[ad_1]
De meeste mensen over de hele wereld dragen maskers vanwege de pandemie. Maar kun je online een masker dragen? Ja, dat kan.
Online identiteitsbeheer is een subset van online reputatiebeheer in die zin dat het zich bezighoudt met het beheer van wie een persoon online lijkt te zijn. Een voorbeeld van online identiteitsbeheer is het gebruik van verschillende persona’s voor verschillende online interacties in een poging om persoonlijke identiteitsblootstelling te maskeren. Een ander voorbeeld is het gebruik van de ware persona van een persoon online, maar op een zorgvuldig beheerde manier met behulp van zoekmachinemarketing, contentbeheer en public relations-strategieën.
U kunt dubbele online identiteiten gebruiken om online bewegingen te maskeren.
In het post-privacytijdperk is het beheer van de identiteit online belangrijker dan ooit geworden. Het onthullen van iemands ware identiteit kan een persoon blootstellen aan gedocumenteerde kritiek die nooit kan worden uitgewist. Het gebruik van iemands ware identiteit is in veel gevallen noodzakelijk, LinkedIn is daar een voorbeeld van. Maar in een tijd waarin meningen verdraaid en verkeerd worden voorgesteld en in sommige gevallen virale reputatie-aardverschuivingen kunnen worden, is het vaak het beste om een aparte identiteit te beheren voor online discussies.
Pseudoniemen: Bescherming tegen zoekmachines.
Het is een brute wereld daarbuiten. Veel mensen maken de fout om hun ware identiteit online te onthullen bij het uiten van een impopulair standpunt. Als beloning worden ze vaak bekritiseerd, misbruikt of beschuldigd van vele dingen die niets met elkaar te maken hebben.
De duurzaamheid van zoekresultaten betekent dat het nu gebruikelijk is dat individuen een geruïneerde reputatie krijgen door simpelweg hun recht op een mening uit te oefenen. Het is bijna noodzakelijk geworden om ofwel een alternatieve persona online te cultiveren (a pseudoniem) of om zich achter een muur van anonimiteit te verbergen, als je vandaag online tegendraadse opvattingen wilt hebben.
“Opinie is eigenlijk de laagste vorm van menselijke kennis. Het vereist geen verantwoordelijkheid, geen begrip. De hoogste vorm van kennis… is empathie, want het vereist dat we onze ego’s opschorten en in de wereld van een ander leven. Het vereist een diepgaand doel dat groter is dan het begrip van het zelf.” – Bill Bullard
Het probleem met jezelf online blootgeven is dat je mening het voorwerp kan zijn van ander meningen van mensen, een risico in het wilde westen van internet. Pseudoniemen zijn een hulpmiddel om dat risico te verkleinen.
Wees als demosthenes en Locke.
Het boek Enders Game bespreekt de online gesprekken tussen pseudoniemen die worden gebruikt door een broer en zus met ogenschijnlijk tegengestelde standpunten, hun online identiteiten waren Demosthenes en Locke. Gesitueerd in een post-privacy toekomst voeren ze gesprekken die fataal onpopulair zouden zijn geweest.
IP-adressen worden bijgehouden. Onthoud dat.
Wanneer u online commentaar geeft, een Wikipedia-pagina wijzigt of deelneemt aan sociale media, wordt uw IP-adres bijgehouden en geregistreerd door iemand. Als je anoniem wilt blijven, verander dan je IP-adres. Dit kan vaak worden gedaan door uw router opnieuw op te starten, maar services zoals TOR en proxyservices kunnen helpen uw tracks te verdunnen.
Hoe verdienmodellen online reputatievernietiging aanwakkeren.
Tegenwoordig kunnen reputaties worden vernietigd door één sterke website die de mening van een persoon aanvalt. Een artikel van een blogger of journalist die bedoeld is om de publicatie nog een paar hits, en dus advertentie-inkomsten, te bezorgen, kan de reputatie van het onderwerp permanent vernietigen.
Het is onze ervaring dat de journalist ofwel vrolijk degenen negeert die ze heeft gekwetst, of zich niet bewust is van de getroffen levens. Jaren nadat de journaliste een andere carrière heeft gekozen, lijden de mensen die haar mening beïnvloedde, vaak nog steeds.
Maar het is niet allemaal de schuld van de journalisten. Op zichzelf zou de schade niet zo wijd verspreid zijn. Maar zoekmachines vergroten hun mening duizendvoudig tot het punt waarop, voor de zekerheid, pseudoniemen en anonimiteit noodzakelijke aspecten van het moderne leven worden.
Echte identiteit beheren door online profielen te vormen
Waarom zou u een bedrijf als Google uw online lot laten bepalen? Gelukkig is het niet nodig om je voortdurend achter een muur van anonimiteit te verschuilen, omdat de ware identiteit van een persoon ook online kan worden beheerd. De gevaren van het aanhangen van een onpopulaire mening online kunnen worden verzacht door meer brandbare opmerkingen naar een pseudoniem te verwijzen, terwijl de reguliere inhoud wordt opgenomen in de echte wereldidentiteit.
Een combinatie van zoekmachinemarketing, contentmanagement en public relations is nuttig voor het beheren vannline identiteit effectief. Door gecontroleerde websites te identificeren en de inhoud op die sites te optimaliseren, sterke backlinks naar pagina’s op die sites te ontwikkelen en op de hoogte te blijven van de algoritmen van zoekmachines, kunnen de meest voorkomende zoekresultaten die de online identiteit weerspiegelen, worden gepolijst.
Online een persoonlijke mythologie ontwikkelen
Nieuwssites, blogs, sociale media, forums, persoonlijke websites, video en online beelden dragen allemaal bij aan de ontwikkeling van een persoonlijke mythologie. Er kan een enigszins beheersbaar netwerk van relevante online-inhoud worden ontwikkeld die is ontworpen om door gebruikers van zoekmachines te worden geconsumeerd. Bloggen, bijdragen aan andere blogs, een zorgvuldig gecommuniceerd LinkedIn-profiel en het beheren van openbare informatie die beschikbaar is op Facebook zijn allemaal acties die kunnen worden ondernomen om op zijn minst enige controle terug te krijgen.
Het doel van online identiteitsbeheer
Het doel van online identiteitsbeheer is om vrij te zijn om online je mening te uiten en tegelijkertijd je persoonlijke merk online te beschermen en te promoten. Een van de meest effectieve manieren om dit te doen, is door een of meer pseudoniemen te ontwikkelen die worden gebruikt om online te communiceren en die niet overlappen met een zorgvuldig gecultiveerd openbaar imago.
Of het nu gaat om het beschermen van een online reputatie tegen kwaadwillenden of om het verbeteren van een beschadigde of zwakke online reputatie, online identiteitsbeheer is tegenwoordig van cruciaal belang in de samenleving, vooral voor kinderen en tieners.
Veelgestelde vragen over online identiteitsbeheer
Wat is online identiteitsbeheer?
Online identiteitsbeheer is een subset van online reputatiebeheer in die zin dat het zich bezighoudt met het beheer van wie een persoon online lijkt te zijn. Het werkt vaak als onderdeel van een branding- of reputatiemanagementcampagne om de kwaliteit en nauwkeurigheid te verbeteren van de informatie die uw online identiteit omvat.
Wat is een persoonlijke mythologie?
Een persoonlijke mythologie is een enigszins controleerbaar netwerk van relevante online-inhoud die is ontworpen om te worden geconsumeerd door gebruikers van zoekmachines. Nieuwssites, blogs, sociale media, forums, persoonlijke websites, video en online beelden dragen allemaal bij aan de ontwikkeling van een persoonlijke mythologie.
Hoe beheer ik effectief mijn online identiteit?
Een combinatie van zoekmachinemarketing, contentbeheer en public relations is nuttig om de online identiteit effectief te beheren.