[ad_1]
Een van de beste manieren om klanten te vinden en uw bedrijf uit te breiden, is via beoordelings- en directorysites. Het is ook hoe u uw online reputatie kunt laten groeien en waardevolle lessen kunt leren over uw marketing, product en zelfs hoe uw werknemers uw bedrijf zien. Het is dus essentieel dat u weet waar mensen over uw bedrijf praten en wat ze zeggen.
Door blijven vooruitlopen op het spel en uw publieke imago in de gaten houden, u kunt op de hoogte zijn van eventuele negatieve beoordelingen of meningen van uw bedrijf, plus het geeft u de kans om snel het goed te maken en uw online reputatie te verbeteren.
Er zijn ook beoordelingssites die de medewerker perspectief op bedrijven. Dit is niet alleen waardevol, zodat u kunt zien wat voor soort werkomgeving uw bedrijf heeft en hoe deze is waargenomen door uw werknemers, maar welk beeld wordt gepresenteerd aan potentiële toekomstige werknemers.
Sommige review- en directory-sites bieden tegen betaling ook een hogere mate van betrokkenheid. U kunt advertenties plaatsen en uw bedrijf laten voorstellen wanneer sitebezoekers categorieën onderzoeken die verband houden met uw bedrijf. Andere sites bieden leadgeneratie, webdesign en diensten gericht op groei en uitbreiding van uw online aanwezigheid.
Wat het doel van uw bedrijf ook is, hier zijn 20 sites voor bedrijfsrecensies die u moet kennen.
1 – Yelp
Ongetwijfeld de bekendste en meest gebruikte site voor bedrijfsrecensies, het is van vitaal belang dat bedrijven niet alleen hun profiel claimen op Yelp, maar hun recensies en commentaren nauwlettend in de gaten houden. Dit kan essentieel zijn voor de groei van uw bedrijf, aangezien 94% van de consumenten beweert dat een positieve beoordeling hen meer geneigd maakt om een bedrijf te betuttelen.
Yelp behoort tot de top tien van sociale netwerken in de Verenigde Staten, met studies die aantonen dat naar schatting 12% van de Amerikaanse consumenten de site regelmatig gebruikt. Dat komt neer op bijna 75 miljoen mensen per maand. Naast het feit dat bedrijven hun profiel claimen en behouden, heeft Yelp mogelijkheden voor betaalde advertenties en plaatsingen om klanten en bezoekers van de site te bereiken.
2 – Trustpilot
Trustpilot, opgericht in 2007, is een gratis website voor bedrijven en consumenten, gebouwd op een platform van transparantie. Het heeft meer dan 167 miljoen beoordelingen met bijna 8 miljard maandelijkse vertoningen van de inhoud.
De site staat vermeld als een van de beste Alexa-sites op internet en biedt een zeer gedetailleerd categoriesysteem waarmee potentiële klanten kunnen zoeken naar de exacte services of producten die ze nodig hebben.
3 – Beter zakenbureau
Het Better Business Bureau, een van de oudste diensten waar klanten meer te weten konden komen over bedrijven, werd opgericht in 1912. Generaties lang is het een normbepaler geweest voor goede service en is het synoniem geworden met positieve zakelijke praktijken. De BBB is ook uniek omdat het lokale kantoren heeft in elke Amerikaanse staat en in Canada, waardoor het actief kan zijn op gemeenschapsniveau.
Naast het bieden van ondersteuning voor bedrijven en BBB-accreditaties, volgt de organisatie oplichting en stelt het consumenten in staat beoordelingen achter te laten en klachten in te dienen. Ze behandelen geschillenbeslechting en behandelen klachten tegen non-profitorganisaties en liefdadigheidsinstellingen.
4 – Google-recensies
Naar schatting worden er elke dag bijna 8 miljard zoekopdrachten op Google uitgevoerd, waardoor het essentieel is voor bedrijven om de service te controleren en te gebruiken om hun bedrijf te vertegenwoordigen. Bedrijven kunnen eenvoudig hun bedrijfsprofiel toevoegen of claimen via de site, waardoor hun informatie wordt weergegeven wanneer mensen niet alleen rechtstreeks naar hun bedrijf zoeken, maar ook naar gerelateerde termen over hun bedrijf of product.
5 – WHOIS-zoekopdracht
OK, dit is geen review-site, maar WhoIs is een krachtig hulpmiddel voor consumenten om vertrouwen in een bedrijf te winnen. De website biedt een domeinopzoekfunctie waarmee het publiek kan achterhalen wie er echt achter een website of bedrijf zit. Hoewel het geen directe beoordelingen biedt, kan het van vitaal belang zijn wanneer een bedrijf onder een andere naam werkt of om aan te tonen dat het een legitiem bedrijf is en geen zwendel of fly-by-night operatie.
6 – SEC Edgar-database
Beheerd door de Amerikaanse Securities and Exchange Commission, staat de Edgar Database voor Elektronisch verzamelen, analyseren en ophalen systeem. Het bevat miljoenen bedrijfs- en individuele deponeringen, waardoor investeerders, bedrijven en klanten toegang hebben tot informatie via de gratis openbare database. Dit kan van vitaal belang zijn voor bedrijven terwijl ze groeien en op zoek zijn naar potentiële investeerders.
7 – Beoordelingen van vertrouwde bedrijven
Trusted Company Reviews biedt bedrijfs- en productrecensies en aanbevelingen van experts. Ze gebruiken prijzen, waarde, interesse en reputatie om hun beoordelingen te ontwikkelen. De site splitst onderwerpen ook op in kleinere categorieën, zoals elektronica, apparaten en gezondheid en schoonheid. Bedrijven kunnen hun product of bedrijf rechtstreeks ter beoordeling voorleggen aan hun redactie.
8 – Sitejabber
Met een directory van meer dan 180.000 bedrijven en meer dan acht miljoen recensies, levert Sitejabber sinds 2007 klantinput over kleine bedrijven. Sitejabber schat dat meer dan 150 miljoen mensen de site hebben gebruikt. Bedrijven worden aangemoedigd om hun profiel te claimen en de site vermeldt ook trending bedrijven naast het aanbieden van een browserextensie om te helpen bij beoordelingen terwijl gebruikers op internet surfen.
9 – Zomato
Zomato is in 2010 speciaal voor restaurants gelanceerd en is een beoordelingssite waarmee klanten beoordelingen kunnen schrijven over eetgelegenheden en hun diensten. Recensenten kunnen ook foto’s uploaden, bezorgbestellingen plaatsen en reserveringen maken. Zomato biedt bezoekers samengestelde lijsten met restaurants op basis van keuken, thema’s, locatie en meer.
Voor restaurants en food-based bedrijven biedt Zomato marketingtools, evenals een blog met operationele tips, casestudy’s en zelfs informatie over goede doelen. Een ander uniek aspect van Zomato is Hyperpure, een inkoopservice waarmee bedrijven hoogwaardige ingrediënten en keukenproducten kunnen aanschaffen.
10 – Angie
Angi, voorheen bekend als Angie’s List, levert al meer dan 25 jaar beoordelingen en prijsramingen van bedrijven en diensten. Oorspronkelijk gemaakt om lokale aannemers onder de aandacht te brengen en eerlijke beoordelingen te bieden voor huiseigenaren in Columbus, Ohio, is de site uitgegroeid tot een showcase van meer dan 250.000 bedrijven met beoordelingen en interacties van meer dan 150 miljoen gebruikers.
11 – Bing-plaatsen
Als onderdeel van het populaire zoekmachine-alternatief voor Google, stelt Bing Places bedrijven in staat hun profiel te claimen en op te nemen in de resultaten van zoekmachines als een geverifieerd bedrijf. Met bijna een derde van de desktopzoekopdrachten uitgevoerd op Bing, kan het zeker een essentieel onderdeel zijn van een groter online reputatieplan en mag het niet worden verwaarloosd door bedrijven.
12 – Alliantie voor zakelijke consumenten
De Business Consumer Alliance is een lidmaatschapsprogramma zonder winstoogmerk dat al bestaat sinds 1928, oorspronkelijk onderdeel van de BBB, maar in 2013 zelfstandig op de markt kwam. Het bevordert zelfregulering en kent lettercijfers toe variërend van AAA tot F, waardoor de publiek om uit de eerste hand te zien hoe een bedrijf werkt. Het neemt ook klachten over bedrijven in een poging om problemen op te lossen voordat ze escaleren.
13 – Glassdoor
Glassdoor is uniek omdat het beoordelingen van bedrijven biedt die zijn geschreven door de mensen die bij de bedrijven werken. Deze inzendingen bieden op een veilige en anonieme manier diepgaande en vaak persoonlijke ervaringen van wat er werkelijk gebeurt in kantoren en bedrijven. Het heeft gemiddeld 55 miljoen maandelijkse bezoekers die meer dan 115 miljoen beoordelingen lezen.
Met Glassdoor kunnen bedrijven ook hun profielen claimen, reageren op beoordelingen en vacatures plaatsen, niet alleen in de Verenigde Staten maar in 20 landen over de hele wereld. De site publiceert verschillende jaarlijkse onderscheidingen, waaronder de onderscheidingen Employees’ Choice en Best Places to Work.
14 – In haar zicht
Een andere site voor werknemersrecensies, In Her Sight, is uniek omdat het vrouwgericht is en inzicht geeft in hoe bedrijven hun vrouwelijke werknemers behandelen. Naast informatie over telewerken, de flexibiliteit van werkuren en salaristevredenheid, biedt In Her Sight ook een kijkje in hoe bedrijven omgaan met ondersteuning bij gezinsgroei, leiderschapsrollen voor vrouwen en diversiteit binnen het bedrijf.
15 – Inderdaad
Hoewel het vooral bekend staat als een site voor het zoeken naar werk, gemaakt in 2004, bevat Indeed ook 72 miljoen bedrijfsbeoordelingen. Het ontvangt elke maand meer dan 300 miljoen bezoekers op de site en werkt nauw samen met zijn zustersite Glassdoor.
Omdat het zo dicht bij werkzoekenden staat, kan actief zijn op een site als Indeed van vitaal belang zijn voor een bedrijf om ervoor te zorgen dat het het beste publieke imago heeft om zo het best mogelijke personeel aan te trekken en in dienst te nemen.
16 – Consumentenzaken
Consumer Affairs heeft honderdduizenden beoordelingen en werkt ook samen met experts uit de industrie om het publiek te voorzien van how-to-artikelen en specifieke interessegebieden, waaronder seniorenzorg, onderwijs en eigenwoningbezit. Ze bieden een betaald “Authorized Partner Program” voor bedrijven dat meer interactie biedt met beoordelingen, evenals gegevens en analyses.
17 – Vertrouw op straal
Trust Radius, een site die speciaal is bedoeld voor softwarebedrijven en hun producten, heeft meer dan 444.000 beoordelingen van geverifieerde gebruikers. Met hun inzendingen van gemiddeld meer dan 400 woorden, zijn recensenten geverifieerd en verkoopt de site geen leads of betaalde plaatsingen. De site heeft ook een blog speciaal voor bedrijven met tips en informatie over het laten groeien van hun technische producten en bedrijf.
18 – Handelscirkel
Merchant Circle, de grootste online site voor lokale verkopers, streeft ernaar mensen in hun achtertuin in contact te brengen met kleine bedrijven. Met 2 miljoen beursgenoteerde verkopers stelt het zijn 100 miljoen gebruikers in staat lokale en kleinere bedrijven te ondersteunen met eerlijke recensies. Ze bieden betaalde diensten aan kleine bedrijven om reclamecampagnes en leads te helpen ontwikkelen.
19 – Welke?
De in het Verenigd Koninkrijk gevestigde beoordelingswebsite Which? promoot zichzelf als kampioen van de consument. Het is een door leden gerunde non-profitsite, leden hebben toegang tot duizenden deskundige bedrijfs- en productrecensies, evenals categoriespecifieke tijdschriften. De site is onafhankelijk en accepteert geen gratis geschenken of monsters van fabrikanten of bedrijven.
20 – Amerikaanse recensies
US Reviews is gebaseerd op een missie van transparantie en een site “voor en door consumenten”. Recensenten worden aangemoedigd om hun eerlijke mening over bedrijven achter te laten en categorieën zijn onderverdeeld in meer dan een dozijn kleinere categorieën. De site biedt ook een blog met zakelijk advies voor kleinere bedrijven in unieke niches.