[ad_1]
Elke online reputatiemanagementcampagne bevat: veel van brainstormen. We denken na over welke websites we moeten bouwen, welke webcontent we moeten ontwikkelen (tekst, video, social media, afbeeldingen, afbeeldingen, enz.), welke koppen we moeten gebruiken voor SEO- en ORM-doeleinden. Dit artikel helpt u enkele van de beste manieren te begrijpen om te brainstormen over inhoud voor reputatiebeheer.
Brainstormen kan lastig zijn. James Franco heeft een behoorlijk goede documentaire gemaakt over het creatieve proces dat de mensen van Saturday Night Live gebruiken om elke week een geweldige show te bedenken.
Brainstormen over strategieën voor reputatiebeheer vormt een patroon dat lijkt op een boom. Ze volgen allemaal dezelfde basisparameters: bomen hebben wortels, takken en bladeren; brainstormstrategieën hebben vragen en ideeën. Velen lijken veel op elkaar: bomen kunnen worden gegroepeerd op families en soorten; brainstormstrategieën kunnen worden gecategoriseerd als socratisch, vrije vorm en meer. Maar geen twee zijn precies hetzelfde: elke boom is het product van een unieke omgeving, zelfs als hij behoort tot een bos met duizenden individuen van dezelfde soort; elke brainstormstrategie is het product van een uniek persoon.
Als je een boom zou kunnen zijn, welke boom dan ook, welke boom zou je dan zijn?
Als u zelf aan het brainstormen bent over online reputatie-ideeën, hoe benut u uw unieke strategie dan voor maximale efficiëntie? En als je met een groep of team bent, hoe combineer je dan de intellectuele vuurkracht van elke persoon aan tafel voor een stabiele, productieve brainstormsessie?
Maak van brainstormen een onderdeel van je cultuur
Hoewel brainstormsessies zijn “waar de magie gebeurt”, om zo te zeggen, kan inspiratie op elk moment toeslaan. We hebben allemaal dat moment van 2 uur ’s nachts gehad: wakker worden met het beste idee ooit en uit bed vliegen, het nachtkastje omstoten op weg naar buiten, om het op te schrijven. Maar je hoeft niet te wachten tot die 2 uur ’s nachts wakker wordt. Ook hoef je niet te wachten op een georganiseerde brainstormsessie, die dagelijks of wekelijks wordt gehouden.
Het genereren van ideeën zou iets vanzelfsprekends moeten zijn, zoals een praatje (voor sommige mensen tenminste) of je ochtendroutine.
Om uw eigen ideevorming te vergemakkelijken, bedenkt u een systeem voor het opnemen van ideeën en gebieden voor verder onderzoek als ze bij u binnenkomen: bijvoorbeeld door de voicerecorder of het notitieblok van uw telefoon te gebruiken of een ouderwetse pen en papier bij u te hebben.
Maak voor een kantoorteam een gesystematiseerde manier waarop teamleden ideeën kunnen delen, zoals een gepersonaliseerd Google-document voor elk lid (alleen te bewerken door het lid en de teamleider) of een gewone e-mail waarin om nieuwe ideeën wordt gevraagd.
Maak je geen zorgen als je uiteindelijk slechts een klein deel van het materiaal gebruikt dat door deze strategieën wordt geproduceerd, of er zelfs maar over praat tijdens wekelijkse brainstormsessies. Het proces van creëren bevordert samenhang, samenwerking en creativiteit.
Stel een sessieschema in
Hoewel ze creatiever zouden moeten zijn dan het typische snooze-festijn in de bestuurskamer, zijn brainstormsessies uiteindelijk vergaderingen. Net als vergaderingen moeten ze ordelijk zijn. En ze zouden een aantal beperkingen moeten hebben. Toegegeven, ‘creativiteit’ en ‘beperking’ worden meestal niet in één adem genoemd.
Strategisch adviseur John Poulson van Poulson Strategic in Mill Valley, Californië zegt: “Er is geen reden om een vergadering langer dan een uur te laten duren. De focus gaat vaak verloren in eindeloze vergaderingen omdat de aanwezigen afgeleid raken, het discours onproductief wordt en de begeleiders de controle over het publiek verliezen. Door een tijdslimiet van 60 minuten in te stellen, houdt iedereen op taak.”
Maar als u beperkingen oplegt aan een brainstormsessie of aan de reikwijdte van de resultaten van een sessie, betekent dit niet dat u uw creativiteitskraan permanent moet afsluiten. Om te voorkomen dat je volgende brainstormsessie uit de hand loopt en ervoor te zorgen dat je de meest prangende doelen bereikt zonder in de war te raken, stel je het volgende in:
● Een tijdschema, met blokken gewijd aan specifieke onderwerpen of items
● Sessiedoelen, eventueel gemaakt met input van je teamleden
● Off-limit onderwerpen, dat wil zeggen onderwerpen die niet direct verband houden met het probleem of de problemen waarvoor de brainstormsessie was bedoeld
Stel uitdagende vragen
Elk goed idee moet de “geurtest” doorstaan. Het moet logisch zijn en het gezond verstand niet beledigen. In de beste brainstormsessies worden geen ideeën “afgeschoten”. Ze kunnen later worden gesorteerd in goede, goede en “geweldige” ideeën.
Goede ideeën hebben een hogere lat om te wissen. Net als krachtige machines moeten ze een systematisch onderzoek naar hun sterke en zwakke punten overleven. Ze moeten problemen oplossen of op zijn minst bijdragen aan oplossingen. En ze moeten waarde creëren voor hun makers, of dat nu uw bedrijf een concurrentievoordeel geeft of uw online reputatie verbetert.
Om geweldige ideeën te onderscheiden van alleen maar goede, moet je vragen stellen. Veel van hen. Bij voorkeur lineair. Bij Reputation X praten we veel over websites en webpagina’s, dus dat gebruiken we als basis voor onze onderstaande vragen.
V: Waarom kan deze website niet converteren tegen de verwachte tarieven?
A: Omdat het weinig verkeer en een hoog bouncepercentage heeft.
V: Waarom is er zo weinig verkeer?
A: Omdat het te weinig inkomende links heeft van sites met een hoge autoriteit.
V: Waarom linkt niemand ernaar of blijft er bij?
A: Omdat de inhoud op de site niet relevant en aantrekkelijk is voor het publiek dat we proberen aan te trekken.
V: Hoe kunnen we dat oplossen?
A: Door relevante, boeiende inhoud te creëren voor onze doelgroep.
V: Hoe?
A: Laten we onze fans van sociale media vragen om ideeën voor onderwerpen.
Vraag: Hoe weten we dat ze zullen helpen?
A: Voor het beste idee reiken we een prijs uit.
En daar gaan we.
Alles opnemen
Weet je nog dat geweldige idee dat je een paar avonden geleden om 2 uur ’s nachts had? Nee? Dat komt omdat je het niet hebt opgeschreven.
Goede ideeën vervagen vaak omdat ze vaak het resultaat zijn van onvolledige documentatie. Iemand gooit een nonchalante opmerking die de klomp van een baanbrekend idee bevat, niemand schrijft het op of erkent het zelfs, en het duikt terug in het collectieve onderbewustzijn totdat – bam! – je wakker wordt in het koude zweet met visioenen van een Nobelprijs die voor je ogen danst.
Stel tijdens geplande brainstormsessies een opnameapparaat (audio, video of beide) in of tik op een speciale schrijver om alles op te nemen wat er wordt gezegd. Verspreid deze opnames en transcripties, in bewerkte vorm, onder teamleden of gebruik ze om diavoorstellingen of PowerPoints te maken. Zolang het bewerkingsproces geen belangrijke betekenissen verandert, stelt deze strategie het volledige scala van de creativiteit van uw team tot uw beschikking.
Stoppen op je hoogtepunt
Zelfs de meest productieve brainstormsessies hebben een houdbaarheidsdatum. We kennen allemaal de tekenen van ontmoetingsvermoeidheid: ineengezakte houdingen, verveelde blikken, ongemakkelijke stiltes, korte antwoorden, gapende geeuwen. Het doel is om een hele brainstormsessie door te komen met een minimale blootstelling aan vermoeidheid bij vergaderingen. Brainstormsessies die meer op jungle-plots lijken, kunnen het moreel ondermijnen en wrok opwekken: “De baas hield ons vandaag weer lang bezig… wat is er nog meer nieuw?”
Zoals hierboven vermeld, is een vergaderschema geweldig om de zaken to the point (en on point) te houden. Maar dat geldt ook voor een harde limiet op sessielengte. Afhankelijk van je doelstellingen is 20 of 30 minuten waarschijnlijk genoeg om geweldige ideeën te genereren en de basis te leggen voor het volgende project of volgende sessie. En om duidelijk te maken dat ideeën niet alleen uit formele brainstormsessies moeten komen, en om die allerbelangrijkste cultuur van creativiteit te bevorderen, eindig je elke sessie met een open-deur-richtlijn: “Als je aan iets anders denkt, stuur me een e-mail en kopieer het team.”
Ga nu aan de slag met brainstormen
Met deze tips voor beter brainstormen heb je alles in huis voor een efficiëntere manier om ideeën te genereren. Maar brainstormsessies maken zichzelf niet. Dus hier is nog een laatste advies voor het idee man of vrouw in jou: als je serieus bent over het vinden en cultiveren van de volgende oogst van geweldige ideeën, breng je medewerkers dan samen voor regelmatige, korte brainstormbijeenkomsten. Misschien sta je versteld van de kracht van je eigen ideeën.
Veelgestelde vragen over reputatiebrainstormen
Hoe brainstorm je over content voor reputatiemanagement?
Het genereren van ideeën zou iets vanzelfsprekends moeten zijn. Brainstormsessies kunnen helpen om medewerkers binnen uw bedrijf te stimuleren om mee te denken.
Hoe kan ik mijn brainstormsessies effectiever maken?
De sleutel tot effectieve brainstormsessies is het creëren van een reeks doelstellingen. Begin met een tijdschema, met blokken gewijd aan specifieke onderwerpen of items. Sessiedoelen kunnen worden gemaakt met input van uw teamleden. Vergeet niet om off-limit onderwerpen te stellen, dat wil zeggen onderwerpen die niet direct verband houden met het probleem of de problemen waarvoor de brainstormsessie was bedoeld.
Hoe voorkom je vermoeidheid tijdens het brainstormen?
Brainstormen kan niet worden afgedwongen. Soms is het de moeite waard om gewoon te stoppen terwijl je voorop loopt. Het doel is om een hele brainstormsessie door te komen met een minimale blootstelling aan vermoeidheid bij vergaderingen.