[ad_1]
Hoogtepunten:
- Verbeter uw persoonlijke merk online door aandacht te besteden aan wat Google onthult over vergelijkbare mensen.
- Hiaten in online content zijn gemiste kansen bij het genereren van bewustzijn en interesse in uw persoonlijke merk.
- Een succesvolle contentstrategie komt tegemoet aan de behoeften van de klant in alle stadia van het koperstraject.
- Een snelle en efficiënte manier om hiaten in de inhoud op te sporen en te corrigeren, is een best-practice-analyse van uw concurrenten.
Laat je niet misleiden door de naam. EEN persoonlijk merk is in de eerste plaats een financieel Bedrijfsmiddel dat omzet genereert, inkomsten verhoogt, deuren opent voor nieuwe kansen en verbetert online reputatie.
Net als alle andere financiële activa is een persoonlijk merk een investering – succes vereist onderzoek, planning, strategie en een gevarieerde portfolio van communicatie en inhoud.
De meeste persoonlijke merkadviezen beginnen met iets over uniek zijn, je stem vinden, enz. Maar als je eenmaal hebt bepaald wat jouw unieke persoonlijk merk zou moeten zeggen, wat nu? In welke ‘content’-portfolio investeert u om uw merk op te bouwen? waarde en positieve reputatie?
Wat onthult het canvas met zoekresultaten over uw persoonlijke merk en hoe zorgt u ervoor dat Google de wereld laat zien wat u wilt dat het ziet?
Nou, je zou kunnen beginnen door gewoon inhoud op internet te gooien. Bij Reputatie X noemen we dit “spuiten en bidden”. Vanuit een investeringsperspectief is dit als het gooien van darts naar een lijst met aandelen.
Voordat je inhoud in de ether lanceert, overweeg dan dit: op dit moment, op het moment dat deze zin wordt geschreven, over 3 miljoen blogposts zijn vandaag gestegen – en de lunch is nog steeds een uur rijden. Het aantal zal voor het slapengaan boven de 5 miljoen stijgen. Dingen moeten een beetje meer gefocust zijn dan alleen kanonskogels in die oceaan.
Brandingprofessionals kijk eerst goed en systematisch naar de contentmarktplaats. Ze zoeken naar de ‘inhoudelijke hiaten’ van een merk, zoals deze:
- Publieksaantrekkende onderwerpen
- Zoekterm trefwoorden
- Sociale vermeldingen, formaten, platforms
- Alle andere kansen die een merk negeert
Er is een oude stelregel in verkoop: het gaat niet om kloppen op de juiste deur, het gaat om kloppen op elk deur. Er zijn in feite duizenden deuren op de loer in de ondoorgrondelijke uitgestrektheid van online inhoud. De pro’s profiteren van die kansen met behulp van Analyse van inhoudskloof.
Wat is content gap-analyse?
Content Gap Analysis is het proces van het vinden van gemiste kansen om online bekendheid van een merk op te bouwen, een geïnteresseerd publiek aan te trekken en die interesse om te zetten in verkoop.
Content Gap Analyse is klantanalyse. Het vinden van de hiaten in je contentstrategie begint met deze basisvraag: wie zijn mijn klanten en wat willen ze? Welke informatie hebben ze nodig? Naar welke voordelen zijn ze op zoek? Welke platformen gebruiken ze? Op welke zoekwoorden zoeken ze?
Content Gap Analysis is een concurrentieanalyse. Welke concurrenten (welke van uw collega’s) blazen in de huidige contentmarkt alle anderen uit het water? Wie bereikt de top zoekmachine slots? Welke inhoud plaatsen ze? Welke platformen gebruiken ze? Welke zoekwoorden gebruiken ze?
Content Gap Analysis is interne analyse. Content Gap Analysis omvat een grondige audit van waar u zich nu bevindt. Als u al inhoud plaatst, hoe goed presteert deze dan? Hoe succesvol is uw plaatsing in de zoekmachine? Bereik je meetbare doelen? Bovenal, is uw contentstrategie geld verdienen in de vorm van leads, sluitingen, verkopen of inkomsten?
In de context van personal branding, bij het onderzoeken van concurrenten in uw branche die het meeste hebben succesvolle persoonlijke merkenwelke inhoud doen zij dat jij niet bent?
Heeft u de inhoud die uw klanten willen?
De cruciale eerste stap in inhoudsanalyse is het begrijpen van de klant. Hier hebben we het in het bijzonder over: de reis van de koperhet hele proces dat mensen doorlopen op weg naar een trouwe klant.
De reis van de koper
U wilt dat mensen uw persoonlijke merk kopen. Deze “kopers” zullen u Googlen. Wat Google laat zien, kan worden gecontroleerd. Om te begrijpen hoe mensen omgaan met uw merk overweeg de reis van de kopers.
Klanten beginnen altijd met een ontluikend besef van een behoefte of probleem. Ze weten misschien niet precies wat het probleem is, maar ze vermoeden dat er iets moet worden rechtgezet (de bewustzijnsfase).
Naarmate ze de situatie beter in de hand hebben, zoeken ze naar mogelijke oplossingen (de overwegingsfase:), die zich geleidelijk een weg baant naar een paar beste opties om uiteindelijk de trekker over te halen voor wat de beste keuze lijkt (de beslissingsfase:).
Het verhaal eindigt daar niet. Er is nog enige afstand tussen een ‘klant’ en een ’trouwe klant’. Online content speelt een cruciale rol in deze laatste en meest winstgevende fase – de loyaliteits- of belangenbehartigingsfase – van het traject van een klant.
In elke fase van de reis van de klant wenden mensen zich tot online content voor begeleiding en richting:
Verwar echter niet formaat voor inhoud. In bepaalde stadia van de reis van de koper hebben mensen de neiging om naar bepaalde formaten te trekken. Waar ze echter naar op zoek zijn, is begrip. Levens binnen inhoud begrijpen.
In de vroegste stadia van de reis van de koper zijn mensen op zoek naar algemene antwoorden en informatie. Ze stellen ‘wat is’, ‘hoe is’ en ‘waarom is’ vragen. Ze zijn niet op zoek naar productdemonstraties, prijsvergelijkingen of een harde verkoop. Als ze dat vinden, zijn ze de deur uit.
In latere stadia zijn ze op zoek naar details die hen kunnen helpen een beslissing te nemen, niet naar de algemene informatie die ze eerder nodig hadden. Als ze niet kunnen vinden wat ze zoeken, zoals prijzen of recensies, gaan ze ergens anders zoeken.
Waar te beginnen met het bouwen van persoonlijke merkinhoud
Helaas hebben de meeste mensen die een persoonlijk merk ontwikkelen niet de tijd of de luxe om de diepste geheimen van Content Gap Analysis onder de knie te krijgen. Dat is goed. Hierin is – zoals bij de meeste aspecten van het opbouwen van een bedrijf – een over het algemeen kogelvrije manier om aan de slag te gaan: best practices.
Een best practices-analyse omvat: systematisch de toonaangevende online persoonlijke merken onderzoeken van uw meest succesvolle concurrenten – mensen zoals jij, of mensen zoals je wilt worden gezien als.
Ze hebben al het harde werk gedaan om de inhoud van de hele klantreis te optimaliseren. U bent er om de hiaten tussen uw inhoud en die van hen te identificeren. Imitatie, zoals het gezegde luidt, is de meest oprechte vorm van leren.
De inhoud die je nodig hebt voor een persoonlijk merk
Stel dat u een cosmetisch chirurg bent in de omgeving van San Francisco. U kunt uw analyse van de inhoudskloof beginnen met Usha Rajagopal, MD of Dino Elyassnia, MD, twee van de toonaangevende persoonlijke merken op de markt voor cosmetische chirurgie in de Bay Area. Een zoekopdracht op een van beide levert een online aanwezigheid op die bestaat uit:
- Een kernwebsite
- Een Google Knowledge Panel
- Onafhankelijke redactionele inhoud
- Meerdere beoordelingssites (Yelp, HealthGrades, Google, RealSelf, DemandForce)
- Actieve social media-accounts (Instagram, Facebook)
- Meerdere online professionele profielen
- Meerdere organisatie-affiliaties
- Online video’s
- Afbeeldingen
- Betaalde reclame
Begin met deze brede strook aan inhoud en platforms. Doorloop het hele webprofiel stuk voor stuk. Schrijf op wat het is, wat het zegt, welk deel van de klantreis het behandelt en met welke zoektermen je daar terechtkomt. Alles wat je vindt is een potentiële kans.
Een diepe duik in het San Francisco Plastic Surgery & Laser Center van Dr. Rajagopal of de professionele website van Dr. Ellyassnia onthult een complete contentstrategie die zich richt op klanten van de bewustwording tot de beslissingsfase. Elk biedt een schat aan inleidende inhoud waarin de basisprincipes van verschillende procedures voor plastische chirurgie worden uitgelegd, in wezen een uitgebreide encyclopedie van ‘wat is’-artikelen.
Elk inleidend artikel met veel trefwoorden leidt bezoekers naar meer gespecialiseerde inhoud die geschikt is voor latere stadia van het klanttraject: meer gedetailleerde informatie, beoordelingen en prijzen. In elke fase is de ‘persoon’ achter het merk altijd aanwezig in de vorm van foto’s en video’s. Deze inhoud is altijd persoonlijk hoe algemeen of informatief ook.
Deze kernwebsites gebruiken een klassieke en effectieve inhoudsstrategie: de sites bevatten veel bewustzijnsinhoud, maar zelfs de meest algemene inhoud leidt bezoekers naar latere stadia van de reis van de koper. De bottom-of-funnel (BOFU) inhoud, zoals prijzen, calls-to-action en virtuele consultaties, schittert misschien niet in deze show, maar ze vormen de afsluiter.
Wees niet ontmoedigd wanneer u een diepe duik neemt in de inhoud van uw beste concurrenten. Alle inhoud die u zult vinden, vergde maanden of jaren van gestaag en geconcentreerd werk om te bouwen. Een best practices inhoud gap-analyse biedt een kaart voor de lange termijn, geen recept voor een snelle oplossing.
En laat u niet ontmoedigen door een professioneel ontwerp of indrukwekkende beelden. Uw meest succesvolle concurrenten, zoals Dr. Rajagopal en Dr. Ellyassnia, huren professionele ontwerpers in om een betekenisvol, helder visueel merk en algemeen ontwerp te ontwikkelen dat past bij de verwachtingen van hun klant. Ook jij zult dit probleem oplossen in goede tijden. Voor nu, focus je alleen op de hiaten in de inhoud. Ga dan aan het werk.
Veelgestelde vragen over analyse van inhoudslacunes
Wat zijn inhoudelijke hiaten?
Hiaten in de inhoud zijn gemiste kansen in uw online communicatie. Inhoud hiaten vertegenwoordigen echt geld op tafel blijven liggen – potentiële bezoekers, prospects en klanten die uw concurrenten zullen vinden, niet u.
Hoe herken ik hiaten in online content?
Een uitgebreide Content Gap Analysis omvat het opbouwen van klantprofielen, het in kaart brengen van de online bronnen waarop ze vertrouwen, het analyseren van de contentstrategieën van concurrenten en het grondig controleren van de eigen online contentpraktijken.
Een gemakkelijke en effectieve aanpak is het onderzoeken van de inhoudelijke ‘best practices’ van uw meest ervaren concurrenten. Maak een lijst van alles wat uw meest succesvolle concurrenten online doen. Elke plaats online die ze hebben gekoloniseerd, elk stukje inhoud en elk zoekwoord dat ze domineren, is een kans voor u om toekomstige klanten te bereiken.
Hoe los ik hiaten in de inhoud op?
Het oplossen van hiaten in online content is een langetermijnproject. Elke inhoudskloof is een afzonderlijk probleem dat moet worden opgelost, maar maakt altijd deel uit van een langer, gepland proces. Een uitgebreide contentstrategie (beginnend met een volledige analyse van de content gap) is de sleutel tot het zakelijke succes van uw persoonlijke merk, dus het moet altijd aanwezig zijn in uw dagelijkse projecten en taken.