[ad_1]
Onze klant is een wereldwijd PR-bureau met klanten in de VS, Europa en het Midden-Oosten. In de loop der jaren zijn we belast met een aantal interessante projecten, variërend van het helpen van politici tot het stimuleren van zoekresultaten in het Thais en het verbeteren van zoekresultaten om de aanwerving te vergroten. Deze casestudy onderzoekt een project om zoekresultaten op te schonen voor een bedrijf met tegenstanders die YouTube, blogs en klachtenwebsites gebruiken.
Industrie: Verzekeringsdiensten (wereldwijd)
Entiteit: bedrijf
Kwestie: YouTube, bloggers, klachten-/reviewsites
Techniek: YouTube-video verwijderen, blog onderdrukken, beoordelingen verbeteren
Looptijd: 13 maanden
YouTube
De YouTube-video bevatte niet alleen negatieve informatie over het bedrijf, maar ook auteursrechtelijk beschermd materiaal. Hierdoor konden we een verzoekschrift indienen bij YouTube voor verwijdering op basis van auteursrechten. De negatieve YouTube-video werd binnen drie weken verwijderd. Google heeft de nu ontbrekende zoekresultaten “vervangen” door het volgende meest relevante resultaat, een door het bedrijf gesponsorde video die gunstig is voor de klant.
Negatieve blog
Met de verwijderde negatieve YouTube-video begonnen de zoekresultaten te verbeteren. Maar een negatieve blogpost bleef de vijfde positie in de zoekresultaten van Google innemen. Dit betekende dat de meeste mensen die een merkzoekopdracht voor het bedrijf uitvoerden, de post zagen; velen hebben erop geklikt, wat de relevantie ervan verder versterkt en de positie op de eerste pagina versterkt. Er was geen manier om de blogpagina te verwijderen omdat we de YouTube-video hadden, dus dat liet ons achter met onderdrukking.
Onderzoek
Onderdrukking van zoekresultaten omvat de ontwikkeling en promotie van betere, relevantere webproperty’s. We hebben een analyse uitgevoerd van vergelijkbare entiteiten in de verzekeringssector. We identificeerden meer dan vijftig webproperty’s, waaronder blogs, branchesites, beoordelingssites, video- en dia-indelingen die kandidaten waren om te gebruiken. Een tweede doorgang definieerde welke van de kandidaat-webeigenschappen konden worden benut. Deze omvatten medewerkers aan verschillende online publicaties, sociale media-eigenschappen, bloggers en nieuwsdistributiediensten.
Inhoud
De lijst met publicatiekandidaten die mogelijk zijn gebruikt, omvatte Forbes, GlassDoor, branchepublicaties en sociale-mediaprofielen zoals InstaGram. Deze waren gebruikelijk bij vergelijkbare entiteiten, maar onze klant had er nog geen gebruik van gemaakt. Verschillende webproperty’s zoals TicketMaster en StubHub (vanwege de aansluiting van de klant bij een sportarena) stonden op de lijst, maar waren niet toegankelijk voor onze doeleinden.
Na een aantal brainstormsessies intern en met de opdrachtgever is een inhoudelijk plan ontwikkeld. Van daaruit is een redactionele kalender gemaakt. Te ontwikkelen webproperty’s werden gekoppeld aan het contentplan en de kalender.
Het social media team had de zaken op het sociale front al goed in de hand. Desalniettemin hebben we slecht presterende profielen aangevuld met zoekmachinemarketing om hen aan te moedigen naar boven te gaan en de blog in te halen.
Ontwikkeling
Er werden webprofielen ontwikkeld die op de lijst stonden, maar die nog niet bestonden. Deze omvatten een website die de liefdadigheidsbijdragen van het bedrijf weergeeft, een filiaalzoekerwebsite, een meer uitgewerkt Glass Door-profiel en andere. De ontwikkeling duurde drie maanden.
Promotie
Ongevallenverzekeringsblogs waren de eerste in een inbound linkplan. We hebben een outreach-programma ontwikkeld om contact op te nemen met gerelateerde brancheblogs die om de mogelijkheid vragen om bijdragen te plaatsen. Onze eerdere brainstorming en contentplanning hadden een aantal headline-ideeën opgeleverd, waarvan er veel werden geaccepteerd. Elk bericht bevatte ingesloten links naar relevante webproperty’s volgens de geplande linkstructuur.
Na verloop van tijd begonnen organische inkomende links een aantal webproperty’s onder de negatieve blog te versterken, waardoor die positieve webproperty’s erbovenuit kwamen. De blog werd naar beneden geduwd in de zoekresultaten, uiteindelijk naar pagina twee. Zoals vaak het geval is, begon een pagina die wordt onderdrukt naar de tweede pagina met zoeken sneller te vallen. Binnen een paar maanden stond het op pagina drie. Doordat we gebruik hadden gemaakt van natuurlijke, organische zoekmachine optimalisatie bleven de resultaten hangen.
Verbeterde beoordelingen
De klant had problemen met een aantal sites, waaronder beoordelingen van Glass Door. Glass Door stond op de eerste pagina met zoekresultaten en werd daarom door iedereen gezien. Glass Door was een probleem, maar ook een kans. Door hun profiel te ‘claimen’ konden ze er aanzienlijk meer informatie aan toevoegen. Deze inhoud stelde ons in staat om het profiel in de zoekresultaten te verhogen en tegelijkertijd beoordelingen op een natuurlijke manier te verbeteren. Uit het beoordelingsprofiel van de cliënt bleek dat een opwaarts traject van zes maanden binnen de normale parameters zou liggen. We volgden hetzelfde traject, maar met een duidelijk stijgende trend met behulp van standaard biologische interne tactieken.
Conclusie
De eerste resultaten begonnen binnen een paar weken na de eerste betrokkenheid bij het verwijderen van de YouTube-video met het probleem. Het onderdrukken van de probleemblog duurde veel langer, maar de beoordelingen van Glass Door begonnen binnen twee maanden te verbeteren. De opwaartse trend zette zich acht maanden voort met een stijging van één ster.
Veelgestelde vragen over White Label Reputatie Casestudy
Hoe kan ik een video van YouTube verwijderen?
Bekijk de video met een kritische blik om te zien of er sprake is van auteursrechtinbreuken of schendingen van de servicevoorwaarden van YouTube. Als die er zijn, meld de video dan aan YouTube.
Hoe verwijder ik een negatieve blogpost?
Het kan moeilijk zijn om een negatieve blogpost te verwijderen. Als u geen contact kunt opnemen met de eigenaar van de site, of als ze weigeren de site te verwijderen, kunt u deze onderdrukken.
Wat is inhoudsonderdrukking?
Onderdrukking van inhoud is het omlaag duwen van zoekresultaten door ze te vervangen door relevantere, positievere inhoud. Inhoudsonderdrukking kan zeer effectief zijn bij het verbeteren van uw zoekresultaten als u negatieve inhoud op de eerste pagina van Google heeft.