Een checklist voor het verbeteren van online merkinhoud

[ad_1]

Voor alle merken die hun online aanwezigheid willen verbeteren, is hier een checklist met 50 SEO-tips die alles in het kort behandelen, van SSL-certificaten tot schema’s tot zoekvriendelijke URL’s en nog veel meer. Opmerking: als u op zoek bent naar een checklist voor online reputatie, klik dan hier.

Sitestructuur

Marketeers moeten de structuur van hun website en de SEO-strategie die ze zullen implementeren nauwlettend in de gaten houden. Hieronder vindt u een overzicht van 19 tips die te maken hebben met de bouw van uw site.

  1. HTTPS. De veiligheid van uw site is een belangrijke overweging. Het is een goed idee om HTTP-sites te migreren naar het HTTPS-protocol. In een poging om klanten en cruciale bedrijfsinformatie te beschermen, moet u als startende eigenaar de vertrouwensfactor van uw site verbeteren door te investeren in een goedkoop SSL-certificaat. Gezien het feit dat HTTPS-sites een iets betere Google-ranglijst hebben, loont het voor eigenaren van e-commerce-startups om hun SSL-certificaten te activeren. Deze stap naar webbeveiliging stelt bezoekers in staat om met vertrouwen transacties op uw site uit te voeren.

  2. Snelle website. U moet er ook voor zorgen dat uw e-commercesite snel reageert op klikken van klanten. Sitesnelheid is een ander element dat het succes van uw e-commerce SEO kan bepalen. Verkort de laadtijden van pagina’s om de bouncepercentages van uw site te verlagen.

  3. Interne links vertellen zoekmachines hoe ze uw site moeten indexeren. Hoe verder een pagina verwijderd is van de startpagina, hoe minder belangrijk het kan zijn. Dat betekent niet dat pagina’s veel links moeten hebben. Het betekent alleen dat inhoud logisch moet worden georganiseerd en dat elke pagina op de site ten minste één link ernaar moet hebben.

  4. backlinks. Iedereen weet dit zo’n beetje, maar we herhalen het toch. De basis van off-page SEO zijn en zijn altijd links geweest. Dus begin met het bouwen van backlinks van superieure kwaliteit.

  5. Mobiel vriendelijk. Onderzoek wijst uit dat gemiddeld > 50% van het webverkeer afkomstig is van mobiele zoekopdrachten. Om op de hoogte te blijven van de technologie, moeten eigenaren van e-commerce profiteren van deze tendens door de site te optimaliseren voor mobiele weergaven. Terwijl u dit doet, moet u ervoor zorgen dat de afbeeldingen worden gecomprimeerd tot minder dan 70 KB, zodat mobiele pagina’s sneller worden geladen. Zoek naar ‘google site speed tool’ om een ​​geweldige tool te vinden voor het testen van de snelheid van uw site op mobiele schermen.

  6. Startpaginastatus naar categoriepagina’s. U moet ook de status ‘individuele startpagina’ toekennen aan categoriepagina’s met respectieve inhoud en trefwoorden. Een goed georganiseerde navigatie op categorieniveau is een andere belangrijke factor die het succes kan vergroten.

  7. Metabeschrijvingen spelen een belangrijke rol bij het verhogen van uw CTR (Click Through Rate). De inspanningen moeten gericht zijn op het schrijven van boeiende metabeschrijvingen, zodat bezoekers worden gedwongen te zien wat u te bieden heeft. Een goede manier om de beste formule voor metabeschrijvingen te vinden, is door ze te testen met Google Ads. Test een paar versies als advertenties, kijk op welke het vaakst wordt geklikt en gebruik die tekst als basis voor je metabeschrijving.

  8. Image SEO is een andere tip die eigenaren van e-commerce startups misschien handig vinden. Wanneer webinhoud wordt ondersteund door afbeeldingen, kan dit zorgen voor een betere bezoekersbetrokkenheid en zorgt het er ook voor dat de pagina wordt geretourneerd bij zoekopdrachten naar afbeeldingen. Dergelijke inhoudsondersteunende afbeeldingen moeten voorzien zijn van ‘Alt Tags’ en indien mogelijk ‘Title Tags’. Met deze tags kunnen zowel normale als slechtziende bezoekers gemakkelijk toegang krijgen tot uw site.

  9. Titel tag. U moet uw titeltag optimaliseren door ervoor te zorgen dat deze een reeks van 60-70 tekens bevat. Longtail-zoekwoorden kunnen verbeterde organische zoekopdrachten opleveren waar u misschien niet aan had gedacht. Het toevoegen van het trefwoord aan de titeltag is een andere kans om de aandacht van bezoekers naar uw website te trekken. Hoe vind je de juiste titeltag? De hierboven genoemde AB-testmethode met Google Ads kan helpen.

  10. Chatten / Chatbots. U kunt live chat op uw website opnemen. Onthoud echter dat je iemand nodig hebt die beschikbaar is om te reageren op livechat. Chatbots zijn de laatste tijd echter een ding geworden en kunnen programmatisch vragen van bezoekers beantwoorden wanneer er geen mens aanwezig is.

  11. Breadcrumb-navigatie is een ander navigatiehulpmiddel dat in uw structuur wordt gebruikt. Via breadcrumbs kunnen bezoekers navigeren tussen de vele productlijnen, categorieën en informatiepagina’s van uw website. Google raadt breadcrumbs aan als een manier om informatie te ordenen. Het is raadzaam om Breadcrumbs te gebruiken op al uw productcategorieën, productsubcategorieën en productpagina’s.

  12. Sociale integraties. U kunt bezoekers toestaan ​​uw pagina’s te delen via sociale integraties. Zorg voor een dergelijke optie op al uw productpagina’s

  13. 301 omleidingen. Wanneer een product of pagina wordt stopgezet, gebruik dan de permanente 301-Redirect URL . Op deze manier worden gebruikers, in plaats van een dode pagina, automatisch doorgestuurd naar een live pagina. Het laat zoekmachines ook weten dat de pagina is verplaatst, zodat u geen van uw zuurverdiende links kwijtraakt.

  14. Header-tags. Neem header-tags op al uw productpagina’s op. De belangrijkste kop moet een H1-tag zijn. U zou slechts één H1-tag moeten hebben. Voeg vervolgens H2-tags toe aan subkoppen. Je kunt er veel van hebben. Binnen H2-koppen kunt u H3- of H4-tags nesten. Dit helpt zoekmachines om inhoud op paginaniveau te ordenen.

  15. Canonieke tags. Je moet ook een canonieke tag gebruiken. Deze URL-tag vermijdt het probleem van dubbele inhoud, die elke website ervaart. Wanneer een zoekmachine inhoud op twee of meer plaatsen op uw site vindt, moet deze beslissen welke in de zoekresultaten moet worden weergegeven. De canonieke tag laat hen de juiste weten.

  16. URL-structuur. Besteed aandacht aan de structuur van uw URL’s om productcategorieën te versterken. Website.com/category/ moet de URL van uw categoriepagina zijn. Op dezelfde manier kunt u de subcategoriepagina weergeven met behulp van de website.com/category/sub-category/ URL-indeling. Bovendien kan de productpagina worden weergegeven als: website.com/category-sub-category/product-name. Deze indelingen voor URL-naamgeving zijn niet alleen gebruiksvriendelijk, maar kunnen ook leiden tot meer verkeer omdat zoekmachines en gebruikers een beter idee kunnen krijgen van waar uw pagina over gaat via de URL zelf.

Merkbekendheid online

Nu voor naamsbekendheid.

  1. De beste manier om de aanwezigheid van uw merk te verbeteren, is door kopers toe te staan ​​hun beoordelingen en aanbevelingen op uw e-winkel of website te delen. Dit verhoogt niet alleen de webinhoud van uw productpagina’s, maar zorgt ook voor sociale validatie.

  2. Start een gastblogstrategie waarbij derden inhoud voor uw site maken. In feite is deze post het resultaat van een gastblog-inspanning. Dit kan niet alleen meer verkeer naar uw e-winkel leiden, maar zal ook de aanwezigheid van uw merk onder online shoppers vergroten.

  3. Betaald zoeken zoals Google Ads kan de weg vrijmaken voor een grotere merkbekendheid, wat uiteindelijk leidt tot een organische verkoop. Verbetert PPC SEO? Nee. Ze zijn niet verbonden.

  4. Eigenaren van e-winkels kunnen ook kijken naar het invoegen van geaggregeerde beoordelingen op basis van sterren naast hun producten om een ​​organische zoekopdracht te ondersteunen. Hierdoor kunnen sterren in de zoekresultaten naast uw producten en services worden weergegeven. Geaggregeerde beoordelingen zijn een vorm van “schema”. U kunt meer informatie over schema’s vinden op schema.org.

  5. U kunt ook rekenen op de kracht van rich snippets die bedoeld zijn om aanvullende informatie te verstrekken aan de bezoeker die op de startpagina van uw e-store terechtkomt. Ze kunnen ervoor zorgen dat uw site “positie nul” in de zoekresultaten inneemt. De meest voorkomende e-commerce-rich snippets zijn beschikbaarheid, recensies en beoordelingen, evenementen en prijzen. U kunt rich snippets toevoegen door Schema Markups te implementeren.

  6. U kunt een partnerprogramma starten door bloggers te vragen hun mening te geven over uw online producten. Deze tip genereert meer omzet en verhoogt de backlinks naar uw e-store, tenminste, zolang ze uw producten of diensten leuk vinden.

  7. Een andere marketingtip die kan werken, is om lokale evenementen in de branche te zoeken en deze te sponsoren.

  8. Als je het heel subtiel doet, kun je ook deelnemen aan Reddit-forums die aan je productlijn zijn gekoppeld. Maar wees gewaarschuwd, Reddit-gebruikers reageren niet goed op openlijke marketing. Gebruik deze strategie op eigen risico.

Naast alle bovengenoemde tips die zijn gekoppeld aan drie verschillende hoofden van e-commercebedrijven, kunt u ook een groot aantal handige tools bekijken die een positieve invloed kunnen hebben op uw organische verkeer. Hieronder vindt u enkele SEO-tools die u kunt bekijken.

  • Google Shopping is een tool die mogelijk lagere ‘kosten per klik’ en hogere conversiepercentages met zich meebrengt in vergelijking met andere PPC-alternatieven.

  • Google Trends kan u inzicht geven in wat trending is in uw branche, en u ideeën geven over waar u inhoud en SEO-bronnen op uw site kunt investeren.

  • De Crazy Egg-tool belooft je website direct beter te maken.

  • Google Search Console is een hulpmiddel om de prestaties van uw site te verbeteren door u in staat te stellen zoekverkeersgegevens te kwantificeren. Deze wordt beschouwd als een “must have”.

  • U kunt de AdWords-zoekwoordplanner gebruiken om overtuigende zoekwoorden te identificeren. Het is echter niet perfect, hoewel populair – de cijfers kloppen soms niet.

  • Readable verbetert de leesbaarheid van uw webcontent. Nou, het doet het niet, het laat je zien hoe het moet.

  • Als uw e-store visuele inhoud heeft die met bezoekers moet worden gedeeld, kunt u Canva gebruiken om verbluffende grafische ontwerpen te maken.

  • Quick Sprout zegt dat u kunt leren hoe u uw verkeer kunt laten groeien, uw website kunt verbeteren en uw conversies kunt verhogen. Klinkt goed!

  • Je kunt ook de reacties van gebruikers op Quora bekijken. Quora, een vraag- en antwoordplatform, helpt u de kloof te dichten tussen nuttige gebruikersinzichten en de tekortkomingen in uw producten.

  • SEMrush is een geweldig hulpmiddel om de zoekwoorden te identificeren die door uw concurrenten worden gebruikt.

FAQ

Wat zijn de beste SEO-siteverbeteringsstructuren?

Wijzig sitebeveiliging van HTTP naar HTTPS, versnel uw site (Google Page Speed ​​Insights), link intern, krijg meer backlinks, maak uw site mobielvriendelijk, verbeter metabeschrijvingen, optimaliseer afbeeldingen, optimaliseer de titeltag, stel breadcrumb-navigatie in, maak delen gemakkelijk .

Wat zijn de belangrijkste dingen om online merkbekendheid te verbeteren?

Laat kopers reviews delen, gastbloggen op uw site, probeer betaald zoeken zoals AdWords, voeg een sterrenclassificatieschema toe aan webpagina’s, ontvang rich snippets, stel een partnerprogramma op, sponsor lokale evenementen, neem deel aan Reddit-forums.

Hoe optimaliseer je een website voor mobiel?

Comprimeer afbeeldingen tot minder dan 70 KB, zodat mobiele pagina’s sneller worden geladen. Zoek naar Google Site Speed ​​Tool om een ​​geweldige tool te vinden voor het testen van de snelheid van uw site op mobiele schermen.

Hoe schrijf je pakkende metabeschrijvingen?

Test ze met Google Ads. Test een paar versies als advertenties, kijk op welke het vaakst wordt geklikt en gebruik die tekst als basis voor je metabeschrijving.

Wat zijn de beste SEO-tools?

Google Shopping, Google Trends, Google Search Console, Adwords Keyword Planner, , Canva, Quick Sprout, Quora, Ahrefs en SEMrush zijn allemaal geweldige SEO-tools.

Plaats een reactie