Hoe u van uw blog een machine voor het genereren van vertrouwen kunt maken

[ad_1]

Wat maakt zakelijk bloggen zo’n goed idee?

Het is de mogelijkheid om veel belangrijke doelen te bereiken, waaronder branding, productpositionering, contextbeheer, sentimentcontrole en nog veel meer.

Kennen, leuk vinden en vertrouwen (KLT) is een cruciale combinatie van elementen, en zeer weinig media kunnen de kracht van een blog evenaren om in korte tijd “KLT” te genereren – vooral als het goed wordt gedaan.

Blogs kunnen merken informatief en herkenbaar maken – een krachtige combinatie voor het opbouwen van merkloyaliteit en ambassadeurschap.

Dit is waarom (en hoe) u van uw blog de ultieme KLT-generatiemachine maakt:

1. Weten: Naamsbekendheid en vindbaarheid

Uw blog is de ideale manier om de bekendheid van uw merk te vergroten op een niet-opdringerige, niet-promotionele manier.

Het creëren van originele bloginhoud en het delen ervan via sociale media, uw nieuwsbrief en via een RSS-feed is een geweldige manier om uw publiek aan uw bedrijf te herinneren, de bekendheid te vergroten en uw merk ’top of mind’ te houden.

Door goede inhoud te genereren, kunt u in de loop van de tijd ook hoger scoren in Google en de andere zoekmachines, wat leidt tot een betere vindbaarheid van de site en het ontdekken van organische producten.

Om ervoor te zorgen dat uw merk ontdekt wordt via uw blog, moet u de inhoud van uw blog plannen rond doorzoekbare trefwoorden. Identificeer zoekwoorden met informatieve intentie en schrijf artikelen waarin uw blog (een deel van) de oplossing is voor het probleem achter die zoekopdracht.

Met de tool voor zoekwoordonderzoek van SE Ranking kunt u uw inhoud brainstormen rond doorzoekbare zoekwoorden door een mindmap van gerelateerde termen en concepten te genereren waaruit u kunt kiezen:

Zoekwoordonderzoekstool van SE Ranking

Product plaatsing

Bovendien is uw blog het ideale middel om mensen uw kernwaardepropositie te laten begrijpen.

Door relevante inhoud te schrijven, plaatst u uw producten in context, wat de productpositionering helpt en uw doelklanten hun waarde laat begrijpen.

U krijgt dat gevoel onder controle door geleidelijk meer en meer inhoud te publiceren waarin uw producten op een niet-promotionele manier in actie worden getoond.

Op je blog kun je artikelen, video’s, foto’s en audio combineren en alles ordenen om de belangrijkste punten te benadrukken. Je kunt archieven hebben die jaren teruggaan, terwijl het op sociale media is “vandaag hier, morgen weg”.

2. Graag willen: Uw merk herkenbaar maken

Blogs stellen mensen in staat zich “dichter bij” u en uw bedrijf te voelen

Zoals hierboven vermeld, kunnen mensen je vinden en echt leren kennen via je blog. Ervan uitgaande dat u waarde toe te voegen heeft, persoonlijkheid in uw berichten en regelmatige inhoud, is het een geweldig medium om een ​​gevoel van nabijheid van de lezer tot uw bedrijf te genereren.

Breng de expertise van uw team onder de aandacht, zet de auteurs van uw blog in de schijnwerpers en moedig hen aan om met hun lezers in contact te komen. Anonieme blogs bestaan, en sommige zijn succesvol, maar als je een zakelijke blog opzet om je merk te promoten en anoniem te houden, loop je het herkenbaarheidsaspect mis.

Lezers verhouden zich tot lezers en uw klanten zullen zich verhouden tot uw bedrijf als ze de mensen (auteurs) erachter kennen.

  • Geef de auteurs van uw zakelijke blog een duidelijk zichtbaar auteurschap (en krijg er erkenning voor). Als ze worden erkend als auteur van inhoud, zullen ze meer geïnspireerd en gemotiveerd raken en zullen ze uiteindelijk steeds betere inhoud schrijven. Bovendien bevordert publieke erkenning merkloyaliteit, dus je zult waarschijnlijk merken dat de auteurs van je blog steeds enthousiaster worden over je merk en het overal promoten.
  • Organiseer enkele interviews en/of podcasts met uw medewerkers, hen laten praten over hun prestaties, dagelijkse taken en worstelingen, en copingtechnieken. Uitgelicht worden is zeer inspirerend voor het hele team, en uw klanten zullen nieuwsgierig zijn om erachter te komen wie er achter de schermen werkt. Nodig uw medewerkers en teamleden uit om samen te werken aan inhoudsideeën, interviewonderwerpen en vragen om uw hele bedrijf mee te krijgen.

Het is een goed idee om via je blog het verhaal van je merk en het verhaal van je klanten te vertellen. U kunt uw trouwe klanten in de kijker zetten en hen uw producten en hun waarde laten bespreken.

Een blog is een perfect medium om social proof bekendheid te geven. Het is ook een geweldige manier om dat bewijs van uw klanten te verzamelen door hen uit te nodigen om opmerkingen te plaatsen en hun feedback te delen via webformulieren.

Klant gedrag

Dat tweerichtingsgesprek tussen uw bedrijf en uw klantenbestand maakt bloggen zo’n geweldig idee. Je leert elkaar kennen door ideeën en feedback uit te wisselen, en je blog maakt je bedrijf herkenbaarder.

3. Vertrouwen: Mensen vertrouwen merken die waarde toevoegen

Blogs vergroten het vertrouwen in uw capaciteiten en vergroten uw autoriteit

Als je blog er niet altijd op uit is om te verkopen, een nieuwe abonnee te krijgen of iemand om de tuin te leiden, zal het na verloop van tijd aan geloofwaardigheid winnen.

Als de inhoud consequent uw klanten in staat stelt om te bereiken weten en Leuk vinden jij, zullen ze je na verloop van tijd gaan vertrouwen.

Mensen voelen zich niet alleen op hun gemak bij uw merk door uw ‘gedachten’ te lezen, maar het genereert ook zakelijke leads, spreekvragen, PR-kansen en nog veel meer.

Echt nuttige inhoud maken is een verplichting, maar het is ook de best werkende tactiek voor inhoudsoptimalisatie, omdat Google op zoek is naar nuttige inhoud om deze hoger te rangschikken. Door uw blogstrategie te richten op het leveren van waarde, verbetert u waarschijnlijk uw betrokkenheid op de pagina en uw rankings – dus dit helpt ook bij ontdekking en vindbaarheid.

Hulpmiddelen voor vraagonderzoek helpen u uw blogstrategie (ten minste gedeeltelijk) te heroriënteren op het oplossen van problemen. Zowel AnswerThePublic als BuzzSumo bieden handige hulpmiddelen waarmee u de meest populaire vragen over uw onderwerp kunt identificeren:

Buzzsumo-1

U kunt authenticiteit niet vervalsen, dus huur een redacteur en/of communitymanager in die zich echt kan richten op de kwaliteit van de inhoud en verbindingen. U kunt investeren in het creëren van gratis bronnen, gratis videocursussen, gratis boeken, enz., zonder iets terug te verwachten, en u zult merken dat de waardering van de gemeenschap groeit en de merkentrouw sterker wordt.

Het is niet alleen voor marketeers

Bloggen werkt in vrijwel elke niche, hoewel het anders werkt. In sommige sectoren kun je veel leuker worden, maar in andere niet. Houd uw doelgroep in gedachten bij het maken van uw blogstrategie. Sterker nog, zet je klant altijd op de eerste plaats!

Plaats een reactie