[ad_1]
Google is je nieuwe startpagina. Wanneer een merk zijn eigen zoekmachineresultaten domineert, stuurt het vertrouwen signalen aan potentiële klanten. Beheersing van de vele aspecten van zoekresultaten, zoals het kennisvenster, carrouselafbeeldingen, locatie-informatie, Google-berichten, posts op sociale media en meer, biedt merken niet alleen de mogelijkheid om te laten zien waarom ze geweldig zijn, het stelt een bedrijf ook in staat om te blijven concurrenten van het delen van hun online merkruimte. Dit artikel bespreekt veel van de manieren waarop merken kunnen bepalen hoe ze online worden gezien.
Inhoud
Metagegevens Lokaal kennispaneel Merkkennispaneel Beoordelingen Google-berichten |
Bing Wikipedia Wikidata Google Plus Gestructureerde gegevens |
Zoekmachines zijn meer dan alleen een directory. Ze willen problemen direct oplossen. Weinig mensen klikken vandaag op de hoofdwebsite van een merk in plaats van kiezen voor informatie sneltoetsen geleverd door Google of Bing.
In het verleden was uw startpagina precies dat: uw startpagina. Vandaag is uw nieuwe startpagina Google. U wilt ervoor zorgen dat al uw belangrijke informatie op de eerste pagina van Google wordt weergegeven, zodat uw klanten en potentiële klanten deze kunnen zien. Het probleem is dat merken Google niet zo goed kunnen controleren als hun website. Verder weerspiegelt Google niet noodzakelijk de waarden van een bedrijf. Tenzij een bedrijf controle krijgt over zijn zoekprofiel (wat te zien is op de eerste pagina met zoekresultaten), kan het merksentiment worden beschadigd – wat een bedrijf mogelijk duizenden of miljoenen dollars per jaar aan gederfde inkomsten kost.
Dit artikel schetst de dingen die het meeste verschil maken in zoekresultaten. In andere woorden: Doe dit en uw merkresultaten zullen verbeteren.
Metadata – Titel en beschrijving
Hieronder ziet u een voorbeeld van een HTML-titeltag. U vindt het door met de rechtermuisknop op een webpagina te klikken en Bron weergeven (of iets dergelijks) te selecteren.
Het eerste dat een merk kan doen om zoekresultaten te beïnvloeden, is door de metadata van hun eigen site te beheren. Met name de titel- en beschrijvingselementen van hun HTML.
- Tegenwoordig indexeert Google titels voor startpagina’s (en andere) sneller dan in het verleden. U kunt de titel
-tag van uw startpagina wijzigen en verwachten dat Google deze snel in de zoekresultaten zal wijzigen. - Een voorbeeld: Sale items kunnen aan de Titel worden toegevoegd. Als de verkoop voorbij is, verander je je titeltag terug. Google zou dit op korte termijn in de zoekresultaten moeten weergeven.
- Bing is anders dan Google. Bing zal de titel overschrijven, maar Google doet dat niet, dus deze techniek werkt het beste voor Google.
- Waar het op neerkomt, is dat uw titeltag nu een veranderlijke kop wordt in zoekresultaten omdat paginatitels rechtstreeks naar zoekresultaten worden geporteerd.
Kennispanelen (lokaal)
Er zijn twee soorten kennispanels: lokaal en merk. Hier is een voorbeeld van een lokaal kennispanel.
Het kennisvenster is de groepering van informatie in de rechterbovenhoek van zoekresultaten. Het bevat afbeeldingen, logo’s, links naar sociale media, berichten, Google-recensies en meer. Kennispanels optimaliseren de zoekvoetafdruk, zowel lokaal als wereldwijd. Het is een belangrijk vertrouwenssignaal omdat het wordt weergegeven in SERP’s in de rechterbovenhoek, boven de vouw (u hoeft niet te scrollen om het te zien).
- Hoe start je een Kennispanel? Begin met Google Mijn Bedrijf (GMB). Dit begint uw merkgrafiek te vullen.
- Er zijn verschillende sjablonen om te gebruiken met GMB. Als u bijvoorbeeld een GMB-profiel voor een restaurant aanmaakt, kunt u bijvoorbeeld een link naar uw menu toevoegen.
- Maak je een GMB-profiel aan voor een arts of ander bedrijf waar mensen een afspraak kunnen maken? Specifiek voor het maken van afspraken kunt u een link naar uw kennispaneel toevoegen. Dit betekent dat mensen niet de extra stap hoeven te zetten om naar uw website te komen (hoewel ze dat wel kunnen). Ze kunnen rechtstreeks vanuit het resultaat van de Google-zoekmachine boeken.
- Uren en andere dingen kunnen ook worden toegevoegd.
- Tip: Het is mogelijk dat iemand onjuiste informatie, negatieve afbeeldingen, enz. toevoegt. Deze moeten worden gemarkeerd voordat ze onderdeel worden van uw kennisvenster. Zorg ervoor dat u inlogt op uw Google Mijn Bedrijf-account vaak, zodat gebruikersupdates niet automatisch live gaan.
- Google wil echt dat bedrijven tot het uiterste gaan met visuele middelen. Maar gebruikers kunnen ook afbeeldingen uploaden, inclusief schadelijke. Om de dominantie van uw merkimago te behouden, laadt u uw profiel op met afbeeldingen om uw ruimte, producten, enz. Op een positieve manier te laten zien. Op die manier kan uw merk zijn eigen verhaal helpen beheersen.
Kennispanelen (Merk)
“Merk” kennispanelen zijn een beetje anders.
- Wikipedia wordt hier vaak weergegeven.
- Merkkennispanelen verschijnen voor ‘entiteiten’.
- Google beschouwt een merk als een entiteit wanneer het een Wikipedia-pagina heeft.
- Als uw merk niet als een entiteit wordt beschouwd, kan het in plaats daarvan een ‘lokaal’ kennisvenster krijgen.
Beoordelingen
Goede recensies voegen autoriteit toe aan uw bedrijf en kunnen het verkeer en de verkoop verhogen. Hier is een voorbeeld van hoe reviews eruitzien in de zoekresultaten van Google:
- Recensies kunnen van veel plaatsen komen. In het bovenstaande voorbeeld verschijnen beoordelingen van ‘Uitgelichte klanten’, een site waar we nog nooit van hadden gehoord voordat deze werd weergegeven in onze SERP’s (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines).
- Yelp is een voorbeeld van een reviewplatform dat bedrijven niet aanmoedigt om reviews te vragen, maar Google moedigt beoordelingen wel aan.
- Reageer op goede en slechte recensies op Google. Wees kalm en oprecht.
- Gebruik niet dezelfde sjabloon voor elke recensie waarop u reageert. Reageren met “Bedankt voor uw recensie” op elke recensie is niet alleen een gemiste kans om uw merk uit te breiden, maar kan het tegenovergestelde effect hebben waarop u hoopt.
Google-berichten
Google-berichten worden live weergegeven in uw lokale kennisgrafiek en soms op andere plaatsen. Hier is een voorbeeld van hoe ze eruit kunnen zien. Merk op dat wanneer bekeken in Desktop-modus, er pijlen aan de zijkanten zijn om door berichten te scrollen.
- In tegenstelling tot de meeste dingen van Google, heb je volledige controle over je Google Posts.
- Google Posts worden aangemaakt in je GMB-profiel.
- Google Posts verschijnen automatisch in uw kennispaneel.
- Berichten blijven ongeveer 7 dagen staan (tenzij het een evenement is, dan blijft het live totdat het evenement plaatsvindt. Houd je berichtenstroom dus actueel.
- Jij kan een oproep tot actie toevoegen naar de Post.
- Wees voorzichtig met hoe je dingen verwoordt. De eerste 100 woorden van je Google Post verschijnen in de zoekresultaten. De rest wordt voorgelezen als iemand erop klikt.
Bing
Vergeet Bing niet!
-
- Maak eerst uw Google Mijn Bedrijf-profiel aan om tijd te besparen.
- Mogelijk kunt u uw Google Mijn Bedrijf-gegevens importeren in Bing. In sommige gevallen kan dat. Je moet echter nog wel het een en ander toevoegen, want niet alles wordt overgedragen.
Wikipedia
Plaats er geen als uw merk niet opvallend genoeg is voor een Wikipedia-pagina. Het wordt waarschijnlijk verwijderd. Het is beter om je te concentreren op andere inspanningen, zoals Wikidata (zie volgende sectie).
Als uw merk opvallend genoeg is en nog geen Wikipedia-pagina heeft, doet u dit:
- Begin altijd met een stomp.
- Voeg vijf opvallende referenties toe.
- Bouw de pagina in de loop van de tijd op.
Wikidata
Als je geen Wikipedia-pagina kunt verdienen, probeer dan Wikidata.
-
- U kunt uw merk indienen als een item om op Wikipedia te worden geplaatst, maar niet als een pagina, alleen als gegevens.
- Wikidata-informatie wordt soms door Google gebruikt om het kennisvenster te vullen.
Google +
Google + is nog een andere manier om een sociaal netwerk op te bouwen en informatie met andere mensen te delen. Zorg ervoor dat uw bedrijf er een heeft en dat de juiste informatie erop wordt weergegeven.
-
- Gebruik het om voet aan de grond te krijgen in Google.
Claim je kennispaneel
- Hiermee kunt u enkele wijzigingen aanbrengen in statistieken, afbeeldingen en feiten.
Bing Merkpaneel
- Bing citeert bronnen in het panel. Google doet dat niet. Hiermee kunt u traceren waar informatie vandaan komt.
Gestructureerde gegevens
Gestructureerde gegevens zijn code die u op de webpagina’s van uw site plaatst om zoekmachines te informeren over uw organisatie, eigendom van sociale media en meer. Het belangrijkste schema dat voor een merk moet worden gebruikt, is ‘organisatie’.
Een snelle manier om met schema aan de slag te gaan, is door een website te gebruiken met sjablonen zoals deze.
- Organisatie kan omvatten:
- Logo
- Sociale Profielen
- Oprichtingsdatum
- Directeur
- Website
- Contact informatie
- Ga dieper dan alleen een telefoonnummer. Organiseer de informatie om deze duidelijk te labelen.
- en veel meer.
- Breadcrumb / Sitenavigatie schema
- SiteNavigatieElement
- Broodkruimellijst
- Video schema
- Trekt video’s naar SERP’s
- Product schema
Sociale media
Sociale media hebben een grote invloed gehad op merk-SERP’s, omdat veel ervan naar uw merk-zoekresultatenpagina wordt getrokken. Sociale media secties verschijnen niet zo vaak als topverhalen, maar het is een bewijs van de groeiende impact en legitimering van sociale media. Het kan verschijnen wanneer een merk zeer actief is op sociale media en de meest recente berichten toont.
Dit zijn de belangrijkste:
- Toont als een carrousel
- Wordt weergegeven als een SERP-item
- Signalen die door Google worden opgepikt, zijn gebaseerd op betrokkenheid
- De frequentie van posten heeft ook invloed op de SERP’s
- Twitter-kaartopmaak helpt de betrokkenheid te vergroten
- SERP’s resultaat
- FB-recensies worden weergegeven als sterren
- Kan de Messenger-app integreren in een merkpaneel op Bing
- Instagram komt minder voor in Google
- Instagram toont in SERP’s
- Bing haalt veel Instagram-inhoud binnen, anders dan Google
- YouTube / Vimeo
- Geclaimde accounts kunnen worden weergegeven in reguliere SERP’s
- Individuele video’s worden gerangschikt in de carrousel met zoekresultaten
- Google haalt video’s van Facebook, Twitter en YouTube
- LinkedIn, Slideshare, Pinterest, Tumblr
- Deze verschijnen ook in de zoekresultaten. Maar niet zo vaak in andere gebieden
PPC
- PPC-advertenties (Pay Per Click) komen als eerste naar voren in SERP’s
- Zoals de naam al aangeeft, moet u voor elke klik betalen. Het is niet “biologisch”
- Door PPC-extensies, zoals links, toe te voegen aan bepaalde pagina’s op uw site of andere sites, wordt de advertentie groter, waardoor uw merk iets meer eigenaar wordt van het scherm boven de vouw
Hoewel u nog veel meer kunt doen om uw merkzoekresultaten te verbeteren, kunnen de bovenstaande tips bijna elk bedrijf helpen meer voet aan de grond te krijgen.
Veelgestelde vragen over merkzoekfuncties
Wat is een zoekprofiel?
Een zoekprofiel is wat wordt weergegeven op de eerste pagina met zoekresultaten.
Wat zijn metagegevens?
Metadata zijn de elementen van de HTML van een website. De titel en beschrijving kunnen uw zoekresultaten beïnvloeden, dus het is belangrijk om deze te optimaliseren voor SEO.
Wat zijn kennispanels?
Het kennisvenster is de groepering van informatie in de rechterbovenhoek van zoekresultaten. Het bevat afbeeldingen, logo’s, links naar sociale media, berichten, Google-recensies en meer.
Hoe beïnvloedt sociale media SERP’s?
Veel sociale-mediagegevens worden naar uw merkzoekresultatenpagina getrokken. Secties op sociale media worden niet altijd zo vaak weergegeven als topverhalen, maar uw meest recente berichten kunnen worden weergegeven.