[ad_1]
Niet alle online reputatiemanagementbureaus zijn hetzelfde. Ze hebben verschillende sterke en zwakke punten en strategieën. Hier is een inleiding.
Online reputatiemanagement (ORM)-bedrijven bieden een breed scala aan diensten die over het algemeen gericht zijn op het monitoren en verbeteren van de online merken. Sommige online reputatiemanagementbedrijven richten zich op een nichespecialiteit zoals recensiebeheer, terwijl andere een reeks diensten en een toegewijd team bieden (meestal met een hoger prijskaartje). Bijna elk online reputatiemanagementbedrijf gebruikt een combinatie van het volgende om iemands onlinereputatie te verbeteren:
- Monitoren en beïnvloeden van online discussies en beoordelingen
- Inhoud schrijven op pagina’s zoals Wikipedia
- SEO gebruiken om de zichtbaarheid van positieve inhoud te verbeteren
Spammers in de branche voor reputatiebeheer
Maar veel ‘reputatiebeheerbedrijven’ zijn eigenlijk helemaal geen reputatiebedrijven – de reputatiebeheerindustrie zit vol met SEO-bedrijven of traditionele PR-bedrijven die een service hebben toegevoegd die niet hun specialiteit is. Op het gebied van reputatiebeheer worden deze bedrijven over het algemeen “spammers” genoemd omdat ze goedkope schrijvers, verhalenvertellers en technici inhuren om Google te overspoelen met nieuwe inhoud – inhoud die wordt gemarkeerd kort nadat de klus is geklaard.
Volgens onze schatting vallen de meeste bedrijven die reclame maken voor reputatiebeheerdiensten onder deze categorie.
Het kiezen van het juiste bedrijf om mee samen te werken is belangrijk en zeker de moeite waard Onderzoek. Hier is een lijst met de soorten reputatiemanagementpartners die er zijn, evenals suggesties voor het kiezen van de juiste.
Offshore reputatiemanagementbureaus
Het woord “offshore” betekent verschillende dingen voor verschillende mensen. De meeste online reputatiemanagementbedrijven zijn gevestigd in landen als India en Pakistan, maar ze lijken in de Verenigde Staten of West-Europa te zijn gevestigd. In meer dan tien jaar ervaring met online reputatiemanagement kunnen we zonder twijfel zeggen dat: het vinden van een reputatiebedrijf in het land dat uw merkdiensten levert, is erg belangrijk. Dat betekent dat als het grootste deel van uw klantenbestand vanuit Frankrijk zoekt, uw ideale keuze een bedrijf is dat in Europa is gevestigd en Frans spreekt. Waarom?
- U heeft een betere rechtsbescherming als bedrijven in de VS of de EU zijn gevestigd
- De mensen die het werk doen, moeten inheems zijn in de cultuur waarvoor het werk wordt gedaan
- Ze zijn op hetzelfde moment wakker als jij
- Sommige offshore-bedrijven hebben de neiging om te bezuinigen op SEO, inhoud en timing
Opmerking: in dit voorbeeld (uw klantenbestand bevindt zich in Frankrijk) zou een Frans-Canadese partner ook een goede keuze zijn. Hoewel de tijdzones zouden verschillen, zou een Canadese partner nog steeds inheems zijn in de Fransen en meer kans hebben om inhoud van hoge kwaliteit te produceren.
SEO-bedrijven
“SEO” staat voor Search Engine Optimization. Hoewel SEO een belangrijk onderdeel is van de levenscyclus van online reputatiebeheer, zijn SEO-bedrijven meestal geen reputatiebureaus. Wat is het verschil tussen SEO en ORM? Het is als het verschil tussen een motor en een auto.
In elke reputatiemanagementcampagne is een kwalitatieve toets nodig om een emotionele impact op uw publiek te hebben.
SEO is een tool die door ORM-bedrijven wordt gebruikt om positieve inhoud te benutten en de effectiviteit van een grotere campagne te vergroten. Hoewel SEO een ongelooflijk hulpmiddel is om de zichtbaarheid en effectiviteit van inhoud te versterken, het moet worden gebruikt in combinatie met een sterk en flexibel verhaal.
Een ander groot verschil tussen SEO en ORM is dat: SEO heeft de neiging zich te concentreren op een enkele website, terwijl ORM-bedrijven zich op meerdere tegelijk richten. Een goed SEO-bedrijf is geweldig als je alleen wat hulp nodig hebt bij het verhogen van je website in zoekresultaten, maar ze zijn niet zo goed in het leveren van reputatiebeheerdiensten die de vele psychologische elementen bevatten die samen een uitgebreid reputatieproject vormen. In elke reputatiemanagementcampagne is een kwalitatieve toets nodig om een emotionele impact op uw publiek te hebben.
Beheersmaatschappijen beoordelen
Bedrijven die gespecialiseerd zijn in reviewmanagement zijn een goede keuze voor lokale bedrijven die hun online reviews willen verbeteren. Ze houden zich meestal niet bezig met onderdrukking, verwijdering, bescherming of gerelateerde projecten, maar ze zijn effectief in het verhogen van uw recensiebeoordeling op Yelp.
“Grote” reputatiebedrijven
Er zijn een handvol “grote” reputatiebedrijven. We onderscheiden “grote” reputatiemanagementbedrijven door hun gebruik van automatisering, omdat het hen in staat stelt veel meer campagnes uit te voeren tegen veel lagere kosten. Bedrijven met technologie die delen van uw reputatiemanagementtraject kan automatiseren, kunnen bij sommige taken effectiever zijn en bij andere minder.
Als u bijvoorbeeld uw naam, adres of andere informatie uit databases moet laten verwijderen, hebben sommige bedrijven eigen software ontwikkeld om dit zeer effectief te doen. Als uw campagne inhoudscreatie omvat (dwz negatieve zoekresultaten weghalen, uw bedrijf promoten of beoordelingsbeheer), bent u waarschijnlijk beter af met een klein, toegewijd team om het werk goed te doen. Google heeft de neiging om automatisch gegenereerde of “spamachtige” inhoud te vinden en te deranken.
Reputatieoperaties door één persoon
De meeste reputatie-experts zijn van het type “eenpersoons-en-een-garage”. Deze zijn een uitstekende keuze als u een toegewijde reputatieadviseur wilt inhuren om samen te werken met uw bestaande interne PR- en SEO-teams. Maar de meeste projecten nemen een dorp in beslag, en als uw behoeften te groot worden, is de kans groot dat een eenmanszaak hun projecten gaat uitbesteden aan buitenlandse bedrijven.
Middelgrote bedrijven
Middelgrote bedrijven zijn een balans tussen handgemaakte reputatiepraktijken waarbij iedereen uw naam kent en grote, geautomatiseerde bedrijven. Ze bieden het beste van twee werelden: de middelen om oplossingen te leveren en het vermogen om geïndividualiseerde aandacht te bieden. Natuurlijk zijn we behoorlijk bevooroordeeld over deze, omdat we een van deze geweldige, middelgrote bedrijven.
Reputatiespecialisten in de branche
Wie kan u beter helpen dan iemand die gespecialiseerd is in uw branche, toch? Nou, het blijkt dat dat niet altijd een troef is. Als u bijvoorbeeld een autodealer bent, zijn er reputatiebedrijven die zich alleen op u richten. Maar je moet voorzichtig zijn – we kennen een aantal auto-reputatiebedrijven die de voorkeursleverancier zijn van grote autodealers, maar in feite low-end outfits zijn die uitbesteden aan India met resultaten van zeer lage kwaliteit. Zoek naar kwaliteit boven specificiteit. Als een reputatiebedrijf goed is in wat ze doen, maakt het niet uit in welke branche je actief bent.
PR is iets anders dan technisch reputatiemanagement
De beste keuze voor veel bedrijven is meestal om een interne of externe PR-provider te gebruiken voor publieke kwesties en om een gespecialiseerd bedrijf voor reputatiebeheer als Reputation X het “achter de schermen”-gedeelte van de projecten te laten beheren. Vaak bekend als een “Reputatie PR”-bedrijf, maken gespecialiseerde PR-bureaus zoals deze vaak gebruik van onze whitelabel-services om discreet het verschil te maken voor hun klanten.
Een bedrijf vinden dat u vertrouwt
Met wie u ook samenwerkt, uw reputatiemanagementbedrijf moet stevige, positieve referenties en een stralend online imago hebben (dat beloven ze immers voor u te doen). Lees beoordelingen, vraag rond en overleg met meerdere bedrijven voordat u een beslissing neemt. Kies verstandig: huur het verkeerde bedrijf in en je zou een grotere puinhoop kunnen maken om op te ruimen.
Veelgestelde vragen over reputatiebedrijven
Wat zijn de verschillende soorten reputatiemanagementbureaus?
Reputatiemanagementbureaus variëren in specialismen en ervaring. De beste online reputatiebedrijven voeren elke campagne anders uit, omdat elk bedrijf en individu anders is. Enkele van de soorten reputatiebeheerbedrijven zijn onder meer op automatisering gebaseerd reputatiebeheer, zoekmachineoptimalisatiebedrijven, public relations-bedrijven en reputatie-PR.
Wat is het verschil tussen ORM en SEO?
SEO is een activiteit van ORM-bedrijven, samen met vele andere tools en strategieën die samen de praktijk van reputatieontwerp en -ontwikkeling vormen. SEO heeft de neiging zich te concentreren op een enkele website, terwijl ORM-bedrijven zich op meerdere websites tegelijk richten.
Hoe kies ik het beste reputatiemanagementbureau voor mijn project?
Lees beoordelingen, vraag rond en overleg met meerdere bedrijven voordat u een beslissing neemt. Kies verstandig: huur het verkeerde bedrijf in en u kunt een grotere puinhoop maken om op te ruimen.