[ad_1]
Het blauwe verificatievinkje is een van de meest gewilde dingen op sociale media. Het kan ook waardevol zijn bij merkbeheer, waardoor u zich kunt onderscheiden. Het wordt door velen gezien als een niveau van ‘het maken’ en geeft het gevoel dat uw merk en account waardevol zijn voor de wereld. Of dit nu echt waar is of niet, het weerhoudt mensen er niet van om er met al hun energie achteraan te gaan.
Terwijl Twitter is overgestapt op een pay-to-play-verificatieproces en het ongrijpbare blauwe vinkje, keurt Instagram (eigendom van Meta) nog steeds van geval tot geval goed. Er moet echter worden opgemerkt dat het enorme Facebook-platform van het moederbedrijf een gemakkelijkere route biedt voor openbare pagina’s waarvoor moet worden bewezen wie u bent en weinig meer.
Voor Instragam-gebruikers zoals influencers kan het hebben van het blauwe vinkje een game changer zijn die leidt tot erkenning, meer volgers en sponsoring. Het is geen wonder dat velen verliefd zijn op het proces, er vol enthousiasme achteraan gaan en bereid zijn ervoor te betalen of er bijna alles voor over te hebben.
Het eigenlijke proces van indienen voor verificatie is heel eenvoudig. Instagram is ook open over de basisprincipes van wat er nodig is en publiceert de informatie. De factoren die een rol spelen bij de uiteindelijke beslissing van Instagram zijn echter een beetje troebel.
Hoe je jezelf kunt indienen
- Stap één: Open je profiel in de Instagram-app en klik op de drie lijntjes in de rechterbovenhoek.
- Stap twee: Open Instellingen.
- Stap drie: Account openen.
- Stap vier: Klik op Verificatie aanvragen.
Instagram vraagt dan om je volledige naam en een document, zoals een rijbewijs of paspoort, om je identiteit te bewijzen. Upload het document.
Instagram zal je dan vragen om je bekendheid te bevestigen. Ze vragen naar de categorie van opmerkelijkheid, zoals nieuw, sport, entertainment en andere categorieën. Ze vragen ook om informatie over uw publiek en links om uw verzoek te ondersteunen, zoals artikelen, andere sociale media-accounts en online aanwezigheid.
Stap vijf – Verzenden en wachten. Als u wordt geweigerd, moet u 30 dagen wachten om opnieuw een aanvraag in te dienen.
Wat komt u in aanmerking voor verificatie?
Instagram houdt de lippen stijf op elkaar over de dingen waarnaar ze op zoek zijn om accounts te verifiëren. Het enige dat ze zullen zeggen, is dat ze op zoek zijn naar accounts die het risico lopen nepaccounts te hebben die zich voordoen als hen.
Volgens Instagram zijn er vier factoren die ze gebruiken bij hun beslissing:
- Authenticiteit: Je moet een echt persoon of bedrijf zijn. Je kunt geen fictief personage of publiciteit voor een film zijn. Als een studio bijvoorbeeld een Luke Skywalker-telling zou maken om de nieuwe Star Wars-film te promoten, zou deze volgens Instagram niet in aanmerking komen.
- uniciteit: Het account moet de enige weergave zijn van een persoon of bedrijf. Instagram verifieert niet meerdere accounts, tenzij ze verschillende talen hebben.
- Volledigheid: Het account moet actief zijn en een biografie en foto bevatten, maar ook openbaar en actief zijn.
- Notabele: Het account moet een ‘bekende’ persoon of bedrijf zijn dat een ‘zeer gezochte persoon, merk of entiteit’ is.
Instagram zegt ook dat als je een grote kans hebt om nagebootst te worden, je een grotere kans hebt om geverifieerd te worden. Dit is een sprankje hoop voor mensen die misschien niet veel volgers hebben, maar misschien in de openbaarheid staan omdat ze in het nieuws zijn of bekend staan om bepaalde dingen.
Het grote probleem is dat deze kwalificaties verschillende dingen betekenen voor verschillende mensen. Jij en je volgers vinden misschien dat je een blauw vinkje waard bent, maar de beslissing ligt uiteindelijk bij Instagram.
Het is ook mogelijk om je verificatie te verliezen als Instagram ontdekt dat je hebt gelogen over je informatie of je niet aan hun regels hebt gehouden.
Hoe vergroot ik mijn kansen?
Hoewel de uiteindelijke beslissing bij Instagram ligt, hoe populairder je bent, hoe groter de kans dat je dat ongrijpbare blauwe vinkje krijgt.
- Hoe meer volgers je hebt, hoe meer kans je hebt om geverifieerd te worden. Ze moeten echter echte volgers zijn en geen nepaccounts kopen.
- Wees actief op de app. Er zijn theorieën dat Instagram ook rekening houdt met het al dan niet gebruiken van hun diensten, waaronder advertenties.
- Wees beter vindbaar. Hoe hoger u scoort in zoekmachines en vindbaar bent, hoe groter de kans dat u als opmerkelijk wordt beschouwd.
- Er moet een spoor van dingen over jou zijn. Een Wikipedia-pagina kan zeker helpen, evenals aanwezigheid in online artikelen en media. Dit helpt bij het creëren van uw bekendheid.
Moet ik betalen voor verificatie?
Kort antwoord… nee.
Er zijn talloze sites die beweren dat ze een speciaal pad hebben dat u op weg helpt naar verificatie. Dat ze een soort van betrokkenheid bij Instagram hebben waardoor je vooraan in de rij komt te staan. De waarheid is dat ze dat niet doen.
Sommige van deze bedrijven zijn oplichting, waaronder bedrijven die contact met u opnemen en beweren dat u in aanmerking komt voor verificatie. Instagram zal je nooit een verificatiestatus aanbieden. Deze zwendelpraktijken vragen om informatie en toegang, waardoor u op veel manieren risico loopt, waaronder het overnemen van uw account en mogelijk zelfs identiteitsdiefstal.
Dat gezegd hebbende, er zijn enkele manieren als je een beroemdheid bent of connecties hebt binnen bepaalde mediabedrijven. Er zijn bureaus en PR-bedrijven die wel een connectie hebben met Instagram, maar dat komt omdat ze een relatie hebben met sociale-mediasites vanwege hun spraakmakende klanten. Sommige grote studio’s, productiebedrijven en bedrijven in de muziekindustrie hebben connecties. Ze hebben dus het vermogen om contact te maken met echte mensen bij het bedrijf en het door te drukken. Maar tenzij je een opkomende beroemdheid bent met een hit of een nieuwe film en getekend hebt bij een van deze bedrijven, zal het je niet helpen.
Er zijn legitieme publiciteitsbureaus die u kunnen helpen bij het verifiëren, maar dit brengt kosten met zich mee. Het zal ook tijd kosten, omdat het proces veel van de hierboven beschreven stappen zal omvatten. Ze zullen helpen bij het opbouwen van uw merk en u ter verificatie voorleggen op basis van de bekendheid die ze u hebben helpen creëren. Sommige van de beste publiciteitsbedrijven hebben connecties, maar nogmaals, u betaalt ervoor, maar het is legitiemer. Er is geen garantie, zelfs niet op dat niveau.