[ad_1]
Als jij of je merk een Kennispanel heeft ben je ineens “iemand”. Het lijkt een beetje op een Wikipedia-pagina voor u of uw bedrijf, maar zoekers hoeven er niet op te klikken om het te zien. En als u er een heeft waarbij de verkeerde informatie wordt weergegeven, hoe corrigeert u dit dan? Welnu, zo krijgt u een Google Knowledge Panel.
Twee verschillende soorten kennispaneel
Er zijn in principe twee soorten Google-kennisvensters.
- Lokale panelen
- Merkpanelen
Lokale kennispanels verschijnen meestal voor lokale bedrijven, maar ze verschijnen normaal gesproken niet buiten het geografische gebied van de bedrijven. Maar een merkpaneel wel. Brand Knowledge Panels worden meestal wereldwijd (of in ieder geval nationaal) in zoekresultaten weergegeven. Wat is het verschil? Wikipedia. Bedrijven die een Wikipedia-pagina hebben, hebben vaak merkpanelen. Dit is echter niet altijd het geval, omdat Google soms de informatie van andere plaatsen haalt, vooral voor grotere merken die nog geen Wikipedia-pagina hebben, maar er waarschijnlijk wel een zouden kunnen verdienen.
Indirect een kennisvenster bewerken
Hoe stimuleer je Google om de juiste informatie op te nemen in zijn kennispaneel? Het kennispanel is een belangrijk onderdeel van het reputatiebeheer van zoekmachines.
Het werd voor het eerst geïntroduceerd in mei 2012 en biedt informatie over een onderwerp uit verschillende gegevensbronnen. Informatie in het Knowledge Panel is afgeleid van Wikipedia, het CIA Factbook, Wikidata, Google My Business, websiteschema en een gigantische kaart genaamd Knowledge Graph (soortgelijke naam) die Google gebruikt om menselijke kennis in kaart te brengen, evenals andere bronnen.
Googles Knowledge Panel was een afwijking van het simpelweg aanbieden van links naar zoekresultaten, in plaats daarvan biedt het actuele informatie zonder noodzakelijkerwijs te hoeven klikken. Samenvattingen van het Kennisvenster worden vaak gebruikt voor mondelinge antwoorden op Google Now-vragen.
Google Knowledge Panel wordt gebruikt in ongeveer 20% van alle zoekresultaten. Het vertegenwoordigt een stap van Google om kunstmatige intelligentie toe te passen op zoekresultaten om de resultaten die voor een bepaalde zoekopdracht worden geretourneerd, te verbeteren. Het maakt gebruik van bronmateriaal dat in dit artikel wordt besproken, en de verzamelde menselijke wijsheid die is verkregen door daadwerkelijke zoekopdrachten die mensen in de loop van de tijd hebben uitgevoerd.
Waar komt de informatie voor een Kennispanel vandaan?
Wikipedia
Een van de belangrijkste plaatsen waar Knowledge Graph naar inhoud zoekt, is Wikipedia, met name voor Knowledge Panels met een merknaam.
Een volledig gevormde Wikipedia-pagina die heeft peer-reviewed is en afbeeldingen, referenties en citaten bevat, is zeer nuttig bij de inspanningen van elk merk om de Knowledge Graph-gegevens te ontwikkelen. In wezen heb je een Wikipedia-pagina nodig voordat je een Kennisgrafiek van een merk kunt hebben (maar niet altijd, maar meestal).
Voordat u Wikipedia kunt laten zegenen met een pagina, heeft u online betrouwbare referentie-informatie nodig die kan worden geciteerd.
Dus het eerste dat u moet doen, is online publicaties krijgen om geweldige dingen over u te schrijven. Bouw dan een Wikipedia-pagina op. Doe vervolgens de rest van de dingen die u moet doen om die gouden top van internetbekendheid te bereiken – de Knowledge Graph.
WikiData
WikiData is een gestructureerde gegevensopslag die mensen en machines kunnen bijwerken. WikiData maakt gebruik van gestructureerde opmaak zodat machines de daarin vervatte informatie gemakkelijk kunnen lezen. Het is een sterk georganiseerde taalstructuur die leesbaar is door algoritmen van zoekmachines. Wikidata-pagina’s worden vaak gemaakt door machines, maar verbeterd door mensen. Iedereen kan Wikidata bijwerken. Wikidata volgde de inmiddels ter ziele gegane Freebase op.
Lokale bedrijfsresultaten zijn anders
Het voorbeeld van een Google Panel-afbeelding met Steve Jobs beschrijft hoe bronnen worden gebruikt voor een beroemd persoon. Maar de bedrijfsresultaten zijn anders – vooral lokale. Hiervoor lijkt Google Google Plus bedrijfspagina’s te gebruiken als primaire informatiebron voor de inhoud van de grafiek.
Schema-opmaak
Schema-opmaak is een soort microdatataal die oorspronkelijk is ontwikkeld door Google, Bing en Yahoo. Schema-opmaak helpt zoekmachines om inhoud beter te begrijpen.
Door schema-opmaak toe te voegen aan webpagina’s die u beheert, is het mogelijk om een positieve invloed te hebben op hoe uw merk wordt gezien in zoekresultaten (online reputatiebeheer). Schema.org is de eerste plaats om te bezoeken om er meer over te leren, met name hun pagina over Organisatie van Schema’s. Voor merken is een van de belangrijkste soorten opmaak van microgegevens het schema ‘Organisatie’. Het bevat adres, merk, oprichterinformatie, wettelijke naam, locatie en nog veel meer.
Hier is een voorbeeld van hoe een bedrijf microdata voor zijn organisatie zou kunnen gebruiken. Deze gegevens zouden in de HTML van een website worden geplaatst om zoekmachines meer te vertellen over de beschrijving van het bedrijf en het adres:
Een site als Schema Creator kan helpen bij het maken van microdata.
Enterprise-zoekresultaten en kennisvenster
Grote bedrijven hebben niet alleen meer mensen (en geld) dan de meeste kleine bedrijven, ze hebben ook verschillende data bronnen. Veel grote bedrijven zijn openbaar en dat betekent dat ze voorraad hebben, en voorraad betekent financiële resultaten. In dit geval gebruikt Google de resultaten van Google Finance.
Andere factoren die de resultaten van het Knowledge Panel beïnvloeden
- Plaats: Het IP-adres dat een zoeker gebruikt. Dit geeft hun waarschijnlijke locatie en smaakresultaten weg, vooral die van lokale bedrijven.
- Sociale media profielen van onderworpen entiteiten. Twitter- en Facebook-accountgegevens kunnen verschijnen.
- Werkelijke vragen van de mensen maakt in de loop van de tijd de informatie in de grafiek.