Een reputatiemanagement Checklist die werkt

[ad_1]

Als je mijmert over het verbeteren van je online reputatie, kan het helpen om een ​​idee te hebben van de richting die je opgaat. Deze korte handleiding kan je helpen een plan te formuleren en actie te ondernemen.

Reputatiemanagement is natuurlijk een continue inspanning. We hebben het grondwerk en de afstelling geschetst om uw reputatie op de lange termijn in de best mogelijke vorm te houden.

Maak eerst de balans op van uw online reputatie:

  • Luister naar vermeldingen
  • Onderzoek uw beoordelingen
  • Controleer de nauwkeurigheid van uw online profielen
  • Niveau vergeleken met de concurrentie
  • Elk probleem met online inhoud lokaliseren
  • Bereik een lijst met uitgevers

Blijf je reputatie op de lange termijn monitoren:

  • Online beoordelingen beheren
  • Ruim je aanwezigheid op sociale media op

Hoe je dat precies doet, lees je in deze blog.

Maak de balans op van uw online reputatie

Een basisbegrip van uw huidige reputatie is nodig voordat u deze kunt repareren. Kijk naar wat mensen over je zeggen. Als je dit leest, heb je dat waarschijnlijk al gedaan.

Je kunt hiermee diep gaan of aan de oppervlakte blijven hangen, maar dit moet het eerste zijn wat je doet. Een snelle Google-zoekopdracht uitvoeren op uw bedrijf of merknaam is een gemakkelijke manier om te zien wat er te vinden is. Voeg aangepaste versies van uw merk toe, zoals “Acme Explosives” en vervolgens “Acme Explosives Reviews”, enz.

Een snelle blik op de onderkant van bijna elk Google-zoekresultaat zal u vergelijkbare zoekopdrachten bieden die u zou kunnen proberen.

acme google zoeken

1. Luister naar vermeldingen – Setup TalkWalker

TalkWalker is een gratis service voor het monitoren van vermeldingen. Het eerste dat u moet doen, is uw merkzoekopdracht in hun systeem plaatsen om e-mails te ontvangen wanneer ze deze vinden.

reputatiehersteltest

2. Onderzoek je beoordelingen

Volgens BrightLocal.com gebruikt bijna 40 procent van de mensen regelmatig online beoordelingssites om de kwaliteit van een bedrijf te bepalen. Zo’n nummer vraagt ​​aandacht. Dus neem voor de volgende stap wat tijd om op sociale mediasites zoals Facebook en Twitter te bladeren voor het laatste nieuws over wat mensen zeggen. Bekijk ook online beoordelingssites zoals Angie’s List en luister naar wat recensenten over u zeggen. Let op als de zaken niet in orde zijn – we komen hier later op terug.

3. Controleer de nauwkeurigheid van online profielen

Een ander ding om over na te denken is hoe u er online uitziet voor mensen die uw merk nog niet kennen. Uw online profielen moeten afbeeldingen met relevante beschrijvingen bevatten, de beschikbare opties voor details en meer informatie moeten een zuivere kopie bevatten, en dit alles moet een merkgevoel hebben. Nogmaals, als de dingen niet zijn wat ze zouden moeten zijn, houd dan bij wat en waar voor de volgende stap.

4. Niveau afgezet tegen de concurrentie

Nu u weet hoe u er online uitziet, vergelijkt u uzelf met uw top drie online concurrenten. Lees hun artikelen, lees hun recensies, krijg een idee van hoe ze online worden geportretteerd.

5. Lokaliseer problemen met online inhoud

Zoek eventuele negatieve inhoud. Soms kan negatieve inhoud worden verwijderd. Andere keren kan het naar beneden worden geduwd.

6. Voer outreach naar een lijst met uitgevers

Als je naar je concurrentie kijkt, let dan op waar er op een positieve manier over is geschreven. Maak een lijst. Gebruik dan een outreach-programma om ook daar genoemd te worden.

Reputatie opwaarderen

Het is tijd om terug te gaan naar de problemen die u tijdens uw audit ontdekte. Misschien vond een recensent dat uw bar te veel drankjes op het menu had staan, of dat uw melkveebedrijf naar bietenstoofpot stonk. Ook als uw online aanwezigheid tijdens de audit zwak leek, is dit de stap waarin u het opruimt en de grote wapens tevoorschijn haalt.

Online beoordelingen beheren

Mensen vertrouwen online beoordelingen als betrouwbare bronnen. Dat betekent dat hoe meer positieve online beoordelingen u heeft, hoe beter, en dat eventuele negatieve beoordelingen serieus moeten worden genomen en op de juiste manier moeten worden behandeld. Als u merkt dat er negatieve recensies over uw bedrijf of merk zijn, is het een goede eerste stap om hierop te reageren. In de wereld van recensies buigt de realiteit voor perceptie.

In de wereld van online beoordelingen buigt de realiteit voor perceptie

Bij het reageren op negatieve online reviews is het belangrijk om je intuïtie te gebruiken. Sommige mensen willen je verbranden, ongeacht de kosten. Dat zijn het soort mensen dat je beleefd moet vermijden. Andere beoordelingen zijn echter legitieme grieven en verdienen oprechte antwoorden. Onthoud gewoon dat je je hoofd erbij moet houden en karakteraanvallen of aanstootgevendheid niet stimuleert.

Een andere manier om het online beoordelingsgedeelte van uw online reputatie te verbeteren, is om beoordelingen te vragen van tevreden klanten. Potentiële klanten zijn op zoek naar u, dus hoe meer positieve beoordelingen u heeft, hoe beter u af bent.

Ruim je aanwezigheid op sociale media op

Verwijderen. Verwijderen. Verwijder de slechte dingen.

Als de audit een zwakke online aanwezigheid aan het licht bracht, is dit het moment om ten volle te profiteren van de geweldige kans die sociale media bieden om nieuwe klanten binnen te halen.

  • Optimaliseer zoekwoorden. Door minimale SEO-inspanningen kan er enorme winst worden behaald in de zichtbaarheid van uw merk of bedrijf. Gooi wat relevante trefwoorden in tekstblokken en benoem dingen nauwkeurig.
  • Poets het op; maken het robuust en rijk. Platforms zoals Twitter beperken het aantal woorden dat u in beschrijvingen en berichten kunt gebruiken. Anderen, zoals Facebook en LinkedIn, houden rekening met nogal wat woorden. Dit geeft je de vrijheid om op een nuttige manier expressief en uitgebreid te zijn – profiteer hiervan!

Als u een individu bent, definieert u uw persoonlijke merk op uw sociale media-accounts. Communiceer duidelijk uw visie en laat uw stem doorkomen.

Houd de toekomst in de gaten

Op dit punt heb je bepaald waar je staat en heb je wijzigingen aangebracht om die status te verbeteren. Dit laatste deel is echter het belangrijkste – het bijhouden van uw reputatie. Plan een beetje tijd om te controleren wat mensen zeggen. Het proces was hetzelfde als voorheen toen u een zoekopdracht op uw merk of bedrijf uitvoerde en wanneer u door online beoordelingssites bladerde. Deze stappen zijn doorlopend en uw online aanwezigheid zal niet onopgemerkt blijven door klanten.

Zoals hierboven vermeld, is TalkWalker onze keuze voor eenvoudige en gratis merkmonitoring. Het gebruik van andere monitoringtools voor sociale media kan ook helpen. Dit is een andere situatie waarin je echt in de diepte kunt graven of aan de oppervlakte kunt drijven, het is aan jou. Afhankelijk van de bekendheid van uw merk, moet u misschien zelfs een rol bij uw bedrijf toewijzen voor dit voortdurende reputatiebehoud.

Veelgestelde vragen over reputatiebeheer

Hoe beheer ik mijn online reputatie?

De eerste stap bij het beheren van uw online reputatie is het onderzoeken van uw zoekresultaten. Kijk wat er bestaat over uw merk. Lokaliseer eventuele negatieve online-inhoud en probeer deze te onderdrukken. Creëer positieve inhoud om de resultaten van uw zoekmachine te verbeteren.

Op welke soorten inhoud moet ik letten bij het controleren van mijn online reputatie?

Alle inhoud die hoog in uw zoekresultaten staat, is belangrijk om op te focussen. Houd je social media kanalen in de gaten. Onderzoek uw beoordelingen. Controleer de juistheid van online profielen. Onderzoek uw concurrenten.

Hoe reageer ik op negatieve beoordelingen?

Blijf kalm bij het beantwoorden van negatieve beoordelingen. Wat u in uw reactie zegt, kan de persoon van gedachten doen veranderen over uw bedrijf. Bespreek altijd hun bezorgdheid en werk om het probleem op te lossen, wat kan betekenen dat u het gesprek naar e-mail of privéberichten moet sturen.

Hoe ruim ik mijn aanwezigheid op sociale media op?

Verwijder alle slechte dingen die je hebt gepost. Definieer uw merk. Optimaliseer uw zoekwoorden. Regelmatig posten. Reageer op opmerkingen en vermeldingen.

Plaats een reactie