[ad_1]
Hoogtepunten
- Uw persoonlijke online reputatie is de informatie die mensen vinden wanneer ze online naar uw naam zoeken.
- Persoonlijk reputatiemanagement helpt u uw online reputatie en personal branding te monitoren, beïnvloeden en verbeteren.
- Om uw reputatie te verbeteren, moet u uitzoeken welke informatie over u al online bestaat, deze vergelijken met de informatie die is gevonden voor hoog aangeschreven collega’s, en een persoonlijke strategie voor reputatiebeheer creëren om gebieden waar uw informatie negatief of slecht is, te upgraden.
Wanneer iemand uw naam online zoekt of een social media platform gebruikt, wat zien ze dan? Is het iets waar je trots op zou zijn?
Persoonlijk reputatiemanagement helpt u uw online reputatie en personal branding te monitoren, beïnvloeden en verbeteren.
Er zijn verschillende redenen waarom u uw online reputatie zou willen overwegen. Sommige hebben betrekking op zakelijke interacties en andere op persoonlijke interacties, zoals rollen op het werk of met de school en activiteiten van uw kind.
Wat is persoonlijke reputatie?
Uw persoonlijke reputatie is hoe anderen u zien. Hoewel de gemakkelijkst toegankelijke informatie over u tegenwoordig online staat, moet u er rekening mee houden dat hoe mensen u in uw gemeenschap zien, ook een aspect is van uw persoonlijke reputatie.
Waarom is persoonlijke reputatie belangrijk?
Uw reputatie is een van uw grootste immateriële activa. Of u nu een sollicitatiegesprek voert voor een nieuwe baan of een hypotheek aanvraagt, uw reputatie heeft invloed op het resultaat van dergelijke activiteiten.
Voor ondernemers of professionals is een goede reputatie zo belangrijk dat het het verschil kan zijn tussen succes en een middelmatige carrière.
Wanneer u uw reputatie online beheert, helpt u de beste resultaten en informatie over uw klim naar de top. In een wereld waar 90 procent van de online zoekers niet verder gaat dan de resultaten op de eerste pagina, is het van essentieel belang om die topresultaten voor uw naam te beïnvloeden.
Hoe bescherm ik mijn persoonlijke reputatie?
Om uw persoonlijke reputatie online te beschermen, zijn drie belangrijke stappen nodig:
- Volg wat anderen online over u zeggen.
- Een gap-analyse uitvoeren tussen uw zoekresultaten en leiders in uw branche wiens zoekresultaten u emuleert.
- Een strategie bouwen om de kloof te dichten tussen waar je bent en waar je wilt zijn.
We bieden gedetailleerde stappen en informatie over hoe u uw persoonlijke reputatie kunt beheren en beïnvloeden.
Uw online reputatie bewaken
Voordat u een strategie kunt ontwikkelen om uw online reputatie te beïnvloeden, moet u luisterhulpmiddelen opzetten en de factoren begrijpen die van invloed zijn op uw reputatie. Wanneer er iets nieuws met je naam op de proppen komt, ontvang je een melding over de nieuwe referentie, zodat je op de hoogte bent.
Mooi zo reputatie monitoring systemen sturen waarschuwingen wanneer iemand anders uw naam noemt op de volgende kanalen:
- Blogs
- Podcasts
- Beoordelingen
- Sociale media
- Nieuws
- Forums
- Branchevermeldingen
- Websites
Als je alles bekijkt wat mensen online over je zeggen, zoek dan naar informatie die je minder wilt benadrukken. U hebt deze informatie later in het proces nodig om een strategie te ontwikkelen voor het verbeteren van de informatie die mensen vinden wanneer ze online naar u zoeken.
Een reputatiekloofanalyse uitvoeren
Nu je luister- en monitoringtools hebt gebruikt om te weten waar je persoonlijke online reputatie staat, ben je klaar om over te gaan tot het uitvoeren van een gap-analyse.
Zoek een professional in uw vakgebied of expertisegebied die hoog aangeschreven staat. Zoek online naar die professional en bekijk de topresultaten.
Zoek naar de volgende items en inhoud terwijl u de resultaten bekijkt. Noteer het inhoudstype en de lengte van elk item om u te begeleiden bij het opbouwen van uw persoonlijke reputatiestrategie.
- Videos
- Sociale Profielen
- Afbeeldingen
- Branchevermeldingen
- Beoordelingen
- Online profielen
- Bios
- Banden met organisaties
- Professionele website
- En meer
Vergelijk nu de resultaten die u voor die hoog aangeschreven professional heeft gevonden met de resultaten die u vindt bij het uitvoeren van een zoekopdracht op uw eigen naam. Zoek naar hooggeplaatste inhoud die u mist. Evalueer de websites en platforms waar deze hooggeplaatste inhoud is gehuisvest om beter te begrijpen hoe deze in uw online reputatie past.
Bron: https://www.mdpi.com/2071-1050/10/5/1603/htm
Een persoonlijke strategie voor reputatiebeheer creëren
Nu ben je gewapend met informatie over waar je bent en waar je moet zijn voor je online reputatie. U bent klaar om een strategie uit te werken om u van uw huidige staat naar uw gewenste staat te brengen. Dit zijn de twee belangrijkste componenten van elke reputatiemanagementstrategie.
Negatieve vermeldingen onderdrukken
Begin met het vermelden van negatieve zoekresultaten die u wilt onderdrukken. Om dat te doen, moet u de servicevoorwaarden van de site bekijken. Helaas kunt u niet zomaar verzoeken om alle slechte recensies of slechte vermeldingen van uw naam van een website te verwijderen.
U kunt bepaalde negatieve inhoud laten verwijderen door de uitgever te vragen dit te doen. Dit is echter een afweging die u moet maken, omdat het soms meer kwaad dan goed kan doen om negatieve informatie te verwijderen.
Hoe hoger de negatieve inhoud, hoe groter de impact op uw persoonlijke reputatie. Een pagina die bijvoorbeeld op nummer één staat op Google, krijgt over het algemeen 31,7 procent van het verkeer, terwijl een pagina die op de 10e plaats staat slechts 3 procent van het verkeer krijgt.
Positieve vermeldingen maken
Als je eenmaal een plan hebt gemaakt voor het verwijderen of onderdrukken van negatieve informatie, ben je klaar om verder te gaan met het bouwen van nuttige inhoud. Ga terug naar uw gap-analyse om te zoeken naar de hoogst gerangschikte inhoud van de professional waarmee u uw resultaten vergelijkt. Zoek nu naar manieren om ook op die websites te komen.
Zowel het creëren van positieve zoekresultaten als het onderdrukken van negatieve resultaten kan worden geholpen door het gebruik van reputatiemanagementstrategieën voor zoekmachineoptimalisatie.
Het belang van continu persoonlijk reputatiemanagement
Als je eenmaal je persoonlijke reputatiemanagementstrategie hebt opgebouwd en uitgevoerd, is je werk nog niet gedaan. Sterker nog, het is nooit gedaan. Persoonlijk reputatiemanagement is een continu proces waarbij u voortdurend luistert naar nieuwe vermeldingen en zoekt naar manieren om de zoekresultaten met betrekking tot uw naam of beroep te verbeteren.
Zelfs als je eenmaal de rangorde en positieve resultaten hebt behaald waarnaar je op zoek was, moet je waakzaam blijven om je reputatie te beschermen door middel van zorgvuldige monitoring en beïnvloeding.
Veelgestelde vragen over persoonlijk reputatiebeheer
Wat is persoonlijk reputatiemanagement?
Uw persoonlijke reputatie is hoe anderen u zien. Hoewel de gemakkelijkst toegankelijke informatie over u tegenwoordig online staat, moet u er rekening mee houden dat hoe mensen u in uw gemeenschap zien, ook een aspect is van uw persoonlijke reputatie.
Hoe bescherm ik mijn persoonlijke reputatie?
U kunt uw persoonlijke reputatie online beschermen in drie belangrijke stappen. Volg wat anderen online over u zeggen. Onderzoek uw zoekresultaten en hoe deze zich verhouden tot leiders in uw branche. Bouw een strategie om de kloof te dichten tussen waar je bent en waar je wilt zijn.
Waarom is persoonlijke reputatie belangrijk?
Voor ondernemers of professionals is een goede reputatie zo belangrijk dat het het verschil kan zijn tussen succes en een middelmatige carrière.