Hoe mensen online een merk vinden

[ad_1]

Wanneer mensen online naar een product of dienst zoeken, doen ze dat zelden op een lineaire manier. Het pad dat ze nemen lijkt vaak willekeurig voor een externe waarnemer, en wanneer in kaart gebracht, kan het eruitzien als een kom gekookte noedels.

hoe-mensen-merken-vinden

Dit pad lijkt veel meer op een speurtocht dan op iets anders, want wanneer een consument aan zijn zoektocht begint, weten ze in veel opzichten niet wat ze echt nodig hebben. Het zoekproces is een van ontdekking en zelfstudie. Ondanks de verwarring is er een methode voor de schijnbare waanzin. Bij het uitvoeren van internetreputatiediensten houden we rekening met dit soort consumentengedrag.

Als u het typische consumentengedrag begrijpt, kunnen uw pagina’s hoger scoren voor uw zoekwoorden. aangezien de meeste mensen niet meer dan 4 pagina’s op een website zullen bezoeken voordat ze vinden wat ze zoeken of opgeven, moet uw site ranken. Als het niet wordt weergegeven in de zoekresultaten, loopt u een groot aantal potentiële klanten mis.

De merkzoektrechter

de zoektrechter

Brede zoekopdrachten – mensen zijn zichzelf nog aan het opleiden

Zoals elk verkoopproces reizen consumenten die op zoek zijn naar een oplossing door een verkooptrechter. Bovenaan de trechter staan ​​brede zoekopdrachten. In dit stadium beginnen consumenten hun zoektocht op het meest algemene niveau. Ze benaderen hun zoektocht zonder een idee te hebben van waar ze echt naar op zoek zijn en klikken vaak natuurlijk op merkhomepages.

Brede zoekopdrachten kunnen ‘kortstaartige’ zoekopdrachten worden genoemd, zoals ‘restaurants in de buurt’ of ‘boeken zoals Harry Potter’. Dit is logisch omdat mensen vaak nog steeds op zoek zijn naar meer informatie nadat ze al een beslissing hebben genomen. Naarmate mensen meer te weten komen over hun opties, kunnen ze hun brede zoekopdrachten verfijnen tot de beste optie.

Download ons mogelijkhedendeck

Zoekverfijning – zoekopdrachten beginnen te veranderen

Brede zoekopdrachten worden “long-tail”-zoekopdrachten naarmate er meer en meer verfijning plaatsvindt. Er worden meer woorden toegevoegd, zoektermen worden gewijzigd en er verschijnen meer details in elke zin die de consument invoert terwijl hij op zoek is naar een bedrijf. Op dit moment houden ze geen rekening met jouw merk (of dat van iemand anders) omdat ze zich nog in de “educatieve” modus bevinden – ze weten nog niets over jou. Pas als ze er zeker van zijn dat hun opleidingseisen ten minste gedeeltelijk zijn vervuld, gaan ze daadwerkelijk aan de slag met merkontdekking.

Merkontdekking – YAY! Je bent genomineerd

zoekresultaten met merknaam

Het merkontdekkingsgedeelte van de verkooptrechter is de eerste plaats waar de consument zich bewust wordt van een specifiek merk. Tijdens de merkontdekkingsfase vergelijkt de consument verschillende merken op basis van hun zoekresultaten en hun onderliggende inhoud. Mensen lezen niet hele webpagina’s, ze scannen ze en kort focussen op dingen die hun aandacht trekken. Uiteindelijk zullen ze een aantal merken op de shortlist zetten. Als uw inhoud hun zelfeducatie heeft geïnformeerd over hun behoefte, neemt de kans dat uw merk op hun shortlist terechtkomt met grote sprongen toe.

Merkzoekopdrachten – ze weten eindelijk je naam

Van de shortlist gaan consumenten eindelijk naar merkzoekopdrachten. Als uw bedrijf, product of dienst de shortlist heeft gehaald, gefeliciteerd!

Wat zijn merkzoekopdrachten? Merkzoekopdrachten zijn zoekopdrachten die termen bevatten over een specifiek bedrijf, product, dienst of persoon die aan het merk is gekoppeld. Dit zijn de soorten zoekprofielen die recensies, diepgaande artikelen over een bedrijf of zijn leiderschap bevatten.

Het doel van elk merk is om de eerste pagina met zoekresultaten op een positieve manier te ‘bezitten’, omdat één zuur resultaat de reis van de koper naar uw deur kan beëindigen. Daarom is het belangrijk om dat merk in topvorm te houden.

Zodra een consument het veld heeft verkleind tot de best mogelijke keuze, zullen ze volledig gaan overwegen om online met uw merk in contact te komen. Het is tijdens deze laatste twee stappen in de reis van de koper dat online reputatiemanagement het belangrijkst wordt.

Mensen vergelijken merken naast elkaar in zoekresultaten

Wanneer mensen beslissen of ze contact opnemen met het ene of het andere merk voor producten of diensten, zullen ze deze merken naast elkaar vergelijken in de zoekresultaten. Deze resultaten staan ​​gezamenlijk bekend als het “zoekprofiel” van een merk. Vaak is het merk met het sterkste online zoekprofiel het merk dat het bedrijf wint.

voorbeeld van een zoekprofiel

Internetreputatiebeheer helpt merken gunstig te vergelijken wanneer het tijd is voor mensen om te beslissen met welk bedrijf ze zaken willen doen. Sommige campagnes verbeteren de sterrenbeoordelingen en andere verwijderen problematische zoekresultaten. De meest impactvolle campagnes bouwen een bijna kogelvrij online profiel op met behulp van zoekmachineoptimalisatietechnieken.

Veelgestelde vragen over zoeken op merk

Wat is zoeken op merknaam?

Merkzoekopdrachten zijn zoekopdrachten die termen bevatten over een specifiek bedrijf, product, dienst of persoon die aan het merk is gekoppeld. Dit zijn de soorten zoekprofielen die recensies, diepgaande artikelen over een bedrijf of zijn leiderschap bevatten.

Hoe vinden mensen merken online?

Er is meestal een zoektrechter betrokken bij het online vinden van merken. Mensen zullen eerst breed zoeken om een ​​vraag of probleem te beantwoorden. Vervolgens verfijnen ze de zoekopdracht en vergelijken ze de gevonden merken. Vervolgens specificeert de persoon zijn oorspronkelijke zoekopdracht om de nieuw ontdekte merknamen op te nemen. Ten slotte neemt de persoon contact op met het winnende merk.

Wat betekenen merkzoekopdrachten voor mijn bedrijf?

Het is van cruciaal belang dat merken eigenaar zijn van hun zoekresultaten. Dit betekent dat ze zoveel mogelijk eigendommen op de eerste pagina met zoekresultaten van Google moeten hebben. Ze moeten ook werken aan het verwijderen of verdringen van negatieve merkvermeldingen.

Plaats een reactie