[ad_1]
Hoogtepunten
- Een website die een individu in een professionele context vertegenwoordigt, is een cruciale reputatie-element
- Uw professionele persoonlijke website moet ten minste 13 essentiële functies bevatten
- Deze vijf professionele websites hebben hun merkpersoonlijkheid genageld
- Investeren in professionele webontwikkeling is de beste manier om uw website te laten opvallen
Uw professionele website doet meer dan u misschien denkt.
De meeste professionals maken een website omdat ze een digitale locatie nodig hebben waar potentiële klanten, werkgevers of partners ze kunnen vinden. Eenmaal gepubliceerd, wordt uw website echter het middelpunt van uw digitale voetafdruk en levert het een grote bijdrage aan het creëren van een goede online reputatie voor jou. Het toont uw merkpersoonlijkheid en -verhaal, uw cv en uw werk. Wanneer mensen u online gaan zoeken, kan uw professionele website die verbindingen maken of verbreken.
Artikelsecties
- Wat zijn professionele persoonlijke websites?
- 13 essentiële kenmerken van een overtuigende professionele persoonlijke website
- Vijf geweldige voorbeelden van websites
- Hoe zorg ik dat mijn website er professioneel uitziet?
- Veelgestelde vragen over het maken van professionele persoonlijke websites
Wat zijn professionele persoonlijke websites?
Een website die door of voor een persoon is gebouwd met de bedoeling deze in een professionele context te gebruiken, is een professionele website. Het definieert een groot deel van je online identiteit en is daarom een cruciaal onderdeel van uw online reputatie. Het is ook waar veel van je persoonlijke branding zal plaatsvinden.
Een professionele website hoeft niet bepaald door professionele webontwikkelaars te worden gebouwd – u kunt er zelf een bouwen op een website-bouwplatform. Maar het is belangrijk om de waarde van uw professionele website af te wegen voordat u aan een doe-het-zelfklus begint. Bij Reputation X gebruiken we bijvoorbeeld liever geen websitebouwers omdat we houden van de flexibiliteit die een WordPress-site biedt om technische en SEO-optimalisatieredenen.
Het maakt niet uit of je een builder gebruikt, of het in WordPress of een ander contentmanagementsysteem doet, je website moet de basisconstructies van je cv bevatten, zoals je vaardigheden, ervaring, contactgegevens en bio. Het moet een unieke domeinnaam hebben die u op naam of op merk identificeert.
13 essentiële kenmerken van een overtuigende professionele persoonlijke website
Een professionele persoonlijke website is anders dan een e-commerce website of een blog. De alledaagse “pagina’s die elke website moet hebben” die op algemene websites verschijnen, zijn niet van toepassing op dit type website, omdat een professionele persoonlijke website is 100% een representatie van jou, je persoonlijkheid, je waarden en je merk.
Om de effectiviteit van uw professionele website te maximaliseren, moet u de volgende belangrijke elementen aanpassen aan u.
Startpagina
Deze is natuurlijk niet echt optioneel. Uw startpagina is de pagina waarop mensen terechtkomen wanneer ze naar uw site komen. (Het wordt vaak verward met een bestemmingspagina. Dat is niet hetzelfde.) Je site moet ergens beginnen, dus je hebt een startpagina nodig. De homepage is vaak uw enige kans om een goede eerste indruk te maken, dus het is een ideale gelegenheid om de toon en het gevoel van het merk dat u bent over te brengen.
Uitvoerend bio
U hoeft uw executive bio op uw website niet op dezelfde manier op te maken als op papier, maar de informatie moet er zijn en gemakkelijk te vinden zijn. Aangezien u zich op uw eigen terrein bevindt, moet dit uw portfolio bevatten met links naar uw werk, indien van toepassing.
Contactgegevens
Uw website zal niet veel voor u doen als het mensen geen manier geeft om met u in contact te komen. Als je niet wilt dat je telefoon de hele nacht overgaat, overweeg een contactformulier. Als u wilt dat mensen uw aanwezigheid op sociale media vinden, is dit een goede plek om die links op te nemen.
Zorg voor sociaal bewijs
Getuigenissen, nieuws, door gebruikers gegenereerde inhoud, discussielijnen met opmerkingen, volgers, enz. – alles dat uw ervaring, expertise of prestaties omarmt, kan op uw professionele site staan. Geef ze iets dat zegt: “Kijk naar alle mensen en organisaties die me vertrouwen en houden van wat ik doe. Zoveel bewijs kan niet verkeerd zijn.”
Pagina niet gevonden (404)
Als er een kans is dat uw website een verbroken link krijgt (en die is er), zou u een 404-foutpagina moeten hebben die mensen terugbrengt wanneer ze niet kunnen gaan waar ze wilden gaan. Dit geeft mensen het gevoel dat ze niet meer ronddwalen op een kapotte of verlaten site waar niemand meer aandacht aan schenkt.
Opmerking: misschien wilt u uw 404-foutpagina doorverwijzen naar de startpagina of een relevante categorie- of bovenliggende pagina (of een link voor de gebruiker om dit zelf te doen) om te voorkomen dat de lezer vertrekt.
Evenementen
Ga je spreken op een aankomend evenement? Ga je touren, optreden of optredens hebben? Vertel mensen waar je gaat zijn, zodat ze kunnen bijwonen of follow-up na. Bovendien is laten zien dat je boekingen hebt een andere vorm van sociaal bewijs. Houd het ook up-to-date als u evenementen toevoegt.
Werkgelegenheid/partnerschapsmogelijkheden
Als u geïnteresseerd bent om samen te werken met enkele van de mensen die uw site bezoeken (wat waarschijnlijk is omdat iedereen met wie u zou willen werken, u waarschijnlijk zal bezoeken), geef ze dan een gemakkelijke manier om contact op te nemen met een duidelijk gedefinieerde call-to -actie (CTA) voor werkgelegenheid en samenwerkingsmogelijkheden.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
U kunt verkeer genereren via gesponsorde advertenties en sociale media, naast andere marketingmethoden, maar het opbouwen van uw SEO is de betrouwbaardere en duurzamere manier om uw publiek op te bouwen. Zorg ervoor dat u uw on-page, off-page en technische SEO aanpakt (en uw lokale SEO als dat van toepassing is op uw aanbod).
Conversieratio optimalisatie (CRO)
Als SEO is wat ze opstelt, is CRO wat ze neerhaalt.
Conversieratio optimalisatie betekent elke pagina optimaliseren, elke sectie en elke call-to-action om de conversie te maximaliseren. Al het verkeer in de wereld helpt niet als je mensen nergens op kunt laten klikken. CRO omvat zaken als:
- Bezoekersgedrag volgen
- Warmtekartering
- Gebruikers enquêteren over hun ervaring
- Lekken in sales funnels identificeren en oplossen met bewezen digitale marketingmanoeuvres
Navigatie menu
Uw sitenavigatie hoeft geen traditionele navigatiebalk aan de boven- of zijkant van de pagina te zijn, maar het moet uw bezoekers wel gemakkelijk maken om alles te vinden wat ze willen. Anders kunnen bezoekers gefrustreerd raken bij het zoeken naar een pagina en besluiten uw site te verlaten.
Inhoud
Inhoud is alle tekst, afbeeldingen of video’s op uw site. Het primaire doel is om informatie te leveren, maar het kan ook de stem en persoonlijkheid van uw merk overbrengen en het draagt een groot deel van de conversie, dus verwaarloos het niet. U moet inhoud opnemen, dus zorg ervoor dat deze opvalt.
Interne links
Interne links houden mensen langer op uw site en leiden hen uiteindelijk naar uw primaire call-to-action. Het hebben van andere interne links dan uw navigatiemenu kan het aantal pagina’s dat bezoekers zien toenemen, wat op zijn beurt uw algehele conversieratio en merkbekendheid kan verbeteren. Interne links zijn geweldig om bezoekers van het ene deel van uw inhoud (of uw portfolio) naar andere belangrijke pagina’s op uw site te leiden. Ten slotte helpen interne links zoekmachines zoals Google en Bing om uw site beter te begrijpen, waardoor deze beter kan ranken.
bruikbaarheid
Je website moet werken. Als je ooit hebt geprobeerd ergens op te klikken om te ontdekken dat de link niet werkt, of als het menu zo uitvouwt dat er niet op de knop kan worden geklikt, heb je de irritante effecten van slechte bruikbaarheid ervaren. Dit zorgt ervoor dat mensen uw site onmiddellijk verlaten. In feite kan het ervoor zorgen dat sommige mensen u als niet gedetailleerd georiënteerd beschouwen. Dit ziet er niet alleen slecht uit, het kan u ook kansen kosten.
Vijf geweldige voorbeelden van websites
Webontwikkelaars die hun eigen sites hebben gebouwd, creëren vaak geweldige voorbeelden van het weerspiegelen van merkpersoonlijkheid op een site. Deze vijf professionele websites bevatten op creatieve wijze de essentiële functies en benadrukken elke merkpersoonlijkheid. Wie een van deze sites bekijkt, krijgt meteen een idee met wie hij te maken heeft en wat die persoon voor hem kan doen.
Probeer bij het maken van uw site, of u deze nu laat bouwen of zelf doet, gefocust te blijven op uw merkpersoonlijkheid. Deze website vertegenwoordigt u als professional in digitale vorm.
Adham Dannaway
Martin Ringlein
Adam Hartwig
Timothee Roussilhe
Gary Le Masson
Hoe zorg ik dat mijn website er professioneel uitziet?
Als u gaat investeren in uw persoonlijke merk, is uw website een belangrijk onderdeel.
Je kunt een redelijk fatsoenlijke website bouwen op een website-builderplatform als je weet wat je doet. Veel mensen die deze platforms zouden gebruiken, zijn echter niet bekend met hun mogelijkheden, dus hun sites zien er erg cookie-cutter uit.
Als jij een van die mensen bent, houd moed. Praat met een professionele webdesigner en ontwikkelaar die een aantrekkelijke en responsieve website kan maken met een goede gebruikersinterface. Uw website is een investering in u en uw professionele capaciteiten, dus investeer in een professional om ervoor te zorgen dat hij – en u – boven de massa uitsteekt.
Bonus – Dingen die u kunt doen om uw website beter te laten scoren
Als je het bouwt, komen ze… niet. Tenminste, niet tenzij uw site SEO-vriendelijk is. Lees meer over een paar eenvoudige dingen die we graag doen bij Reputation X om ervoor te zorgen dat een website scoort. Klik hier voor meer informatie over hoe u uw website beter kunt laten scoren. 🙂
Veelgestelde vragen over het maken van professionele persoonlijke websites
Wat is een persoonlijke portefeuille?
Je persoonlijke portfolio is een verzameling van het werk dat je hebt gedaan of waar je deel van hebt uitgemaakt. Hoewel dit uw capaciteiten en ervaring benadrukt, moet het ook een verklaring van originaliteit, uw professionele filosofie, uw missie en visie, uw cv en uw relevante vaardigheden bevatten. Aangezien uw website meerdere pagina’s en secties kan hebben, hoeft u deze dingen niet op dezelfde pagina als uw portfolio op te nemen.
Wat is een persoonlijke blog?
Een persoonlijke blog is een online dagboek of commentaar geschreven en gepubliceerd door een persoon, in plaats van een bedrijf. Het opnemen van een persoonlijke blog op uw professionele website kan helpen SEO verhogen en kansen bieden voor promotie en toename van het verkeer. Belangrijk is dat het uw lezers ook inzicht kan geven in de manier waarop u denkt en werkt.
Hoe heten de twee soorten websites?
Websites kunnen worden gecategoriseerd als statisch of dynamisch. Dynamische websites worden ook wel interactieve websites genoemd. Statische websites hebben CSS-, JavaScript- en/of HTML-code die precies aan de gebruiker wordt geleverd zoals deze op de server is opgeslagen. Een interactieve website reageert op gebruikersgedrag door te communiceren tussen de host en de gebruiker.