[ad_1]
We hebben de snelste manieren om zoekresultaten van Google te verwijderen gerangschikt van de snelste naar de langzaamste. Daar zijn ze:
Wanneer Google iets over uw merk laat zien dat negatief is, wilt u dit zo snel mogelijk verwijderen. Maar wat is de snelste en meest efficiënte manier om iets uit een Google-zoekopdracht te verwijderen? Enkele manieren om negatieve informatie online te verwijderen zijn:
- Laat de webmaster de inhoud verwijderen
- Laat de webmaster zoektermen uit de inhoud verwijderen
- Laat de webmaster code toevoegen zodat Google de pagina negeert
- Laat Google deze verwijderen als de inhoud in strijd is met de servicevoorwaarden of bepaalde soorten persoonlijke informatie
- Duw het zoekresultaat zo weinig naar beneden als iemand het ziet
Elk van de bovenstaande methoden wordt hieronder in meer detail besproken.
In de commerciële wereld vormen waarheids- en relevantievragen de basis van online reputatiemanagement. Van Google en Bing wordt algemeen aangenomen dat ze de waarheid vertegenwoordigen, maar dat is niet zo. Ze weerspiegelen kennis die zich voordoet als waarheid in de vorm van zoekresultaten. Dus de vraag die we vaak krijgen is: “hoe verwijder je Google-zoekresultaten?”.
De snelste manier om zoekresultaten te wijzigen, is door deze volledig te verwijderen van de website waarop deze bestaat. Als dat niet haalbaar lijkt of niet werkt, kan de tweede keuze zijn om Google en Bing te vragen iets uit hun zoekindexen te verwijderen. Maar daarmee wordt de inhoud niet van de site zelf verwijderd, het maakt het alleen veel moeilijker te vinden.
Snelste: Neem rechtstreeks contact op met de webmaster
De originele poster van de inhoud kan deze verwijderen als ze dat willen of worden gedwongen. Als dit het geval is, verwijdert Google deze over het algemeen binnen enkele dagen of weken uit de zoekresultaten.
In onze ervaring zal een webmaster vaak niet online inhoud verwijderen omdat ze het daar in de eerste plaats met een reden hebben geplaatst – maar soms zullen ze.
U moet beslissen of contact opnemen met de webmaster de zaken beter of slechter maakt. Reputatie X helpt bijvoorbeeld vaak advocaten die per abuis een juridische aanmaning naar een webmaster hebben gestuurd om de informatie aan de originele pagina toe te voegen en dan hebben veel mensen er commentaar op. Hierdoor wordt de inhoud van de pagina vernieuwd en kan deze in de zoekresultaten stijgen in plaats van verdwijnen. Dus denk goed na voordat u de webmaster vraagt een pagina te verwijderen.
U kunt de eigenaar van een webpagina vinden met behulp van een Whois-tool zoals Whois.net of DomainTools. Als een website geen domeinprivacy heeft ingeschakeld, zijn vaak de naam, het adres en het telefoonnummer van de eigenaar van een website zichtbaar. U kunt ook het gedeelte Contact opnemen van de website proberen (u kunt dat zelfs eerst proberen).
Uw beste keuze: laat de webmaster de pagina verwijderen
Laat de webmaster van de site waarop de informatie verschijnt de pagina volledig verwijderen. Als de pagina volledig wordt verwijderd, verdwijnt deze normaal gesproken binnen enkele weken automatisch uit de indexen van Google en Bing.
Als je het verwijderen van een zoekresultaat van Google wilt versnellen, kun je de Google Removal Tool gebruiken (je hebt een gratis Google Search Console-account nodig). Met deze optie kunnen pagina’s die al van een website zijn verwijderd, sneller uit de index van Google worden verwijderd dan alleen maar te wachten tot de Google-bot weer langskomt.
Uw op één na beste keuze: verwijderen van zoektermen
Vraag de webmaster van de site met de informatie om de zoektermen van de pagina te verwijderen. Als bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam op de pagina wordt vermeld en/of beschrijving van de pagina (in de HTML), en/of Titel van de pagina (ook HTML), kan de webmaster de woorden wijzigen zodat uw bedrijfsnaam niet meer bestaat op de pagina. De volgende keer dat een zoekmachine de pagina doorzoekt, zal hij de zoekterm niet vinden en zou hij, na verloop van tijd, het zoekresultaat moeten verlagen en verwijderen.
Je op twee na beste keuze: voeg een tag toe om de pagina te negeren
Vraag de webmaster om een NOINDEX-tag toe te voegen aan de koptekst van de HTML op de pagina. Uw bedrijfsnaam bestaat nog steeds op de pagina, maar de NOINDEX-tag vertelt zoekmachines om de pagina niet langer te crawlen. Binnen een paar weken wordt de pagina normaal gesproken automatisch verwijderd uit de zoekresultaten.
Tweede snelste: Zoekresultaten rechtstreeks van Google verwijderen
Als de webmaster niet kan worden bereikt, of dat niet zou moeten zijn, is de volgende stap vaak om zoekresultaten rechtstreeks van Bing of Google te verwijderen. Dit wordt de-indexering genoemd omdat het de pagina uit de Google-index verwijdert. Er zijn beperkte gevallen waar de-indexering mogelijk is.
Reden: Identificeer diefstal of financiële schade
Google beschrijft de informatie die ze zullen verwijderen als zaken als bankrekening- en creditcardnummers en handtekeningafbeeldingen, of andere informatie die financiële fraude of diefstal zou kunnen veroorzaken.
Reden: Seksueel expliciete informatie
Seksueel expliciete informatie gepost zonder toestemming worden verwijderd uit de index van Google. Maar je zult het moeten bewijzen.
Reden: Juridische gronden
Google en Bing zullen ook auteursrechtelijk beschermde informatie verwijderen. Dit valt onder het gebied “legale verhuizingen”. Google zal vragen van welke service u informatie wilt laten verwijderen. Bijvoorbeeld Google Zoeken op het web, YouTube, enz. De soorten inhoud die kunnen worden verwijderd, zijn sites met malware of phishing-software, handelsmerkschendingen of bepaalde soorten persoonlijke informatie.
Reden: “Recht om vergeten te worden”
Persoonlijke informatie wordt van Google verwijderd als deze in strijd is met de Europese privacywetgeving, ook wel bekend als de “Recht om te worden vergeten”-wetten, als uw overheids-ID-nummer of bankrekening op de pagina staat, of als een afbeelding van een handtekening (handgeschreven) .
Dit is wat u vaak ziet op een resultatenpagina van Google als resultaten zijn verwijderd op grond van de wetgeving inzake gegevensbescherming:
Reden: DMCA (Digital Millennium Copyright Act)
De Digital Millennium Copyright Act, of DMCA, beschermt eigenaren van auteursrechten. Google respecteert dit vaak en ze hebben hiervoor een verwijderingsproces. Dus ja, advocaten hebben een reden van bestaan (ze zijn enkele van onze beste klanten!). Het belangrijkste van DMCA-verwijderingen is dat u moet bewijzen dat de inhoud die u wilt verwijderen auteursrechtelijk beschermd is, dat u de eigenaar bent en dat deze illegaal is gepubliceerd.
Wil je DMCA een kans geven? Hier is een link naar de tool.
Een opmerking over “huiveringwekkende effecten”
Google kan (heel vaak) verzenden een kopie van elke juridische kennisgeving die we ontvangen, kan naar Chilling Effects worden gestuurd voor: publicatie en annotatie. Dit betekent dat, ook al heb je iets verwijderd uit de zoekresultaten van Google, er nog steeds een melding onderaan de pagina staat die er ongeveer zo uitziet:
Wanneer een zoeker op de melding klikt, ze kunnen een bericht zien met de naam van de persoon of entiteit die het verzoek heeft gedaan om de informatie te laten verwijderen.
Chilling Effects rapporteert DMCA, handelsmerk, gerechtelijk bevel voor laster, privé-informatie, gegevensbescherming en overheidsverzoeken op zijn site.
Resultaten over jou
Onlangs heeft Google het een beetje gemakkelijker gemaakt om persoonlijke informatie uit hun zoekresultaten te verwijderen, genaamd “Resultaten over jou”. Met deze tool kunt u Google ertoe brengen uw huisadressen, e-mails of persoonlijk telefoonnummer.
Volgens Google, “Wanneer u op Google zoekt en resultaten over u vindt die uw telefoonnummer, woonadres of e-mailadres bevatten, kunt u snel een verzoek indienen om ze te verwijderen uit Google Zoeken, precies zoals u ze vindt. “
Klik op de drie stippen naast het resultaat om Google persoonlijke informatie rechtstreeks in de zoekresultaten te laten verwijderen. Vind hier meer informatie.
Derde snelste: Zoekresultaten onderdrukken
Onderdrukkingscampagnes werken ongeveer 90% van de tijd, maar ze kosten tijd. Het voordeel is dat ze niet alleen de zichtbaarheid van negatieve online inhoud verminderen of volledig verwijderen, maar ze vervangen door positieve inhoud.
Waarom onderdrukking van zoekresultaten werkt
Bing en Google vertrouwen erop dat gebruikers hun zoekmachines waardevol vinden. Om dit te doen, geven ze de best mogelijke zoekresultaten terug. De beste zoekresultaten zijn de resultaten die het beste passen bij de intentie van de zoekers – relevantie. Het onderzoek, de ontwikkeling, de publicatie en de promotie van nieuwe positieve inhoud die gemakkelijker voldoet aan de bedoeling van de zoekers, zal hoger worden gepromoot in de zoekresultaten.
Het onderdrukken van zoekresultaten is het herschikken van de prioriteit van kennis.
De meest effectieve manier om de prioriteit van kennis te herschikken, is door betere bronnen te creëren van de kennis die zoekers zoeken. Dat is wat we bij Reputation X doen, kennis en hopelijk waarheid verbeteren door zoekprofielen te creëren die de mensen die zoekmachines gebruiken beter van dienst zijn.
Veelgestelde vragen over het verwijderen van zoekresultaten
Wat is de snelste manier om zoekresultaten van Google te verwijderen?
Neem direct contact op met de webmaster. In onze ervaring zal een webmaster online content vaak niet verwijderen omdat ze het daar in de eerste plaats met een reden hebben geplaatst – maar soms zullen ze dat wel doen. U moet beslissen of contact opnemen met de webmaster de zaken beter of slechter maakt.
Wat zijn de snelste manieren om schadelijke inhoud online te verwijderen?
Snelste: Neem rechtstreeks contact op met de webmaster. Tweede snelste: verwijder zoekresultaten rechtstreeks van Google. Derde snelste: zoekresultaten onderdrukken.
Wat is onderdrukking van zoekresultaten?
Het onderdrukken van zoekresultaten is het herschikken van de prioriteit van kennis. De meest effectieve manier om de prioriteit van kennis te herschikken, is door betere bronnen te creëren van de kennis die zoekers zoeken.