[ad_1]
Online marketing en SEO voor de financiële dienstverlening worden vaak zwaar gereguleerd door entiteiten zoals FINRA. De regels die financiële bedrijven moeten naleven, maken SEO en contentmarketing uitdagender voor de branche. Maar er zijn nog steeds manieren om effectieve campagnes te maken.
Financiële ondernemingen worden gereguleerd door instanties zoals de SEC, FINRA en de MSRB. Hoewel ze allemaal belangrijk zijn, onderscheidt FINRA zich voor online marketeers. FINRA staat voor Financial Industry Regulatory Authority. Het leidt bedrijven naar voldoen aan de normen van de SEC, de Gemeentelijk Securities Rulemaking Board (MSRB) en SIPC-advertentieregels.
FINRA-marketingvoorschriften, en in het bijzonder FINRA regel 2210 met betrekking tot communicatie met het publiek voegt een extra laag complexiteit toe waar andere industrieën niet mee te maken hebben. Regel 2210 stelt dat “Retail communicatie” omvat “aelke schriftelijke communicatie, inclusief elektronische, gedistribueerde of beschikbaar gestelde informatie binnen een periode van 30 kalenderdagen aan meer dan 25 particuliere beleggers.” Het is een belangrijke regel die online marketeers die in de financiële dienstverlening werken, moeten navigeren.
Ten eerste: het verschil tussen eigendom, verdiende en betaalde promotie
FINRA-regel 2210 regelt retailcommunicatie – dat wil zeggen het grote publiek. Online marketeers en SEO’s gebruiken (of overmatig) blogbijdragen vaak voor linkbuilding. Contributor-schepen werken als volgt:
- Een marketeer maakt een artikel met daarin een link naar hun website.
- Vervolgens bieden ze het aan een blog aan als gratis inhoud.
- Blogs zijn altijd op zoek naar nieuwe inhoud van hoge kwaliteit – vooral als ze niet hoeven te investeren in de creatie ervan, dus nemen ze het vaak.
- De blog publiceert de gratis inhoud en vervolgens volgt Google de link die erin was ingesloten terug naar de website van het bedrijf dat de inhoud oorspronkelijk heeft gemaakt.
- De link versterkt de inhoud waarnaar hij verwijst in zoekresultaten.
Simpel, toch? Maar deze methode werkt niet altijd goed voor financiële dienstverleners, omdat de inhoud kan worden opgevat als een advertentie voor het publiek en kan in strijd zijn met de FINRA-regels. Dit komt omdat eook al heeft een financiële onderneming niet “betaald” voor de te plaatsen inhoud, toch zou kunnen worden beweerd dat ze de uitgever hebben gecompenseerd in de vorm van gratis inhoud.
Merkinhoud versus niet-merkinhoud
Het andere probleem met dit type SEO voor financiële bedrijven is dat de inhoud zo kan worden geformuleerd dat: kan worden opgevat als een zelfbekrachtiging. Met andere woorden, een vermogensbeheerder kan een artikel schrijven over bull- of bearmarkten dat op een site van derden wordt geplaatst. Omdat het artikel is bijgedragen door de vermogensbeheerder zou het logischerwijs volgen dat het hun mening was en als een advertentie kon worden beschouwd.
Verdiende inhoud is de beste soort
Het beste type inhoud dat geen FINRA-problemen veroorzaakt, is verdiende inhoud van niet-gelieerde derden – maar de toeschrijving is vaak “ongericht”. De reden dat het OK is, is omdat de uitgever geen vooraf geschreven inhoud heeft ontvangen en de externe uitgever niet is gecompenseerd door het bedrijf. Er is geen geldspoor. Dit gebeurt natuurlijk elke dag. Het is hoe de meeste links op internet plaatsvinden, dus wat kan er mis mee zijn?
Maar de voordelen van puur verdiende inhoud zijn ongericht omdat het financiële bedrijf dat het onderwerp is van de inhoud geen controle heeft over het artikel, de kop, de feiten, of waar de links uit het artikel verwijzen. Het is SEO – maar het is ongerichte SEO. De links kunnen overal naar verwijzen en hoewel elke relevante en positieve link een goede is, gaan de beste links naar geldpagina’s op de website van de financiële firma’s, zodat die pagina’s in de zoekresultaten stijgen.
Een oplossing voor financiële ondernemingen? Gerichte attributie
Financiële dienstverleners kunnen gebruikmaken van de best practices van externe uitgevers van inhoud door: strategisch en getimed informatie vrijgeven.
Zo werkt het normaal gesproken: De PR-afdelingen van de meeste financiële bedrijven maken een persbericht en plaatsen dit zowel online als op de investor relations-pagina van hun site en stoppen ermee. Diverse financiële publicaties pikken het verhaal op en schrijven erover, vaak met een link naar het persbericht. Maar dit type link doet het bedrijf meestal niet veel goed.
Maar als een financiële firma eerst informatie vrijgeeft aan een specifieke publicatie, een tijdje wacht en dan het persbericht op grote schaal vrijgeeft, gebeurt er een andere reeks gebeurtenissen.
De eerste publicatie die een artikel genereert, wordt vaak de oorspronkelijke bron van de inhoud die in verdere rapportage wordt gebruikt. Andere publicaties zullen het verhaal vanuit hun eigen invalshoek benaderen, maar meestal citeer de originele publicatie – niet het persbericht – als bron. Wanneer ze de originele publicatie plaatsen, zullen ze ernaar linken. Door te linken naar de originele publicatie in plaats van naar het persbericht zal de eerste publicatie veel meer kracht krijgen dan het persbericht zou hebben.
Het eindresultaat
De inkomende links uit krachtige publicaties in de financiële sector zorgen ervoor dat het eerste positieve artikel wordt geciteerd. Wanneer de inhoud wordt geciteerd, creëren publicaties vaak een link met tekst zoals “zoals gerapporteerd in…” die linkt naar de eerste die publiceert. Hierdoor stijgt het artikel vaak in de zoekresultaten voor het merk. Het is een voorbeeld van SEO voor financiële bedrijven waarbij het niet gaat om het maken van inhoud of “advertenties”.
Een andere manier waarop financiële bedrijven links kunnen krijgen
Een andere manier waarop financiële bedrijven SEO kunnen uitvoeren zonder in strijd te zijn met de FINRA- of SEC-regelgeving, is door hoogwaardige inhoud te delen en vervolgens influencers hiervan bewust te maken. Beïnvloeders zullen schrijven wat ze willen, maar als ze correct worden gedaan, zullen ze op natuurlijke wijze linken naar bepaalde URL’s op de site van de financiële firma. Hieronder staat een diagram dat we gebruiken om te beschrijven hoe dit proces wordt uitgevoerd (dit diagram is voor internationale SEO-bereik).
Deze methode is “FINRA-veilig” omdat de inhoud die de uitgever maakt niet wordt aangestuurd door het financiële bedrijf. Het wordt alleen aangeboden. Maar door een afbeelding met een hogere resolutie op de website van het financiële bedrijf te plaatsen of door meer gedetailleerde informatie toe te voegen dan is gedeeld, linkt de influencer vaak naar de autoriteitsinformatie op de site van het financiële bedrijf.
Zodra een aantal links is verzameld, kan de doelpagina worden bewerkt in de verkooptrechter.
Conclusie
SEO voor financiële bedrijven is complexer, maar het kan worden gedaan zonder de advertentieregels te overtreden als het ethisch en creatief wordt uitgevoerd.
Veelgestelde vragen over FINRA en SEO voor financiële dienstverleners
Wat is een blogbijdrage?
Een blogbijdrage is een toezegging om gratis artikelinhoud te leveren voor een blog in uw niche in ruil voor een link terug naar uw site. Deze methode werkt niet altijd goed voor financiële dienstverleners, omdat de inhoud kan worden opgevat als een advertentie volgens de FINRA-regels.
Hoe kan ik mijn website promoten zonder de FINRA-regels te overtreden?
Het beste type inhoud dat geen FINRA-problemen veroorzaakt, is verdiende inhoud van niet-gelieerde derden. Dit type inhoud betekent dat de uitgever geen vooraf geschreven inhoud heeft ontvangen en eerder een artikel heeft geschreven op basis van het onderzoek van de schrijver. Het probleem met verdiende inhoud is dat je geen controle hebt over het artikel, de koppen of waar de links van het artikel verwijzen.
Hoe kunnen financiële dienstverleners hun PR verbeteren?
Financiële dienstverleners kunnen gebruikmaken van de best practices van externe uitgevers van inhoud door informatie strategisch en tijdig vrij te geven. Ze kunnen ook kwaliteitsinhoud delen en influencers hiervan bewust maken door ze te taggen of te e-mailen.