[ad_1]
Een van de grootste fouten die mensen maken bij het uitvoeren van internetreputatiebeheer, is om een heleboel verschillende webprofielen op te bouwen en deze te vullen met inhoud van lage kwaliteit. Erger nog, al deze eigenschappen kunnen vaak niet effectief worden onderhouden in de tijd, en verliezen daardoor hun relevantie. De beste manier om reputatie te beheren is om potentiële klanten, vergelijkbare bedrijven en wat zoekmachines zoeken te begrijpen.
Een van de eerste stappen is het uitvoeren van een vorm van concurrentieonderzoek, de internetreputatiemerkaudit. Dit is waarom.
Een audit van zoekresultaten helpt bedrijven meer te weten te komen over potentiële klanten, negatieve online verhalen identificerenen precies begrijpen wat er moet gebeuren om het online sentiment van een merk te verbeteren. Een solide basis van begrip dat het tegenovergestelde is van wat de meeste reputatiemanagementbedrijven eigenlijk doen.
Problemen onthuld met de audit van het reputatiemerk
Hier is een basisdefinitie. EEN controle van zoekresultaten is het proces van het opnemen en analyseren van de zoekresultaten van een merkzoekopdracht over uw bedrijf die is ingevoerd in Google, Bing of een andere zoekmachine. Met andere woorden, u typt “Uw merknaam” in een zoekmachine en bestudeert wat er verschijnt. U onderzoekt ook zoektermen met een langere staart door -reviews, -prijzen, -alternatieven en andere meer gedetailleerde termen toe te voegen om te begrijpen hoe mensen uw merk online waarnemen.
Als u een groot computerscherm heeft, kunt u een zij-aan-zij-zoekresultaatcontrole uitvoeren, waarbij u de eerste pagina met zoekresultaten voor uw bedrijf vergelijkt met die van uw concurrent door twee browservensters te openen, één met uw zoekresultaat , een met die van hen naast de jouwe.
Deze technieken zijn van onschatbare waarde als het gaat om het verbeteren van de online reputatie van uw bedrijf, omdat ze drie functies tegelijk hebben.
1. Je ziet wat prospects zien
Er zal bijna altijd iemand zijn die ergens beter in is dan uw bedrijf. Vaak ligt dit superieure werk voor je neus – dus gebruik het in je voordeel.
U zult ongetwijfeld iets ontdekken over de resultaten van uw concurrent dat u in uw eigen werk zou kunnen evenaren of verbeteren. Je ziet het echter alleen als je de zaken bekijkt vanuit het perspectief van een potentiële klant.
2. Je kunt hun “intentie” beter begrijpen
De meeste goede bedrijven geven om wat hun klanten willen. Het is de weg naar betere producten en diensten, vijfsterrenrecensies en een beter resultaat. De audit van de zoekresultaten is als een kijkje in de hoofden van uw potentiële klanten. Het toont de zoektermen die klanten gebruiken om u te vinden, de andere onderwerpen waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn en de redenen waarom ze op de website van uw concurrenten klikken en niet op die van u.
Mensen gebruiken vragen ook om de intentie van de gebruiker te begrijpen
Veel zoekopdrachten bevatten het gedeelte ‘Mensen vragen ook’. Het is waardevol voor bedrijven omdat het de zoekintentie van potentiële klanten onthult. Deze komen vaak voor in zoekopdrachten zonder merknaam (geen merknaam in de zoekterm), maar voor meer bekende bedrijven kunnen ze zelfs verschijnen voor merkzoekopdrachten wanneer iemand op zoek is naar informatie over een bepaald bedrijf.
Kortom, de audit van zoekresultaten biedt: echte gegevens over wat uw klanten willen weten, waardoor u direct in hun behoeften kunt voorzien.
Verwante zoekopdrachten gebruiken voor zoekwoordenonderzoek naar reputatie
Een ander gedeelte met zoekresultaten dat u vaak kunt gebruiken, is het gedeelte Verwante zoekopdrachten onder aan een pagina met zoekresultaten. Het onderstaande voorbeeld toont de zoekopdrachten die mensen ook uitvoeren bij het zoeken naar informatie over Reputatie X.
3. Begrijp verschillende manieren om uw internetmerk te zien
Zoekresultaten zijn als hetzelfde verhaal verteld door verschillende vertellers. Als u zoekt op drie verschillende merktermen, bijvoorbeeld uw merknaam, toegevoegd met -beoordelingen, -carrièresen -Diensten, je zou drie totaal verschillende resultatenpagina’s kunnen ontdekken.
Elke pagina vertelt een variatie op het verhaal over uw bedrijf. U kunt ontdekken dat uw bedrijf op de topposities staat voor een van deze zoekopdrachten, maar een zoekopdracht naar ‘carrières’ onthult dat voormalige werknemers u op Glassdoor blazen. Lage Glassdoor-beoordelingen kunnen u ervan weerhouden het best mogelijke talent aan te trekken.
Een audit van zoekresultaten die kijkt naar sentiment, niveau van controle over zoekresultaten, beoordelingen en meer, is de eerste stap in een effectief merkreputatieprogramma.
Veelgestelde vragen over reputatiemerkaudits
Wat is de grootste fout in online reputatiemanagement?
Een van de grootste fouten die mensen maken bij het uitvoeren van online reputatiebeheer, is om een heleboel verschillende webprofielen op te bouwen en deze te vullen met inhoud van lage kwaliteit.
Wat is een audit van zoekresultaten?
Een audit van zoekresultaten is een proces waarbij de zoekresultaten van een zoekopdracht over uw bedrijf of uw doelzoekwoorden worden geanalyseerd. Een audit van zoekresultaten is een belangrijke drijfveer om te begrijpen hoe mensen uw merk online waarnemen.
Hoe kunt u een audit van zoekresultaten gebruiken om de online reputatie van uw bedrijf te verbeteren?
Een audit van zoekresultaten zal de belangrijkste aspecten van uw online reputatie blootleggen. Hiermee kunt u uw merk bekijken zoals een buitenstaander dat doet om belangrijke variaties te onthullen in de manier waarop uw verhaal online wordt verteld. U kunt deze informatie vervolgens gebruiken om hoogwaardige inhoud te maken om uw reputatie te verbeteren.