[ad_1]
Deze negen beproefde methoden vergroten de kans dat uw inhoud beter scoort zonder SEO.
Alleen omdat je iets schrijft, wil nog niet zeggen dat het goed zal ranken of zichtbaar zal zijn in de zoekresultaten. Hoe een artikel is gestructureerd, kan het verschil maken. Dit artikel beschrijft hoe je een artikel kunt maken dat mensen zullen waarderen, en zoekmachines zullen belonen met een hogere zichtbaarheid.
De belangrijkste dingen die u kunt doen om inhoud beter zichtbaar te maken in de zoekresultaten:
- Publiceer op de juiste website
- Kies de juiste titel
- Technische en psychologische/clickbait-koppen
- De beschrijving zorgt ervoor dat mensen klikken
- De eerste alinea is belangrijk
- Advies paginalengte
- Opsommingstekens en genummerde lijsten (zoals deze)
- Hoe rich media de verblijftijd verlengen
- Voeg “schema” toe aan uw HTML om uitgebreide resultaten te krijgen in Google en Bing
Waar inhoud wordt gepubliceerd is essentieel
Als u wilt dat een artikel goed scoort in de zoekresultaten voor een merkzoekterm, is de plaats waar u het artikel publiceert belangrijk.
Let op het volgende wanneer u kiest waar u uw inhoud wilt publiceren:
- Is het actueel relevant?
- Is het branchegerelateerd?
- Wie is de uitgever van de website?
- Wat is de domeinautoriteit van de website?
De ideale locatie voor een artikel is op een site die actueel relevant is voor de entiteit waarover wordt geschreven. Als uw branche bijvoorbeeld productie is, is een website over productie een goede plaats om te posten, maar als u op een nog meer nichesite kunt posten, zou dat nog beter zijn. Als uw merk bijvoorbeeld een autofabrikant is, dan is een site die specifiek over de fabricage van auto’s gaat, de beste plaats om te posten.
Hoewel de actuele relevantie tussen de inhoud die wordt gepost, de branche waarin uw merk opereert en de website-uitgever belangrijk is, is een ander facet de kracht van de site. De sterkte van de site kan op een paar manieren worden gemeten. Een van de manieren waarop de sterkte van sites kan worden gemeten, is door iets te gebruiken dat Domein Autoriteit. Domain Authority is een manier om de relatieve sterkte van verschillende websites te meten. Het is gebaseerd op een schaal van één tot honderd. Hogere cijfers zijn beter. Het doel is om actueel relevante websites met de hoogst mogelijke sterkte (Domain Authority) te gebruiken om uw artikelen op te publiceren.
Een website met een domeinautoriteit van 80 is bijvoorbeeld veel krachtiger in zoekresultaten dan een vergelijkbare website met een domeinautoriteit van slechts 20. Met andere woorden, een website met een hoge domeinautoriteit heeft een veel grotere kans om zeer goed te ranken. in zoekresultaten vergeleken met een website met een lage domeinautoriteit. U kunt de domeinautoriteit van verschillende websites meten met behulp van een Chrome-browserinvoegtoepassing genaamd Mozbar.
De titel van de pagina is extra belangrijk
Wanneer u merkinhoud maakt die bedoeld is om goed te scoren in de zoekresultaten, is het erg belangrijk om: gebruik de merkzoekterm in de titel van de webpagina. De titel van de webpagina is het deel dat wordt weergegeven in het browsertabblad bovenaan de zoekpagina. Het is niet de kop (daarover hieronder meer). Google en andere zoekmachines gebruiken de zoektermen in de titel van de webpagina, dit is een zeer sterke indicatie van waar de pagina over gaat.
Zo ziet de titel van een webpagina eruit in HTML:
Als de naam van uw merkentiteit Blue Widgets Incorporated is, wilt u de woorden “Blue Widgets Incorporated” in de titel van de webpagina.
De kop is de tweede belangrijkste
Hoewel de website waarop de inhoud wordt gepubliceerd erg belangrijk is, en de titel van de inhoud zelf ook erg belangrijk is, is de kop binnen de inhoud ook van groot belang. De kop is de grootste tekst bovenaan een artikel. Koppen worden geclassificeerd als H1, H2, H3, enz. Een H1-kop is de belangrijkste, en dan genest daarbinnen de H2-kop en natuurlijk wordt de H3-kop meestal genest in de H2. Ze verhouden zich als volgt tot elkaar:
Koppen bieden een informatiehiërarchie voor de pagina. Ze vertellen mensen en zoekmachines wat het belangrijkste is, tweede, derde, enz. Er zijn ook H4, H5 en andere, maar H1, 2 en 3 worden het meest gebruikt.
Koppen moeten primaire, secundaire en tertiaire zoektermen bevatten. Als de naam van uw merk bijvoorbeeld Blue Widgets Incorporated is en u wilt dat het artikel goed scoort voor uw merk, kunnen uw paginakoppen er als volgt uitzien:
Blue Widget Inc. redt kitten van boomDe goede mensen van Blue Widget hebben vandaag een kitten uit een boom gered met hun nieuwe Feline Rescuometer. Het kitten zat al twee weken vast in de boom! Dankzij de… De oorsprong van de Blue Widget Feline Rescu-o-meterDe Feline Rescu-o-meter was het geesteskind van Blue Widget-oprichter Kent Campbell. Op een dag, terwijl hij zijn kat uitliet, hoorde meneer Campbell gemiauw van hoog in een eucalyptusboom. Hij keek op en zag hoog boven hem een kitten, maar hij kon er niet bij. Dus ging hij naar zijn garage en begon te werken. Twee weken later keerde hij terug naar de boom met de Feline Rescu-o-meter en redde het arme uitgehongerde dier… Hoe u uw eigen reddingsmeter kunt bouwenDe eerste stap is om een lange stok te krijgen… |
Clickbait-koppen moeten een invloed zijn, geen regel
EEN “clickbait” kop is er een die bijna onweerstaanbaar lijkt om te klikken. Voorbeelden van clickbait-koppen zijn:
- Dit is waarom je niet moet proberen een beer te ontlopen
- Dit gebeurt er na je dood
- Drinkt het het bloed van zijn vijanden?
Een kop is als een direct mail envelop. Zijn enige taak is om mensen te laten klikken. Clickbait-koppen kunnen vervelend zijn, maar ze werken wel. Hoewel we niet suggereren dat u full-clickbait gaat gebruiken, moet u bedenken wat u met uw koppen kunt doen waardoor mensen er echt op willen klikken.
Het probleem met clickbait-koppen
Dit is het probleem met clickbait-koppen. Als de kop niet overeenkomt met de verwachtingen van de consument, klikken ze terug naar de zoekresultaten, wat resulteert in een bounce. U krijgt mogelijk een hoog volume, maar een lage interactie. Google merkt dit.
De beschrijving zorgt er ook voor dat mensen klikken
De Beschrijving is niet erg belangrijk voor zoekmachineoptimalisatie, omdat zoekmachines er weinig aandacht aan besteden – maar de beschrijving is nog steeds belangrijk als een manier om mensen op uw artikel te laten klikken.
Wanneer mensen naar zoekresultaten kijken, zien ze een lijst met links. Onder elke kop zien ze de beschrijving. De beschrijving wordt in de zoekresultaten een “fragment” genoemd en wordt meestal uit de beschrijving gehaald die u maakt. Soms verzint Google zijn eigen beschrijving, maar daar heb je geen controle over.
De beschrijving en de kop samen zijn wat uw artikel “verkopen” aan de persoon die aan het browsen is. Denk na over hoe u zoekt – wanneer u een zoekopdracht uitvoert, scant u de zoekresultaten op zoek naar de informatie die het beste bij uw behoeften past. Wanneer u zoekresultaten scant, leest u de kop en leest u dat kleine fragment onder de kop in zoekresultaten – de beschrijving – en van daaruit maakt u uw beslissing op welk resultaat u moet klikken. Hetzelfde geldt ook voor alle anderen, ze scannen de zoekresultaten en de beschrijving die u maakt, motiveert mensen om op uw zoekresultaat te klikken in plaats van op die van iemand anders.
De beschrijving moet altijd de zoekterm van het merk in de beschrijving bevatten, zodat mensen deze kunnen identificeren als relevant voor hun zoekopdracht. Als de zoekterm de zin bevat waarnaar ze op zoek zijn, is de kans groter dat mensen erop klikken.
De eerste alinea vertelt mensen en zoekmachines veel
De eerste alinea van elk artikel dat u maakt, op uw eigen site of die van iemand anders, moet de inhoud van de pagina samenvatten, zodat mensen snel weten of ze tijd willen investeren in het lezen van uw inhoud.
Het is ook belangrijk dat de eerste alinea eventuele secundaire zoektermen bevat. Als de naam van uw bedrijf bijvoorbeeld Blue Widgets Incorporated is en u wilt dat het artikel goed scoort voor die zin, neemt u het op in de eerste alinea op een plaats die logisch is. Er kan ook een secundaire zoekterm zijn. Bijvoorbeeld “Blue Widget Incorporated reviews” of een vergelijkbare zoekterm die de belangrijkste ondersteunt. Dit komt omdat de eerste alinea zwaarder lijkt te wegen dan de andere. Hoe verder de pagina-inhoud naar beneden wordt geplaatst, hoe kleiner de kans dat deze wordt gerangschikt.
Paginalengte is ook belangrijk
Volgens SEMRush, het gemiddelde resultaat van de eerste pagina van Google bevat 1.890 woorden. Betekent dit dat al uw artikelen zoveel woorden moeten hebben? Niet per se, maar als je de mogelijkheid hebt om een artikel zo lang of langer te maken, zou je dat waarschijnlijk wel moeten doen. Met andere woorden, het doet geen pijn.
Subkoppen en opsommingstekens voor mensen en bots
Opsommingstekens maken dingen gemakkelijker en sneller te lezen. Ze zijn ook opgenomen in Featured Snippets (Position Zero) vele keren. Indien mogelijk en zinvol, is het een best practice om een artikel te beginnen met een samenvatting en een paar opsommingstekens, zodat mensen de inhoud gemakkelijk kunnen scannen. Het is zoiets als een inhoudsopgave. Google maakt het niet alleen voor mensen leesbaarder, maar reageert ook goed op opsommingstekens en genummerde lijsten. In het onderstaande voorbeeld ziet u een artikel dat een genummerde lijst gebruikt om te laten zien hoe u een gelijkspel maakt:
Een genummerde lijst op de webpagina…
Wordt soms als volgt weergegeven in zoekresultaten:
Merk op hoe een genummerde lijst wordt gebruikt. Bekijk nu hoe Google deze pagina weergeeft in zoekresultaten:
Rich media kan de verblijftijd verlengen
De tijd die mensen aan je artikel besteden is belangrijk. Google meet hoe lang iemand die een zoekopdracht uitvoert op de pagina blijft. Als u bijvoorbeeld een zoekopdracht uitvoert en vervolgens op een specifiek resultaat klikt, bladert u een paar seconden door de pagina en klikt u vervolgens terug naar uw zoekopdracht – u bent “bounced”. Dat vertelt Google dat wat er ook op die pagina stond waarschijnlijk niet goed overeenkwam met de zoekopdracht, omdat je van het resultaat “bounced” zonder er tijd aan te besteden.
Als u echter rijke inhoud, zoals video’s of boeiende, lange inhoud kunt bieden, zodat we iemand voor een langere periode op de pagina kunnen houden, kan dit vaak positieve signalen naar Google sturen die kunnen resulteren in een hogere positie voor uw artikel.
Doe dus wat je kunt om mensen zo lang mogelijk op de pagina te laten “blijven”. Het is een indicator dat uw artikel van hoge kwaliteit is en een hogere ranking verdient.
Schema toevoegen aan webpagina HTML
Wanneer u microgegevens of schema’s aan de HTML van uw webpagina’s toevoegt, moeten zoekmachines deze lezen en vaak zullen speciale zoekresultaatfuncties aan uw vermelding worden toegevoegd. Typen schema’s die vaak worden gebruikt voor dit type SEO zijn:
- Organisatieschema
- Website-schema
- Veelgestelde vragen schema
- Auteur schema
- Blogpostschema
Een van onze favorieten kan Google ertoe brengen om veelgestelde vragen als volgt toe te voegen aan de zoekresultaten van uw merken:
U kunt hier meer te weten komen over het schema op de officiële site.
Bouw tot slot links
Zodra een artikel is gemaakt dat voldoet aan de hierboven besproken richtlijnen, kunt u beginnen met linkbuilding. Elke link die vanaf een andere website naar uw artikel komt, met name websites die actueel relevant zijn voor de inhoud die u heeft gemaakt, wordt door Google beschouwd als een “stem” dat uw artikel de moeite waard is. Hoe meer inkomende links van zeer hoge kwaliteit u naar uw artikel kunt laten maken, hoe beter.
Meer informatie over het uitvoeren van een succesvolle SEO-campagne vind je hier.
Veelgestelde vragen over SEO-rangschikking
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn artikelen beter ranken in Google?
Publiceer op de juiste website. Kies de juiste titel, beschrijving en introparagraaf. Zorg ervoor dat uw artikel lang genoeg is om uw onderwerp adequaat te behandelen, maar ook gemakkelijk te lezen is met behulp van opsommingstekens en genummerde lijsten. Schema toevoegen aan uw HTML.
Waar moet ik mijn artikel publiceren?
De ideale locatie voor een artikel is op een site die actueel relevant is voor waar u ook over schrijft. Als uw branche bijvoorbeeld productie is, is een website over productie een goede plaats om te posten.
Wat is verblijftijd?
Dwell time is de hoeveelheid tijd die mensen aan uw artikel besteden. Google meet hoe lang iemand die een zoekopdracht uitvoert op de pagina blijft.