Hoe u het slechte nieuws kunt vinden in de zoekresultaten van bedrijven

[ad_1]

Waarom is het organische voor uw merkzoekverkeer net afgenomen? Was het een wijziging van het Google-zoekalgoritme of was het de inhoud van uw resultaten die veranderde? Het is een nachtmerrie als je plotseling merkt dat je rangschikt voor negatieve zoektermen die aan je merknaam zijn toegevoegd, zoals ‘fraude’ of ‘scam’. Vooruitzichten vluchten. Het verkooppersoneel schrikt ervan.

Negatieve beoordelingen schrikken consumenten af, zoals een lekkende septic tank die vlak voor uw winkel wordt geparkeerd. Je bent een legitiem bedrijf. Je zit al jaren in het vak en je doet geweldig werk. Maar op de een of andere manier heeft internet een scharlakenrode letter op het merk van uw bedrijf gestempeld en die zal niet verdwijnen.

Helaas kunt u negatieve online inhoud over uw merk misschien nooit volledig verwijderen, maar u kunt de schade mogelijk beperken. Maar voordat u kunt, moet u weten welke vragen mensen invoeren om de slechte dingen te vinden. Dan kun je er iets aan doen.

Opmerking: we bieden een link naar een eenvoudig reputatieplan onderaan dit bericht.

Download ons mogelijkhedendeck

Zoek eerst de basiszoektermen van uw merk

U kent uw merknaam al, het is de voor de hand liggende startplaats, dus zoek daar eerst op.

Controleer Google Analytics op zoektermen

Duik vervolgens in uw Google Analytics of andere analysedashboards op uw site. Dit laat u zien met welke zoektermen mensen uw site daadwerkelijk hebben gevonden. Onthoud echter dat deze u alleen de zoektermen tonen die mensen naar uw pagina hebben geleid. De negatieve zinnen worden niet weergegeven die mensen naar sites van concurrenten dreef.

Gebruik gerelateerde zoekopdrachten voor extra zoektermen

Nadat u een eenvoudige merkzoekopdracht heeft uitgevoerd (alleen de naam van uw merk), vinkt u het vakje ‘gerelateerde zoekopdrachten’ onder aan de zoekresultaten aan en scrolt u gewoon naar beneden. Het is er niet altijd, maar wanneer? Verwante zoekopdrachten is het laat zien welke andere zinnen mensen gebruiken om uw bedrijf te vinden. Voor de zoekterm ‘Goddard School’ zijn dit bijvoorbeeld gerelateerde zoekopdrachten:

Verwante zoekopdrachten

Als u de eigenaar bent van een Goddard School, zijn dit voorbeelden van aanvullende merkzoektermen die u als doelwit kunt gebruiken in een campagne ter verbetering van de merkreputatie.

Navigatie-, informatieve en transactionele zoekopdrachten

Er zijn drie basistypen zoekopdrachten die mensen uitvoeren bij online interactie met uw merk.

  • Navigatie: wanneer ze uw site of een pagina daarin proberen te vinden.
  • Informatief: ze zijn niet op zoek naar uw site, maar naar informatie die erop kan staan.
  • Transactioneel: ze willen iets kopen en uw site op die manier vinden. Ze hebben misschien nog nooit van je gehoord.

Het belangrijkste is om verschillende soorten zoekopdrachten uit te proberen om te zien wat uw prospect ziet voordat ze besluiten om wel of geen zaken met u te doen.

Gebruik zowel Google als Bing omdat de resultaten anders zijn

Doorzoek deze zinnen in zowel Google als Bing om te zien wat anderen zien. Als je iets negatiefs vindt, of het nu een recensiesite is, een minder dan vermakelijke mening van bloggers of een aanvalssite, documenteer dan het webadres. De zoektermen die u ontdekt bij het uitvoeren van ORM-onderzoek (online reputatiebeheer), zullen uw eigen zoekresultaten onthullen, evenals gerelateerde resultaten. Van daaruit kunt u zien wat uw prospects zien.

Gebruik Facebook en Twitter omdat Google niet alles ziet

Niet alle zoekresultaten verschijnen in Google en Bing, als pagina’s openbaar zijn op Twitter en Facebook kun je daar ook in zoeken. We raden u aan naar die sites te gaan om een ​​zoekopdracht uit te voeren om te zien wat mensen zeggen

Stel een waarschuwing in met TalkWalker

TalkWalker houdt uw merk gratis op internet in de gaten. Google “talkwalker free” om het te vinden. Hoewel u de eerste keer handmatig moet zoeken, vindt Talkwalker veel van de nieuwe vermeldingen voordat u dat kunt.

Wat te doen?

Als u geen negatieve zoekresultaten, slechte recensies of dubieuze artikelen heeft gevonden, is de daling van uw zoekverkeer mogelijk niet te wijten aan een reputatieprobleem met uw merk, maar kan het een wijziging van het algoritme zijn geweest. Bekijk deze site om belangrijke wijzigingen in zoekalgoritmen te bekijken terwijl je hebt je Google Analytics-account (of een ander analysedashboard) geopend. Vergelijk de “temperatuur” met eventuele plotselinge dalingen om te zien of er een verband is.

Als je eenmaal weet wat mensen daadwerkelijk zien en je reputatiebewaking hebt ingesteld, zal je lijst met mogelijke probleemwebsites je helpen te bepalen welke dingen kunnen worden verwijderd, onderdrukt of gepromoot.

Als u wilt dat iemand anders uw merkreputatie beheert, vindt u op deze pagina de verschillende kosten van reputatiebeheer.

Veelgestelde vragen over negatieve merkzoekresultaten

Hoe onderzoek ik negatieve merkzoekresultaten?

Zoek eerst in de basiszoektermen van uw merk. Check dan Google Analytics voor zoektermen. Gebruik gerelateerde zoekopdrachten voor aanvullende zoektermen. Gebruik zowel Google als Bing omdat de resultaten anders zijn. Gebruik Facebook en Twitter omdat Google niet alles ziet. Stel een waarschuwing in met TalkWalker.

Wat zijn de verschillende soorten online zoekopdrachten?

Navigatie: wanneer ze uw site of een pagina daarin proberen te vinden. Informatief: ze zijn niet op zoek naar uw site, maar naar informatie die erop kan staan. Transactioneel: ze willen iets kopen en uw site op die manier vinden. Ze hebben misschien nog nooit van je gehoord.

Wat is gerelateerde zoekopdrachten?

Gerelateerde zoekopdrachten laten zien welke andere woordgroepen mensen gebruiken om uw bedrijf te vinden.

Plaats een reactie