[ad_1]
Wij optimaliseren veel websites voor onze klanten. We krijgen de vraag “hoe zorg ik ervoor dat mijn website hoog scoort in Google”. Deze blogpost is onze korte en krachtige formule voor eenvoudige dingen die bijna elk bedrijf kan doen om hun WordPress-website te verbeteren.
Basismanieren om een site beter te laten scoren
Zorg ervoor dat er geen NoIndex-tag is
Het eerste dat u moet doen, is ervoor zorgen dat uw ontwikkelaar niet per ongeluk een NoIndex-tag op uw site heeft achtergelaten toen deze werd ontwikkeld. De NoIndex-tag vertelt Google om uw site volledig te negeren. Dit is behoorlijk gênant voor een ontwikkelaar om te missen, maar het komt vrij vaak voor. Om dit te weten te komen, klikt u met de rechtermuisknop op de desktopversie van uw website en selecteert u Paginabron weergeven. Doe dan deze zoekopdracht “noindex” (zonder aanhalingstekens). Als noindex wordt weergegeven in uw zoekopdracht, vraag dan uw webontwikkelaar ernaar.
Snelle paginasnelheidstest
Kopieer vervolgens de URL van uw startpagina. Ga dan naar tools.pingdom.com en plak het in. Selecteer het dichtstbijzijnde geografische gebied en klik op Test starten. In ongeveer een minuut krijg je een websitecijfer. Als je cijfer A of B is, prima. Als het C, D of F is, vraag je ontwikkelaar wat hun probleem is.
Als je Pingdom-test er zo uitziet, heb je een probleem – het cijfer is D, de paginagrootte is 19,0 MB en de verzoeken zijn 203.:
Een goede zaak van het bovenstaande resultaat is de laadtijd. 1,3 seconden is best goed.
Kijk, de meeste webontwikkelaars weten niet echt veel over SEO. Ze zeggen van wel, maar vergissen zich vaak als het gaat om een eerlijke evaluatie van hun vaardigheidsniveau. Deze eenvoudige test met Pingdom is iets wat elke Marketing Director met weinig technische kennis kan doen.
Een betere paginasnelheid en ervaringstest
Gebruik Google Search Console om de best mogelijke gegevens te krijgen. Volg de instructies en stel je site in. Als je je site eenmaal hebt ingesteld in GSC en er zijn een paar dagen verstreken, kijk dan in de linkerzijbalk naar “Core Web Vitals”. Bovenaan ziet u Mobiel en een grafiek met URL’s die slecht zijn, verbeterd moeten worden of goed zijn. U wilt geen “slechte” URL’s. Als je ze hebt (zoals in de onderstaande schermafbeelding), vraag je ontwikkelaar waarom. Vraag hen dan om het te repareren. De boosdoeners zijn meestal afbeeldingen met gigantische bestandsgroottes, video die niet goed is ingesteld, uw website gebruikt mogelijk te veel “verzoeken” – dat wil zeggen, contact opnemen met een aantal andere websites voordat uw pagina kan worden geladen, enz.
Soms moet u uw site opnieuw ontwerpen en opnieuw ontwikkelen. Als u uw verkeer, leads en aantal sluitingen hierdoor zou kunnen verdubbelen, zou het dan de moeite waard zijn?
Vraag oma – laat ze niet denken
Heeft uw startpagina en andere pagina’s, zeg wat je doet zonder te scrollen? Met andere woorden, als u widgets verkoopt, staat dit dan bovenaan uw pagina zonder dat de gebruiker naar de informatie hoeft te zoeken?
Is jouw website? supergemakkelijk te navigeren? Om dit te testen, zoekt u de oudste persoon die u kent en vraagt u hen om een functie op uw website uit te voeren, zoals “vind de blauwe widgets-pagina”. Ga dan achter hen staan en kijk. Praat niet met ze. Beantwoord geen vragen. Gewoon kijken en timen. Doe dit met een paar verschillende sleutelverzoeken zoals “maak een afspraak” of “download een whitepaper over rode widgets”. Je zult veel leren. Sommige mensen filmen het. Vervolgens laten ze de video aan hun ontwikkelaar zien en vragen ze: waarom het zo lang duurde oma om dit belangrijke stukje informatie te vinden.
Vraag uw leveranciers om naar uw site te linken
Veel goede links zorgen ervoor dat uw site stijgt in Google.
Linkbuilding is een van de meest slopende aspecten van SEO. We zullen hier niet ingaan op het hele verhaal over linkbuilding, omdat dit een artikel is over eenvoudige dingen die u kunt doen om de Google-ranking te verbeteren. Maar een eenvoudig ding dat u kunt doen, is uw leveranciers die op uw bedrijf vertrouwen, vragen om een link op hun website te maken die naar een belangrijke pagina binnen uw website linkt.
Nogmaals, er is een wonderland van gedetailleerde en byzantijnse informatie over SEO-linkbuilding, maar als je dat ene doet, krijg je een aantal links en zou je Google-ranking iets moeten verbeteren.
Ontvang een gratis proefversie van Ahrefs en/of SEMRush
Krijg een gratis proefversie van de SEO-analysetool Ahrefs. Gebruik het echt voor uw site voor de gratis periode van zeven dagen. Je kunt annuleren als je het niet leuk vindt. We gebruiken Ahrefs elke dag. U kunt een gedetailleerde site-audit uitvoeren, de zoekwoorden vinden waarvoor uw site het beste scoort, ideeën voor het bouwen van SEO-links krijgen en nog veel meer. We raden je aan er een paar uur per dag mee door te brengen en ook tijd te besteden aan het volgen van hun gratis lessen en het lezen van hun blog. Het zal uw ogen openen voor de verbeteringen die u op uw site kunt aanbrengen, hoewel het in eerste instantie misschien wat technisch lijkt.
Een andere geweldige tool die we elke dag gebruiken, is SEMRush. Er is overlap tussen Ahrefs en SEMRush, maar we vinden de site-analysetool met SEMRush gemakkelijker te gebruiken voor klanten. Op dit moment weten we niet zeker of er een gratis proefversie van SEMRush is.
Een betere website ontwikkelen
Als je SEMRush en Ahrefs hebt gebruikt, en ook Google Search Console, heb je waarschijnlijk veel problemen met je site opgemerkt. Tenminste, de meeste mensen doen dat. Je denkt misschien dat het een grootschalig herontwerp nodig heeft. Lees dan verder.
Een woord over webontwikkelaars
Het is buitengewoon moeilijk om een webontwikkelaar te vinden die kennis heeft van SEO, gebruikerservaring, informatiearchitectuur, front-end, back-end en grafisch ontwerp. Die bestaan wel, maar we hebben liever twee tot drie experts in hun vakgebied.
Waarom? De meeste ontwikkelaars nemen gewoon een kant-en-klaar sjabloon, plaatsen er wat afbeeldingen in, veranderen het logo, zetten je tekst in, stellen een formulier in en stoppen ermee. Dat is de reden waarom de meeste websites niet goed presteren.
De persoon die verantwoordelijk is voor marketing, of de ondernemer, weet niet wat ze niet weet. Ze weet niet welke vragen ze moet stellen. Ze vindt een ontwikkelaar een geleerde. Terwijl het in werkelijkheid gewoon mensen zijn die geld proberen te verdienen.
Maak uw sitemap voordat u een ontwerper of ontwikkelaar inhuurt
Bij Reputation X doen we veel werk voordat we een website bouwen, vooral die van onszelf. Eerst ontwikkelen we de sitemap. We gebruiken OmniGraffle op een Mac. Het ziet er zo uit:
Als u de sitemap en wireframes niet zelf kunt doen, kunt u een User Experience Design-expert inhuren om het voor u te doen voor tussen $ 50 en $ 100 per uur.
Maak wireframes voordat u een ontwerper inhuurt
De sitemap toont de pagina’s en, hoewel het moeilijk te zien is in de bovenstaande afbeelding, het sjabloonnummer. Deze site heeft 13 sjablonen. Nadat de sitemap klaar is, maken we een wireframe van de sjablonen met Adobe XD. XD stelt ons in staat om interactieve template wireframes te maken, zodat we er doorheen kunnen klikken en met het team kunnen discussiëren. Dit doen we allemaal in eigen beheer. Adobe XD is verrassend eenvoudig te gebruiken. De sjablonen kunnen er als volgt uitzien:
Schrijf wat notities voordat je de ontwerper inhuurt
Nadat de sitemap en sjablonen zijn uitgewerkt, maar niet ontworpen, stellen we een websitespecificatieblad samen. Dit kan dingen zeggen als:
… enz. U kunt ook geef URL’s op van websites in uw branche die u wilt emuleren tot op zekere hoogte (maar niet kopiëren) met aantekeningen over wat je leuk vindt en waarom.
De site-notities zijn informele notities (je kunt heel formeel zijn als je wilt) die de uiteindelijke ontwikkelaar aangeven wat we zouden willen.
Pas als de sitemap, het wireframe-prototype en de notities klaar zijn, huren we een ontwikkelaar in. Wanneer we een ontwikkelaar inhuren, gebruiken we over het algemeen TopTal. TopTal stelt ons in staat om echt snel en voor de door ons gewenste prijs de juiste ontwerper te vinden. We geven de ontwerper de sitemap, het wireframe-prototype en de notities. Na een telefoontje met hen gaan we aan de slag en hebben we na een paar iteraties in een paar weken een geweldig ontwerp. Ontwerpers zijn $ 50 – $ 100 uur. Maar je bespaart veel geld door de sitemap en wireframes zelf te doen, als je kunt.
Ontwerpers en ontwikkelaars zijn verschillend
Je hebt vrijwel zeker twee verschillende talentensets nodig om een degelijke SEO-vriendelijke website te maken. Ze zijn een ontwerper en een ontwikkelaar.
Ontwerper
De ontwerper doet wat mensen zien. De ontwikkelaar het beetje dat ze over het algemeen niet zien. Bij het zoeken naar een ontwerper heb je de volgende eigenschappen nodig:
- WordPress-expert
- Heeft SEO-training
- Begrijpt Google Core Vitals
- Is expert in User Experience Design (UXD)
- Is geduldig met noobs zoals jij 🙂
Ontwikkelaar
U wilt dat een ontwikkelaar neemt wat de ontwerper doet en het online laat werken. Ze moeten ook een paar dingen begrijpen, zoals:
- WordPress ontwikkeling (als je WordPress gebruikt)
- PHP, HTML, CSS, JQuery, MYSQL
- Ervaring met projectmanagement
- Kennis van SEO
Nogmaals, de goede mensen van Toptal kunnen je hierbij helpen.
Veel geluk!