Componenten van een merk

[ad_1]

Het is van cruciaal belang dat elk merk als gerenommeerd wordt beschouwd. Maar wat maakt een online merk gerenommeerd in de huidige online omgeving? Dit is een uitstekende basis omdat het je door de beginfasen van branding leidt. Dit is belangrijk, want zonder een gezond merkimago vluchten klanten eerder van jouw merk naar dat van een concurrent.

Merkidentiteit

De identiteit van uw merk is cruciaal voor het succes en toekomstige kansen, maar alleen als het bepaalde kenmerken verwerft die herkenbaar zijn. Deze stappen hieronder helpen u de vereisten te begrijpen die nodig zijn om uw merk de perfecte identiteit te geven. Dit is het logo, het kleurenschema, de toon, de stem en nog veel meer.

Geloofwaardigheid

Geloofwaardigheid zal altijd een topprioriteit zijn, daarom staat het als laatste op de lijst (dus het is vers in je brein). Geloofwaardigheid heeft veel te maken met de marketingkant van elk gerenommeerd merk. Dit is een belofte aan uw kopers en zal altijd een impuls op hen hebben. Hier zijn een paar manieren waarop u uw merk geloofwaardigheid kunt geven:

  1. Recensies/Getuigenissen—Wanneer u aanbevelingen ontvangt van andere geloofwaardige merken, toont dit een gebied van expertise in het product dat u verkoopt, evenals het algemene begrip van de manier waarop uw merk werkt. Dit wordt als een aanbeveling beschouwd en hoe waarschijnlijk is het dat u een product koopt op basis van een aanbeveling in plaats van een verkooppraatje?
  2. Opname in lijsten
    Elke branche lijkt een lijst te hebben met de ‘beste’ bedrijven in de ruimte. Als uw merk bijvoorbeeld een makelaardij is, zou een lijst met de beste makelaars een goede plek zijn om te worden vermeld. Mensen vertrouwen de mening van anderen en lijsten zijn een goed begin.
  3. Doe mee met partnerschappen—partnerschappen geven u de middelen die nodig zijn om uw bedrijf verder te laten groeien. Terwijl marketing en reclame zwaar zijn voor de portemonnee, kan het ontwikkelen van partnerschappen met geloofwaardige merken uw omzet en klantenbestand vergroten.

Mission Statement

Alle gerenommeerde merken hebben een goede missieverklaring nodig. Deze verklaring is verantwoordelijk voor het projecteren van het algemene doel van uw merk en de intentie ervan naar zijn publiek. Een goede missieverklaring zal uw diensten aan anderen benadrukken, evenals het doel van die diensten. Het zal antwoorden wat, van wieen de hoe van het merk.

  • Wat doet het merk?
  • Wie bedient het merk?
  • Hoe bedient u uw consumenten?

Niche

Het selecteren van een nichemarkt is een cruciale stap in elk bedrijf, maar het is ook een zeer cruciale stap om te bepalen of uw merk al dan niet een gerenommeerd merk is, omdat het identificeert welke divisie in het bedrijfsleven het beste is voor uw merk. Hier zijn een paar opties:

  1. Verkoop je B2B? (Business-to-Business-marketing)— een zakelijke beslissing zal minder persoonlijke emoties met zich meebrengen bij de beslissing om een ​​product te verkopen. Dit vereist natuurlijk kennis van het bedrijf van de koper en hoe zij het bedrijf runnen.
  2. Verkoop je B2C? (Business-to-Consumer-marketing)— deze vorm van marketing is tegen B2B omdat dit emotie vereist om de logica te begrijpen van een product dat je gaat verkopen. Dit vereist duidelijkheid over wat het product de consument gaat bieden.

Kwaliteiten

Kwaliteiten verwijzen niet naar hoeveel je kunt bieden, maar wat je kunt bieden en op welke manier. Dit zijn de kenmerken die u zullen helpen uw bedrijf tot succes te maken. Kwaliteiten omvatten:

  • Leiderschap
  • Sterke punten
  • Veerkracht bij het nemen van risico’s
  • Positieve inspiratie
  • Aanmoediging
  • Bewustzijn

Voordelen van het merk

Begrijpen uw klanten de waarde van het product dat u aanbiedt? Als ze dat niet doen, let dan op de manier waarop deze voordelen worden vermeld, want klanten willen weten hoe hun leven zal veranderen zodra ze in uw producten en diensten gaan investeren.

Klanten gaan zich in eerste instantie richten op prijswaarde, maar als ze niet begrijpen hoe de voordelen zich vertalen in de kostenwaarde, stoppen ze ermee. Hieronder vindt u een lijst met vragen die u van klanten kunt krijgen op basis van de producten die ze kopen.

  • “Wat doet dit voor mij als koper?”
  • “Hoe verandert dit mijn leven als koper van uw product?”
  • “Welke voordelen levert dit mij op? Maakt het me slimmer, geeft het me een betere voedingslevensstijl of helpt het me rijkdom te vergaren?”

Intentie van het merk

Het instellen van een intentie voor een merk gaat niet alleen over het merk of het bedrijf. Het gaat erom mensen de keuze te geven voor een initiatief. Wanneer klanten initiatief kunnen nemen uit het gebruik van een dienst, geeft dat hen macht.

Wanneer een klant de macht heeft, geeft het hem een ​​gevoel van succes, rijkdom, aanmoediging, kracht en bewustzijn. Als de intentie van uw merk duidelijk is, stelt dit mensen in staat ontvankelijk te zijn voor het merk, en op hun beurt zullen ze dit beantwoorden door trouwe klanten te zijn.

Betrouwbaarheid van het merk

Betrouwbaarheid geeft uw merk het recht om de persoonlijke ruimte van een klant te betreden, en zonder vertrouwen zullen uw klanten alles wat daarmee samenhangt vermijden. Klanten willen erop kunnen vertrouwen dat uw merk altijd herkenbaar is, trouw blijft aan zijn missie en intentie. Zo houden uw klanten u verantwoordelijk:

Eerlijkheid van het merk

Eerlijkheid belichaamt integriteit. Bovenal zal de integriteit van uw merk de authenticiteit van uw merk communiceren. Als je twijfelt aan de authenticiteit van je merk, stel jezelf dan deze vragen:

  • Toon jij jezelf en anderen consistentie?
  • Ben je gepassioneerd over waar je merk voor staat?
  • Is mijn merk transparant?
  • Hecht mijn merk belang aan de vragen en zorgen van de klant?
  • Onderhoudt en bouwt mijn merk consequent nieuwe relaties met klanten?
  • Heeft mijn merk interactie met oude klantrelaties?
  • wat weet ik over mijn klanten en hoe kan ik ze met deze informatie beter van dienst zijn?

geloofwaardigheid

Om een ​​merk geloofwaardig te laten zijn, moet het authenticiteit tonen door toegankelijk te zijn voor zijn klanten. Een veelvoorkomende, beperkende factor voor het verliezen van het vertrouwen van een klant is een daling van de waarde van een product. Een manier om het vertrouwen van een klant te behouden, is door consistent hetzelfde product te leveren.

Merkpersoonlijkheid

Persoonlijkheid verwijst naar de manier waarop uw klanten omgaan met uw merk op basis van het gevoel dat ze krijgen. Net zoals kwaliteiten kenmerken hebben, heeft de persoonlijkheid van een merk dat ook, maar het houdt niet op bij het hebben van een lijst met kenmerken om op te letten.

De persoonlijkheid gaat niet over uw gevoelens voor uw bedrijf, het gaat over de manier waarop de invloed van het merk wordt geprojecteerd om de perfecte klanten te bereiken. Bouw een merk dat inspeelt op de manier van leven en identiteit van uw klant, en laat dat zien door middel van zinvolle inhoud.

Als je je ooit hebt afgevraagd of je merk een goede naam heeft, zullen dit altijd goede referenties zijn. Ze beperken alles wat u nodig heeft om uw bedrijf te laten stromen zoals u weet dat het kan.

Veelgestelde vragen

Wat maakt een online merk tegenwoordig bekend?

Merkidentiteit. Geloofwaardigheid. Missie verklaring. Niche. Kwaliteiten.

Welke factoren dragen bij aan de geloofwaardigheid van een merk?

Goede recensies, getuigenissen, opname in best-of-lijsten, betrokkenheid bij gunstige partnerschappen en meer dragen bij aan de geloofwaardigheid van het merk.

Waarom is de betrouwbaarheid van een merk belangrijk?

Betrouwbaarheid geeft uw merk het recht om de persoonlijke ruimte van een klant te betreden, en zonder vertrouwen zullen uw klanten alles wat daarmee samenhangt vermijden. Klanten willen erop kunnen vertrouwen dat uw merk altijd herkenbaar is, trouw blijft aan zijn missie en intentie.

Hoe houden klanten een merk verantwoordelijk?

Eerlijkheid van het merk. Geloofwaardigheid. Merk persoonlijkheid.

Plaats een reactie