Hoe u een executive biografie maakt die goed scoort in de zoekresultaten

[ad_1]

Wat maakt een goede professionele biografie

Een professionele biografie, ook wel “bio” of “professioneel profiel” genoemd, is een document dat een overzicht geeft van iemands professionele achtergrond en prestaties. Verschillende belangrijke attributen moeten worden opgenomen in een professionele biografie.
Hoewel de lengte van een biografie verschilt, moet een professionele biografie een korte samenvatting bevatten van de opleiding en professionele ervaring van de persoon. Dit moet informatie bevatten over hun diploma’s en certificeringen en relevante werkervaring. Het moet ook alle belangrijke prestaties of opmerkelijke posities in eerdere banen benadrukken.

De biografie van een persoon moet ook informatie bevatten over zijn of haar huidige rol of beroep. Dit moet informatie bevatten over de huidige functietitel, verantwoordelijkheden en opmerkelijke projecten of initiatieven waaraan de persoon momenteel werkt. Het moet ook eventuele specialisaties of expertisegebieden benadrukken.

Ten slotte moet een professionele biografie ook informatie bevatten over de persoonlijke interesses, vrijwilligerswerk, prijzen, publicaties en andere prestaties van de persoon. Dit helpt om de lezer een completer beeld van de persoon te geven en kan ook dienen om zijn betrokkenheid bij verschillende doelen of organisaties aan te tonen. Bovendien moet het, indien mogelijk, een persoonsschema en een professionele foto bevatten, zodat u een beter beeld krijgt van de persoon.

Maak bij het maken van meerdere biografieën altijd unieke versies. Kopieer en plak niet dezelfde biografie naar verschillende pagina’s of sites. Dit creëert wat in feite dubbele inhoud is en zal grotendeels worden genegeerd door zoekmachines.

Kenmerken van een geweldige professionele biografie

Een professionele biografie moet de volgende kenmerken hebben:

De naam van de persoon moet in de kop staan. Bijvoorbeeld ‘Biografie van John Smith’. Hoewel dit vanzelfsprekend lijkt, zijn er een aantal redenen voor. Ten eerste laat het de lezer meteen weten over wie de biografie gaat. Maar de tweede reden is om zoekmachines te laten weten. Zoekmachines wegen informatie op een webpagina anders. De kop bovenaan de biografie wordt aan de bovenkant gewogen in vergelijking met de hoofdtekst of andere informatie aan het einde.

De ideale lengte van een professionele biografie

De ideale lengte voor een professionele biografie voor een leidinggevende varieert afhankelijk van de context waarin deze zal worden gebruikt. Maar als algemene regel geldt dat een professionele biografie beknopt en to the point moet zijn en toch voldoende informatie moet bieden om de lezer een duidelijk beeld te geven van de achtergrond, kwalificaties en prestaties van de persoon.

Voor een professionele biografie die op een bedrijfswebsite of in een bedrijfsgids wordt gebruikt, is het meestal het beste om de biografie tussen de 200 en 300 woorden te houden. Hierdoor kan de lezer snel de achtergrond van de leidinggevende lezen en begrijpen, terwijl er voldoende details worden gegeven om hem een ​​idee te geven van de ervaring en kwalificaties van de leidinggevende.

Voor een professionele biografie die in een brochure, voorstel of ander marketingmateriaal wordt gebruikt, kan deze iets langer zijn, tot ongeveer 500 woorden. Dit zorgt voor meer details en context, en stelt de leidinggevende in staat om meer informatie over hun prestaties en ervaring over te brengen.

Het Over-gedeelte van een LinkedIn-profiel kan hebben maximaal 2.600 tekens. Er zijn ergens 2.600 tekens tussen de 370 en 650 woorden (dat is inclusief spaties). Een professionele biografie zou volgens Indeed tussen de 300 en 500 woorden moeten zijn.

Als de biografie alleen voor mensen is, geldt het bovenstaande advies. Maar als de biografie ook bedoeld is om goed te scoren in zoekmachines, raden we aan om in de buurt van het hogere aantal woorden te blijven. Dit komt omdat hoe meer woorden in een bio, hoe meer kansen om in verschillende zoekresultaten te verschijnen. Ook hebben meer woorden de neiging om een ​​meer gedetailleerde en behulpzame biografie weer te geven. Dat betekent niet dat een biografie gevuld moet zijn met pluisjes; het zou niet moeten. Maar wanneer u een online professionele biografie probeert te rangschikken voor bepaalde zoektermen, is meer over het algemeen beter.

Dat gezegd hebbende, is het belangrijk om in gedachten te houden dat het belangrijkste de kwaliteit van de informatie is, niet de kwantiteit. Een goed geschreven, beknopte biografie die de belangrijkste en meest relevante informatie benadrukt, zal effectiever zijn dan een langere biografie met onnodige of irrelevante details.

Hier is een samenvatting van biografielengtes voor verschillende doeleinden:

  • Biografiepagina van de bedrijfsleider: 300 woorden
  • LinkedIn Over sectie: 500 woorden (kan meer zijn)
  • Persoonlijke website: 500 – 700 woorden
  • Goede doelen website: 300 – 500 woorden (als donateur of bestuurslid)

Op zichzelf staande pagina’s met biografieën van bedrijfsleiders

Bij Reputation X zien we vaak een gedeelte Over ons of Leiderschap op de bedrijfswebsite. Op die pagina staan ​​alle leidinggevenden vermeld. Hoewel dit gebruikelijk is, is het niet de beste manier om het te doen. Idealiter zou elke leidinggevende haar of zijn eigen pagina moeten hebben vanwege de zichtbaarheid van zoekmachines. Hoewel de leiderschapspagina de namen en afbeeldingen van de leidinggevenden kan bevatten, en zelfs een paar zinnen over hen, moeten die fragmenten linken naar een pagina die helemaal over hen gaat. Dit maakt het gemakkelijker voor de pagina om te worden beschouwd als een “autoriteit” voor zoekmachines, aangezien de biografische informatie niet vermengd is met die van andere leidinggevenden.

Trefwoorden gebruiken in een biografie

We noemden hierboven trefwoorden. Wat voor soort zoekwoorden moet een bio hebben? Hier is een lijst:

  • Voor-en achternaam. Voor- en achternaam moeten een paar keer in de hoofdtekst worden toegevoegd, evenals de kop.
  • Huidige titel
  • Belangrijke titels uit het verleden
  • Vaardigheden
  • Onderscheidingen
  • Liefdadigheidsinstellingen
  • Locatie (stad, staat, enz.)

Hoe ingesloten uitgaande links in een biografie andere inhoud helpen rangschikken

Iets verderop zullen we bespreken hoe gestructureerde gegevens, of “schema”, een biografie helpt om in de zoekresultaten te scoren. Maar het schema is onzichtbaar voor de persoon die de pagina leest. Als we willen dat mensen gemakkelijk meer te weten kunnen komen over een leidinggevende, moeten we links naar die inhoud toevoegen. Het is over het algemeen een goed idee om verschillende iteraties van biografieën tussen sites te koppelen. Hierdoor weten zoekmachines dat ze allemaal betrekking hebben op dezelfde persoon.

executive_bio_linking_pattern

De hoofdtekst van een biografie op de bedrijfssite moet bijvoorbeeld een hyperlink bevatten naar het LinkedIn-profiel van de leidinggevende, evenals een link naar de persoonlijke site van de leidinggevende. Deze twee links vertellen Google dat de drie sites gerelateerd zijn.

Hoe afbeeldingen te gebruiken in iemands biografie

LinkedIn stelt voor om een ​​afbeelding van 400 x 400 pixels als portretfoto te gebruiken. Maar andere soorten biografiepagina’s vereisen andere afbeeldingsformaten. Dit bericht op verschillende afbeeldingsformaten van sociale media kan u bijvoorbeeld een idee geven van hoeveel het er zijn. Als een afbeelding wordt gebruikt als heldenbanner bovenaan een pagina, zoals op een bedrijfsbiopagina of persoonlijke site, moet het formaat 1200 x 628 pixels zijn. Het probleem daar is natuurlijk dat de meeste portretfoto’s vierkant of staand rechthoekig zijn. Dus het kan een uitdaging zijn om liggende afbeeldingen te maken die op een pagina passen, of op zijn minst Photoshop vereisen. sociale afbeeldingsformaten

Facebook-omslagfoto’s zijn 851 px breed bij 315 px hoog voor desktopcomputers en 640 px bij 360 px hoog op schermen van mobiele apparaten. Je Facebook-profielfoto moet 170 px x 170 px hoog zijn.

Voor Twitter moeten headerfoto’s 1500 px x 500 px hoog zijn. Het profielfotoformaat voor Twitter is 400 px x 400 px (aanbevolen), maar het kan zo klein zijn als 200 px x 200 px. Het aantal tekens voor Twitter-bios is 160 tekens, wat ongeveer 20-40 woorden is.

Foto’s moeten over het algemeen worden geformatteerd als JPG-bestanden met een zo klein mogelijke bestandsgrootte voor het snelst laden.

Schema gebruiken op pagina’s met bedrijfsbiografieën om zoeken te informeren

Leidinggevenden hebben vaak biografiepagina’s op de bedrijfswebsite. Een executive biografiepagina op een bedrijfswebsite moet gestructureerde gegevens bevatten, ook wel schema genoemd, om zoekmachines te helpen de inhoud en context van de pagina te begrijpen. Dit kan ervoor zorgen dat de pagina hoger in de zoekresultaten komt te staan ​​en de informatie gemakkelijker vindbaar wordt in de zoekresultaten. Schema is niet zichtbaar op een webpagina, maar staat in de code van de pagina.

Het schema dat moet worden opgenomen op een biografiepagina voor leidinggevenden op een bedrijfswebsite, is afhankelijk van het type informatie dat op de pagina wordt gepresenteerd.

Het enige type schema dat altijd moet worden gebruikt, is het schema ‘Persoon’. Hier is een voorbeeld van een persoonsschema met het kenmerk SameAs dat sociale media en andere profielen aangeeft. Het SameAs-attribuut in Person-schema vertelt zoekmachines over webpagina’s en sociale-mediaprofielen die gerelateerd zijn aan de persoon.

Sommige soorten schema’s die nuttig kunnen zijn voor een biografiepagina van een leidinggevende, zijn onder meer:

  • Persoon: Dit is het basistype dat wordt gebruikt voor biografieën van leidinggevenden. Dit schematype wordt gebruikt om informatie over een persoon te markeren, zoals hun naam, functietitel en contactgegevens. Het kan ook informatie bevatten over hun opleiding en werkervaring.
  • Organisatie: Dit schematype wordt gebruikt om informatie te markeren over de organisatie waarvoor de persoon werkt. Dit kan de naam van de organisatie, contactgegevens en website zijn. Het organisatieschema wordt normaal gesproken toegevoegd aan de startpagina van de corporate website en/of de Over-pagina.

Het gebruik van het juiste schema kan zoekmachines helpen de context en relatie van de verschillende elementen op de pagina te begrijpen, waardoor de kans groter wordt dat deze wordt weergegeven in zoekresultaten en ook de zichtbaarheid van de pagina wordt verbeterd.

U kunt een schemagenerator zoals deze of een WordPress-plug-in gebruiken (als de bedrijfssite WordPress gebruikt) om het toevoegen van een schema eenvoudig te maken.

Waar biografische informatie te plaatsen

  • Beheerpagina bedrijfssite (zelfstandige pagina)
  • LinkedIn (Over sectie)
  • Persoonlijke website (stand-alone pagina)
  • Facebook (persoonlijk)
  • Twitter-bio (persoonlijk)

Dat dekt het zowat!

Plaats een reactie