[ad_1]
In de meeste gevallen wordt de reputatie van leidinggevenden bekeken door de online lens. Die lens wordt meestal samengesteld door bedrijven zoals Google in de vorm van zoekresultaten of sociale resultaten. Wanneer iemand onderzoek doet naar een leidinggevende of een bedrijf, zoekresultaten vertellen het verhaal van die persoon. Om iemands online reputatie te controleren, zijn er bepaalde relevante onderwerpspecifieke sites die de neiging hebben om beter te scoren dan andere voor leidinggevenden.
Er zijn verschillende soorten inhoud die de reputatie van een leidinggevende online bepalen, waaronder:
- Publieke relaties
- Een website bouwen
- Online profielen maken
- Een Wikipedia-pagina (alleen als je in aanmerking komt – lees hier alles over)
- Auteur blogs
- Interviews beantwoorden
- Een boek
- Zorg voor aanwezigheid op sociale media
- Spreek in het openbaar
Dit artikel gaat over websites die kunnen worden gebruikt om de reputatie van leidinggevenden te verbeteren. Deze websites kunnen door u worden bewerkt (wat betekent dat u controle heeft over wat er online over u wordt gezegd) en ze presteren goed in de zoekresultaten.
Secties
- Het belang van executive reputatiemanagement
- 12 websites waar je naam op zou moeten staan
- Websites voor financiële diensten
- Websites voor ondernemers
- Websites voor medische professionals
- Veelgestelde vragen over websites om de reputatie van leidinggevenden te verbeteren
Het belang van executive reputatiemanagement
De reputatie van uw leidinggevende is het hart van uw persoonlijke merk en vaak ook van het merk van uw bedrijf. Alles wat een executive doet of zegt, weerspiegelt het merk van het bedrijf en bepaalt op zijn beurt het imago van het bedrijf.
Reputatiemanagement is belangrijk voor het succes van de meeste mensen. Of u nu helemaal opnieuw begint of werkt om de zoekresultaten te verbeteren, hoe meer eigen media u heeft, hoe beter. Eigen media is inhoud die u kunt controleren.
Eigen media omvat activiteiten zoals:
- Bloggen
- Uw professioneel beheerde sociale media-accounts onderhouden
- Originele inhoud maken op uw verschillende bedrijfswebsites
- Persberichten indienen
- Webinars hosten
Een sterke online aanwezigheid van eigen media zorgt voor een solide basis om uw zoekresultaten en reputatie te verbeteren. Hoe meer eigendomsmedia er op pagina één van Google verschijnen, hoe meer controle je hebt.
Laten we eens kijken naar de zoekresultaten van Sheryl Sandberg:
Haar eerste pagina met zoekresultaten is een droom voor executive reputatiemanagement. Het is rijk aan eigen media, waaronder haar Forbes-profiel, sociale media-accounts en haar persoonlijke website. Haar best gerangschikte zoekresultaat is Wikipedia. Hoewel Wikipedia een beetje een wildcard is in reputatiebeheer, zijn er stappen die u kunt nemen om uw Wikipedia-pagina te beheren.
Uw naam op zoveel mogelijk hooggeplaatste profiel- of interviewsites krijgen, is een essentiële stap om de gewenste zoekresultaten te bereiken en uw reputatie als leidinggevende op te bouwen. Dit artikel behandelt de essentiële websites waarop u zich zou moeten bevinden, evenals niche-specifieke websites voor financiële diensten, ondernemers en medische professionals.
De websites die in dit artikel worden behandeld, hebben de neiging om hoog in de zoekresultaten te scoren. In werkelijkheid, 5 van de top 20 Alexa Rank-websites ondersteunen door gebruikers gegenereerde inhoud. Hoe sterker je content op deze sites staat, hoe groter de kans dat je goed scoort in Google.
12 websites waar je naam op zou moeten staan
Laten we beginnen met de basis. We hebben onze lijst met websites samengesteld om u te helpen uw executive reputatie online op te bouwen. Hopelijk heb je al profielen op de meeste van deze sites. Zo niet, dan is het tijd om uw profielen te claimen.
Staat jouw naam op deze sites?
- Wikipedia (opmerking vereist)
- Crunchbase
- Youtube
- Inc. geverifieerd
- Medium
- Quora
- Over mij
- AlleZaken
Wikipedia
Wikipedia domineert de zoekresultaten. Het staat op de eerste pagina van minstens de helft van alle zoekresultaten van Google en rangschikt voor vrijwel alle zoekopdrachten. Het verschijnt ook in de aanbevolen fragmenten van Google 10 keer meer dan welke andere website dan ook.
Het lijkt een goed idee om te zijn als je je online reputatie opbouwt, toch? Maar dat betekent niet dat u zich moet haasten om uw eigen Wikipedia-pagina te maken. Als u dit wel doet, kan dit zelfs averechts werken en uw reputatie schaden.
De waarheid is dat als je opvallend genoeg bent voor een Wikipedia-pagina, iemand anders hoogstwaarschijnlijk een van jullie zal maken (hoewel je misschien niet leuk vindt wat ze schrijven). Als je al een Wikipedia-pagina hebt, maar er nog wat aan moet worden gedaan, bekijk dan een van onze blogposts over het bewerken van Wikipedia.
Crunchbase
Crunchbase is een online bedrijvengids die wordt gebruikt door meer dan 55 miljoen professionals, waaronder ondernemers, investeerders, marktonderzoekers en verkopers. Het is een van de meest vertrouwde en uitgebreide bronnen van bedrijfsinformatie en kan u helpen uw merk op te bouwen, de online zichtbaarheid te vergroten en in contact te komen met andere professionals.
Sociale Profielen
Door uw sociale profielen zorgvuldig te beheren, verbetert u niet alleen uw leidinggevende reputatie, maar ook uw zoekresultaten. Sociale-mediaprofielen hebben de neiging om hoog in de zoekresultaten te scoren, dus het opbouwen van een sterke aanwezigheid op sociale media is een geweldige strategie voor SEO. De inhoud van uw profiel kan een directe impact hebben op de reputatie van het bedrijf waarvoor u werkt, hoe potentiële klanten uw bedrijf zien en zelfs de perceptie van het merk.
Primaire sociale medianetwerken
Behoud de consistentie van de branding op de belangrijkste sociale netwerken:
- Youtube
Secundaire sociale medianetwerken
Overweeg om u te vestigen op meer niche sociale netwerken als dit zinvol is voor uw branche, zoals:
- TikTok
- Behance
- BlogHer
- Ontmoeten
- Houzz
Inc. geverifieerd profiel
Een Inc. geverifieerd profiel is een waardevolle aanwinst om uw executive reputatie op te bouwen. Het is een manier om geloofwaardigheid op te bouwen en op te vallen als ondernemer of zakenman. Omdat Inc. zo’n betrouwbaar, goed ingeburgerd platform is, scoort het meestal goed in de zoekresultaten. Door een door Inc. geverifieerd profiel te maken, kunt u uw online zichtbaarheid vergroten, wat leidt tot meer prospects, meer klanten en betere zoekresultaten.
Medium
Bijdragen aan artikelen op Medium is een andere geweldige manier om uw online zichtbaarheid te vergroten en een thought-leader in uw ruimte te worden. Medium heeft meer dan 170 miljoen lezers. Dit is een enorm potentieel publiek en de tijd die geïnvesteerd is in het schrijven van artikelen voor de site zeker waard. Het profiel van elke auteur is vergelijkbaar met een persoonlijke blog, compleet met een lijst van uw recente artikelen en een korte bio.
Quora
Quora is een vraag-en-antwoordsite waarop leden vragen van andere leden beantwoorden. Dit biedt een enorme kans voor leidinggevenden om hun expertise te tonen en zaken als blogposts, YouTube-video’s of interessante artikelen die de inhoud ondersteunen, te promoten. U kunt onderwerpen volgen die verband houden met uw branche en een community opbouwen om uw executive reputatie te versterken.
Over mij
Meer dan 1 miljoen professionals gebruiken About.me om zichzelf te promoten. Uw About.me-pagina is een plek om te laten zien wie u bent en wat u doet op een professioneel platform. Met de gratis versie kunt u uw portfolio, blog, foto’s of andere inhoud promoten waarnaar u mensen wilt verwijzen. Er is ook een betaald professioneel abonnement dat extra functies ontgrendelt, zoals het verbinden van een domein, het integreren van een Google-account, het toevoegen van paginafuncties zoals getuigenissen, portfolio, video en meer.
AlleZaken
AllBusiness.com biedt zakelijke informatie en bronnen voor kleine bedrijven. Jij kan een bedrijfsprofiel indienen op AllBusiness en/of draag inhoud bij.
Websites voor leidinggevenden in de financiële dienstverlening
Alfa zoeken
Wist u dat u artikelen kunt bijdragen aan de populaire investeringsgemeenschap Seeking Alpha? Meer dan 16.000 mensen hebben al bijgedragen aan de site en hebben daarmee een hooggeplaatste URL naar hun schrijven gekregen. Dit kan je helpen om jezelf te vestigen als een thought leader en tegelijkertijd de bekendheid te vergroten. En u kunt een vergoeding ontvangen op basis van verkeer, inhoudsonderwerpen en kwaliteit. Het is een win-win.
Websites voor ondernemers
Engelenlijst
AngelList is een startup-community met tools om te investeren in startups en onderzoek te doen naar snelgroeiende bedrijven. Het opbouwen van een AngelList-profiel helpt niet alleen om uw executive reputatie op te bouwen, maar u kunt ook vacatures plaatsen en aanvragen binnen het platform.
Jonge nieuwkomers
Young Upstarts is een online bedrijfshulpmiddel voor startende ondernemers, eigenaren van kleine bedrijven, mensen met ideeën en intrapreneurs die op zoek zijn naar verandering binnen hun organisatie. De site houdt regelmatig interviews met zowel gevestigde als opkomende ondernemers.
inspiratie
Inspirery is actief op zoek naar nieuwe interviews van ondernemers en leidinggevenden. De site biedt twee soorten interviewformaten: video en geen video. Video-interviews zijn een geweldige manier om je persoonlijkheid in het proces te betrekken en echt contact te maken met kijkers. Er zijn twee soorten sollicitatiegesprekken:
- Ondernemer of bedrijfseigenaar
- Directeur, werknemer of niet-bedrijfseigenaar
Toekomstige haaien
Future Sharks is een community van ondernemers van over de hele wereld. De site voert interviews met mensen die aan sociale projecten werken, innovatieve technologieën ontwikkelen en de wereld ten goede veranderen. De site wordt maandelijks gelezen door meer dan 80.000 ondernemers, ondernemers en professionals.
Websites voor medische leidinggevenden
Om ervoor te zorgen dat medische professionals zich online kunnen vestigen, moeten ze een actieve strategie voor beoordelingsbeheer toepassen en profielen maken op de meest populaire beoordelingssites voor artsen. Hier is onze lijst met sites waar elke medische professional op zou moeten staan:
- Yelp
- vitalen
- Google Mijn Bedrijf
- Gezondheidscijfers
- ZocDoc
- BeoordeelMD’s
- Dokter.com
- Wellness.com
- ZorgDash
- Echte PatiëntBeoordelingen
Laatste gedachten
Als leidinggevende met een groeiend bedrijf bent u niet alleen verantwoordelijk voor de reputatie van uw bedrijf, maar ook voor uw persoonlijke. Leidinggevenden en ondernemers die hun online aanwezigheid willen opbouwen, kunnen eigen media gebruiken om hun naam bekend te maken, bijvoorbeeld door online profielen en interviews te maken. Als u zich echter zorgen maakt over de nauwkeurigheid van de informatie op Wikipedia of andere openbare platforms, of als u gewoon hulp nodig heeft om aan de slag te gaan, biedt Reputation X een eigen redactieteam om ervoor te zorgen dat alleen de meest relevante of flatterende inhoud wordt gepubliceerd. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie.
Veelgestelde vragen over websites om de reputatie van leidinggevenden te verbeteren
Welke soorten websites kunnen worden gebruikt om de reputatie van leidinggevenden te verbeteren?
Om de reputatie van uw leidinggevende te verbeteren, zoekt u naar profiel- en interviewsites die door u kunnen worden bewerkt (wat betekent dat u controle heeft over wat er online over u wordt gezegd) en die goed presteren in de zoekresultaten.
Welke websites kan ik gebruiken om mijn leidinggevende reputatie op te bouwen?
Het volgende is een lijst met websites die uw online reputatie kunnen verbeteren: Wikipedia, Crunchbase, LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Inc. geverifieerd, Medium, Quora, About.me en AllBusiness.
Hoe kan ik me online vestigen?
Er zijn verschillende manieren om online een leidinggevende te definiëren, waaronder public relations, een website bouwen, online profielen maken, een Wikipedia-pagina maken (alleen als u daarvoor in aanmerking komt), blogs schrijven, interviews beantwoorden, een boek schrijven, een aanwezigheid op sociale media vestigen en publiekelijk spreken.