[ad_1]
Wanneer een merk zijn online reviews en beoordelingen wil verbeteren, zal de juiste strategie het verschil maken. Sommige strategieën zijn traag, andere sneller. Sommige werken, van andere krijg je een ban.
Online beoordelingen zijn een uitstekende bron voor consumenten en bedrijven bij het nemen van hun aankoopbeslissingen. Mond-tot-mondreclame is altijd een belangrijke factor geweest in de vraag of mensen het ene product boven het andere verkiezen, en de rijkdom aan online beoordelingen en beoordelingssystemen die tegenwoordig beschikbaar zijn, zijn gewoon de cyberversies van dit fenomeen.
In een onderzoek uitgevoerd door BrightLocal leest 77% van de online consumenten online reviews en 71% van de consumenten vertrouwt erop als de “meest bruikbare” informatiebron. Online beoordelingsbeheer is echter nog steeds een uitdaging voor veel bedrijven (en consumenten), waarbij slechts 7% van de bedrijven terugkijkt op hun beoordelingen en strategieën ontwikkelt om positieve scores te verbeteren en 19% van de consumenten zegt negatief te zijn beïnvloed door een slechte beoordeling .
Dit artikel dient als een inleiding tot de online strategie voor recensiebeheer, zodat u vandaag nog de controle over uw online beoordelingen kunt krijgen.
Strategieën voor online beoordelingsbeheer
Omdat online recensie zo wijdverbreid is, is het normaal dat u zich zorgen maakt over wat mensen over u zeggen – en of het uw naam aantast. Om te beginnen zijn niet alle beoordelingssites gelijk gemaakt. De meeste consumenten zijn slim genoeg om meer voorraad te plaatsen in een recensie van een vertrouwde site zoals Yelp dan, laten we zeggen, als er een site zou zijn met de naam TheseBusinessesSuck.com.
Velen die strategieën zoeken voor online beoordelingsbeheer doen omdat ze hopen negatieve beoordelingen te verwijderen of te verminderen. Dus, wat kunt u verwachten als u samenwerkt met iemand die u helpt bij het beheren van de online beoordelingen van uw bedrijf? Een alomvattende strategie omvat ten minste enkele van de volgende zaken:
- Positieve recensies aanmoedigen op populaire sites zoals Stad zoeken, Yelp, Angie’s lijst, Google-recensies, Facebook, en Merchant Circle door gericht klantenbereik, maar zonder omkoping.
- Negatieve reviews verwijderen indien mogelijk (als ze de servicevoorwaarden schenden of legitieme onwaarheden promoten, zijn dit de meest geaccepteerde redenen voor verwijdering. Als de reviews negatief en waarheidsgetrouw zijn, moet uw strategie proactiever zijn).
- Opname van Yelp en andere beoordelingssites badges en bewegwijzering op websites, etalages, in direct advertising of e-mailnieuwsbrieven om tevreden klanten aan te moedigen u via mond-tot-mondreclame online te promoten.
- Zorg voor een protocol voor het monitoren van en reageren op online beoordelingen.
Met dit alles op zijn plaats, moet je er rekening mee houden dat mensen nog steeds wispelturig kunnen zijn. Recensies als ‘Het is een geweldig strand, gewoon te zanderig’ of ‘spookachtig’ kunnen beoordelingen zonder schijnbaar goede reden naar beneden halen.
Om slechte beoordelingen door klanten en concurrenten te bestrijden, moeten bedrijfseigenaren proactief zijn. Hier zijn een paar manieren die een bedrijf leuk vindt: Reputatie X kan u helpen bij het ontwikkelen en implementeren van een reviewmanagementstrategie.
De klant onderscheppen
Bedrijven die tijdens en net na het einde van de verkoopcyclus ingrijpen om feedback te vragen, hebben over het algemeen betere sterrenbeoordelingen. Waarom? Omdat ze mensen betrappen voordat ze naar de beoordelingssites gaan met een stem omhoog of omlaag of de ervaring positief was.
Vragen of een klant een goede ervaring heeft gehad, kan worden geautomatiseerd met bepaalde beoordelingsbeheertools. Het uitgangspunt is simpel: als de klant een goede ervaring heeft gehad, vraag hem dan om een opmerking te maken op een specifieke beoordelingssite. Als de klant meldt dat hij een slechte ervaring heeft gehad, pak dit dan onmiddellijk aan.
Beoordelingen verwijderen die TOS schenden
Wanneer reviewers de Servicevoorwaarden (TOS) van een site schenden, kan de inhoud vaak worden verwijderd. Yelp verwijdert reviews die aan de onderstaande vereisten voldoen:
- Irrelevant
- Ongepast
- Belangenverstrengeling
- Schendingen van de privacy
- promotioneel
- Intellectuele eigendomskwesties
Moet je betalen voor valse beoordelingen?
Nee. Dit is waarom.
Hoewel het verleidelijk kan zijn om mensen te betalen om positieve beoordelingen voor uw bedrijf te plaatsen, kan dit soort online beoordelingsfraude uw reputatie in de markt ernstig schaden. Deze praktijken hebben e-commercebedrijven naar schatting de afgelopen jaren miljarden dollars gekost.
Er is een eenvoudige manier om deze problemen te voorkomen: vraag zelf om beoordelingen. In plaats van te wachten tot klanten beoordelingen over uw product of dienst op uw eigen website plaatsen, kunt u eropuit gaan en hen aanmoedigen om dit ook op andere sites te doen.
Beoordelingsbeheer als onderdeel van de taart
Als u het positieve imago van uw bedrijf voor de lange termijn wilt stimuleren, moet u meer doen dan alleen online beoordelingen controleren. Hoe belangrijk een stevige strategie voor beoordelingsbeheer ook is, het is slechts een deel van de grotere taart die uw digitale imago vertegenwoordigt. Kom meer te weten over online reputatiebeheer door naar onze blog, of neem vandaag nog contact met ons op voor een gratis consultatie.
Veelgestelde vragen over beheerstrategieën
Hoe kan ik online beoordelingen verbeteren?
Een alomvattende strategie omvat ten minste enkele van de volgende zaken. Positieve recensies op populaire sites aanmoedigen door middel van gericht klantenbereik, maar zonder omkoping. Negatieve beoordelingen verwijderen indien mogelijk. Opname van badges en bewegwijzering van Yelp en andere recensiesites op websites, etalages, in directe reclame of e-mailnieuwsbrieven om tevreden klanten aan te moedigen u via mond-tot-mondreclame online te promoten. Zorg voor een protocol voor het monitoren van en reageren op online beoordelingen.
Waarom zijn neprecensies een probleem?
Nepreviews zijn een probleem omdat ze op de lange termijn niet werken. U kunt op korte termijn resultaten zien als u neprecensies koopt, maar uiteindelijk zullen consumenten het merken als uw producten uw echte recensies niet waarmaken. Dan krijg je een toestroom van negatieve recensies die je dan moet opruimen.
Wat moet ik doen als ik negatieve beoordelingen ontvang?
Blijf kalm bij het beantwoorden van negatieve beoordelingen. Wat u in uw reactie zegt, kan de persoon van gedachten doen veranderen over uw bedrijf. Bespreek altijd hun bezorgdheid en werk om het probleem op te lossen, wat kan betekenen dat u het gesprek naar e-mail of privéberichten moet sturen.
U kunt onze . downloaden gratis strategiegids voor reputatiebeheer hier.