De voordelen van een goede online reputatie

[ad_1]

De voordelen van een goede online reputatie zijn meer vertrouwen, beter talent, minder risico en meer winst. Maar de voordelen van een goede bedrijfsreputatie gaan verder dan dat. Bedrijven met een goede reputatie worden online beter behandeld – zelfs als ze een tweede kans krijgen.

U kunt uw reputatie in de loop van de tijd veranderen. Net zoals reputaties kunnen worden aangetast, kunnen ze ook worden hersteld, zodat u kunt profiteren van de voordelen van een positieve online reputatie. Het is essentieel en het is de moeite waard om het in de best mogelijke vorm te houden. Er zijn talloze voordelen aan het onderhouden van de jouwe, maar dit zijn de voordelen die we het belangrijkst vinden.

  • Hoger vertrouwen. Mensen vertrouwen een merk of persoon met een goede reputatie meer.
  • Verhoogde winst. Bedrijven met hoge sterbeoordelingen en beoordelingen krijgen meer klanten.
  • Beter talent. Merken met een positieve reputatie verdienen betere medewerkers.
  • Minder risico. Mensen bewegen zich in menigten. Noem het de “gebroken raamtheorie” van reputatiemanagement.
  • Zachtere behandeling. Bedrijven die dezelfde kernwaarden delen als hun klanten, zullen een reputatieschandaal gemakkelijker overwinnen dan een zonder. Denk aan Apple Computer versus Monsanto.

Nu we een basisoverzicht hebben gegeven van onze belangrijkste voordelen voor een goede reputatie, gaan we dieper in op de details.

Een goede reputatie leidt tot meer vertrouwen

Merken met een goede online reputatie worden meer vertrouwd omdat mensen afhankelijk zijn van de mening van anderen. Als mensen een bedrijf of persoon lijken te vertrouwen, zullen anderen waarschijnlijk hetzelfde voorbeeld volgen. Als je mensen er niet eens toe kunt krijgen je merk te vertrouwen, zul je het moeilijk krijgen om je producten te verkopen. In feite, rUit onderzoek blijkt dat 83% van de mensen merkaanbevelingen van vrienden vertrouwt en dat bijna 70% de mening van consumenten meer vertrouwt dan betaalde advertenties.

Waarom heeft een bedrijf reputatiemanagement nodig?

Een van de manieren waarop reputatiemanagementdiensten helpen om vertrouwen op te bouwen, is door uw bedrijf op de juiste plaatsen transparanter te maken. Door online naar klanten te luisteren en te reageren op opmerkingen (zowel goede als slechte), laat u mensen zien dat uw bedrijf luistert naar vragen en antwoorden. Zelfs zoiets eenvoudigs als reageren op een reactie op Instagram kan je reputatie verbeteren en vertrouwen bij klanten opbouwen.

reputatie reparatie test

Het is ook van het grootste belang om een ​​goede reviewmanagementstrategie te hebben. Aangezien de meeste mensen de mening van mensen vertrouwen die te veel betalen voor advertenties, moeten uw online beoordelingen zo goed mogelijk zijn. Uit een onderzoek uit 2018 bleek dat 91% van de mensen online beoordelingen evenveel vertrouwt als persoonlijke aanbevelingen. En als 83% van de mensen merkaanbevelingen van vrienden vertrouwt, dan snap je het wel.

Reputatie kan de winst vergroten

Voortbouwend op het belang van uw online beoordelingen, trekken bedrijven met goede online beoordelingen meer klanten aan. Het is nu belangrijker dan ooit om veel nieuwe, relevante beoordelingen voor uw bedrijf online te hebben. In werkelijkheid, volgens een Harvard Business School Working Paper zorgt elke extra een-ster op Yelp voor een stijging van de omzet van het bedrijf met wel 9%. De voordelen van online reputatiemanagement kunnen zich vertalen in extra inkomsten voor groei.

Bedrijven met een goede reputatie trekken betere werknemers aan

Recensies zijn net zo belangrijk voor het aantrekken van werknemers als voor het aantrekken van klanten. Zoveel dat slechts 1 op de 5 werkzoekenden zou overwegen om voor een bedrijf met 1 ster te werken! Mensen willen werken bij een goed bedrijf dat ‘op weg is’. Ze willen werken bij een bedrijf dat dezelfde kernwaarden en overtuigingen deelt als zij, een bedrijf dat ze kunnen vertrouwen. EENen ze vertrouwen op de mening van huidige en vroegere werknemers. Samen met beoordelingen op de werkplek laat positieve inhoud online zien dat uw bedrijf een gunstige cultuur heeft. Bedrijven met een betere reputatie trekken meer en dus beter talent aan.

Lager reputatierisico

Bedrijven met een slechte online reputatie hebben vaak een nog slechtere reputatie. Dit kan komen door systemische problemen binnen het bedrijf, maar het kan ook de reputatiemanagementversie zijn van de ‘gebroken raamtheorie’. De theorie stelt (in feite) dat een magazijn met gebroken ruiten meer vandalen trekt. Het verbeteren van een aangetaste reputatie klinkt misschien als een ontmoedigende taak, maar er zijn stappen die een beschadigde reputatie kunnen redden en het reputatierisico later kunnen verminderen.

Reputatie heeft een rechtstreekse invloed op verkoop en omzet

In de zeer competitieve zakelijke omgeving van vandaag heeft de manier waarop mensen een merk waarnemen een rechtstreekse invloed op de verkoop- en omzetcijfers. Bedrijven met een goede reputatie kunnen zelfs minder uitgeven aan marketing en reclame dan andere bedrijven.

De opkomst van sociale media en de verschuiving van conventionele advertenties betekent dat bedrijven consumenten actief moeten betrekken en zich moeten concentreren op het opbouwen van een sterke online reputatie.

Reputatiebeheer op internet gaat niet alleen over het tegengaan van negatieve inhoud en het genereren van positieve beoordelingen. Het gaat om het opbouwen van een reputatie die een merk synoniem maakt met zijn kernwaarden en de primaire behoeften van zijn doelmarkt. Dit is precies waarom bedrijven een uitgebreid online reputatiemanagement nodig hebben strategie op zijn plaats.

Bijkomende voordelen van een goede reputatie

Een solide reputatie heeft verschillende directe en indirecte voordelen voor een bedrijf.

  • Een sterke en goed beheerde reputatiemarketingcampagne zorgt ervoor dat bedrijven een goede eerste indruk maken op hun prospects. Het richt zich op het opbouwen van een positief merkimago door de belangrijkste klantcontactpunten te identificeren en deze te gebruiken om positieve eerste indrukken op te bouwen.
  • Een uitgebreide strategie voor online reputatiemanagement (ORM) benadrukt niet alleen de sterke punten van een bedrijf, maar weerlegt ook effectief eventuele negatieve propaganda van concurrenten.
  • Een sterke online reputatie dat vergroot het vertrouwen betekent dat er een grotere kans is dat koude bezoekers prospects en klanten worden.
  • Een goede online reputatie helpt bedrijven zichzelf te profileren als opinieleiders en dé bron voor alle branchegerelateerde problemen. Dit helpt bedrijven gratis media-aandacht te verdienen en verheft hen boven de concurrentie.

Reputatie in de cijfers

Bekijk deze oogverblindende statistieken om eventuele twijfels over het belang van een sterke online reputatie verder op te helderen.

  • 90% van de consumenten zegt dat positieve beoordelingen hun aankoopbeslissingen hebben beïnvloed.
  • Online zoeken is voor 65% van de internetgebruikers de meest betrouwbare bron van informatie over mensen en bedrijven.
  • 86% van de consumenten gebruikt internet voor onderzoek voordat ze een aankoop doen.
  • 79% van de consumenten hecht evenveel waarde aan online reviews als aan persoonlijke aanbevelingen.
  • 58% van de Fortune 500-managers vindt dat reputatiemanagement een kernonderdeel zou moeten zijn van de marketing- en merkstrategie van elke organisatie.
  • 84% van de marketeers gelooft dat het opbouwen van vertrouwen de primaire focus zal zijn van toekomstige marketingcampagnes.

Alle bovenstaande statistieken wijzen in één richting: online reputatiemanagement is de toekomst van marketing en branding.

Google is het nieuwe visitekaartje online

Wat betreft reputatiemanagement op het web, is de eerste pagina van Google het nieuwe visitekaartje. De meeste mensen komen nooit verder dan de eerste pagina. Klanten en prospects beoordelen merken op basis van wat de zoekresultaten van Google erover zeggen.

Een recent onderzoek toonde zelfs aan dat meer dan 45% van de consumenten via een Google-zoekopdracht informatie ontdekte die van gedachten veranderde over zakendoen met een bedrijf.

Daarom moet elk bedrijf een online reputatiemanagementstrategie hebben die zijn sterke punten benadrukt en ervoor zorgt dat het er goed uitziet op de eerste pagina van Google.

Bedrijven met effectieve strategieën voor reputatiemanagement mogen de vruchten van hun inspanningen verwachten. Deze voordelen omvatten meer vertrouwen, beter talent, minder risico en meer winst. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over hoe u uw strategie voor reputatiemanagement kunt verbeteren.

Plaats een reactie