[ad_1]
‘S Werelds meest bewonderde bedrijven op basis van een negenpuntsrangschikkingssysteem
- Fortune Magazine heeft nog een gerespecteerde, krachtige lijst: Fortune’s World’s Most Admired Companies.
- De door vakgenoten beoordeelde lijst wordt gescoord en bepaald door zakelijke insiders binnen elke branche.
- Lijstkandidaten worden beoordeeld op basis van negen belangrijke kenmerken die het scala aan bedrijfsprestatie-indicatoren omvatten.
Je hebt gehoord van de Fortune 500, een gerespecteerde ranglijst van de grootste bedrijven op basis van omzet in de Verenigde Staten, maar je bent misschien niet op de hoogte van een andere jaarlijkse lijst die Fortune produceert die de bewondering van wereldwijde bedrijven rangschikt op basis van de belangrijkste kenmerken zoals waargenomen door een groot publiek van gekwalificeerde professionals.
Deze lijst met uitstaande bedrijfsreputatie en prestaties is ’s werelds meest bewonderde bedrijven.
Wie is Fortuin?
Fortune werd in 1929 opgericht door Henry Robinson Luce, mede-oprichter van Time magazine, als tijdschrift voor de zakelijke elite. Volume 1, Issue 1 verklaarde dat “Fortune’s doel is om het industriële leven in inkt en papier en woord en beeld weer te geven, zoals de mooiste wolkenkrabber het weerspiegelt in steen en staal en architectuur.”
“Fortune’s doel is om het industriële leven weer te geven in inkt en papier en woord en beeld zoals de mooiste wolkenkrabber het weerspiegelt in steen en staal en architectuur.”
In het originele prospectus, schreef Luce dat Fortune zou worden ontworpen voor “rijke en invloedrijke” lezers en dat de prijs “een barrière zou vormen die zo hoog is dat alleen de enthousiaste en welgestelde lezer deze zal overwinnen.” Zijn benadering van de targeting van dit tijdschrift leek op het juiste moment te zijn voor de inhoud ervan.
Fortune verkocht in 2018 voor $ 150 miljoen aan: Chatchaval Jiaravanoneen lid van een van de rijkste families van Azië met een gecombineerd vermogen van meer dan $ 36 miljard.
De omslag van Fortune’s prototype-uitgave, waarin het prospectus te zien was
Wat maakt een bedrijf het meest bewonderd?
De ‘S Werelds meest bewonderde bedrijven lijst is anders dan de Fortuin 500 in die zin dat de rangschikking niet is gebaseerd op grootte of omzet. De kandidaten voor de lijst worden gekozen op basis van hun inkomsten, en vervolgens wordt de ranglijst bepaald door de perceptie van bepaalde attributen.
In plaats van het genereren van a bedrijfsreputatiescore op basis van de perceptie van het grote publiek worden deze kenmerken beoordeeld door een groot, maar select, panel van professionele vakgenoten die inzicht genereren in hoe goed het bedrijf zichzelf bestuurt.
Hoe worden Fortune-bedrijven gerangschikt?
De kandidatenlijst begint met de top 1.000 Amerikaanse bedrijven met de hoogste omzet en niet-Amerikaanse bedrijven uit Fortune’s Global 500 die: omzet van ten minste $ 10 miljard.
Deze lijst wordt vervolgens beperkt tot de bedrijven met de hoogste omzet in elke branche, met een totaal van 680. Deze bedrijven worden beoordeeld door hun collega’s binnen elke branche. Beoordelaars geven een numerieke waarde voor elk van de negen kenmerken, waarbij één de best mogelijke score is. Een bedrijf moet in de bovenste helft van zijn branche staan om op de lijst te staan.
Laten we nu eens nader kijken naar de negen belangrijkste kenmerken die worden gebruikt om bedrijven te rangschikken voor de lijst van ’s werelds meest bewonderde bedrijven.
Wie bepaalt de rangorde?
Korn Ferry, een wereldwijd managementadviesbureau, werkt samen met Fortune om het onderzoek te leveren dat nodig is om de lijst van ’s werelds meest bewonderde bedrijven samen te stellen. Korn Ferry heeft 23 jaar lang het onderzoek voor deze lijst uitgevoerd en verzorgd.
Het netwerk dat op de Most Admired-lijst staat, bestaat uit directieleden, executives en analisten die dagelijks naar deze bedrijven met hoge inkomsten kijken. Deze 3.770 zakelijke insiders een actieve interesse hebben in de relevante markten en hen kwalificeren om ondernemingen in hun sector te beoordelen op basis van de geselecteerde criteria.
Negen belangrijke kenmerken
- Kwaliteit van management en leiderschap
- Kwaliteit van producten en diensten
- Innovatief
- Verantwoordelijkheid van de Gemeenschap
- Verstandig gebruik van bedrijfsmiddelen
- Effectiviteit bij het runnen van een wereldwijd bedrijf
- Waarde als langetermijninvestering
- Degelijkheid van financiële positie
- Mogelijkheid om talent aan te trekken en te behouden
Wat zijn de vijf leiderschapsvaardigheden?
Volgens Northeastern Universityer zijn vijf essentiële leidinggevende capaciteiten die sterk leiderschap binnen een bedrijf definiëren. Die vaardigheden zijn:
- Zelfontwikkeling
- Team-ontwikkeling
- Strategisch denken en handelen
- Ethische praktijk en burgerzin
- Innovatie
Wat maakt een product van goede kwaliteit?
Product-/servicekwaliteit wordt bepaald door of het product een echt probleem oplost, gebruiksvriendelijk is, efficiënt is en iets wordt waar de gebruiker van afhankelijk is.
Welke vier soorten innovatie zijn er?
Er zijn vier gemeenschappelijke soorten innovatie die bedrijven gebruiken om hun producten, diensten en processen te verbeteren:
- Architecturale innovatie is wanneer bestaande technologie wordt toegepast in nieuwe markten.
- Incrementele innovatie is wanneer bestaande technologie wordt gebruikt om de waarde voor de klant in bestaande markten te vergroten.
- Verstorend of stealth-innovatie is wanneer nieuwe technologie wordt geïmplementeerd in bestaande markten.
- Radicale innovatie is wanneer nieuwe technologie wordt toegepast op nieuwe markten (dit is de definitie waar de meeste mensen aan denken als ze aan innovatie denken).
Wat is maatschappelijke verantwoordelijkheid in een gemeenschap?
Maatschappelijke verantwoordelijkheid is de verplichting die bedrijven hebben om te handelen op een manier die de belangen van de samenleving dient. In een gemeenschap, de verantwoordelijkheid van het bedrijf is om te handelen op een manier die gunstig is, of in ieder geval niet nadelig, voor de gemeenschap.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid is een brede term voor verschillende soorten humanitaire actie. De vier pijlers van maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn:
- Filantropie: De inspanning waarbij strategische gaven worden gebruikt om mensen te helpen langetermijnproblemen op te lossen.
- Arbeid: De behandeling, diversiteit en tevredenheid van uw personeel.
- Milieubehoud: Een diepgaande analyse van uw ecologische voetafdruk en uw reductie-inspanningen die overschrijden overheidsvoorschriften (niemand zal u tenslotte een schouderklopje geven voor het naleven van de wet).
- Vrijwilligerswerk: Het schenken van tijd en talent om een directe en onmiddellijke impact te creëren.
Hoe kan een bedrijf zijn vermogen beheren?
Het bijhouden van een nauwkeurige inventaris van activa is essentieel, inclusief het bijhouden van het type, de locatie en de persoon die verantwoordelijk is voor elk activum.
Het gebruik van software voor activabeheer in plaats van eenvoudige spreadsheets kan menselijke fouten in inventaris en waardering helpen verminderen. De software kan helpen bij het plannen van onderhoud, het berekenen van afschrijvingen en het rapporteren over activa. Hardware voor activabeheer, zoals tags en streepjescodes, helpt bij het identificeren van activa, wat cruciaal is bij het omgaan met een grote voorraad die moet worden gevolgd. Nieuwe activa moeten onmiddellijk aan het systeem worden toegevoegd.
Wat is het begrip effectiviteit?
De effectiviteit van een bedrijf is het vermogen om de gewenste resultaten of output te produceren. Wanneer een businessplan de beoogde resultaten heeft, wordt het bedrijf als effectief beschouwd. Voor deze lijst beschouwt Fortune effectiviteit op wereldwijde schaal.
Wat is waardecreatie op lange termijn?
Bedrijven zouden moeten implementeren maatregelen om de financiële, sociale en ecologische waarde op lange termijn veilig te stellen voor een duurzaam economisch model.
Hoe bepalen we de financiële positie van de onderneming?
‘Financieel gezond’ is een term die wordt gebruikt om een staat van financieel welzijn te beschrijven. De financiële positie van een bedrijf wordt gemeten aan de hand van kasstroomoverzichten, winst- en verliesrekeningen en de balans.
Hoe trekken en behouden bedrijven toptalent?
Bepaalde praktijken worden door bedrijven geïmplementeerd om de resultaten van wervingsinspanningen verbeteren. Door hun missie en waarden te identificeren, kunnen bedrijven rekruteren op basis van de vaardigheden die nodig zijn om ze te bevorderen. Het handhaven van een op de werknemer gerichte cultuur verbetert het vermogen om te werven en te behouden terwijl het toeneemt innovatie, klanttevredenheid en winst.
Voordelen belangrijkste voor werknemers, 2016 Society for Human Resource Management
Wat is het meest bewonderde bedrijf ter wereld?
In 2020, en voor de 13e jaar op rij kwam Apple binnen op nummer één in bedrijfsreputatie. Voor sommige lezers is dit misschien een beetje een verrassing, aangezien een van Google’s meest gestelde vragen over het merk is “Waarom is Apple zo slecht??”
Onthoud dat de lijst van Fortune niet hetzelfde is als de online reputatie een bedrijf heeft met het algemene koperspubliek (hoewel dit laatste aantoonbaar net zo belangrijk is, zo niet belangrijker). Het is meer een maatstaf voor de daadwerkelijke vaardigheid van een bedrijf op belangrijke bedrijfsprestatiegebieden. In zekere zin is het het bedrijf dat het meest wordt bewonderd door andere bedrijven.
Experts hadden gespeculeerd dat 2020 het einde zou kunnen zijn van het bewind van Apple, gezien de slechte resultaten die ze in het vierde kwartaal van 2018 behaalden. Douglas Elam van Fortune vertelde John Koetsier van Forbes,,Ze scoorden goed dit jaar. Volgend jaar zien we wel wat er gebeurt.”
Hoe scoorde Apple als het meest bewonderde bedrijf?
Appel is een wereldwijd technologiebedrijf gevestigd in Cupertino, Californië onder leiding van CEO Tim Cook. Ze ontwerpen, ontwikkelen en produceren consumentenelektronica, software en online diensten.
Algemene score van Apple
8.19
Op basis van de negen kenmerken zoals geëvalueerd door het netwerk van experts van Korn Ferry, kreeg Apple een score van 8,19. Het kreeg de hoogste positie in alle negen attribuutcategorieën, inclusief de kwaliteit van producten en diensten. Natuurlijk, door de hoogste rang van Most Admired Company in het algemeen te behouden, behielden ze ook de toppositie in hun branche.
Bedrijven op de Top 10 Fortune-lijst?
- Amazon 7.75
- Microsoft 8.30
- Disney 8.49
- Berkshire Hathaway 7.64
- Starbucks 7.92
- Alfabet 7.68
- JP Morgan Chase 7.24
- Costco 7.33
- Salesforce 7.53
Veelgestelde vragen over Fortune’s World’s Most Admired Companies
Hoe krijg ik de Fortune-ranglijst van mijn bedrijf?
Fortune publiceert niet langer ’s werelds meest bewonderde bedrijven. U kunt de score en rangorde van uw bedrijf verkrijgen door te bellen met List Department Reporter Douglas Elam op 212-522-6841 of door contact met hem op te nemen via e-mail op douglas.elam@fortune.com.
Voor 2020 en voorgaande jaren kunt u naar Fortune’s World’s Most Admired Companies-lijst gaan, het jaar selecteren en filteren op uw branche en hoofdkantoorlocatie.
Welke bedrijven worden niet gerangschikt?
Alleen geaggregeerde industriescores en rangen zijn beschikbaar voor de industrieën van voedsel- en drogisterijen, algemene kooplieden, bouw- en landbouwmachines, productie van ruwe olie, netwerk- en andere communicatieapparatuur, metalen, mijnbouw en groothandel: gezondheidszorg vanwege de zwakke distributie van reacties. Industrieën die wegens onvoldoende respons zijn uitgesloten, zijn kabel- en satellietaanbieders, pijpleidingen en Amerikaanse energie, en aardolieraffinage.
Wat wordt bedoeld met online reputatie?
De online reputatie van een bedrijf is de publieke perceptie van een bedrijf op basis van online activiteiten zoals contentdistributie, interactie met en tussen internetgebruikers, sociale netwerkactiviteit, online reviews en meer. Reputatie kan de waarde van een bedrijf beïnvloeden en zou zorgvuldig gecontroleerd en beheerd.