Iedereen gebruikt nu gesproken zoekopdrachten… een soort van

[ad_1]

Bijna 50 procent van alle zoekopdrachten zijn spraakgestuurd.

Gesproken zoekopdrachten zijn in een snel tempo gegroeid sinds Google in 2016 iets verrassends aankondigde: het nieuws dat spraakgestuurd zoeken dat jaar 20 procent van hun mobiele zoekopdrachten uitmaakte.

Vóór 2015 zocht niemand met de stem. In de loop van dat jaar werden er wereldwijd echter meer dan 50 miljard gesproken zoekopdrachten per maand uitgevoerd, maar het is nog niet overweldigend. Uit een nieuwe studie van Ignite Visiblity bleek dat slechts 6% van de mensen de voorkeur geeft aan gesproken zoekopdrachten. Maar spraakgestuurd zoeken is nog vrij nieuw en houd er rekening mee dat dit aantal alleen maar groeit. U kunt verwachten dat gesproken zoekopdrachten de manier waarop SEO plaatsvindt, veranderen, evenals de functies van apparaten en internetgebruik in het algemeen. Toen we dit artikel onderzochten, hebben we zelfs gesproken zoekopdrachten gebruikt.

spraaksgewijs zoeken

De opkomst van gesproken zoekopdrachten

De hierboven genoemde cijfers laten zonder twijfel zien dat gesproken zoekopdrachten snel grote delen van het zoekmarktlandschap overnemen. Er zijn verschillende redenen die verklaren waarom gesproken zoekopdrachten zo snel toenemen. De meeste van deze redenen zijn situationeel, maar het zijn niettemin sterke hypothesen.

Sommige talen zijn moeilijker te typen dan andere.

En in een land met een hoge bevolking, hoog technologisch gebruik en complexe gesproken taal, is het logisch dat een alternatieve invoermethode zich als een lopend vuurtje zou verspreiden. Neem bijvoorbeeld India, waar meer dan 1,3 miljard mensen wonen en velen Hindi spreken.

Download ons mogelijkhedendeck

Hindi is een van die talen die moeilijk te typen is, en gesproken zoekopdrachten zijn erg populair in het land. Het is daar zelfs zo populair dat Google gesproken zoekopdrachten heeft geoptimaliseerd voor inheemse Indiase dialecten en accenten. De zoekgigant bracht tijd door met meer dan 700 vrijwilligers om machine learning in te voeren en de verschillende taal te begrijpen.

Hoog mobiel gebruik leidt tot een hoog volume voor gesproken zoekopdrachten.

Dat lijkt je misschien vanzelfsprekend nu het op tafel ligt, maar het is er. Bijna alle spraakgestuurde zoekopdrachten, ongeveer twee op de tien zoekopdrachten ter wereld, worden spraakgestuurd op mobiele apparaten uitgevoerd. Landen als de Verenigde Staten, waar mensen twee keer zoveel tijd doorbrengen op mobiel als op desktop, leiden de nummers voor gesproken zoekopdrachten.

In sommige landen worden desktops echter nog steeds veel gebruikt, zoals in Japan, waar mensen bijna evenveel tijd doorbrengen met mobiele apparaten als met desktops. Toch is de wereldwijde trend in de richting van mobiel, en zelfs in Japan stuwen jongeren mobiel gebruik naar hogere plaatsen dan desktops.

Gebruikers komen voor het eerst naar technologie.

Stel je voor dat je je grootmoeder leert hoe ze haar telefoon moet gebruiken om dingen op Google te zoeken. Het zou een enorme verspilling van tijd zijn, om nog maar te zwijgen van een mogelijk schrijnende onderneming, om haar eerst, zoals je zou moeten, het gebruik van een QWERTY-toetsenbord te leren.

Laat haar in plaats daarvan de kleine microfoonknop zien waarmee ze haar spraak direct naar tekst kan vertalen. U bespaart niet alleen tijd, maar ze zal in het algemeen succesvoller zijn met de input. Volwassenen van 65 jaar en ouder gebruiken vaker mobiele apparaten dan andere apparaten zoals desktops of breedbanddiensten, wat, in combinatie met het hoge gebruik van mobiele apparaten tot een hoog gebruik van gesproken zoekopdrachten, laat zien waarom oudere gebruikers eerder naar boven rijden het aantal spraakopdrachten wereldwijd.

Impact van gesproken zoekopdrachten

Alle statistieken over de opkomst van gesproken zoekopdrachten zeggen weinig over de impact op zoeken. Bij het zoeken met stem hebben mensen bijvoorbeeld de neiging om vragen te stellen. Het is een natuurlijke manier om te communiceren, en bij gebruik van een virtuele assistent zoals Cortana of Siri die kan antwoorden en communiceren, zelfs op een beperkte manier, voelt het stellen van vragen goed. Het verschil hier is dat mensen bij het zoeken op een desktop de neiging hebben om zoektermen te gebruiken in plaats van vraagformaten voor hun zoekopdrachten.

Bovendien, omdat mensen vragen stellen, duren de zoekopdrachten meestal iets langer bij gesproken zoekopdrachten dan bij traditioneel zoeken. Dat is een game changer in SEO, waarbij het bepalen van zoektermen en gissen naar betekenis en intentie cruciaal is. Voor SEO-professionals die er zijn, speel met langere zoekopdrachten die specifieker en stemvriendelijker zijn.

Ga mobiel of ga naar huis

Mobiele apparaten hebben de manier waarop we omgaan met technologie echt veranderd, en met de opkomst van spraakgestuurd zoeken die niet alleen wordt aangekondigd maar ook wordt ingeluid door mobiele apparaten, is het geen verrassing dat regio’s met een hoog mobiel gebruik boven desktopgebruik voorop lopen in de statistieken over spraakgestuurd zoeken.

Verwacht grote veranderingen als gesproken zoekopdrachten elkaar ontmoeten en vervolgens het totale aantal niet-gesproken zoekopdrachten overschrijden – wijzigingen in SEO, wijzigingen aan apparaten helemaal. We bevinden ons midden in de revolutie van gesproken zoekopdrachten en de cijfers kunnen alleen maar stijgen.

Google gebruikt nu zelfs zijn mobile first om websites te controleren. Als ze niet aan de mobiele normen voldoen, kunnen ze in de zoekresultaten worden gedevalueerd.

Veelgestelde vragen over gesproken zoekopdrachten

Wat is Google Voice Search?

Met Google Voice Search kunnen mensen op internet zoeken met gesproken stem in plaats van te typen.

Welk percentage van de zoekopdrachten zijn spraakgestuurd?

Bijna 50 procent van alle zoekopdrachten zijn spraakgestuurd. Bijna alle gesproken zoekopdrachten worden uitgevoerd op mobiele apparaten.

Waarin verschilt gesproken zoekopdrachten van zoeken op een desktop?

De meeste gesproken zoekopdrachten zijn in vraagformaat, omdat mensen de neiging hebben om op een natuurlijkere manier te spreken dan wanneer ze zoekopdrachten in Google typen.

Wat is de impact van voice search op SEO?

Uw SEO moet worden geoptimaliseerd voor gesproken zoekopdrachten. Speel met langere zoekopdrachten die specifieker en spraakvriendelijker zijn.

Plaats een reactie