Casestudy bedrijfsrecensie

[ad_1]

Beoordelingswebsites zijn niet alleen voor mensen die op zoek zijn naar een goed restaurant. Toekomstige werknemers die op zoek zijn naar hun volgende betaalde baan, kijken vaak naar bedrijfsreviewsites zoals GlassDoor, Indeed en Vault om een ​​idee te krijgen van de werkomgeving van mensen die er zijn geweest. Omgekeerd, vanuit het oogpunt van het bedrijf, is het aantrekken van de beste werknemers van cruciaal belang en oneerlijke beoordelingen kunnen bedrijven ervan weerhouden nieuw talent aan te nemen dat het bedrijf zou kunnen verbeteren. Onze klant was een hypotheekbedrijf waarvan één enkele werknemer veel negatieve recensies op GlassDoor had geplaatst die zich voordeed als verschillende mensen. Maar de recensies werden niet gemarkeerd omdat ze de communityrichtlijnen niet leken te schenden.

Eerdere pogingen tot verwijdering zijn mislukt

Onze opdrachtgever had met Glass Door pogingen gedaan om bepaalde reviews te laten verwijderen. Ze hadden erop gewezen dat de recensenten vrijwel zeker dezelfde persoon waren. De poging kreeg geen grip.

Vertrouwen is onze grootste zorg

Dag één: 2,4 sterren

Twee en een halve ster recensie

Recensies van huidige medewerkers

De omgeving werd door de mensen die er daadwerkelijk werkten als zeer goed ervaren. Maar gelukkige mensen zijn minder gemotiveerd om online te posten dan boze. Gelukkige medewerkers zijn de beste merkambassadeurs die er zijn. Dus de eerste stap was om onze klant te vragen zijn managers tevreden medewerkers een-op-een te vragen om te overwegen naar GlassDoor.com te gaan en eerlijke recensies te schrijven.

We hebben ervoor gezorgd dat onze klant geen massale e-mail naar werknemers heeft gestuurd om dit te doen, omdat de aanpak misschien koud overkwam. We hebben gemerkt dat een persoonlijke benadering meestal het beste werkt.

Download ons mogelijkhedendeck

Eerste resultaten en een tegenvaller

De eerste poging werd goed ontvangen. Medewerkers druppelden GlassDoor binnen en lieten recensies achter, die allemaal in meer of mindere mate positief waren. Maar het aantal beoordelingen was niet voldoende om de sterrenbeoordeling naar tevredenheid van de klant te verbeteren. De inspanningen werden teruggedraaid door de voormalige werknemer (die zich anoniem voordeed als verschillende mensen) die beweerde dat de nieuwe beoordelingen allemaal waren geschreven door de CEO van het hypotheekbedrijf (dat was absoluut niet het geval).

Beoordelingen door aannemers en stagiaires

Onze opdrachtgever maakte voor diverse werkzaamheden gebruik van aannemers die vaak tijdelijk werden ingeschakeld. Ook werden stagiaires ingezet. Nogmaals, onze aanpak was om het hoogst mogelijke aantal positieve beoordelingen te geven, zodat tevreden huidige contractanten en stagiaires werden gevraagd om beoordelingen op Glass Door te plaatsen door de persoon met wie ze de beste verstandhouding hadden in het bedrijf.

Nog steeds niet genoeg

We hadden veel positiviteit over onze klant weten te strooien, maar we waren er nog steeds niet. De beoordelingsscore was nog steeds onder de 3 sterren. Dit hebben we dus gedaan…

Bekijk meer

[ You’ll need the password ]

Veelgestelde vragen

Waarom zijn online beoordelingen belangrijk?

Online beoordelingen zijn belangrijk omdat ze mensen een idee geven van de kwaliteit van de service of producten die u levert. Potentiële klanten, medewerkers en zakenpartners gebruiken allemaal online beoordelingen om uw bedrijf te beoordelen.

Hoe stimuleer je positieve reviews van medewerkers?

Kies voor een persoonlijke benadering bij het aanmoedigen van positieve beoordelingen van medewerkers. Stuur geen massale e-mail naar werknemers, die koud kan overkomen.

Wat doe je als je bedrijf negatieve reviews heeft?

Vraag tevreden klanten, klanten of medewerkers om positieve reviews te schrijven over hun ervaring met uw bedrijf.

Plaats een reactie