[ad_1]
Wil je meer bruikbare en beter gestructureerde content creëren?
Elke schrijver zou daar gemakkelijk ‘ja’ op antwoorden.
Dan is hier de handigste tool die u waarschijnlijk al gebruikt (maar waarschijnlijk niet ten volle benut): Google.
Google geeft een inhoudschrijver veel aanwijzingen over wat er in een artikel moet worden opgenomen. Een van de handigste zoekelementen waarmee Google een contentschrijver in staat stelt, is het vak ‘Mensen vragen het ook’.
Laten we eens kijken hoe vakken Mensen ook vragen nuttig kunnen worden voor een maker van inhoud:
Wat zijn “Mensen vragen ook”-boxen?
“Mensen vragen ook” is van Google nieuwer zoekelement dat vragen weergeeft die gerelateerd zijn aan de huidige zoekopdracht.
De vragen bevatten misschien niet eens uw daadwerkelijke zoekopdracht, maar het zal deze op de een of andere manier uitbreiden:
Er zijn over het algemeen twee soorten vragen die kunnen worden opgenomen in de vakken ‘Mensen stellen ook vragen’:
- Vragen dat nader toelichten de huidige zoekopdracht (waardoor deze specifieker wordt en dus gemakkelijker te beantwoorden/oplossen)
- “Vervolg vragendwz degene die van belang kunnen zijn voor een gebruiker nadat hij/zij een antwoord heeft gevonden op zijn/haar huidige vraag.
Beide typen zijn uiteraard interessant voor makers van inhoud, omdat ze hen in staat stellen een beter begrip te krijgen van elk onderwerp en de navigatie die kan voortvloeien uit elke zoekopdracht.
Volgens MozcastPeople Also Box verschijnt momenteel voor 83% van de zoekopdrachten van Google:
Screenshot vanaf september 2021
Creëer meer diepgaande inhoud
Google heeft een ‘People Also Ask’-algoritme ontwikkeld op basis van wat hun huidige gebruikers vervolgens geneigd zijn te onderzoeken.
Door deze vragen te reverse-engineeren, kunnen schrijvers een goed idee krijgen van waar hun beoogde gebruikers waarschijnlijk in geïnteresseerd zijn bij het zoeken naar een bepaalde zoekopdracht.
Begrijp verschillende browse-reizen
De echte schoonheid van deze vakken is dat ze dynamisch zijn: Google genereert relevantere vragen op basis van degene waarop u klikt (of tikt als u een mobiel apparaat gebruikt).
Als u op die vragen klikt, krijgt u steeds meer invalshoeken om uw inhoud te verkennen en te behandelen. Het geeft je ook een goed idee van hoe je doellezers een bepaald onderwerp kunnen verkennen.
Dit is de reden waarom deze vragen soms worden aangeduid als “opzet vragen”, dat wil zeggen degenen die helpen bij het identificeren en bevredigen van de intentie van elke zoeker:
Het verstrekken van gerelateerde vragen aan gebruikers kan gebruikers die ongebruikelijke trefwoorden of terminologie gebruiken in hun zoekopdracht helpen om trefwoorden of termen te identificeren die vaker worden gebruikt om beschrijven hun bedoeling.
Bijgevolg helpen Mensen ook vragen-boxen inhoudschrijvers om alle verschillende manieren te begrijpen waarop hun doellezers het gegeven onderwerp verkennen en zo hun inhoud aan te passen om al die verschillende reizen beter van dienst te zijn.
Vind de beste manier om veel gerelateerde vragen te beantwoorden
Wanneer erop wordt geklikt, toont elke vraag een snel antwoord op die vraag die afkomstig is van een pagina van derden. Google gebruikt het algoritme ‘Featured Snippet’ om die antwoorden te vinden.
Deze snelle antwoorden ter grootte van een alinea kunnen onder andere ook een goede leermogelijkheid bieden: ze leren een schrijver beknopte antwoorden te geven die gemakkelijk te begrijpen en te gebruiken zijn.
Organiseer vragen op actuele relevantie en intentie
De lijst met vragen kan eigenlijk vrij eindeloos zijn: blijf gewoon klikken op Mensen stellen ook suggesties voor die het meest relevant lijken voor uw invalshoek en u zult gaandeweg steeds meer vragen zien verschijnen:
Om deze vragen beter te begrijpen, kunt u hardlopen Tekstoptimalisatie die semantische analyse gebruikt om enkele zoekpatronen van uw doelgroep te voorspellen. Google gebruikt een soortgelijk algoritme om hun “Mensen vragen ook”-suggesties te genereren:
Text Optimizer geeft een overzicht van relevante zoekpatronen in vogelvlucht en biedt een goed startpunt voor een schrijver. Kopieer een van deze vragen en gebruik Mensen vragen ook-vakken om meer gerelateerde en vervolgvragen te extraheren.
Tekstoptimalisatie helpt TROS die gerelateerde vragen op actuele relevantie. Als je die groepen eenmaal kent, wordt het beheren van eindeloze People Also Ask-resultaten haalbaar!
Structureer uw inhoud effectiever
Een effectieve contentstructuur is net zo belangrijk voor het succes van uw contentstrategie als de kwaliteit van de content. Goed gestructureerde inhoud scoort hoger en trekt meer mensen aan, waardoor ze verder in een artikel terechtkomen.
Het structureren van uw inhoud betekent dat u deze opdeelt in secties en subsecties door H2-H3-subkoppen te gebruiken.
Ondertitels maken inhoud gemakkelijker te scannen en sneller te begrijpen. Meerdere eye-tracking-onderzoeken hebben verschillende patronen voor het scannen van inhoud geïdentificeerd die mensen kunnen gebruiken bij het doornemen van tekstinhoud. Maar ze bevestigen allemaal dat wanneer er tussenkopjes zijn die de tekst onderbreken, de aandacht van mensen altijd eerst daarheen wordt getrokken.
Dus wat heeft het te maken met mensen die het ook vragen?
Het is bijna altijd een goed idee om vragen als tussenkopjes te gebruiken. Het punt is dat het stellen van een vraag een effectieve manier is om mensen op te laten letten. Het stellen van een vraag roept bij mensen een natuurlijke antwoordreflex op. Dit psychologische concept wordt “instinctieve uitwerking‘ en het hackt onze hersenen om na te denken over het antwoord op een vraag.
Met andere woorden, het stellen van vragen in uw subkoppen (die het meest prominente deel van uw inhoud zijn) zal meer van uw lezers dieper in uw inhoud drijven.
En een “Mensen vragen ook”-box is vaak uw kant-en-klare gratis lijst met vragen die u in uw inhoudsstructuur kunt inbouwen.
Na verloop van tijd is mijn primaire tactiek voor het schrijven en structureren van inhoud als volgt gevormd:
- Zodra ik mijn doelzoekwoorden weet, zoek ik naar verschillende People Ask Results en schrijf ik een aantal van die vragen op
- Ik gebruik ook secundaire zoekwoorden (die met een lager zoekvolume) om ook enkele van die subkoppen te maken
- Vervolgens schrijf ik een antwoord van één alinea onder elke subkop
- Ten slotte werk ik elke vraag onder elk van die paragrafen naar behoefte uit
Deze tactiek helpt mijn inhoud te rangschikken in “Featured Snippets” en Mensen vragen ook vakken en creëert een zeer productieve routine voor het maken van inhoud.
Voor zover je kunt zien, People Also Ask-resultaten definiëren en sturen bijna mijn schrijfstroom en vormen een startpunt voor mijn proces voor het maken van inhoud.
Gebruik die tussenkopjes om deze tactiek nog effectiever te maken een inhoudsopgave op de pagina genereren waardoor mensen snel naar een bepaalde vraag kunnen springen die hen het meest interesseert.
Conclusie
Google’s People Also Ask helpt inhoudschrijvers hun doelonderwerp beter te begrijpen en te brainstormen over interessantere inhoudsideeën. Maar wat nog belangrijker is, de zoekfunctie kan u helpen elk afzonderlijk artikel waaraan u werkt te verbeteren door u aan te moedigen meer diepgaande, beter gestructureerde inhoud te maken. Veel geluk!
Google’s Ask ook veelgestelde vragen
Wat zijn People Also Ask-boxen?
Mensen vragen ook-vakken zijn een zoekelement dat vragen weergeeft die verband houden met de huidige zoekopdracht. De antwoorden op vragen in de vakjes Mensen stellen ook rechtstreeks verband met de zoekopdracht.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn inhoud wordt gerangschikt in fragmenten die mensen ook vragen?
Het creëren van goed gestructureerde inhoud is de sleutel tot ranking in People Also Ask-fragmenten. Doe je zoekwoordenonderzoek. Zoek mensen vragen resultaten op basis van die zoekwoorden en schrijf enkele vragen op. Gebruik secundaire trefwoorden om subkoppen te maken. Werk elke subkop uit met goed onderbouwde, relevante inhoud.
Hoe moet ik mijn inhoud structureren?
Goed gestructureerde inhoud is opgedeeld in secties en subsecties met H2-H3 subkoppen. Uw inhoud beantwoordt effectief alle vragen die uw lezer had voordat hij uw pagina vond.