Een afbeelding van Google verwijderen – Stappen om afbeeldingen te verwijderen

[ad_1]

Soms hebben negatieve zoekresultaten de vorm van afbeeldingen. Vaak zijn deze negatieve beelden erg moeilijk van het internet te verwijderen. Wanneer ze kunnen worden verwijderd, komt het meestal van een blogpost, mugshot-site of artikel waar ze in eerste instantie zijn gepost, en de uitgever van de site moet ze verwijderen. U kunt zich ook wenden tot Google, dat onder bepaalde omstandigheden enkele afbeeldingen uit de zoekresultaten zal verwijderen, maar dat is bijzonder. Dus hoe laat je een afbeelding van Google verwijderen? We zullen het uitleggen.

Stappen om online afbeeldingsproblemen op te lossen

Probeer het bij de bron te verwijderen

Ga naar de bron waar de afbeelding oorspronkelijk is geplaatst en vraag om deze te verwijderen. Als het een blogpost is of iemand die begrijpt dat de afbeelding niet de feiten vertegenwoordigt of dat deze in privébezit was of illegaal is geüpload, zijn ze misschien bereid om deze te verwijderen.

Als de informatie niet juist is

Als de site een nieuws- of zakelijke site is die erop vertrouwt dat hij zichzelf presenteert met feitelijke informatie en u kunt bewijzen dat de afbeelding inderdaad niet klopt, kunt u succes hebben met een simpele pulldown.

Verkrijg een licentie voor de afbeelding en vraag vervolgens om deze te verwijderen

Dit kan betaling inhouden of zelfs de aankoop van de licentie voor de afbeelding van de eigenaar. Interessant is dat zelfs als u een fotograaf inhuurt om uw foto te maken, u misschien niet de eigenaar bent van de afbeelding. Dat komt omdat de fotograaf een aannemer is. Meestal moet uitdrukkelijk schriftelijk worden overeengekomen dat u eigenaar bent van het beeld dat de fotograaf maakt. Hier meer over.

Wees aardig, klaag als laatste aan

Uw beste aanpak is om professioneel, beleefd en transparant te zijn met uw verzoek. U kunt dreigen met juridische stappen, maar dit zou een laatste redmiddel moeten zijn.

Dus wat doe je? als een website-uitgever weigert om je afbeelding te verwijderen?

Hoe zorg je ervoor dat Google de afbeelding verwijdert?

Als pogingen om de afbeelding bij de bron te verwijderen zijn mislukt, kunt u zich wenden tot Google. Wanneer een afbeelding in strijd is met een handelsmerk of in strijd is met andere gemeenschapsnormen, kan Google deze verwijderen.

Dit is meestal van toepassing op afbeeldingen die auteursrechtschendingen zijn, als ‘wraakporno’ worden beschouwd of bepaalde persoonlijke informatie bevatten, zoals creditcardnummers, medische informatie of overheidsidentificatie.

Als u wilt weten of een afbeelding in aanmerking komt voor verwijdering uit de zoekresultaten van Google, gaat u naar hun pagina over het onderwerp. Als u van mening bent dat de afbeelding in strijd is met de wet, heeft Google verschillende stappen ondernomen om het aanvraagproces te stroomlijnen om de afbeelding te laten verwijderen.

Wat als Google de afbeelding niet verwijdert?

Stel dat u niet succesvol bent geweest met de oorspronkelijke website die de afbeelding heeft gepost en Google. In dat geval kunt u de zichtbaarheid verminderen van de afbeelding, waardoor deze effectief uit de zoekresultaten van Google wordt verwijderd met behulp van deze stappen:

  • Maak boeiendere afbeeldingen
  • Geef de nieuwe afbeeldingen de juiste naam
  • De nieuwe afbeeldingen insluiten in de inhoud van veel sites
  • Gebruik tekst om de afbeelding te omringen en alles over het onderwerp te laten gaan
  • Sluit die afbeeldingen in op sites van derden
  • Extra tip: maak ze schokkend of onvergetelijk

Om afbeeldingen te verwijderen waar de meeste mensen ze zien, moeten ze worden vervangen door iets anders – iets beters – dat mensen die zoeken willen zien. Alleen het uploaden van een heleboel afbeeldingen op verschillende websites gaat niet werken.

Zoekmachines willen dat relevante afbeeldingen terugkomen in de zoekresultaten. Wanneer een gênante of onsmakelijke afbeelding in de resultaten verschijnt, denkt de zoekmachine dat dit de beste afbeelding is om te tonen. De truc met reputatiebeheer voor afbeeldingen is om Google te laten begrijpen dat negatieve inhoud niet zo relevant (als ‘goed’) is als positieve inhoud. Wanneer dit gebeurt, veranderen de zoekresultaten en wordt de schadelijke inhoud naar beneden gedrukt. De zichtbaarheid wordt dan sterk verminderd en soms zelfs helemaal verdwenen.

need_reputation_help

Hoe u negatieve afbeeldingen in de zoekresultaten kunt laten vallen

Een relevant zoekresultaat is in wezen het resultaat dat mensen willen zien. Als iemand een Google-zoekopdracht uitvoert naar ‘Lindsay Lohan-foto’s’, geeft de zoekmachine een reeks afbeeldingen van de actrice/popster terug.

Het gedrag van mensen beïnvloedt de zoekresultaten

Na verloop van tijd klikken verschillende mensen vaker op een subset van deze afbeeldingen van Lindsay dan anderen. Telkens wanneer iemand op een afbeelding klikt, zegt de zoekmachine: “Ah-ha! Ik heb het goed gedaan – dit is een afbeelding die de gebruiker wil zien voor die zoekterm!.” De zoekmachine onthoudt het en zal die afbeelding eerder retourneren de volgende keer dat iemand zoekt met die sleutelzin.

Hulp bij stuiteren

Maar laten we zeggen dat de afbeelding die door Google of een andere zoekmachine wordt geretourneerd, niet vaak of misschien nooit wordt aangeklikt. Of laten we zeggen dat er op wordt geklikt, maar de bezoeker klikt meteen terug (een zogenaamde ‘bounce’).

Wanneer een bounce plaatsvindt, merkt de zoekmachine dit op en registreert het. Je zou kunnen zeggen dat de zoekmachine roept: “Ik heb deze afbeelding geplaatst, maar mensen vinden het niet leuk – dus zo goed moet het niet zijn.” Als dit vaak genoeg gebeurt, zal de zoekmachine de afbeelding naar beneden duwen in de resultaten omdat hij denkt dat de afbeelding minder relevant is dan andere.

Hoe een goed imago relevanter wordt

Om de zichtbaarheid van negatieve afbeeldingen op Google te verminderen, moeten betere en meer flatterende afbeeldingen in het zoekecosysteem worden geïntroduceerd en relevanter worden gemaakt voor mensen die een zoekopdracht uitvoeren. Dit begint de cyclus om de nieuwe afbeeldingen naar de voorgrond van zoekopdrachten te brengen. Maar hoe maakt iemand een afbeelding (of meerdere) relevant voor online reputatiemanagement?

Stap één: betere afbeeldingen maken

Denk eerst na over wat mensen ertoe zou kunnen bewegen op een afbeelding te klikken die de zoekterm vertegenwoordigt, maar positiever is dan de huidige probleemafbeeldingen. Onthoud dat zoekmachines de afbeeldingen leveren, maar mensen beoordeel ze door middel van klikken. Afbeeldingen die beter belicht, beter geformatteerd of zelfs schokkend zijn, kunnen zoveel verschil maken dat mensen erop klikken in plaats van op een negatieve.

Als Reputation X met leidinggevenden werkt, laten we vaak een tiental of meer foto’s maken van de persoon die is gemaakt in verschillende lichtomstandigheden en met verschillende kleding. Google’s beeldherkenning AI (kunstmatige intelligentie) begrijpt de inhoud van afbeeldingen steeds beter, dus het zal de nieuwe afbeeldingen herkennen en testen met zoekers.

Stap twee: geef de afbeelding de juiste naam

De beeldherkenningssoftware van Google is goed, maar je kunt de zoekmachine helpen dingen beter te begrijpen door de afbeelding een naam te geven op een manier die Google AI nauwkeurig kan verwerken. Het is een veelvoorkomend probleem waar mensen geen rekening mee houden en dat niet alleen kan helpen bij de imagoreputatie, maar ook bij de basis-SEO in het algemeen.

In het onderstaande voorbeeld heet de afbeelding ‘lindsay-lohan-mug-shot.jpg’. Merk op dat het de sleutelzin heeft waarvan we willen dat zoekmachines het in de naam vinden. Het heeft niet de naam iets generieks als ‘image-123.jpg’. Door een beschrijvende naam op te geven, kunnen zoekmachines leren waar de afbeelding over gaat. Doe dit met al je afbeeldingen, maar zorg ervoor dat de namen elke keer iets anders zijn.

Stap drie: sluit de afbeelding online op de juiste plaatsen in

Sluit elke afbeelding in op verschillende soorten webpagina’s. Dit kunnen uw eigen websites, Instagram, Pinterest, LinkedIn, persberichten, artikelen van derden en meer zijn.

Er is wat extra werk dat u kunt doen als u een website beheert. U kunt dit niet doen voor Facebook, maar u kunt het wel doen voor een site die u bezit en beheert. U kunt ALT-code gebruiken die er als volgt uitziet om zoekmachines nog meer te helpen:

alt=”Lindsay Lohan-afbeelding”

In het bovenstaande voorbeeld ziet u hoe we een ALT-tag aan de afbeelding hebben toegevoegd. Dus nu weten zoekmachines zonder enige twijfel dat de afbeelding over Lindsay gaat.

Hier is bijvoorbeeld een foto van Lindsay Lohan. Het is een link van IB Times die in deze webpagina is ingesloten (alleen voor redactionele doeleinden).

Lindsay Lohan
Een foto van Lindsay Lohan

Merk op dat we onder de afbeelding ook een bijschrift hebben toegevoegd: “Een foto van Lindsay Lohan.” Die code ziet er als volgt uit:

Een foto van Lindsay Lohan

De volledige code in WordPress ziet er als volgt uit:

Lindsay Lohanhttp://s1.ibtimes.com/sites/www.ibtimes.com/files/styles/picture_this/public/2011/10/20/176677-lindsay-lohan-mug-shot.jpg” width=”500″ height=”626″ />

Een foto van Lindsay Lohan

Als u WordPress of veel andere contentmanagementsystemen (CMS) gebruikt, hoeft u natuurlijk geen HTML te gebruiken. Vul in plaats daarvan gewoon de gebieden in waar ALT-tekst en Bijschrift staan ​​met de sleutelzin – maar vergeet niet om de afbeelding een naam te geven.

Stap vier: goed geschreven trefwoord ingesloten tekst

De tekst rond een afbeelding helpt ook. Omring de afbeelding op elke website (of andere webproperty’s) met relevante, goed geschreven tekst die de sleutelzin bevat.

Zoekmachines nemen hun aanwijzingen voor afbeeldingsrelevantie door niet alleen de afbeelding en de HTML-tags te onderzoeken, maar ook de omringende tekst en het algemene thema van de pagina (en website indien mogelijk). Zorg er dus voor dat de tekst rond de afbeelding duidelijk maakt waar deze voor is.

Stap vijf: sluit de afbeeldingen in op websites van derden

Alles wat u hierboven hebt gelezen, gaat over “on-page” optimalisatie – dingen die u kunt doen om de zoekmachinepositie van een afbeelding op een site die u bezit of, tot op zekere hoogte, beheert te verbeteren. Maar wanneer andere sites de afbeeldingen in hun eigen artikelen insluiten, begint de strategie te bloeien. Dit komt omdat zoekmachines zoeken naar de beste en meest relevante afbeeldingen om weer te geven en goed letten op hoe populair een afbeelding is op andere sites. Ze kijken hoe vaak er op een afbeelding wordt geklikt en hoe vaak deze op internet wordt gebruikt.

Wikipedia gebruiken om afbeeldingen te wijzigen die Google laat zien

Als u werkt om de zichtbaarheid van een onflatteuze afbeelding te verminderen en het onderwerp heeft een Wikipedia-pagina, je hebt geluk. Wikipedia-afbeeldingen zijn onderworpen aan Creative Commons-licenties. Wanneer een flatterende afbeelding openbaar wordt gemaakt met behulp van het Creative Commons-mechanisme, kan deze vaak aan Wikipedia worden toegevoegd. Google heeft de neiging om afbeeldingen die op Wikipedia staan ​​in zoekresultaten weer te geven. Hierdoor kan de nieuwe afbeelding worden toegevoegd aan de afbeeldingsstrip die wordt weergegeven in Google. Doe dit een paar keer, en het negatieve beeld in zoekresultaten kan worden ‘afgeduwd’.

Reputation X gebruikt deze methode om het online imago van beroemdheden en anderen met Wikipedia-pagina’s te verbeteren.

Het geheime ingrediënt voor imagoreputatiebeheer

Hoewel het niet vaak wordt gebruikt, is een trefzekere manier om dit te doen het creëren van een schokkend of zeer deelbaar beeld. Waarom wordt het weinig gebruikt? Omdat de meeste leidinggevenden niets controversieels willen uploaden, maar als ze dat wel doen, kan het ongelooflijk goed werken. Hier is een voorbeeld:

olifant-op-een-wolk

Een foto van een olifant is één ding, maar een foto van een olifant die op een wolk staat met een hoge hoed op is uniek… en valt op. Hoe meer een afbeelding wordt opgemerkt, ingesloten en gedeeld, hoe meer zoekrelevantie deze krijgt. Hoe relevanter het is, hoe hoger het in de zoekresultaten zal verschijnen – in veel gevallen ver boven de negatieve inhoud.

Als u wat tijd besteedt aan het volgen van deze stappen, zult u zien dat uw negatieve beelden vervagen. Als je echter meer hulp nodig hebt, neem dan contact op met Reputation X om te zien hoe we je kunnen helpen met al je behoeften op het gebied van online reputatiebeheer.

Veelgestelde vragen over het verwijderen van afbeeldingen

Hoe verwijder ik afbeeldingen?

Neem contact op met de oorspronkelijke uitgever om de afbeelding te verwijderen. Wees professioneel en beleefd. Neem contact op met Google als de uitgever de afbeelding niet verwijdert. Als de afbeelding in strijd is met de servicevoorwaarden van Google, kunt u een aanvraag indienen om deze te laten verwijderen. Als Google de afbeelding niet verwijdert, kunt u technieken voor het onderdrukken van inhoud gebruiken om negatieve afbeeldingen in de zoekresultaten te laten verdwijnen.

Hoe kan ik de zichtbaarheid van negatieve afbeeldingen op Google verminderen?

Introduceer betere, meer flatterende afbeeldingen om in de zoekresultaten boven de negatieve afbeeldingen uit te stijgen. De beelden moeten beter zijn dan de huidige probleembeelden. Zorg ervoor dat u ze correct en nauwkeurig noemt, zodat ze worden opgemerkt door Google AI.

Hoe optimaliseer je afbeeldingen voor zoeken?

Neem uw sleutelzin op in de afbeeldingstekst en de HTML-tags. Zorg ervoor dat je zinnen relevant en duidelijk zijn. Neem ook de zinnen in de omringende tekst op en het algemene thema van de pagina waarop de afbeelding wordt gehost. Sluit ze op zoveel mogelijk relevante sites in.

Plaats een reactie