Hoe Google en Bing werken

[ad_1]

Het internet lijkt een beetje op een videogame: als je de game wilt winnen, moet je de regels beheersen. En als het om zoekmachines als Google en Bing gaat, veranderen de regels voortdurend. Om bovenaan de zoekresultaten te komen, is vindingrijkheid, toewijding en zelfs een beetje geluk vereist. Vanuit het perspectief van een reputatiebouwer zien zoekmachines er iets anders uit.

In de loop der jaren zijn Google en Bing steeds geavanceerder geworden, en wat oorspronkelijk werd geschetst als een relatief eenvoudig rangschikkingsalgoritme is uitgegroeid tot een complex systeem met sociale media, beeldidentificatie, kunstmatige intelligentie en een hele reeks individuele factoren die we nooit zullen weten.

hoe zoekmachines werken

Er zijn echter enkele pijlers in het zoekmachineproces voor reputatiedoeleinden. De meeste mensen gebruiken zoekmachines, reputatiemanagementconsultants veranderen wat ze laten zien. Dit is hoe:

Eerste stap: relevantie identificeren

Het eerste wat zoekmachines doen, is naar een inhoudsopgave kijken, een bepaalde zoekterm binnen die inhoud onderzoeken en de zin ‘scoren’, waarbij een waarde van relevantie wordt toegekend die het belang, de autoriteit en de betrouwbaarheid van een pagina bepaalt. Dit helpt op zijn beurt beslissen of een bepaalde site zal verschijnen voor een bepaalde zoekterm. Voor Google wordt deze gecompliceerde innerlijke werking opgesplitst in een schaal van 0-10 genaamd Paginabeoordeling.

De PageRank van een site is afhankelijk van een aantal factoren:

  • Hoe lang de webpagina al bestaat
  • De locaties en frequentie van een bepaalde zoekterm binnen het stuk inhoud
  • Het aantal andere, gerenommeerde sites die linken naar de specifieke pagina waarop de inhoud zich bevindt
  • Vele andere dingen… zoals honderden dingen (en ze veranderen altijd)

Een link naar een site vanaf een andere pagina telt als een “stem” voor het verhogen van de positie van de site. Hoe meer links naar uw site, hoe beter de ranking zal zijn. Hoe betrouwbaarder de sites zijn die naar die van u linken, hoe sneller uw score zal stijgen.

Tweede stap: rangschikking identificeren

Zodra de relevantie voor een bepaalde zoekterm is bepaald, kennen zoekmachines de rangorde toe. Rang wordt toegewezen op basis van prioriteit en relevantie, en relevantie is gebaseerd op het aantal inkomende links, dus ook hier zijn de links die op uw pagina komen – het aantal en hun bronnen – van groot belang.

Voorbij links

Links zijn niet de enige factoren die een rol spelen. Andere elementen, zoals het opnemen van bepaalde zoektermen op de pagina, vooral in de titeltag, zijn ook van belang. Een pagina met veel inkomende links van andere relevante pagina’s scoort mogelijk niet goed in de zoekresultaten als dat niet het geval is relevantie op de pagina zelf. Links alleen zijn niet het antwoord, maar ze maken er wel deel van uit.

Een nieuwe draai: kunstmatige intelligentie

Niet alle websites hebben links die naar de pagina komen, maar ze kunnen nog steeds goede, relevante inhoud hebben. Om dit probleem op te lossen, heeft Google veel verschillende algoritmische tweaks gemaakt, waaronder bekendere zoals: RankBrain, dat naar pagina’s kijkt zoals een mens zou doen en vervolgens de waarde ervan beoordeelt. Dit lost het probleem op en helpt ervoor te zorgen dat het feit dat een pagina geen links heeft, niet betekent dat deze voor altijd in het vagevuur van zoekresultaten moet wegkwijnen. RankBrain helpt ervoor te zorgen dat dit soort pagina’s het licht zien.

Wat is het verschil tussen Google en Bing?

Voor de meesten van ons denken we bij ‘zoekmachine’ aan Google, maar Bing biedt enkele unieke verschillen in hun rangschikkingsalgoritmen. SEO is nog steeds belangrijk, maar Bing geeft minder prioriteit aan backlinking en meer op pagina’s die al langer bestaan.

In sommige onderzoeken waren de resultaten van Bing superieur aan die van Google.

Bing kruipt niet door pagina’s zoals Google dat doet. In plaats daarvan richt het zich op het rangschikken van een fractie van de inhoud en laat links de rest doen. Waar het Google overtreft, is het begrip van multimedia-inhoud. Het algoritme van Bing is in staat om niet-tekstuele inhoud zoals Flash, video’s en afbeeldingen te lezen en te begrijpen, waarbij de betekenis van de media-inhoud wordt meegenomen in de algemene betekenis van de pagina.

De balans vinden

Google en Bing bieden verschillen in hun algoritmen, en een goede reputatiebouwer zou moeten weten hoe hij de voordelen van beide kan behalen. Richt u op het produceren van hoogwaardige inhoud, het relevant houden van zoekwoorden en het opbouwen van sterke linkrelaties met gerenommeerde websites en u zou succesvol moeten zijn op beide motoren.

Het punt

Het doel van reputatiemanagement is het verbeteren van zoek- en sociale resultaten. Om dat te doen kijken we anders naar zoekmachines dan de meeste. We proberen te onderscheiden wat hen drijft vanuit het oogpunt van het volledige merkzoekprofiel – niet slechts een enkel zoekresultaat zoals SEO’s normaal doen. Dat betekent kijken naar alle soorten webproperty’s, de concurrentie, inhoud en technische factoren, en vervolgens de zoekmachines en de mensen die ze gebruiken, geven wat ze nodig hebben en het meest willen. Het eindresultaat is betere zoekresultaten.

Hoe Google werkt Veelgestelde vragen

Hoe bepaalt Google de Page Rank van een site?

Google bepaalt de Page Rank van een site op basis van een aantal factoren. Hoe lang de webpagina bestaat. De locaties en frequentie van een bepaalde zoekterm binnen het stuk inhoud. Het aantal andere, gerenommeerde sites die linken naar de specifieke pagina waarop de inhoud zich bevindt.

Waarom scoort mijn pagina niet goed in de zoekresultaten?

Een pagina zal niet goed ranken in de zoekresultaten als deze geen on-page relevantie heeft. Om goed te scoren, moet een pagina relevante zoektermen bevatten, vooral in de titeltag, inkomende links en andere SEO-tactieken.

Wat is het verschil tussen Google en Bing?

Bing biedt enkele unieke verschillen in hun rangschikkingsalgoritmen. SEO is nog steeds belangrijk, maar Bing geeft minder prioriteit aan backlinking en meer aan pagina’s die al langer bestaan.

Plaats een reactie