[ad_1]
Chipotle zal overleven e. coli net als Jack in the Box deed in 1993. Maar er is 100% zekerheid dat een nieuwe dreiging een ander bedrijf zal demoniseren en zijn reputatie zal vernietigen in het komende jaar. Elk jaar is er een nieuwe lijst met de grootste PR-rampen. Geen van de spelers wist dat ze naast de dans onder schot zouden staan. Maar wie doet de opruiming?
Een crisismanagementteam bestaat vaak uit drie onderdelen:
- Het interne team
- Externe specialisten
- Ghost media consultants die stil op de achtergrond werken
Intern Crisisteam
De beste manier om een crisis te bestrijden is door deze frontaal aan te pakken, maar het kan enige tijd duren om de situatie onder controle te krijgen. Het is niet genoeg om de persgolven te beheersen die onmiddellijk na een crisis toeslaan. Voor echte verandering moeten CEO’s een duidelijk actieplan opstellen, een verklaring afgeven, het plan schetsen en vervolgens de resultaten leveren.
De rol van bedrijfscommunicatie bij het omgaan met crisisbeheersing kan voorkomen dat negatieve berichtgeving in de media uitgroeit tot een groot probleem. Uw interne team speelt een belangrijke rol in dit proces door ervoor te zorgen dat alle interne spelers, inclusief de CEO, goed op de hoogte zijn van wat er gebeurt en klaar zijn om eventuele vragen te beantwoorden.
Alle dingen gaan voorbij, en ze gaan veel sneller voorbij als strategieën voor reputatiebeheer en tactieken worden bijzonder goed uitgevoerd; zolang het bedrijf de kracht heeft om de onvermijdelijke storm te doorstaan. wanneer een grote PR-probleem een bedrijf raakt, moeten leidinggevenden onmiddellijk een intern onderzoek starten om het probleem op te lossen. Schets een duidelijke set van acties en prioriteiten, doe het snel, en dan gezien worden in de media om het uit te voeren. Dit stuurt de onmiddellijke “we zijn er bovenop”-bericht, maar de inspanning kan daar niet stoppen. Ook geloofwaardige derden moeten ter zake worden ingeschakeld.
Externe specialisten
Zodra het interne team met hun werk is begonnen, huren succesvolle bedrijven de meest prominente ‘fixers’ in het veld in. Bedrijven willen altijd de beste inhuren, maar gezien het verschil tussen ‘beste’ en meest ‘competente en prominente media’, raden we aan om indien mogelijk voor nummer twee te kiezen. Het spreekt voor zich dat elk bedrijf dat reputatieproblemen oplost, zich moet houden aan de best practices van ORM. Je wilt dat ze goed werk leveren, maar je wilt ook dat hun bereik wordt gemaximaliseerd in overeenstemming met het niveau van sociale mediabewegingen op het verhaal.
Als een verhaal bijvoorbeeld veel aandacht krijgt en het risico hoog is, gebruik dan voor en “achter de schermen” PR tot het uiterste. Maar als een probleem niet veel media-aandacht krijgt, voer dan uit zoals beschreven, maar houd je terug op agressieve PR. Gebruik meer ‘backchannel’-services om de perceptie van het probleem te verbeteren. Waarom? Omdat een openlijke PR-reactie de zaken erger kan maken. In plaats daarvan is het belangrijk om een adequaat afgemeten antwoord te geven.
Als het een probleem met de voedselveiligheid is, zijn die fixers experts op het gebied van voedselverontreiniging. Olielozingen, cybercriminaliteit en ontrouw in de C-suite vereisen allemaal verschillende externe adviseurs, die allemaal moeten worden ingezet in de media op een niveau dat geschikt is voor het probleem. Dit is bedoeld om het publiek en alle regelgevende instanties te verzekeren dat de zaken snel vooruitgaan zonder de situatie te destabiliseren door te weinig of te veel te reageren. Weten hoe u de temperatuur van het water kunt meten, is de sleutel tot de juiste reactie van de media.
Bedrijven zouden externe fixers moeten vinden die zeer competent, sympathiek en mediawijs zijn. Een slecht geformuleerde opmerking van een externe adviseur zal door de pers worden opgepakt en zal de zaken bijna altijd erger maken.
Mediaconsulenten “Ghost”
Het bedrijfscrisisteam en de externe adviseur zijn beide belangrijk voor de media. Maar een onzichtbaar derde team van spookmediaconsulenten kan positieve acties uitvergroten, vooral na een crisis.
De GMC’s kunnen een niveau van plausibele ontkenning bieden voor back-channelmarketing, het opbouwen van relaties achter de schermen en technische expertise die mainstream media effectief maken. Ze kijken om ervoor te zorgen dat de stromingen net onder het oppervlak goed worden beheerd. De ghost media-adviseur bouwt stilletjes aan relevantie, optimaliseert de betrokkenheid bij het reguliere verhaal en werkt achter de schermen met behulp van relaties en technische middelen om de manier waarop het verhaal in de media wordt weergegeven, vorm te geven.
Ghost media-consultants zijn de onzichtbare kracht die PR effectief maakt door achter het gordijn te werken om ervoor te zorgen dat mediakanalen efficiënt zijn en noodzakelijke relaties plaatsvinden. Reputation X kan worden gezien als een Ghost media-adviseur. We gebruiken speciale technieken om content goed te laten presteren, waarvan er enkele in dit artikel worden besproken.
Gebruik maken van de nieuwscyclus
Een andere terroristische groepering plant ergens een vlag of een politicus wordt betrapt met haar hand in de koektrommel. Mensen worden afgeleid, dan vergeten ze het. De nieuwscyclus is de motor van zowel herinnering als vergeetachtigheid.
“De nieuwscyclus is de motor van zowel herinnering als vergeetachtigheid.”
Dit is wat er gebeurde toen e. coli bedreigde Jack in the Box al die jaren geleden. Herinner je je dat nog? Misschien niet. In het beroemde boek van George Orwell, Animal Farm, staat een citaat “Eerlijk gezegd waren Jones en alles waar hij voor stond bijna uit hun geheugen verdwenen.” De boer, Jones, was een wrede leermeester, maar na verloop van tijd begonnen de dieren hem te vergeten ten gunste van de actualiteit. Hetzelfde gebeurt in de wereld Maar het kost tijd en tijd kost geld, dus de taak van het crisismanagementteam is niet alleen om het bedrijf erdoorheen te krijgen, maar om de transitie zo snel mogelijk te maken.
Wanneer de fles stopt met draaien en naar uw bedrijf wijst, probeer dat dan te onthouden. Het nieuws over het incident zal vervagen, maar hoe langer het duurt om dit te doen, hoe langer een bedrijf moet lijden onder verminderde inkomsten en juridische stappen. Het gebruik van het natuurlijke ritme van de nieuwscyclus in het voordeel van het bedrijf kan de cyclus verkorten en verliezen drastisch verminderen. Mensen hebben een beperkte aandachtsspanne en helaas gebeuren er vrij regelmatig slechte dingen. Het vrijgeven van timinginformatie in de nasleep van een probleem tijdens meer dramatische pieken in de cyclus kan helpen om negatieve reacties te verminderen omdat mensen worden afgeleid.
Hoe zoekmachines kansen benutten
Een crisismanagementteam houdt zich vaak bezig met wat er op dit moment gebeurt in het nieuws en sociale media. Het team heeft de neiging om samen met de nieuwscyclus te bestaan. Maar waar de nieuwscyclus vluchtig en wispelturig is, zijn merkgerelateerde zoekresultaten dat minder. Wanneer iets verdwijnt van Fox News of CNN, blijft het vaak jarenlang op de eerste pagina met zoekresultaten staan en wordt het een schijnbaar nooit genezende wond voor merken, omdat het in de loop van de tijd kansen en aandelenkoersen laat bloeden.
Dit uitloogachtige effect van zoekmachines kan een merk net zo erg schaden als de oorspronkelijke gebeurtenis. Dit is waar de gecombineerde inspanningen van het interne team en de ghost media-adviseurs echt kunnen helpen zodra externe specialisten naar huis zijn gegaan. Door te werken aan het organisch wijzigen van zoekresultaten, kan het team in wezen “de tijd versnellen” door zoekmachines te helpen beseffen dat er relevantere resultaten zijn dan die ze weergeven. Het is een prestatie die wordt geleverd door technische bekwaamheid, platformonafhankelijke mediadistributie, social engineering, stille relatieopbouw en agressieve contentmarketing.
Dit is wat Reputatie X doet.
Veelgestelde vragen over crisismanagementteam
Wat is een crisismanagementteam?
Een crisismanagementteam bestaat uit je interne team, externe specialisten en ghost media consultants die stil op de achtergrond werken.
Wat doet een intern crisisteam?
Wanneer een bedrijf een groot PR-probleem treft, moeten leidinggevenden onmiddellijk een intern onderzoek starten om het probleem op te lossen. Schets een duidelijke set van acties en prioriteiten, doe het snel, en dan gezien worden in de media om het uit te voeren. Dit stuurt de onmiddellijke we zijn er bovenop, maar de inspanning kan daar niet stoppen. Ook geloofwaardige derden moeten ter zake worden ingeschakeld.
Hoe moet ik een externe specialist kiezen?
Bedrijven zouden externe fixers moeten vinden die zeer competent, sympathiek en mediawijs zijn. Een slecht geformuleerde opmerking van een externe adviseur zal door de pers worden opgepakt en zal de zaken bijna altijd erger maken.
Wat is een ghost media-adviseur?
De ghost media-adviseur bouwt stilletjes aan relevantie, optimaliseert de betrokkenheid bij het reguliere verhaal en werkt achter de schermen met behulp van relaties en technische middelen om de manier waarop het verhaal in de media wordt weergegeven, vorm te geven. Ghost media-consultants zijn de onzichtbare kracht die PR effectief maakt door achter het gordijn te werken om ervoor te zorgen dat mediakanalen efficiënt zijn en noodzakelijke relaties plaatsvinden.