Hoe te rangschikken in de Featured Snippets van Google

[ad_1]

Google ontwikkelt voortdurend nieuwe functies die zorgen voor een betere gebruikerservaring. Een van deze functies zijn de Google featured snippets, die als eerste verschijnen op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s). De positie van de featured snippets wordt vaak positie nul genoemd.

De aanbevolen fragmenten van Google worden van webpagina’s op Google gehaald en anders weergegeven, afhankelijk van de zoekopdracht. Ze kunnen de vorm hebben van een definitievak, tabel, ongeordende lijst met opsommingstekens, geordende genummerde lijst, of video-inhoud.

Featured snippets maken het gebruikers gemakkelijk om antwoorden op hun vragen te krijgen zonder of voordat ze op de link klikken. Als u bijvoorbeeld Google ‘zoekvolume’ gebruikt, is het eerste zoekresultaat een definitievak. U kunt dus gemakkelijk doorlezen en een aantal antwoorden op die zoekopdracht krijgen zonder dat u hoeft door te klikken naar de website die de informatie host.

Zoekvolume

De functie is waardevol gebleken voor contentmarketeers die hun conversieratio’s willen verhogen en meer organisch verkeer naar hun sites willen genereren. Statistieken tonen aan dat featured snippets goed zijn voor 35,1% van alle klikken.

Als u wilt dat uw inhoud wordt weergegeven in Google-fragmenten, leest u verder om te zien hoe u dit in een paar stappen kunt bereiken.

  • Ontdek aanbevolen fragmenten van concurrenten
  • Vind mogelijkheden voor fragmenten met Google
  • Gebruik long-tail zoekwoorden en vragen in koppen
  • Herken de zoekintentie
  • Organiseer uw inhoud
  • Blijf binnen optimale limieten voor het aantal woorden

Ontdek aanbevolen fragmenten van concurrenten

Uw concurrenten bespioneren is een van de gemakkelijkste manieren om Google featured snippets-mogelijkheden te identificeren. Door de bestaande aanbevolen fragmenten te vinden, kunt u ook zoekwoorden identificeren waarop u zich kunt richten om die aanbevolen fragmenten van de concurrentie te stelen.

U kunt een hulpprogramma voor zoekwoordonderzoek zoals SEMrush en Ahrefs gebruiken om de Google-features te vinden waar uw concurrenten op ranken en de zoekwoordgroep met de focus.

Door de aanbevolen fragmenten van concurrenten te ontdekken, kunt u ook de inhoudsstructuur zien die ze voor dat specifieke stuk inhoud gebruiken. Dat laat u zien naar welk type structuur Google op zoek is om uw inhoud naar een featured snippet voor die specifieke zoekopdracht te brengen. U kunt dat vervolgens gebruiken om uw inhoud op dezelfde manier op te maken om de kans op het stelen van dat featured snippet te vergroten.

In het onderstaande featured snippet kun je bijvoorbeeld zien dat Google de voorkeur geeft aan stapsgewijze inhoud voor de zoekopdracht. Met deze informatie kunt u een vergelijkbaar stuk inhoud maken en ervoor zorgen dat de tips in een genummerde lijst staan. U zou ook H2- of H3-koppen voor elk punt willen gebruiken.

Genummerde lijst

U kunt ook andere details bekijken, zoals backlinks, leesbaarheidsscores en het aantal woorden van het artikel. Laat die inzichten uw proces voor het maken van inhoud voor dat artikel begeleiden. Maar vergeet niet om een ​​te gebruiken tool voor het parafraseren van inhoud om ervoor te zorgen dat u het werk van uw concurrenten niet plagiaat.

Vind mogelijkheden voor fragmenten met Google

U kunt ook featured snippet-mogelijkheden van Google vinden. Begin met het identificeren van een specifiek trefwoord of inhoudsonderwerp. Voer vervolgens een Google-zoekopdracht uit om te zien of er featured snippets voor die zoekwoorden zijn. Dat is een meer handmatig proces. Het kan u echter helpen bij het vinden van kansen voor fragmenten die u mogelijk hebt gemist tijdens de concurrentieanalyse.

U kunt ook andere secties op de Google SERP’s bekijken, zoals de secties ‘mensen vragen ook’ en de secties ‘gerelateerde zoekopdrachten’. Deze zullen u begeleiden bij de zoekwoorden en inhoudsideeën die u moet gebruiken om ervoor te zorgen dat uw inhoud een featured snippet wordt.

In de onderstaande afbeelding kunnen we bijvoorbeeld zien dat de zoekopdracht ‘seed list’ een featured snippet heeft. Dat betekent dat het schrijven van een goede seed-lijstdefinitie terwijl het gebruik van NLP u kan helpen het fragment te krijgen. Daarnaast toont het gedeelte ‘Mensen vragen ook’ andere gerelateerde zoekopdrachten met meer featured snippet-mogelijkheden.

Mensen vragen ook (1)

Een hoge ranking vergroot de kans dat uw inhoud in de fragmenten wordt weergegeven. Statistieken tonen aan dat tenminste 99% van de featured snippets staat al op de eerste Google SERP’s. Met inhoud van hoge kwaliteit kunt u deze zoekresultaten met de hoogste rangorde behalen.

Aangezien betrokkenheid uw SEO-ranglijst kan helpen, kunt u e-mailmarketing gebruiken om meer mensen te bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw stuk. Zorg ervoor dat je gebruik formulierbouwers om aanmeldingsformulieren op uw site te maken waarmee u uw e-maillijst kunt opbouwen en uitbreiden. Breng uw abonnees via e-mail op de hoogte wanneer u een nieuwe blogpost heeft. In uw e-mail kunt u een link opnemen waarop ze kunnen klikken om toegang te krijgen tot die blogpost op uw website.

Gebruik long-tail zoekwoorden en vragen in koppen

Dankzij functies zoals Google spraaksgewijs zoeken, worden zoekopdrachten specifieker, langer en gemoedelijker. Deze zoekopdrachten vormen gerichte zoekwoorden die meestal long-tail-zoekwoorden of vraagformaten zijn.

Het opnemen van de meest gestelde vragen in uw rubrieken en het geven van een snel en duidelijk antwoord zal leiden tot meer lezerspubliek en meer zoekvolume. Dat bewijst de waarde van uw inhoud voor Google en vergroot de kans dat u een Google-featured fragment krijgt.

Long-tail zoekwoorden zijn gemaakt van langere, maar meer specifieke en gerichte termen dan andere categorieën zoekwoorden. Dus in plaats van alleen contentmarketing in uw koppen te targeten, kunt u zich bijvoorbeeld richten op ‘wat is contentmarketing’ of ‘wat houdt contentmarketing in’. Dit laatste zal meer verkeer genereren met gekwalificeerde leads, waardoor u in een betere positie komt voor een featured snippet.

Herken de zoekintentie

Zoekintentie is simpelweg begrijpen waar een online gebruiker naar op zoek is via zijn zoekopdracht. Als de zoekopdracht bijvoorbeeld ‘hoe u uw bedrijf op Instagram kunt laten groeien’ is, moet u begrijpen dat de persoon op zoek is naar een stapsgewijze handleiding. Geef die informatie vervolgens in eenvoudige stappen.

Stap voor stap handleiding (1)

Er zijn vier primaire categorieën van zoekintentie:

  • informatief – Deze gebruikers zijn op zoek naar informatie. Een voorbeeld van de vraag zou zijn: “Wat is online reputatiemanagement?”
  • Transactioneel– Deze gebruikers willen een aankoop doen. Een voorbeeld van een zoekopdracht is ‘beste bedrijf voor online reputatiebeheer’.
  • Navigatie– Deze groep gebruikers is op zoek naar een specifieke pagina of merk gerelateerd aan het product/de dienst die ze willen. Ze kunnen bijvoorbeeld zoeken op ‘Reputation X online reputatiebeheerbedrijf’.
  • commercieel onderzoek– De gebruikers zijn op zoek naar een specifiek product of dienst, maar ze wegen nog steeds opties en zijn waarschijnlijk op zoek naar recensies en beoordelingen. Hun vraag zou kunnen zijn ‘Reputatie X-beoordelingen’.

U moet de zoekintentie achter elke zoekopdracht begrijpen en vervolgens inhoud van hoge kwaliteit maken die volledig aan die bedoeling voldoet. Als u zich bijvoorbeeld richt op de informatieve vraag ‘wat is online reputatiebeheer’, wilt u een artikel maken dat elk klein detail bevat dat de lezer nodig heeft.

Door waardevolle inhoud te maken die voldoet aan de zoekintentie, vergroot u uw kansen om het aanbevolen fragment voor die specifieke zoekopdracht te krijgen.

Organiseer uw inhoud

Google waardeert goed gestructureerde inhoud. De juiste opmaak maakt het voor zoekcrawlers gemakkelijker om uw inhoud te crawlen. Het zorgt ook voor een geweldige gebruikerservaring.

Het correct gebruiken van koppen is cruciaal. Splits uw inhoud op met H1, H2 en H3s. U kunt ook H4s gebruiken waar nodig, maar behoud de eenvoud. Als alternatief kunt u de H4’s vervangen door opsommingstekens of vetgedrukt.

Inhoud ordenen

Onthoud dat u ook zinnen en tags aan de kopzinnen of uw inhoud kunt toevoegen om het gewenste type aanbevolen fragmenten te verduidelijken. Als uw inhoud bijvoorbeeld een stapsgewijs proces schetst, kunt u in chronologische volgorde nummers in de koppen aangeven. Voor het beschrijvingsvak voegt u gewoon een alinea

-tag toe.

Blijf binnen optimale limieten voor het aantal woorden

Google featured snippets zijn ontworpen om vragen van gebruikers zo snel en eenvoudig mogelijk te beantwoorden. Helaas biedt Google geen woordlimieten. Toch bevelen SEO-experts verschillende woorden en tekens aan voor verschillende soorten featured snippet-inhoud.

  • Een onderzoek van AJ Ghergich en SEMRush toonde bijvoorbeeld aan dat de optimale limiet voor het aantal woorden voor een alinea met featured snippets 40-50 woordeneen equivalent van 300-320 tekens.
  • Een andere studie door Portent laat zien dat de woordlimieten iets anders zijn voor andere formaten. De weergegeven featured snippets variëren bijvoorbeeld tussen 5 en 8 punten. Het meest voorkomende aantal woorden is 40-45.
  • Dezelfde studie meldt dat de meeste tabelfragmenten uit 25 tekens of minder in elke tabelcel en een maximum aantal van vijf rijen en drie kolommen bestaan.

Het optimale aantal woorden hangt uiteindelijk af van het specifieke type featured snippet dat wordt weergegeven voor uw doelzoekopdracht. Om een ​​betere schatting te krijgen, kijkt u naar het aantal tekens of woorden van het bestaande featured snippet en zorgt u ervoor dat de uwe binnen dat bereik blijft.

tot slot

Positie in de Google featured snippets heeft voordelen voor uw site. Het verhoogt de bekendheid van het merk en verhoogt het verkeer aanzienlijk. Zoals hierboven besproken, is de beste manier om een ​​featured snippet te hebben, het produceren van hoogwaardige inhoud waar Google dol op zal zijn.

U moet ook de aanbevolen fragmenten van uw concurrentie ontdekken. Bekijk zoekopdrachten en hoe de concurrent zijn inhoud heeft geoptimaliseerd. Gebruik long-tail zoekwoorden en vragen in de kopjes.

Herken bovendien de zoekintentie van gebruikers voor elke zoekopdracht en maak inhoud die aansluit bij die intentie. Organiseer ten slotte uw inhoud en houd u aan optimale limieten voor het aantal woorden.

Volg deze aanwijzingen en zorg voor een featured snippet-positie.

Plaats een reactie