Hoe Heatmaps de klikfrequentie verbeteren

[ad_1]

Met heatmaps kunnen marketeers zien waar hun gebruikers tijd doorbrengen op een pagina. Heatmaps worden steeds belangrijker in de wereld van digitale marketing. Deze kunnen belangrijke informatie opleveren die u kan helpen de kwaliteit van uw website te verbeteren. Weten wat uw bezoekers doen is belangrijk om te begrijpen wat ze wel en niet leuk vinden.

Hoewel heatmaps er op zichzelf al geweldig en aantrekkelijk uitzien, bevatten ze ook veel informatie. Ze geven u toegang tot gegevens die uw pagina helpen betere resultaten te behalen. Heatmaps behoren tot de beste analysetools in uw contentmarketingarsenaal.

Wat zijn heatmaps?

Heatmaps zijn een uitstekende tool voor marktonderzoek. Ze laten u zien waar de aandacht van uw gebruikers is. Ze laten u zien naar welke delen van het scherm uw gebruikers kijken en waar ze klikken.

Heatmaps zijn een van de beste analytische tools in contentmarketing omdat ze u helpen relevante informatie te krijgen over hoe uw gebruikers omgaan met uw website. Heatmaps gebruiken grafische elementen om u te laten zien over welke delen van uw website bezoekers klikken, scrollen of hun muis bewegen. Ze kunnen u helpen te zien welke functies van uw site uw gebruikers het meest gebruiken, en u kunt ze ook gebruiken om te zien wat uw bezoekers van uw website vinden.

Soorten heatmaps

Er zijn 3 soorten heatmaps:

  • Heatmaps voor kliktracking
  • Blader door heatmaps
  • Heatmaps segmenteren

Soorten heatmaps

Heatmaps voor kliktracking

website_heatmap_graphic

Deze laten zien waar de meeste klikken plaatsvinden. Ze worden voornamelijk gebruikt om te bepalen welke knoppen, CTA’s, formuliervelden, enz. op uw site het beste werken.

Met heatmaps voor kliktracking kunt u zien op welke delen van uw website wordt geklikt, maar ze hebben het nadeel dat ze niet de beweging van muizen laten zien, maar alleen de locatie van klikken.

Bij het ontwerpen van een gebruiksvriendelijke website is het belangrijk om te weten welke onderdelen van uw site populair zijn en welke minder. Zodra u dit weet, kunt u snel bepalen welke CTA’s en knoptypen het meest effectief zijn.

Heatmaps voor het bijhouden van klikken kunnen u helpen bepalen welke gebieden u moet optimaliseren om de effectiviteit van uw site te verbeteren. Gebruik ze om te zien welke delen van uw site, en misschien subsites, als u die heeft, de minst bezochte en aangeklikte delen zijn. Als je deze bekijkt en analyseert, zou je de eigenaar kunnen zijn van een SEO-vriendelijke website.

Hier is een voorbeeld om u te helpen beter te begrijpen wat ik hierboven bedoelde:

Ik noemde de rol van CTA’s en knoppen op uw site. Ze kunnen u helpen de conversieratio en gebruikerservaring op uw website te verhogen. Als u een heatmap voor het bijhouden van klikken heeft gebruikt om te zien dat rode knoppen meer klikken opleveren omdat hun kleur de aandacht trekt en dat ‘Doorgaan’-CTA’s het meeste succes hebben op uw site, gebruik ze dan. Dus als je buttons en CTA-teksten in de praktijk brengt die op basis van heatmap-analyse succesvol zijn, geloof me dan levert je website meer resultaat op dan je denkt.

Blader door heatmaps

scroll_heatmap_graphic

Scroll-heatmaps houden rekening met muisbewegingen, of meer specifiek, hoeveel bezoekers naar beneden scrollen op uw website. Deze heatmaps worden op kleur geïnterpreteerd. Hoe warmer de kleur, hoe meer mensen naar dat deel van de website scrollen, en een koelere kleur geeft aan dat consumenten daar niet heen gaan.

Scroll heatmaps helpen je te berekenen hoe lang het gemiddeld duurt om een ​​blogartikel te lezen. U kunt ook raden welke links naar welke pagina’s in welk deel van het blogartikel zijn ingevoegd. Immers, als de gemiddelde leestijd net geen 4 minuten is, maar het 6 minuten duurt om de link te lezen naar de pagina waarnaar je wilt linken, dan staat die link niet op de goede plek. Mijn advies is dan ook om de belangrijkste links altijd aan het begin van het blogartikel te plaatsen, zodat bezoekers deze kunnen zien. Het plaatsen van links naar een product of dienst op de meest populaire plaatsen op uw site maakt uw blogposts dus waardevoller.

Heatmaps segmenteren

Segment-heatmaps geven informatie over welke delen van uw website populair zijn en welke minder worden bezocht. Maar er is meer aan deze heatmaps dan dat. Ze kunnen je bijvoorbeeld ook laten zien waar een klik vandaan kwam. Het kan de activiteiten en herkomst van een gebruiker volgen en de gegevens evalueren, rekening houdend hiermee.

Hier hoeft u niet na te denken over het land waar de klik vandaan kwam, maar of de klik op uw website terechtkwam nadat u op een PPC-gebaseerde advertentie had geklikt, of het een advertentie op sociale media was die interesse in uw website wekte, of kwam organisch.

Deze spelen een grote rol in webanalyse omdat ze u kunnen helpen te weten welke platforms meer bezoekers naar uw site trekken. Op deze manier kunt u ook de specifieke behoeften van uw bezoekers kennen door erachter te komen via welke socialemediaplatforms ze uw blog het meest bereiken.

Het goede nieuws voor u over segment-heatmaps is dat ze u kunnen helpen demografische gegevens over uw sitebezoekers te vinden.

Laten we nu eens kijken naar de elementen die u kunnen helpen bij het maken van succesvolle content met behulp van heatmaps.

1. Creëer aantrekkelijk beeldmateriaal

Ik heb de rol van scrollende heatmap al genoemd. Op deze heatmap kun je het meeste voordeel halen als het gaat om contentmarketing. Je weet vast dat je aantrekkelijke beelden nodig hebt om van je blogartikel een succes te maken. Wie houdt er van bulktekst zonder afbeeldingen en video’s? Ik denk niemand.

Met een heatmap kun je snel testen of een bepaalde afbeelding aantrekkelijk genoeg is, en als je er zelfs een link op zet, kun je zien of bezoekers erop klikken of niet. Als ze zo ver als de afbeelding komen, ben jij de helft van de winnaar, maar als ze op de link klikken die jij erop hebt geplaatst, ben jij de winnaar. Helaas lukt dat niet altijd.

In dit geval moet u de afbeelding en de link wijzigen. U moet experimenteren om te zien welke afbeeldingen en links klikken naar uw website zullen opleveren. Geef niet op!

2. Schrijf duidelijke, transparante blogartikelen

Als er niet op je blogartikelen wordt geklikt, bezoekers het artikel niet doorlezen of je blijft op een gegeven moment vastlopen, dan moet er iets veranderen. Zorg ervoor dat uw website een eenvoudig ontwerp heeft, niet rommelig. Houd uw artikelen natuurlijk up-to-date, want verouderde artikelen zullen niet zo succesvol zijn. Kijk naar heatmaps om te zien waar er vastzittende links zijn en waarom uw bezoekers niet meer klikken of scrollen, en probeer het probleem op te lossen met het bovenstaande advies.

3. Verbeter uw conversieratio

Heatmaps voor het bijhouden van klikken kunnen u helpen erachter te komen waarom uw website een lage conversieratio heeft. Een van de beste tools voor het ontwikkelen van conversies, zoals eerder vermeld, is de CTA. Plaats ze op een plek die goed zichtbaar is. Zorg ervoor dat ze op een populaire locatie worden geplaatst. Heatmap kan u helpen bij het bepalen van de beste plaats voor CTA’s.

Laatste gedachten

Het is duidelijk dat heatmaps je website drastisch kunnen verbeteren. Ze helpen ons te bepalen welke delen van de site de hoogste prioriteit hebben en welke gebieden verbetering behoeven. Kleuren kunnen oogverblindend zijn.

Ik raad aan de tools te gebruiken die in deze blog worden besproken om de prestaties van uw website te analyseren. Voel je vrij om A/B-tests te gebruiken om erachter te komen welke van je blogartikelen succesvoller is en dingen te veranderen die niet werken om niet alleen je gebruikerservaring, maar ook je conversieratio te verbeteren.

Plaats een reactie