[ad_1]
Je hebt geweldige content geschreven, wat doe je nu? Gewoon posten en bidden voor het verkeer? Dat is niet goed genoeg. Plan in plaats daarvan meerdere sociale berichten en publiceer vervolgens uw inhoud. Hier leest u hoe u inhoud kunt promoten in twee ‘soort van gemakkelijke’ stappen.
Stap één: Plan social media outreach
Zodra het bericht is gepubliceerd, verspreid het woord op sociale media op dezelfde manier als u normaal zou doen. Dit omvat indien van toepassing Facebook, Twitter, Instagram, Google Plus en LinkedIn. Vergeet in godsnaam niet om hashtags te gebruiken. Dit artikel bespreekt best practices voor hashtags – gebruik ze. Als je een contentmanagementsysteem zoals Hubspot gebruikt, gebeurt dit automatisch wanneer een blogpost wordt gepubliceerd via de Social Publishing-module. Maar één keer publiceren helpt niet. Trouwens, wanneer een bericht automatisch wordt gepubliceerd, heeft het meestal geen hashtags – dus er is wat handmatig werk te doen. Hier is de lijst met posts op sociale media die u in volgorde moet doen:
Stel een schema in om het artikel opnieuw op Twitter te plaatsen volgens dit schema:
- Post op sociale media wanneer gepubliceerd zoals gewoonlijk…
- Plan dan hetzelfde bericht voor vier uur later.
- Post daarna elke 12 uur opnieuw gedurende drie dagen (zes keer), maar met verschillende relevante hashtags en verschillende koppen.
- Dan post het elke week opnieuwopnieuw met verschillende relevante hashtags en verschillende koppen – blijf drie maanden lang elke week posten.
- WordPress gebruiken voor je blog? Gebruik vervolgens een WordPress-plug-in genaamd Revive Old Posts om door te gaan met het retweeten van oude berichten voor altijd.
Stap twee: Syndiceer de inhoud
Inhoud syndiceren betekent dat andere mensen uw inhoud op hun websites hosten. Plaats je bijvoorbeeld een artikel op je blog, dan wordt het via je RSS-feed gekopieerd naar hun site (links en al). Sommige diensten zullen uw inhoud actief promoten via sociale media. Hier zijn enkele manieren om uw inhoud te syndiceren:
BlogEngage
Meld u hier aan bij BlogEngage. U wordt gevraagd om de URL van de blog en de RSS-feed die vaak de naam van uw blog is, met /RSS.XML aan het einde ervan (uw resultaten kunnen variëren). Eenmaal aangemeld, zal BlogEngage automatisch elk blogbericht dat u publiceert syndiceren, en het zal ook wat delen via sociale media toepassen. Er is een minimumprijs van zes maanden. U kunt vanaf daar verder upgraden, of u kunt selectief betalen om uw inhoud goedkoop op hun startpagina te laten verschijnen.
OutBrain
outbrain is een platform voor het ontdekken van inhoud van wie contentmarketing aanbiedingen om internetuitgevers te helpen groeien webverkeer door hen relevante websitelinks voor te stellen. Wanneer u afbeeldingen ziet met links onderaan een pagina met de titel zoiets als “Wellicht ben je ook geïnteresseerd in…” het is vaak Outbrain. Outbrain rekent op een per view-model. Je kunt hier meer leren.
Met Outbrain maak je een campagne, stel je een start- en einddatum in en een Cost Per Click. U voert vervolgens de campagne uit en het verkeer begint naar uw site te stromen. Het is echter vrij eenvoudig om veel geld te verdienen met Outbrain, dus houd het in de gaten en bekijk conversies om te zien of het voor jou werkt.
Medium.com
Medium is een soort syndicatie. U kunt zich aanmelden voor een Medium.com-account en blogberichten importeren in Medium. We schreven hier bijvoorbeeld een stuk over Personal Branding en importeerden het hier in ons Medium.com-account. Echt belangrijk: de links zijn NoFollow (wat betekent dat ze niet worden geteld door zoekmachines om redenen van zoekmachineoptimalisatie), maar Medium.com is een sterke site die goed wordt weergegeven in zoekmachines, dus er kan een voordeel zijn als merkinhoud wordt geïntroduceerd op het web – maar u promoot in wezen hun blog, niet de uwe… tenzij uw blog daadwerkelijk op Medium staat. De meeste blogs zijn dat niet, de meeste zijn WordPress. Waarom zou iemand Medium.com gebruiken? Omdat het gemakkelijk is. De leercurve is veel minder steil, dus het is geweldig voor beginners. Als uw inhoud echt populair is, kan deze ook naar de startpagina van Medium.com drijven en veel extra aandacht krijgen.
BlogCatalogus
BlogCatalogus is een sociale blog-directory. U kunt uw eigen blog promoten, blogs zoeken en contact leggen met bloggers. Voor $ 200 per jaar zal BlogCatalog uw gratis lidmaatschap upgraden, zodat uw verhalen meer verkeer krijgen, maar geen echte SEO-waarde. Je kunt er hier meer over leren. Waarom geen SEO-waarde? Zelfs als u een upgrade uitvoert, worden de links gemarkeerd als NOFOLLOW, waardoor de links van SEO-sap worden verwijderd. Google volgt de links niet. Waarom BlogCatalog zoiets zou doen met betalende gebruikers is niet logisch – wees gewaarschuwd. Maar als je alleen wat meer verkeer wilt, is het misschien de moeite waard.
BizSugar
BizSugar gebruikt a stemsysteem dat content beheert via crowd-wijsheid. De BizSugar-gemeenschap stemt op ingediende inhoud en de beste berichten worden naar de startpagina gestuurd voor meer verkeer. BizSugar-links worden gevolgd door zoekmachines, wat nog een reden is om uw inhoud hier te delen.
E-mailbereik uitvoeren
Zoek blogs die soortgelijke onderwerpen bespreken als de jouwe. Stuur ze een e-mail en laat ze weten dat je inhoud hebt waar hun lezers van kunnen profiteren – ze kunnen een link van hun inhoud naar die van jou bevatten. We hebben bijvoorbeeld een tijdje geleden een e-mail ontvangen van een bedrijf met een geweldig artikel over e-mailopvolgingen. We hebben besloten om naar de pagina te linken omdat het echt goed is.
Dus deze techniek werkt goed voor het verkrijgen van links naar inhoud, en u zou deze moeten gebruiken.
het komt neer op
Post vaak op de juiste sociale-mediasites. In het begin meer, in de loop van de tijd minder. Breng vervolgens uw inhoud in syndicatie. De bovenstaande sites voor inhoudssyndicatie werken allemaal een beetje anders dan elkaar. Maar elk echt menselijk verkeer dat u naar uw geweldige inhoud kunt krijgen, wordt op prijs gesteld, dus het is logisch om aan zoveel mogelijk mensen te syndiceren als u over de middelen beschikt om dit te doen.
Veelgestelde vragen over webcontentpromotie
Hoe promoot ik webcontent?
Promoot webinhoud door posts op sociale media te plannen en de inhoud te syndiceren zodat andere mensen uw inhoud op hun websites hosten. E-mailbereik kan vergelijkbare blogs ook aanmoedigen om vanuit hun inhoud naar die van u te linken.
Hoe vaak moet ik een blogpost op sociale media delen?
Het aantal keren dat je een blog op sociale media moet plaatsen, varieert. Als vuistregel raden we aan om je blog een paar keer te posten binnen de eerste drie dagen na het plaatsen, en daarna een keer per week gedurende drie maanden.
Hoe kan ik mijn inhoud syndiceren?
Hier zijn enkele populaire platforms om uw inhoud te syndiceren: BlogEngage, OutBrain, Medium.com, BlogCatalog en BizSugar.