[ad_1]
Een geverifieerde badge op Instagram en Twitter geeft aan dat u een autoriteit bent in uw vakgebied. Het iconische blauwe vinkje is een symbool dat iedereen zal herkennen – waardoor u onmiddellijk vertrouwen krijgt in wat u ook plaatst. Hier leest u hoe u geverifieerd kunt worden op Twitter of Instagram.
Als geverifieerde gebruiker op Instagram en Twitter heb je de mogelijkheid om meer mensen te bereiken met je bericht. Als mensen zien dat je account is geverifieerd, weten ze dat het echt is, waardoor je een voorsprong hebt op je concurrentie.
Maar hoe krijg je er een? In de begindagen van verificatie moest je wachten tot iemand op Instagram of Twitter je pagina opmerkte en vond dat je een geverifieerde badge waardig was. Nu kunt u het wachten omzeilen door een aanvraagformulier in te vullen. Maar je bent nog steeds aan hun genade overgeleverd om een geverifieerde cheque te ontvangen.
Dit artikel behandelt wat een geverifieerde badge precies betekent voor uw sociale account, hoe u er een kunt krijgen en wat u moet doen als u dat niet bent nogal beroemd genoeg.
Secties
- Wat is verificatie via sociale media?
- Ben je klaar om verificatie aan te vragen?
- Proces: Dit is precies wat u kunt doen om geverifieerd te worden
- Niet helemaal beroemd genoeg?
Wat is verificatie via sociale media?
Instagram- en Twitter-verificatie kan een krachtig hulpmiddel zijn voor allerlei soorten bedrijven en professionals, van artsen tot CEO’s tot marketeers en PR-professionals. Door uw account te verifiëren, kunt u vertrouwen opbouwen bij potentiële klanten of volgers en laten zien dat u een expert bent in uw vakgebied.
Om geverifieerd te worden, moet uw account opmerkelijk, authentiek en actief zijn.
- Opmerkelijke accounts behoren tot een bekend bedrijf, beroemdheid of publieke figuur.
- Authentieke accounts zijn de echte deal – geen nep- of copycat-accounts.
- Actieve accounts zijn compleet, posten regelmatig en volgen alle regels en richtlijnen.
Ben je klaar om verificatie aan te vragen?
Als je een bedrijf bent en geverifieerd wilt worden op Instagram of Twitter, moet je een verificatieproces doorlopen. En het is niet zo eenvoudig als gewoon op een knop klikken. Twitter en Instagram hebben beide bewijs nodig dat uw account opmerkelijk en authentiek is om een geverifieerde status aan te vragen.
Twitter schetst hun verificatievereiste hier. Er zijn iets andere vereisten voor verschillende sectoren en soorten accounts. Voor de doeleinden van deze blog zullen we ons concentreren op vereisten voor bedrijven, merken en organisaties.
Hier zijn enkele van de vereisten voor verificatie. Als je niet alle onderstaande items kunt leveren, ga dan naar het gedeelte over wat je moet doen als je niet helemaal beroemd genoeg bent.
Uw account moet actief zijn:
- Het moet een profielnaam en een profielafbeelding hebben
- Het moet openbaar zijn op het moment van de aanvraag
- U moet in de afgelopen zes maanden op dat account zijn ingelogd
- Uw account moet een bevestigd e-mailadres of telefoonnummer hebben
- Je account mag in de afgelopen 12 maanden niet 12 uur of 7 dagen zijn vergrendeld wegens het overtreden van de Twitter-regels (exclusief succesvolle beroepen)
Vereisten voor bedrijven, merken en organisaties:
- Uw account moet in uw profiel naar uw officiële bedrijfswebsite linken.
- U moet uw bekendheid kunnen bewijzen met een link naar de zoekactiviteit van uw bedrijf op Google Trends, de Wikipedia-pagina van uw bedrijf of een link naar een website die de aanwezigheid van uw organisatie op een openbare beurs aantoont.
- U moet links hebben naar 3 of meer nieuwsartikelen over uw organisatie die zijn gepubliceerd door een reeds geverifieerde nieuwsorganisatie binnen de 6 maanden voorafgaand aan de aanvraag.
- U moet aantonen dat uw account een aantal volgers heeft in de top 0,05% van actieve accounts in dezelfde geografische regio.
Vereisten voor leiders en leidinggevenden:
- Een link naar de website van uw organisatie die verwijst naar u en uw Twitter-account
- Een link naar een stabiel Wikipedia-artikel over jou dat voldoet aan de notabiliteitsnormen van de encyclopedie
- Links naar 3 of meer nieuwsartikelen waarin wordt verwezen naar u in een leidinggevende functie, gepubliceerd door een geverifieerde nieuwsorganisatie binnen de 6 maanden voorafgaand aan de aanvraag
- Een foto van uw geldige, door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs
Proces: Dit is precies wat u kunt doen om geverifieerd te worden
Hoe geverifieerd te worden op Twitter
Stap 1: Navigeer op internet naar Instellingen en privacy > Uw account > Accountgegevens. Nadat u uw wachtwoord hebt ingevoerd, gaat u naar Verificatie aanvragen. Tik op Android en iOS op Instellingen en Privacy > Account > Verificatieverzoek.
Stap 2: Selecteer een categorie die uw account het beste omschrijft. Voor de doeleinden van deze blog gaan we verder alsof u een bedrijf, merk of organisatie verifieert.
Stap 3: Selecteer een accounttype.
Stap 4: Selecteer een notabiliteitsmethode. Hier moet je je bekendheid bewijzen. Twitter vereist een link naar de zoekactiviteit van uw bedrijf op Google Trends, de Wikipedia-pagina van uw bedrijf of een link naar een website die de aanwezigheid van uw organisatie op een openbare beurs aantoont.
Stap 5: Voeg geverifieerde nieuwsreferenties toe.
Stap 6: Selecteer authenticiteitsmethode.
Hoe geverifieerd te worden op Instagram
Stap 1: Navigeer in de app naar Instellingen > Account > Verificatie aanvragen
Stap 2: Vul het aanvraagformulier in.
Niet helemaal beroemd genoeg?
Zelfs als je dat niet bent nogal beroemd genoeg om nu verificatie aan te vragen, kunt u nog steeds de basis leggen voor toekomstige verificatie.
Twitter en Instagram zijn verplichte platforms geworden voor gebruikers, merken en bedrijven om in contact te blijven met de massa. Ze zijn ook een populair platform voor beroemdheden, muzikanten en andere opmerkelijke figuren om berichten te verspreiden en te communiceren met hun doelgroep.
Het is dus in uw eigen belang om uw profielen zoveel mogelijk te versterken – met of zonder het prestige van een verificatiebadge. Volg deze stappen om uw profielen op sociale media te versterken en uw zichtbaarheid online te verbeteren. Vraag vervolgens verificatie aan zodra u denkt dat u aan de vereiste vereisten voldoet.
Verkoop jezelf in je bio
Je bio is je eerste kans om jezelf te verkopen aan iedereen die je profiel leest. Maak van de gelegenheid gebruik om precies aan te geven wat u doet – en doe uzelf niet te kort! Je biografie zou moeten zijn:
- persoonlijk: De beste bios schetsen een beeld van de persoon die je bent. Gebruik je biografie om mensen te vertellen waar je van houdt en waarin je anders bent dan andere mensen met vergelijkbare titels.
- Duidelijk: Hoe eenvoudiger je biografie, hoe gemakkelijker het voor iemand is om te beslissen of ze je wel of niet willen volgen.
- Beknopt: Momenteel staat Twitter slechts 160 tekens toe voor een bio, dus gebruik elk teken in je voordeel.
- Consequent: Zorg voor een sterke en consistente aanwezigheid op sociale-mediaplatforms, zodat mensen weten met wie ze in contact komen, of ze nu op Facebook, Twitter of LinkedIn zijn.
Je bio is ook de perfecte plek om te linken naar geverifieerde Twitter-accounts. Als je bent verbonden met een geverifieerd account, link ernaar in je bio. Als je bijvoorbeeld gepubliceerde artikelen hebt op een geverifieerd account, voeg dan een simpele regel als “gepubliceerd in @geverifieerde bedrijfsnaam” toe aan je biografie.
Plaats regelmatig berichten en ga in gesprek met uw publiek
Hoe vaak tweet u? Het wordt algemeen aanbevolen om Tweet minstens 3 keer per dag, hoewel u uw publiek het beste kent en uw frequentie gaandeweg kunt verfijnen. Dit is uw kans om uw merkstem echt te laten zien en mensen een reden te geven om u te volgen.
Zorg ervoor dat u reageert op opmerkingen, vermeldingen en directe berichten. Het is altijd een goed idee om uw woordvoerder uit te stellen wanneer deze beschikbaar is om vragen van de media af te handelen, maar u moet in staat zijn om basisverzoeken af te handelen wanneer deze zich voordoen.
Voor een gemakkelijke manier om uw publiek sneller te laten groeien, biedt u lezers prikkels om u te volgen op sociale media (zoals inhoud achter de schermen).
Verbeter uw online bekendheid
Zodra u uw aanwezigheid op sociale media goed onder de knie heeft, is het tijd om uzelf op andere plaatsen online te vestigen. Nu is het tijd om elke tool die tot uw beschikking staat te gebruiken om potentiële klanten, klanten en de krachten achter sociale media een manier te bieden om u te leren kennen, meer te weten te komen over uw diensten en meer te weten te komen over wat u doet.
Opmerking: alstublieft Niet doen probeer je eigen Wikipedia-pagina te maken. Lees alle redenen waarom dit geen goed idee is en wat u in plaats daarvan kunt doen hier.
Hier zijn enkele van de dingen die je zou moeten doen wanneer je online de meest zichtbare versie van jezelf wilt zijn:
- Verbeter uw website: Een eenvoudige website helpt u op de kaart te komen, maar dat is niet genoeg – zorg ervoor dat deze informatie bevat over het soort werk dat u doet, relevante vaardigheden of ervaring, en contactgegevens zoals een telefoonnummer, e-mailadres en fysiek adres . Op die manier kunnen mensen die geïnteresseerd zijn om met je samen te werken gemakkelijk contact opnemen.
- Versterk uw bekendheid online: Lever regelmatig bijdragen aan uw branche, via gastberichten, persvermeldingen of andere profielsites.
- Doe regelmatig mee maatschappelijk verantwoord ondernemen
Bestudeer onlangs geverifieerde accounts
Bekijk wat andere accounts die al zijn geverifieerd goed doen. De Twitter Verified-account volgt alle geverifieerde accounts, zodat u kunt zien wat die accounts goed doen om de geverifieerde status te krijgen. Het account volgt momenteel meer dan 400.000 geverifieerde accounts.
Waarom laten verifiëren?
Geverifieerd worden op Twitter en Instagram heeft veel voordelen, waaronder:
- Verbeterde zoekaanbevelingen
- Onmiddellijke merkgeloofwaardigheid
- Onderscheid van oplichters en copycat-accounts
- Vroegtijdige toegang tot nieuwe functies
Een geverifieerde badge op Instagram en Twitter is een statussymbool op sociale media. Het geeft aan dat u een autoriteit bent in uw vakgebied en verdient onmiddellijk vertrouwen. Het is echter niet de enige manier om uw autoriteit te bewijzen. Als je nog niet opvallend genoeg bent om een geverifieerde badge te krijgen, werk dan aan het verbeteren van je zichtbaarheid online met behulp van de methoden die in deze blog worden beschreven. Hulp nodig om aan de slag te gaan? Neem vandaag nog contact met ons op.