Hoe PR-inhoud online te rangschikken

[ad_1]

De meeste PR-content presteert niet goed in de zoekresultaten. Dit artikel helpt dat probleem op te lossen.

Reputation X roept niet de New York Times op en vraagt ​​niet om content te creëren; als we dat deden, wij zou onbedoeld het verhaal kunnen worden. In plaats daarvan werken we met en vaak door PR-professionals voor dat aspect van online reputatiemanagement indien nodig. Hier zijn enkele tips die we PR-professionals geven waarmee we werken om de inhoud te versterken die we PR-bureaus voor onze klanten laten plaatsen.

Persberichten duren niet lang op Google

Persberichten zijn meestal niet erg effectief voor online reputatiemanagement, omdat ze over het algemeen niet lang in de zoekresultaten blijven staan. Over het algemeen, persberichten stijgen, dan vallen ze in Google. Persberichten zijn als verse groenten in de zon: ze zijn maar kort houdbaar. Persberichten zijn bedoeld om tijdig de aandacht van journalisten en bloggers te trekken en de basis te leggen voor hun werk. Het werk van journalisten en bloggers duurt vaak veel langer in zoekresultaten dan persberichten.

Persberichten zijn niet nutteloos.

Bloggers en journalisten gebruiken persberichten vaak om hen te informeren over actuele inhoud. Het gebruik van persberichten moet worden gebruikt in combinatie met andere, meer permanente vormen van contact, maar u mag er niet alleen op vertrouwen.

We noemen deze contentomgeving het hub-and-spoke-model.

Persberichten mogen niet alleen naar de site van de klant verwijzen

Wanneer PR-professionals een persbericht maken, linken ze meestal vanuit het persbericht naar de website van de klant. Dit is logisch, maar het helpt de online reputatie van de klant niet, omdat de website van de klant waarschijnlijk al goed scoort voor de zoekterm van hun merk.

De beste best practice voor online reputatie in dit geval is om zoals gewoonlijk naar de website van de klant te linken, maar link ook naar andere positieve online content.

Waarom linken naar andere sites dan de belangrijkste

Als een persbericht linkt naar andere informatie van derden die zowel relevant is als waarvan het sentiment als positief zou worden beschouwd, zal het persbericht helpen om de zoekautoriteit van Google te kanaliseren naar die positieve publicaties van derden over de klant. Dit kan ervoor zorgen dat die andere publicaties worden versterkt in de zoekresultaten, waardoor de goede dingen stijgen.

Als een klant bijvoorbeeld negatieve online inhoud heeft die hij onderdrukt wil hebben, en er zoekresultaten zijn onder de negatieve die zelf positief zijn, link dan vanuit het persbericht naar de positieve dingen onder de negatieve.

Nu je erover nadenkt, lijkt het voor de hand liggend, toch?

Persberichten moeten overtuigend zijn

Een van de meest effectieve methoden om iemands online reputatie te verbeteren, is het genereren van krachtige, positieve online content over het onderwerp. Maar het vinden van een boeiend verhaal dat journalisten, bloggers, makers van sociale media en anderen bereid zijn op te pikken en te versterken, is moeilijk. Daarom adviseren wij onze klanten altijd om te leiden met een mooi verhaal.

Zoeken en sociale media hebben het bedrijfsmodel van online informatie onuitwisbaar veranderd. Helaas gaat het niet langer om waarheid, maar om klikken. “Hond bijt man” is geen verhaal, maar “Man bijt hond wel”. De laatste kop zal veel meer aandacht krijgen dan de eerste. Onthoud dat.

Vaak moet een meeslepend verhaal helemaal opnieuw worden gemaakt. Lieg niet, maar graaf diep en wees creatief. Een creatief en meeslepend verhaal kan 100 keer meer positieve effecten hebben op de zoekresultaten dan een minder meeslepend verhaal. Als je de kans hebt om met je magische clickbait-toverstokje over de kop te zwaaien, kan dat helpen.

Uiteindelijk is PR geweldig voor het genereren van inhoud, maar alleen als er een reden is voor makers van inhoud om het op te pakken.

Zet de zoekterm in de kop en maak deze overtuigend

Een van de krachtigste dingen die PR-professionals kunnen doen, is de merkzoekterm van de klant in de kop krijgen. Dit is niet altijd te controleren, maar als het kan, maakt het vaak het verschil voor de online zichtbaarheid van content.

Kijk naar de onderstaande schermafbeelding en zie hoe elk item op de eerste pagina de zoekterm “reputatie x” in de kop bevat. Dit is niet altijd het geval, maar het is een goede vuistregel.

merkkoppen verbeteren de zoekpositie

Ontvang plaatsingen in krachtige branchespecifieke publicaties

Waar inhoud wordt geplaatst, kan net zo belangrijk zijn als hoe dwingend het verhaal zelf is.

Bekende publicaties zoals de Washington Post zijn fantastisch als je ze iets geweldigs kunt laten schrijven. Maar het zal meestal veel gemakkelijker zijn om gepubliceerd te worden op online publicaties van het tweede of zelfs derde niveau. Dit zijn vaak de publicaties waar je naar moet streven, omdat ze niet alleen gemakkelijker toegankelijk zijn, maar je kunt ook vijf of tien stukken die vanuit één hoek zijn gegenereerd, op talloze bronnen plaatsen voor ongeveer hetzelfde niveau van moeite om er één groots te krijgen. artikel (als je dat al kunt).

Als een klant bijvoorbeeld in de verzekeringssector zit, is het volkomen logisch om te proberen dekking te krijgen in een publicatie die speciaal is ontworpen rond dat soort inhoud. Een die in je opkomt is Insurance Journal. Dit soort niche-inhoud is perfect voor de meeste professionele klanten omdat het relevant is voor hun bedrijf.

Deze vormen van publicatie zijn ook soepeler als het gaat om inhoudscontrole en het inbedden van relevante links in de inhoud. Net als bij het hierboven genoemde persbericht, moet deze inhoud links bevatten naar positieve inhoud die baat zou hebben bij een grotere zichtbaarheid.

Ten slotte kunnen relevante en krachtige branchepublicaties u meer controle geven over uw kop, zodat u die belangrijke zoekterm beladen kop kunt krijgen.

Genereer referentiële inhoud om het hoofdstuk aan te vullen

Je kunt dit zien als een hub-and-spoke-model. De primaire inhoud bevindt zich in het midden van het wiel, terwijl secundaire inhoud die verwijst naar het primaire contact zich aan het einde van elke spaak bevindt.

Illustratie van het hub-and-spoke-inhoudsmodel

hub- en spoke-inhoudsmodel

Hoe het model werkt

  • In het midden van bovenstaande illustratie de belangrijkste merkartikel staat op een zeer sterke site (in de afbeelding is het een artikel op een site met een Domain Rating (DR) van 70 of hoger.
  • Aan de linkerkant ziet u sociale promotie bestaande uit meerdere typen sociale berichten in de loop van de tijd (niet slechts één keer).
  • Dan zul je zien Verdiende artikelen die zich op minder krachtige sites bevinden. Die artikelen moeten in-content links hebben naar het belangrijkste merkartikel. Deze links verlenen autoriteit aan het hoofdartikel en kunnen zichzelf ook rangschikken.
  • Ten slotte ziet u aan de rechterkant de link naar de eigen site. Dit is een link van de hoofdsite die wordt beheerd (eigendom) van het merk naar het hoofdartikel in het midden.

Laten we in dit voorbeeld zeggen dat u een zeer krachtige publicatie heeft, zoals de New York Times, die iets positiefs over het onderwerp schrijft en u wilt dat dat artikel wordt weergegeven in de zoekresultaten. Het is logisch om secundair contact te creëren en dat op branchespecifieke publicaties te plaatsen, en om die branchespecifieke publicaties vanuit hun inhoud te laten linken naar dat primaire artikel in de New York Times.

Dus als je eenmaal een geweldige plaatsing hebt gekregen, stop dan niet. Laat kleinere publicaties schrijven of plaats inhoud die verwijst naar de belangrijkste (grote). Door in-content links naar het hoofdartikel te bouwen, lenen de minder krachtige artikelen hun kracht om het hoofdartikel over de eindstreep te krijgen.

Doe niet een keer sociaal

Als je content plaatst, deel je die op social media, toch? Natuurlijk. Maar de meeste mensen stoppen daar. In plaats daarvan steeds weer sociaal. Je kunt dezelfde inhoud keer op keer opnieuw plaatsen met kleine variaties, vooral op Twitter.

De beste praktijk in dit geval is om bulk-tweets in te stellen om elke dag op verschillende tijdstippen uit te gaan met iets andere berichten en verschillende hashtags. Facebook en andere platforms kunnen op vrijwel dezelfde manier minder vaak worden gebruikt dan Twitter.

U kunt ook een service zoals Quuu Promote of iets dergelijks gebruiken om andere mensen uw inhoud te laten delen, tegen betaling.

Voel je je nu slimmer? Graag gedaan 🙂

Plaats een reactie