkelijk een aankoop doet. Geen online recensies over uw bedrijf hebben is ook geen keuze.
Omdat, volgens onderzoek, zelfs als je één negatieve recensie krijgt van een ontevreden klant (of een sluwe concurrent die neprecensenten inhuurt om je te belasteren), heb je ongeveer 12 positieve recensies nodig om de effecten ervan tegen te gaan.
Daarom moet u een uitgebreide strategie hebben om meer positieve beoordelingen te krijgen en uw tevreden klanten aan te moedigen om het woord voor u te verspreiden. Positieve online beoordelingen vergroten niet alleen uw kansen op meer verkopen, maar verbeteren ook de online zichtbaarheid van uw merk aanzienlijk.
Hier zijn een paar redenen waarom uw doelklanten uw beoordelingen waarschijnlijk online zullen vinden.
Mensen zoeken actief naar online reviews
De grootste reden waarom mensen uw beoordelingen (positief of negatief) online zullen vinden, is omdat meer dan 90% van de consumenten actief zoeken naar beoordelingen voordat u een verkooppunt bezoekt of een aankoop doet.
Dit is een verbijsterende statistiek gezien het feit dat veel bedrijven met een online aanwezigheid nog steeds geen goed gedefinieerde strategie voor online beoordelingsbeheer hebben.
Uit een afzonderlijke studie van Pew Research Center blijkt dat 82% van de volwassenen in de VS zegt dat ze op zijn minst soms online beoordelingen controleren voordat ze een aankoop doen. Deze neiging is zelfs nog groter bij millennials.
Uit het onderzoek blijkt ook dat 67% van de wekelijkse online shoppers het belangrijk vindt om de laatste recensies van een product te controleren voordat ze zelfs maar overwegen het te kopen.
Kortom, positieve online beoordelingen geven u een duidelijk voordeel ten opzichte van uw concurrenten en vergroten uw kansen om vreemden in kopers te veranderen.
Mensen vertrouwen online beoordelingen meer dan andere mensen… vreemd genoeg
Hoe ongelooflijk het ook klinkt, ongeveer 64% vertrouwt online beoordelingen, zelfs van volslagen vreemden, net zoveel als ze de aanbevelingen van hun vrienden vertrouwen. Overweeg de praktische implicaties hiervan voor uw bedrijf. Online beoordelingen hebben niet alleen een directe impact op uw merkimago, maar ook op uw verkoopcijfers. Volgens een onderzoek aan de Harvard Business School leidt een stijging van één ster op Yelp tot een omzetstijging van 5-9%, terwijl een enkele negatieve recensie je tot 30 klanten kan kosten.
Dit komt niet als een verrassing, aangezien uit andere onderzoeken is gebleken dat 92% van de klanten liever koopt bij bedrijven met een gemiddelde beoordeling van 4 sterren. Aan de andere kant aarzelt 86% van de klanten om iets te kopen bij een bedrijf dat een negatieve online review heeft.
Het is duidelijk dat beoordelingen een veel grotere impact hebben op de psychologie van kopers dan de meeste mensen denken.
Meer beoordelingen betekent hogere zoekresultaten
Een van de belangrijkste doelen van Google Zoeken is om gebruikers de meest relevante resultaten te bieden. Google weet dat mensen online beoordelingen vertrouwen, er actief naar zoeken en graag feedback van gebruikers lezen. In feite vertrouwen mensen zoekmachines meer dan enige andere vorm van media wanneer ze op zoek zijn naar informatie over een bedrijf.
Daarom bevatten de lokale zoekresultaten van Google bedrijfsbeoordelingen van sites zoals Yelp, TripAdvisor en vele anderen.
Een hoge beoordeling op deze sites betekent dat u een grotere kans heeft om bovenaan de lokale zoekresultaten van Google te verschijnen.
En dat is niet alles.
Als een klant specifiek op zoek is naar reviews over uw bedrijf of producten, geeft Google waarschijnlijk resultaten weer van verschillende externe bronnen, zoals recensiesites, feedbackforums van klanten en posts op sociale media.
En als u een productbeoordelingssectie in uw eigen winkel of website heeft, kunt u niet alleen uw geloofwaardigheid vergroten, maar ook nieuwe unieke inhoud voor uw site genereren, waardoor u hoger in de zoekresultaten kunt komen.
Negatieve beoordelingen verspreiden zich veel sneller
Er is een reden waarom negatief nieuws de meeste nieuwszenders, tijdschriften en andere media domineert.
Omdat slecht nieuws en controverse sneller verkopen en verder reizen. Deze menselijke eigenschap hangt nauw samen met negativiteitsbias.
Hetzelfde geldt voor negatieve recensies.
Volgens ZenDesk deelt 54% van de mensen negatieve merkervaringen met meer dan vijf andere mensen (die deze vervolgens waarschijnlijk zullen delen).
Maar slechts 33% deelt goede ervaringen met wie dan ook, online of offline.
Dit betekent dat negatieve reviews niet alleen vaker worden geplaatst dan positieve reviews, maar ook meer online exposure krijgen.
Dus als u nog niets aan uw online beoordelingen doet, zullen uw doelklanten waarschijnlijk meer negatieve beoordelingen over u vinden dan positieve.
Veelgestelde vragen
Hoeveel reviews lezen mensen voordat ze een aankoop doen?
Studies suggereren dat 72% van de online consumenten tussen de twee en tien klantrecensies en getuigenissen leest voordat ze daadwerkelijk een aankoop doen.
Hoe vinden mensen online reviews?
Mensen zoeken actief naar online reviews. Mensen vertrouwen online beoordelingen meer dan andere mensen. Meer beoordelingen betekent hogere zoekresultaten. Negatieve beoordelingen verspreiden zich veel sneller.
Waarom zijn online beoordelingen belangrijk?
Online beoordelingen zijn belangrijk omdat ze mensen een idee geven van de kwaliteit van de service of producten die u levert. Potentiële klanten, medewerkers en zakenpartners gebruiken allemaal online beoordelingen om uw bedrijf te beoordelen.
Hoe verbeter ik mijn positie in de lokale zoekresultaten van Google?
Een hoge beoordeling op sites als Yelp en TripAdvisor betekent dat je een grotere kans hebt om bovenaan de lokale zoekresultaten van Google te verschijnen.