[ad_1]
Er zijn veel voordelen aan het starten van een blog. Met blogs kunt u nieuwe klanten aantrekken door middel van informatieve zoekopdrachten. Ze laten u nieuwe relevante marketingkansen ontdekken (sociale, virale, onderwijsgestuurde marketing, enz.)
Maar er is nog een andere reden voor het starten van een zakelijke blog die vaak wordt verwaarloosd: Blogs maken reputatiemanagement effectiever.
Hoe kan dat?
Door te bloggen kun je je waardepropositie duidelijker uitleggen. U kunt uw producten in context plaatsen, de vragen van uw klanten beantwoorden en hun recensies en positieve ervaringen met uw merk weergeven.
Bloggen maakt het gemakkelijker om contact te maken met uw doelgroep, waardoor ze regelmatige bezoekers en kopers worden.
Laten we eens kijken hoe we dat allemaal kunnen bereiken:
Bepaal waarover je gaat schrijven
Bij het starten van een blog is dit altijd een van de moeilijkste vragen om te beantwoorden: waar ga ik over schrijven?
Voor een zakelijke blog die reputatiegedreven is, is dat eenvoudiger: u begint met uw merk, uw producten en uw huidige klanten:
- Werk samen met uw klantenondersteuningsteam om een lijst met vragen te maken die uw klanten stellen.
- Zoek naar uw merknaam en kijk of er merkgestuurde zoekopdrachten zijn die inhoud op uw site missen. WebCEO’s tool voor organisch zoekwoordonderzoek is een geweldige manier om zoekopdrachten te ontdekken die uw merknaam (of die van uw concurrent) bevatten.
- Neem contact op met uw klanten en nodig ze uit om video’s en foto’s in te sturen waarop ze uw product uitpakken of gebruiken (geef gratis geschenken of kortingsbonnen weg als stimulans).
- Zoek in Text Optimizer naar uw merknaam (of die van uw concurrent) en ontdek verwante concepten die als inhoudsideeën kunnen dienen:
Verzamel al het bovenstaande in een spreadsheet en maak er een redactioneel schema van voor je blog.
Naarmate je blog groeit, ontdek je steeds meer merk- en productgestuurde redactionele ideeën, maar het is een goed idee om je blog te lanceren met minimaal 5 gepubliceerde artikelen en minimaal 10 in de kalender.
Begrijp je publiek
Hoe meer u zich kunt concentreren, hoe gemakkelijker het zal zijn om de behoeften van uw gekozen publiek te identificeren en erop in te spelen.
De grootste reden waarom de meeste blogs mislukken, is dat ze hun publiek niet begrijpen. U moet publiekspersona’s ontwikkelen om u te helpen duidelijk te begrijpen wat uw publiek wil. Vervolgens kunt u werken aan het leveren van inhoud die is afgestemd op hun behoeften.
Als u een bestaande site voor uw bedrijf heeft, zorg er dan voor dat u uw analyses controleert. Er is meestal een soort van inzicht in wie uw site bezoekt. In Google Analytics kun je zien waar ze vandaan komen, wat hun gemiddelde leeftijd is en waarin ze geïnteresseerd zijn:
Er zijn veel oplossingen voor analyse van sociale media die ook inzicht geven in de demografie van uw doelgroep.
Zoek een domein en definieer uw branding
Nogmaals, als je al een website hebt, is deze stap eenvoudig: kies gewoon een bijpassend thema, gebruik hetzelfde logo (of de variant) en host je blog in de directory van je bestaande domein.
Ik kijk meestal naar Colorlib voor mijn premium thema’s. Hun selectie is zeer aanpasbaar, dus je kunt een bijpassend thema opzetten zonder zelfs maar de hulp van een ontwikkelaar of grafisch ontwerper.
Als je helemaal opnieuw begint, bekijk dan Namify, waarmee je een domein en een logo kunt kiezen. Je hebt iets nodig om de aandacht van je niche te trekken. Zorg ervoor dat het gemakkelijk te onthouden is en dat het domein beschikbaar is.
Zorg ervoor dat het betrekking heeft op uw onderwerp en dat het een “schone” naam is. Gebruik de Wayback Machine en andere middelen om de geschiedenis van de URL te bekijken.
Houd het simpel en leesbaar. Gebruik afbeeldingen om de tekst te vergroten, niet om deze te verbergen. Branding is een beetje sneaky. De reden is om het juiste merk te creëren dat u nodig heeft om uw onderzoek naar uw doelgroep te doen, dus het omvat eigenlijk een paar stappen! Als je geen pakkend merk hebt, krijg je niet de tractie die je wilt. Een gratis stockfoto als logo is niet genoeg.
Bereid uw inhoud voor
Zoals ik hierboven al zei, bereid ten minste vijf artikelen voor (om ervoor te zorgen dat u niet plotseling begint en stopt) en begin met de lancering. Er is geen ideale publicatiefrequentie, maar het is een goed idee om uw blog regelmatig bij te werken. Dat moedigt Google (en mensen) aan om terug te blijven komen.
Zodra je je eerste bericht hebt gemaakt, is doorgaan met bloggen veel gemakkelijker. Maak je geen zorgen als het niet de beste post ter wereld is; bloggen zal een leerproces zijn. Je zult met de tijd beter worden.
Als u van plan bent een schrijver in te huren, zoek er dan een binnen uw bedrijf. U zult waarschijnlijk veel talent hebben en deze mensen kennen uw klanten en uw product al. Ze hebben misschien een beetje training nodig over het opmaken en optimaliseren van artikelen, en ze zijn klaar om te beginnen.
Hier zijn een paar bronnen om uw nieuwe schrijver op weg te helpen:
- Hubspot biedt een grondige handleiding voor het schrijven van inhoud die goed scoort in Google
- Hier is een zeer gedetailleerde gids over HTML-koppen die de inhoud leesbaarder en SEO-vriendelijker maken
- Hier leest u hoe u merkgestuurde inhoud kunt optimaliseren
- Hier zijn meer bronnen om SEO te leren
Vul uw berichten aan met een strategie voor sociale media om ervoor te zorgen dat uw site bekend en bezocht wordt. Bekijk tools zoals Viral Content Bee om het bekend te maken.
Bouw een contentstrategie en genereer content van topkwaliteit die specifiek is voor jouw niche.
Gewoon inhoud maken omdat u denkt dat dit is wat uw gebruikers normaal gesproken willen, werkt niet zo goed. U moet uitzoeken welke inhoud u gaat maken, voor wie, waarom en hoe u deze gaat leveren. Het kan een infographic zijn die op Pinterest is gebruikt of een lang artikel met verschillende afbeeldingen dat je op Facebook wilt delen. Wat het ook is, er moet over nagedacht worden.
Dit komt allemaal voort uit het begrijpen van uw publiek en weten wat uw concurrenten doen. Lever de inhoud die uw publiek wil op een manier die uw concurrenten niet kunnen.
Zorg voor een plan om uw lezers om te zetten in abonnees
Zodra je blog live gaat, wil je dat er een e-maillijst op staat. Het kostte me twee maanden om de mijne samen te stellen, en daarbij verloor ik een paar honderd aanmeldingen. E-mailnieuwsbrieven zorgen voor veel terugkerend verkeer (en terugkerende klanten!), en het is iets dat elke nieuwe blogger op zijn site zou moeten hebben.
E-mail is het beste kanaal om je doelgroep te bereiken. Het is veel betrouwbaarder dan welk sociaal netwerk dan ook, dus u moet uw begrip van uw publiek gebruiken om een ervaring te bieden waar ze deel van willen uitmaken. Hier is een solide gids voor het starten van een e-mailnieuwsbrief.
U kunt dit beginnen door een inhoudsupgrade aan te bieden om hen te dwingen zich aan te melden voor uw lijst. Dit kan zo eenvoudig zijn als een downloadbare pdf die een van hun grootste problemen oplost.
Begin met netwerken
Uw succes zal te danken zijn aan wie u kent, niet aan wat u weet. Begin relaties op te bouwen met andere bloggers in uw ruimte, met name invloedrijke bloggers.
Blogs, forums, communities, sociale netwerken, enz. Doe mee met uw niche.
De enige manier om rankings in zoekmachines te krijgen en een aanhang op te bouwen van mensen in de niche, is door actief te worden. Leun niet achterover.
Niemand is een eiland. Succesvolle mensen hangen rond andere succesvolle mensen. Bloggers zijn niet anders. Maak lijsten en voeg andere topbloggers in uw branche toe. De natuurlijke neiging van mensen is om iets te beantwoorden, dus door hen te helpen meer succes en bekendheid te behalen, zullen ze op hun beurt hetzelfde voor jou doen.
Conclusie
De beste blogs verleggen grenzen, bieden live casestudy’s en testen voortdurend nieuwe theorieën of strategieën. Misschien kun je ook diepere inzichten bieden door meer onderzoekswerk te doen dan andere bloggers bereid zijn te doen. De internetblogwereld is uiterst competitief, maar door speciale kennis, inzichten of rapportage aan te bieden, kunt u de reputatie van uw bedrijf versterken.
Vertrouw in het algemeen op uw team en stimuleer samenwerking en creativiteit. Passie en liefde overwinnen bijna alles. Als het doel is om alleen maar te rangschikken of te verkopen, zul je zeker falen. Als het doel iets groters is dan jezelf, zul je zeker slagen.
Veel plezier en waarde bieden! Kijk hoeveel je kunt geven, niet hoeveel je kunt krijgen.