Een WordPress-blog bouwen dat presteert

[ad_1]

Hier is een lijst met basiszaken die u moet doen bij het opzetten van een nieuwe WordPress-blog, zodat deze goed presteert in de zoekresultaten.

Dit veronderstelt dat je al een hen hebt gekozen en de blog hebt ingesteld, maar dat deze mogelijk nog niet live is gegaan. Dit artikel behandelt het toevoegen van bepaalde WordPress-plug-ins zoals Yoast en Schema, het correct instellen van meta-informatie voor titel en beschrijving, het instellen van Google Analytics en Google Search Console, inhoudslengte, uitgaande links, eenvoudige manieren om snelheid te testen en meer.

WordPress-plug-ins

Plug-ins die in elke WordPress-installatie moeten worden opgenomen, zijn onder meer:

  • Yoast SEO
  • 301 omleidingen
  • Schema en gestructureerde gegevens voor WP & AMP

Meta informatie

Zorg voor het volgende:

  • De belangrijkste zoekterm staat in de paginatitel.
  • Een variatie op de hoofdzoekterm staat in de metabeschrijving. Als uw belangrijkste zoekterm voor de site bijvoorbeeld Acme Explosives is, moet de paginatitel de woorden “Acme Explosives” bevatten. Maar de metabeschrijving zou niet alleen “Acme Explosives” moeten zijn, het zou moeten zijn: “Acme Explosives zorgt voor meer waar voor je geld…”.

Google-producten

De volgende Google-producten moeten worden ingesteld. Zodra ze zijn ingesteld, kunnen ze binnen WordPress worden geconfigureerd.

  • Google Search Console
  • Google Analytics

Google-producten configureren

Aangezien je Yoast nu hebt geïnstalleerd, raden we je aan de beginnershandleiding voor Yoast SEO te lezen als je dat nog niet hebt gedaan.

Een van de eerste dingen die u moet doen, is naar het tabblad Webmasterhulpprogramma’s in Yoast gaan en de Google-verificatiecode toevoegen. Zorg ervoor dat u op een ander browsertabblad bent ingelogd bij Google Search Console. Om uw code te krijgen, klikt u op de woorden Google Search Console vanuit Yoast. Zie afbeelding hieronder.

Yoast-dashboard voor verificatie van webmasterhulpprogramma's

Zoekweergave – Schema met Yoast

Zoek in de linkerzijbalk onder het woord “Yoast” in WordPress naar “Search Appearance”. Klik Het. Onder het tabblad Algemeen ziet u Knowledge Graph & Schema.org. Als de site voor een persoon is, selecteert u “Persoon”. Als de site over een organisatie gaat, selecteert u die.

Als je “Persoon” hebt geselecteerd, zie je hieronder een blauwe link met de tekst Werk hun profiel bij om er zeker van te zijn dat de informatie correct is”, klik daarop. U wordt doorgestuurd naar de profielpagina op de WordPress-site. Scroll naar beneden naar waar het zegt Voornaam, Achternaam, etc. Vul zoveel mogelijk informatie in.

update_profile_yoast

Zorg ervoor dat je de Facebook-URL, Instagram en de rest invoert als je kunt. Dit wordt gebruikt om de Yoasts-versie van Schema voor een persoon automatisch te vullen. De URL’s die u opgeeft, worden met name gebruikt als ‘SameAs’-verklaringen in de schema-opmaak die Google en andere zoekmachines vertellen welke andere sites aan de persoon zijn gekoppeld.

Andere vormen van schema

Je had eerder de plug-in Schema & Structured Data voor WP & AMP geïnstalleerd. Dit wordt gebruikt voor een speciaal schema. Bijvoorbeeld een schema voor kerken, appartementen, afspeellijsten, artikelen en nog veel meer. Het gaat veel verder dan de basisschema’s van Yoast. Als u het niet voor extra schema’s hoeft te gebruiken, hoeft u zich er geen zorgen over te maken. We laden het toch graag omdat we zoveel mogelijk schema in een site willen krijgen om de kans dat de site goed scoort te vergroten.

Als het geen nieuw domein is (optioneel)

Bestaande links opslaan

We willen geen links van een oude site verspillen. Als er links naar een oud domein gaan vanaf een andere site en de pagina’s zijn er niet meer, dan kan de link juice verloren gaan.

Een voorbeeld van hoe dit kan gebeuren

Vaak heeft iemand twee of meer domeinen die naar één website verwijzen. Iemand die bijvoorbeeld eigenaar is van acmeexplosives.net en acmeexplosives.com, en acmeexplosives.com is de hoofdwebsite, dan kan de .net-versie worden omgeleid naar de .com-site.

Als de .net-site ooit live was in het verleden, en vervolgens werd omgeleid naar de .com-versie, kan de .net-versie daar links naar bevatten. We zouden die links niet willen verspillen. Dat betekent dat je oude links moet zoeken en vervolgens de 301-omleidingsplug-in moet gebruiken om die naar nieuwe pagina’s om te leiden zodra de nieuwe site online is.

Gebruik Ahrefs (als je die hebt) om oude links te identificeren. Zoek de URL en klik vervolgens op ‘Toppagina’s’ in de linkerzijbalk. U ziet een rapport dat er ongeveer zo uitziet:

ahrefs toppagina's

Je zult in de afbeelding hierboven zien dat er URL’s zijn die eindigen op /index.php/sponsors enz. Stel je voor dat daar vroeger een pagina was, maar die is er nu niet meer op de nieuwe site. Om dit op te lossen gebruiken we een plug-in om een ​​301-omleiding uit te voeren naar een andere pagina op de site.

301_redirect-1

Zodra u een 301-omleiding heeft ingesteld van de oude (dode) pagina die u met Ahrefs hebt gevonden, naar een andere pagina op de site, zal Google de omleiding volgen naar de nieuwe pagina en deze niet verwijderen uit de zoekindex. Tenminste, dat zou niet moeten.

Wayback Machine om oude inhoud te vinden

Gebruik Wayback Machine om oude inhoud te vinden die vandaag weer nuttig kan zijn. Als de site bijvoorbeeld live was, maar een tijdje niet meer bestond, wilt u misschien een deel van uw oude inhoud opnieuw gebruiken. Kopieer hiervoor de URL van de site en ga naar de Wayback Machine. Plak uw URL en selecteer een datum om de gearchiveerde versie van de pagina te bekijken.

wayback_machine

Misschien wil je oude pagina’s opzetten, vooral als Ahrefs je liet zien dat ze links hebben, op exact dezelfde URL als die in Ahrefs / Wayback Machine. Plak vervolgens de oude inhoud en werk deze indien nodig bij. Het kan u veel tijd besparen.

Inhoud en meer inhoud, dan meer

Een basissite heeft minimaal een paar pagina’s. Dit kunnen Home, een Blog en een Over-pagina zijn. Het kan veel meer pagina’s hebben, maar we zullen beginnen met alleen de basispagina’s. Google en andere zoekmachines houden van content. Dus pagina’s mogen niet “dun” zijn vanuit een inhoudelijk oogpunt.

Zorg ervoor dat de pagina Over heeft: minimaal 500 woordenbij voorkeur 1000, en dat de inhoud is gloednieuw en nog nooit eerder op internet gebruikt. De inhoud moet vers zijn om dubbele inhoudstraf te voorkomen (dat betekent alleen maar dat de inhoud niet goed zal presteren als het een kopie is).

De startpagina moet ook inhoud hebben. Maar het zou niet hetzelfde moeten zijn als de pagina Over. Natuurlijk is de blog ook belangrijk en moet deze minstens drie blogposts bevatten om (naar onze mening) relevant te worden. We houden van langere blogposts omdat ze meer woorden bevatten. Meer woorden betekent meer kansen om te rangschikken.

Het spreekt voor zich dat de inhoud uitstekend moet zijn om in de zoekmachine opgenomen te worden.

In-content links

Als u wilt dat andere sites die u beheert ook goed scoren, link dan naar hen vanuit uw fantastische inhoud. Stel dat u bijvoorbeeld een nieuwe site heeft en dat u autoriteit naar uw Twitter-pagina of een geweldig artikel over uw bedrijf wilt trekken. Je zou een geweldige blogpost schrijven en links opnemen naar de positieve inhoud op andere sites vanuit de blogpost. Praat over prestaties en link vervolgens naar de pagina’s op sites van anderen die ernaar verwijzen.

Voeg echter niet meer dan één link per 100 woorden toe en zorg ervoor dat alles waarnaar u linkt van hoge kwaliteit is.

Test de paginasnelheid van de site, want mobiel eerst is tegenwoordig de norm

De Google-update van mei 2021 richt zich wederom op snelheid. In dit geval Core Vitals. Het komt erop neer dat de site snel is. Gebruik Google’s Page Speed ​​Insights om de paginasnelheid te testen. Voer de URL in en kijk wat er staat. Je zult waarschijnlijk een aantal gemengde resultaten zien zoals die in de onderstaande afbeelding, idealiter wil je helemaal groen.

voorbeeld van kernvitaliteit

Page Speed ​​Insights vertelt u ook enkele dingen die u kunt doen om een ​​site sneller te maken. Het gemakkelijkste is om afbeeldingen te comprimeren, dat kan in Photoshop of een speciale app. Op deze pagina leest u hoe u dit doet.

Een andere manier om te zien hoe uw pagina presteert, is door de Pingdoms-tool te gebruiken. U voert de URL in en u krijgt een lettercijfer. Scroll naar beneden om meer details te zien. We houden van Pingdom om een ​​aantal redenen, zoals de eenvoud. Maar het belangrijkste waarvoor we het gebruiken, is om snel te zien wat de grote bestandsgroottes zijn. Voer hiervoor tools.pingdom.com uit en scrol omlaag naar Bestandsverzoeken. Gebruik vervolgens de vervolgkeuzelijst om “Totale grootte reactie” te selecteren. Selecteer ten slotte “Rising” zodat u de grootste cijfers bovenaan krijgt.

pingdom_response_total_size

Je kunt in de bovenstaande afbeelding zien dat Twitter groot is omdat het een paar verschillende bronnen gebruikt. In het bovenstaande voorbeeld zie je de afbeeldingsformaten niet omdat de site die we gebruikten er geen heeft, maar deze methode laat je normaal gesproken zien welke afbeeldingen groot zijn. Omdat het verkleinen van de bestandsgrootte van afbeeldingen de gemakkelijkste manier is om een ​​webpagina sneller te maken, raden we deze methode aan om te zien wat er verbeterd kan worden.

De meeste andere snelheidsgerelateerde dingen hebben een ontwikkelaar nodig.

Makkelijk

Dat is het. Makkelijk toch?! Als u het bovenstaande doet bij het opzetten van een nieuwe WordPress-site, bent u goed op weg om beter te ranken in Google. Wilt u meer weten over hoe u uw site beter kunt laten scoren? Lees dit geweldige artikel.

Plaats een reactie