8 dingen die niet-technische mensen kunnen doen om SEO te verbeteren

[ad_1]

Overzicht

  • Kom sterker dan ooit uit de pandemie
  • Inactieve niet-technische medewerkers kunnen uw SEO helpen verbeteren
  • Hier zijn 8 dingen die niet-technische mensen kunnen doen om de Google-resultaten te verbeteren
  • Bronnen voor verder leren zijn inbegrepen

We maken een ongekende economische schok door. Hele industrieën zijn van de ene op de andere dag stilgelegd. Werkorders zijn opgedroogd. Rekeningen komen eraan – snel.

Als je de storm hebt doorstaan ​​met je loonlijst intact, een pluim. Jij bent een van de gelukkigen. Maar u werkt waarschijnlijk ook niet op piekcapaciteit. Met de hele wereld schijnbaar in een vasthoudpatroon, ben je op zoek naar maak-werkprojecten waar je ze ook kunt vinden. Alles om te voorkomen dat uw inactieve medewerkers met hun duimen draaien.

Begin met een make-work-project dat waarschijnlijk een betekenisvolle impact zal hebben op de inspanningen van uw bedrijf voor het genereren van leads, hoe zielig ze ook zijn op dit moment.

Dat klopt – we hebben het over die lang uitgestelde plannen om uw SEO te verbeteren zonder hulp van buitenaf.

Voor alle duidelijkheid: uw niet-technische personeel dat inactief is, is geen perfecte vervanging voor een team van SEO-professionals. Maar ze kunnen meer dan je zou denken. Wijs deze acht SEO-gerelateerde taken naar eigen goeddunken toe, rekening houdend met het feit dat sommige lopende projecten middelen zullen blijven verbruiken nadat de zaken weer normaal zijn geworden – wanneer dat ook maar is:

  1. Brainstorm en implementeer long-tail zoekwoorden in onsite content
  2. Publiceer ten minste één stuk diepgaande, waardevolle inhoud
  3. Ontvang een e-mailnieuwsbrief
  4. Maak of update uw Google Bedrijfsprofielvermelding
  5. Optimaliseer foto’s op locatie
  6. Publiceer “inbound link bait”
  7. Voeg meer interne links toe voor de zoekwoorden die u wilt targeten
  8. Maak een inhoudskalender voor de lange termijn

1. Brainstorm en implementeer long-tail zoekwoorden in onsite content

U heeft al veel inhoud op uw site, voeg long-tail zoekwoorden en relevante ondersteunende inhoud toe aan uw bestaande pagina’s zoekmachine ranking te verbeteren.

Waarom dit werkt

De relatie tussen zoekwoordlengte en zoekvolume is meestal (maar niet altijd) omgekeerd. Met andere woorden, meer mensen zoeken op kortere, minder specifieke zoekwoorden dan langere, specifiekere alternatieven. Maar in dit geval “meer” is misschien niet gelijk aan “beter” voor jou omdat deze zoektermen extreem competitief zijn.

Het is logisch. Vrijwel elke Amerikaan die op de markt is voor een nieuwe Toyota-minibus, typt ergens vroeg in het koperstraject ‘Toyota Sienna’ in hun zoekbalk. De subgroep van Sienna-zoekende Amerikanen die “Toyota Sienna-dealer Seattle” typen, is veel kleiner (en “Toyota Sienna-dealer Boise” is nog kleiner – u snapt het idee).

Wat dit voor jou betekent, is dat het is veel gemakkelijker om te ranken voor relevante long-tail zoekwoorden dan hun generieke “kortstaart”-equivalenten.

Bronnen:

  • Alles over long-tail zoekwoorden
  • Hoe te brainstormen?

2. Publiceer ten minste één stuk diepgaande, hoogwaardige inhoud

…per maand, indien mogelijk, maar het is prima om met één te beginnen.

Waarom dit werkt

Het verhoogt het websiteverkeer. Denk aan praktijkvoorbeelden, whitepapers op basis van onderwerpen, rapporten op basis van origineel marktonderzoek. Hoe is dit relevant voor uw SEO? Twee woorden: inkomende links. Een hoogwaardig rapport of onderzoek in lange vorm zal waarschijnlijk eerder dienen als een legitieme bron voor niet-experts dan een wegwerpblogbericht. Dit betekent dat het meer kans heeft om inkomende links aan te trekken van het soort websites dat zoekmachines leuk vinden. Dat wil zeggen, als het publiekelijk zichtbaar is voor zoekbots, niet “achter een aankoopscherm”.

Wat het ook is — Gedetailleerde, grondig onderzochte, voor uw publiek relevante inhoud laat uw expertise zien. Insiders noemen dit ’thought leadership’, wat een korte manier is om te zeggen ‘een expert naar wie niet-experts op zoek zijn naar inzicht in een bepaald onderwerp’.

Bronnen:

  • Hoe schrijf je de perfecte blogpost
  • 50 ideeën voor zakelijke blogberichten
  • Ideeën voor ego-bait-, clickbait- en blogformaten

3. Ontvang een e-mailnieuwsbrief

Dit is een andere veelgebruikte tactiek om indirect inkomende links te genereren (in dit geval door direct inkomend verkeer naar uw site te leiden). Het is vooral belangrijk voor uitgevers in drukke industrieën of niches waar organisch zoeken zeer concurrerend is en betaald zoeken wordt gedomineerd door rivalen met diepe zakken. Een nieuwsbrief is uw kans om een ​​gesprek op gang te brengen op uw eigen voorwaarden, niet op media of gatekeepers, en op de koop toe een gestage stroom van inkomend zoekverkeer op te bouwen.

Bronnen:

  • Voorbeelden van succesvolle nieuwsbriefcampagnes
  • Tools voor het maken en beheren van nieuwsbrieven

4. Maak of update uw Google Mijn Bedrijf-vermelding

Claim en update uw Google Mijn Bedrijf-profiel, omdat dit vooral belangrijk is voor bedrijven die afhankelijk zijn van lokaal zoek- en inloopverkeer. Google haalt informatie uit uw GMB-profiel om uw kennisvenster te vullen (samen met andere gegevens die het verzamelt).

google-merk-kennispaneel-voorbeeld

Het is ook van vitaal belang voor webgebaseerde, locatieonafhankelijke bedrijven. Uw Google Mijn Bedrijf-vermelding is een gegarandeerde eerste-pagina-van-Google-showcase voor de beste zelf van uw bedrijf: inhoud die u maakt, op uw voorwaarden, met een veel betere zichtbaarheid dan uw eigenlijke website.

Bronnen:

  • Google Mijn Bedrijf gebruiken
  • Ontgrendel uw merkzoekfuncties in Google

5. Optimaliseren foto’s ter plaatse

Snellere sites scoren beter. Een van de grootste problemen met sitesnelheid zijn te grote foto’s.

Meer, beter geoptimaliseerde foto’s kunnen ook leiden tot meer verkeer naar uw site, vooral als ze goed gemarkeerd en geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Geef een niet-technische (maar visueel bedreven) medewerker opdracht met het optimaliseren van foto’s die al op uw website aanwezig zijn. Dat betekent:

  • Boeiende, suggestieve titeltags met ten minste één relevant trefwoord
  • Alt-tag met zoekwoordvarianten
  • Langere bijschriften met ten minste één relevant zoekwoord (maar geen opsmuk)
  • Het formaat wijzigen en/of opnieuw formatteren van afbeeldingen om de laadtijd te verminderen. Kleiner is veel beter.

Laat ze vervolgens afbeeldingen toevoegen aan webpagina’s of blogposts die in één oogopslag te veel tekst bevatten. Herhaal het optimalisatieproces voor elk. Zie de onderstaande bronlinks om te leren hoe u afbeeldingen kunt optimaliseren.

Bronnen:

  • Afbeeldingen optimaliseren voor Google
  • Photoshop gebruiken om afbeeldingen te optimaliseren

6. Publiceer “inbound link-aas”

Inkomende links verhogen de zoekmachine ranking van uw website. Een gemakkelijke manier om mensen naar uw inhoud te laten linken, is door middel van “link-aas”. Die diepgaande, zeer gezaghebbende stukken lange inhoud zijn niet de enige soorten “link-aas” die uw volledig geoptimaliseerde website zou moeten hebben. Brainstorm en publiceer andere soorten inhoud die waarschijnlijk inkomende links van sites met een hoge autoriteit zullen aantrekken:

  • Getuigenissen of aanbevelingen voor niet-concurrerende bedrijven (bijvoorbeeld collega-retailers in uw stad of buurt)
  • Product of dienst beoordelingen die uw publiek mogelijk relevant vindt
  • Gedetailleerd “best of” lijsten die uw publiek mogelijk relevant vindt
  • Gedetailleerd zelfstudies over onderwerpen of processen die relevant zijn voor uw publiek, zelfs als ze zeer specifiek zijn

Zorg ervoor dat u deze bronnen (en soortgelijke bronnen) doorspekt met de juiste long-tail-zoekwoorden en, als het zinvol is, links naar actuele pagina’s op uw eigen site. Onthoud dat het absolute zoekvolume veel minder belangrijk is dan rang en relevantie.

Tip: Ego-aas is inhoud die iemand noemt en hun ego opbouwt. De genoemde persoon zal die inhoud waarschijnlijk retweeten, promoten of ernaar linken.

Bronnen:

  • Wat is link-aas?
  • Clickbait voorbeelden

7. Voeg meer interne links toe voor de zoekwoorden die u wilt targeten

Dit is een andere manier om uw long-tail-zoekwoordspel te versterken. Omdat ze zo gemakkelijk te manipuleren zijn voor uitgevers, zijn interne links niet zo belangrijk voor SEO als inkomende links, maar ze kunnen helpen bij de marges en uw kansen vergroten om inkomende links voor dezelfde of vergelijkbare zoekwoorden aan te trekken.

Longtail-zoekwoorden zijn drie en vier trefwoord zinnen die heel specifiek zijn voor producten of diensten die u verkoopt.

Bronnen:

  • Een lijst met zoektermen voor uw site nodig? Vraag het ons en we zullen een gratis rapport voor u maken.
  • Wat zijn long-tail zoekwoorden?
  • Gebruik een van de hulpprogramma’s voor zoekwoorden die we gebruiken: Ahrefs.com

8. Maak een inhoudskalender voor de lange termijn

Planning is essentieel om door te gaan. Dus als u serieus wilt bouwen op uw nieuw versterkte SEO-fundament, moet u uw toekomst zien.

Met dat doel in gedachten, taakrelevant personeel met het opstellen van uw inhoudsplannen voor de lange termijn, ten minste tot en met het volgende kwartaal. Nadat u onderwerpen naar eigen goeddunken hebt goedgekeurd of afgewezen, laat u uw team onderzoek doen en elk stuk inhoud schetsen. En, terwijl je toch bezig bent, publiceer een stijlgids om hun werk binnen redelijke vangrails te houden.

Bronnen:

  • Blogposts maken en promoten
  • Voorbeelden van inhoudskalender

Maak het beste van een vreselijke situatie en houd je team aan het werk

De pandemie van het coronavirus is een tragedie, punt uit. De zilveren voeringen, als die er zijn, zijn koude troost in het aangezicht van zoveel lijden.

Ook voor bedrijven is dit een angstige tijd. Talloze ondernemers zien jarenlang zwoegen in een oogwenk verdampen. Veel bedrijven zullen het jaar niet overleven.

Toch zullen de ondernemingen die deze storm doorstaan ​​en aan de andere kant sterker worden, degenen zijn die al vroeg besloten om het beste uit een verschrikkelijke situatie te halen: onbenutte middelen productief gebruiken. Om onverbiddelijk naar hun zwakke punten te kijken en ze één voor één op te lossen. Om tegenslag om te zetten in kracht.

Over jaren zul je je herinneren hoe je reageerde op een situatie die onmogelijk somberder kon lijken, je team aan het werk hield en de kracht van je online merk verbeterde.

Veelgestelde vragen over SEO

Hoe kunnen niet-technische mensen hun SEO verbeteren?

Brainstorm en implementeer long-tail zoekwoorden in onsite content. Publiceer ten minste één stuk diepgaande, hoogwaardige inhoud. Ontvang een e-mailnieuwsbrief. Maak of update uw Google Mijn Bedrijf-vermelding. Optimaliseer foto’s op locatie. Publiceer inbound link-aas. Voeg meer interne links toe voor de zoekwoorden die u wilt targeten. Maak een inhoudskalender voor de lange termijn.

Wat zijn long-tail zoekwoorden?

Long-tail zoekwoorden zijn zeer specifieke zoektermen met een laag zoekvolume. Long-tail zoekwoorden hebben de meeste kans om te converteren omdat mensen die deze zoektermen gebruiken al een idee hebben van wat ze willen.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een gratis, locatiegebaseerd register van bedrijven die klanten persoonlijk van dienst zijn. Het is gekoppeld aan Google Zoeken en Maps, zodat gebruikers bedrijven bij hen in de buurt of op een bepaalde locatie kunnen vinden en contactgegevens, routebeschrijvingen, product-/service-informatie en een idee van de reputatie van het bedrijf kunnen krijgen.

Hoe optimaliseer ik onsite foto’s?

Optimaliseer uw foto’s met boeiende, suggestieve titeltags met ten minste één relevant trefwoord. Voeg een alt-tag toe met zoekwoordvarianten. Gebruik langere bijschriften met ten minste één relevant zoekwoord (maar zonder opsmuk). Wijzig het formaat en/of formatteer afbeeldingen om de laadtijd te verkorten.

Plaats een reactie