Hoe u merkgerichte zoektermen kiest die goed presteren in Google

[ad_1]

Het gebruik van ‘gerelateerde zoekopdrachten’ voor een reputatiemanagementcampagne kan op korte termijn verbetering opleveren, maar kan op lange termijn problemen veroorzaken door het merk van een klant te associëren met een negatieve zoekopdracht. Hier leest u hoe u dat kunt vermijden.

  • Kies onderwerpen en zoektermen met zorg
  • Begrijpen hoe Google de betekenis van een webpagina ontcijfert
  • Corrigeer korte termijn zoektermen

Wees voorzichtig bij het kiezen van onderwerpen en zoektermen

Veel reputatiebedrijven introduceren veel inhoud in zoekresultaten. Binnen deze inhoud zullen ze zoektermen plaatsen. De zoektermen die ze plaatsen zijn bedoeld om goed te ranken in de zoekresultaten van Google wanneer iemand zijn klant doorzoekt (vraagt).

Het idee is dat als het reputatiemanagementbedrijf voldoende inhoud op internet plaatst met verschillende herhalingen van een bepaalde zoekterm, Google ervoor zal kiezen om een ​​deel ervan zichtbaarder te rangschikken. Op de juiste manier gepromoot, kan dit tot gevolg hebben dat nieuwe positieve inhoud boven inhoud met een negatief sentiment over hun klant wordt geplaatst. Dit is een vorm van het zoekresultaat “onderdrukking”. Het kan ook een vorm van webspam zijn. Google zegt dat webspam slecht is.

De zoektermen die deze reputatiefirma’s gebruiken, zijn vaak afkomstig uit ‘gerelateerde zoekopdrachten’. Verwante zoekopdrachten staan ​​vaak onderaan een pagina met zoekresultaten. Ze zien er ongeveer zo uit:

theresa-may-gerelateerde-zoekopdrachten

Zoals u in het bovenstaande voorbeeld kunt zien, zijn er veel variaties van een zoekterm die kunnen worden gebruikt. Google toont alleen de meest verwante zinnen, maar er zijn er nog veel meer die niet worden weergegeven.

Als een reputatiebedrijf een campagne zou uitvoeren voor de Britse premier Theresa May, zouden ze deze termen vaak gebruiken als zoektermen die zijn ingesloten in de inhoud die ze maken. Ze zouden deze informatie op een aantal plaatsen plaatsen, waaronder:

  • De URL van de inhoud. Bijvoorbeeld: www.iets.com/theresa-may
  • De kop van de inhoud
  • In subkoppen op een pagina
  • Binnen het lichaam van de inhoud
  • In de ankertekst die linkt van een andere pagina naar degene die ze promoten
  • In de bestandsnamen van afbeeldingen die ze in de pagina insluiten

Het probleem met de gerelateerde zoekmethode

De gerelateerde zoekmethode voor het selecteren van zoektermen heeft een groot nadeel. Laten we, voordat we uitleggen wat dat is, eens kijken hoe Google de betekenis van een bepaalde webpagina ontcijfert.

Google-patenten vertellen het verhaal

Volgens een Google-patent genaamd “Systeem en methode om zoekopdrachten te verfijnen” zal Google, wanneer Google een zoekopdracht ontvangt, kijken naar webdocumenten in zijn database die het heeft gekoppeld aan de zoekterm (zoekopdracht). Vervolgens zal het naar de inhoud van die webpagina’s kijken om de concepten erin te begrijpen.

Als een reputatiemanagementbedrijf op een bepaald moment gerelateerde zoekopdrachten gebruikt en deze zoektermen vervolgens gebruikt in de inhoud die ze maken, zal het vaak goed presteren voor de zoekterm. Maar dan heb je een situatie waarin tijden veranderen en de inhoud niet.

Google-patenten met betrekking tot het begrijpen van context en inhoud

Andere gerelateerde Google-patenten die direct of indirect van invloed zijn op de manier waarop de zoekmachine inhoud en context begrijpt, zijn onder meer:

  • Synoniemen van zoektermen bepalen binnen zoekcontext
  • De intentie van de gebruiker bepalen op basis van zoekpatronen
  • Suggesties voor gerelateerde zoekopdrachten tijdens het surfen op het web

Waarom gerelateerde zoektermen slecht kunnen zijn

Om te begrijpen waarom dit schadelijk kan zijn, moet u er zo over denken. Als Theresa May een reputatiemanagementbedrijf inschakelt om de zoekresultaten voor de term ‘Theresa May neemt ontslag’ op te schonen, kunnen ze veel inhoud maken met termen rond die term. Ze kunnen artikelen en blogposts maken met de termen “Theresa May” en ook het woord “aftreden” overal doorheen gestrooid. Dit kan op korte termijn goed werken, omdat Google zou kunnen reageren door de inhoud te rangschikken die het reputatiebedrijf voor die termijn goed heeft gemaakt.

Maar dan gaat de tijd voorbij…

Stel je voor dat het zes maanden later is, Theresa May is verder gegaan en heeft nu haar ware roeping in het leven gerealiseerd, namelijk een dierenwinkelmedewerker. Mensen zoeken niet langer naar de term “Theresa May treedt af” veel of helemaal niet. Alle ogen zijn nu gericht op Boris Johnson. Maar alle inhoud die door het reputatiebureau is gemaakt rond die term ‘aftreedt’, overleeft. In feite promootte het reputatiebedrijf die inhoud door overal op internet links naar te bouwen. (Linkbuilding is een vorm van SEO).

Hoewel het niet langer relevant is, blijft Google de inhoud gebruiken die het reputatiebedrijf heeft gemaakt als referentie en associeert het de term ‘aftreden’ sterk met ‘Theresa May’. Als het reputatiemanagementbedrijf die informatie niet verwijdert of bewerkt, kan Google het woord ‘aftreedt’ tot op zekere hoogte voor altijd met haar associëren.

Dus, door gebruik te maken van korte termijn gerelateerde zoekwoorden voor a langetermijn campagne kan het reputatiebedrijf het probleem onbedoeld verergeren.

Praktische tips voor gerelateerde zoekwoordcampagnes op basis van zoekopdrachten

Als een reputatiemanagementbureau ervoor kiest om gerelateerde zoektermen te gebruiken, mogen deze alleen worden gebruikt op bewerkbare sites. Met andere woorden, dit soort zoektermen moeten in de loop van de tijd kunnen worden gewijzigd. Als de reputatiebeheerstrategie een kortetermijn- of trending-query vereist, mag die query niet worden gebruikt als basis voor inhoud die niet kan worden gewijzigd.

Idealiter, aangezien de korte term frase minder vaak wordt gebruikt, kan de inhoud worden bewerkt, wat na verloop van tijd de relevantie van die termen voor het onderwerp kan veranderen.

Het laatste wat een bedrijf dat de merkreputatie beheert, zou moeten doen, is het probleem verergeren door de relevantie van niet-vleiende inhoud te vergroten door het internet te zaaien met nog meer verwijzingen ernaar.

Korte termijn zoektermen corrigeren

Als de URL de niet langer relevante zoekterm bevat, kan deze soms worden gewijzigd, maar hierdoor kan in feite een nieuwe webpagina worden gemaakt. De nieuwe pagina zou niet de inkomende links en andere SEO-gerelateerde factoren hebben die het origineel wel had. In dit geval is een 301-omleiding van de oude URL naar de nieuwe de voorkeursmethode voor verandering. Als een 301-omleiding geen optie is, kan de URL ongewijzigd blijven, maar de inhoud van de pagina moet worden gewijzigd om de oude zoekterm niet op te nemen. Het beste zou zijn om de inhoud van de pagina aan te passen aan de gezochte zoekterm voor de lange termijn.

Als de inhoud van een pagina die de oude zoekterm bevat niet kan worden gewijzigd en de URL niet kan worden omgeleid (301) naar een nieuwe om SEO te behouden, moet de pagina (in het algemeen) worden verwijderd en indien mogelijk een nieuwe pagina worden gemaakt.

Veelgestelde vragen over zoektermen

Hoe kies ik de beste zoektermen voor mijn merk?

Voer trefwoordonderzoek uit om trefwoorden en andere zoektermen en -zinnen te vinden die relevant zijn voor uw niche of bedrijf. Dit zijn zoekopdrachten die bezoekers in Google typen om uw producten, services en informatie over uw bedrijf of merk te vinden.

Wat zijn de nadelen van het gebruik van gerelateerde zoekopdrachten om zoekwoorden te vinden?

Gerelateerde zoekopdrachten kunnen informatie naar voren halen die niet langer relevant is voor uw merkvisie of -doelen. Hoewel het op korte termijn kan werken, kan het schadelijk zijn om gerelateerde zoekopdrachten te gebruiken om uw zoekwoordenlijst voor de lange termijn op te bouwen.

Wat zijn enkele praktische tips voor gerelateerde zoekwoordcampagnes op basis van zoekopdrachten?

Wanneer u verwant zoekwoordonderzoek gebruikt, kunt u deze het beste alleen gebruiken op bewerkbare sites die in de loop van de tijd kunnen worden gewijzigd. Op die manier kunt u uw kortetermijnzoektermen corrigeren naarmate uw merk groeit en verandert.

Plaats een reactie