[ad_1]
Inhoud op uw website wordt oud. Dit is het plan dat we gebruiken om het fris te houden. De eerste stap omvat het maken van uw blogbericht (stap 1). We hebben een gedetailleerde blogpost over die u kunt bekijken. Dit artikel gaat over wat u moet doen nadat uw blogbericht in eerste instantie live is gegaan (na publicatie, het eerste delen op sociale media en eventuele eerste linkbuilding die u aan het doen bent).
1. Maak je blogpost of artikel
Maak de inhoud aan volgens de “perfecte” blogpostgids hier. Het publiceren van uw originele blogpost, delen op sociale media en het opbouwen van een eerste link telt allemaal als creatie.
2. Maak links van andere pagina’s op uw site
Link naar het voltooide artikel van andere pagina’s en berichten op uw site. Het is belangrijk om ernaar te linken vanaf de meest relevante pagina’s. Kies bijvoorbeeld drie tot vijf bestaande berichten over een onderwerp.
Hoe u relevante pagina’s op uw site kunt vinden
U kunt eenvoudig een speciale Google-zoekopdracht gebruiken om te zien welke pagina’s het meest relevant zijn. Voor de site reputatiex.com gebruiken we deze zoekoperator:
site:reputationx.com reputatiebeheer
In Google ziet het er zo uit.
In de bovenstaande schermafbeelding kun je zien dat volgens Google de top drie meest relevante pagina’s op reputatiex.com voor de zoekwoorden “reputatiemanagement” worden getoond. Dit zijn de pagina’s van waaruit we in-content-links zouden toevoegen aan een nieuwe blogpost over reputatiebeheer.
Als de nieuwe blogpost over “sentimentanalyse” zou gaan, zouden we dezelfde zoekoperator uitvoeren, maar de woorden veranderen van “reputatiebeheer” in “sentimentanalyse”.
Dit type interne links helpt Google en andere zoekmachines om de context van het nieuwe artikel te begrijpen en om te zien dat het artikel belangrijk is omdat er naar wordt gelinkt vanaf pagina’s met vergelijkbare inhoud op onze site.
3. Inhoud bijwerken na zes maanden
Zoekmachines letten op de versheid van de inhoud. Inhoud die niet is vernieuwd/geüpdatet, kan achteruitgang van de zichtbaarheid van de zoekresultaten ervaren. We raden u aan uw bestaande blogberichten (en webpagina’s) elke zes tot twaalf maanden bij te werken. Uw belangrijkste berichten, die het meest relevante verkeer genereren, moeten vaker worden bijgewerkt. Degenen die minder belangrijk zijn, kunnen minder vaak worden bijgewerkt.
Kalender of contentplan
Stel een agenda-item in wanneer u een blogbericht maakt om hetzelfde bericht elke zes maanden bij te werken met nieuwe inhoud. Als u een inhoudsplan heeft, voegt u een kolom toe voor inhoudsupdates. Werk de inhoud elke zes maanden bij (sommige experts zeggen dat dit jaarlijks kan). Het bericht moet met ten minste 10% worden gewijzigd.
Een bericht wijzigen betekent het verbeteren. Hier zijn enkele dingen die u kunt doen:
- Informatie waarnaar wordt verwezen bijwerken
- Wijzig de uitgaande externe links, vooral nieuwere inhoud
- Voeg video toe
- Verander afbeeldingen voor betere (houd de afbeeldingsbestanden klein)
- Toevoegen aan het bericht
- Als je de mogelijkheid hebt om je pagina’s te A/B-testen, probeer dan een versie met een andere kop of zelfs andere inhoud om te zien welke beter presteert. Vergeet niet na een maand terug te komen en een winnaar te kiezen.
- Voeg verbeteringen zoals FAQ-schema toe aan het bericht als het er nog niet is
Social media posts, alweer
Je hebt je inhoud na zes maanden bijgewerkt, vergeet niet om opnieuw op sociale media te posten.
4. Grote verbetering na 12 maanden
Na een jaar (12 aardse maanden) raden we aan om elke blogpost of artikel op uw site grondig te vernieuwen. Misschien heb je de inhoud na zes maanden een beetje vernieuwd, maar na een jaar raden we aan om deze drastisch te verbeteren. Dit kan betekenen dat je de helft of zelfs de hele post moet herschrijven.
Wanneer geen grote inhoudsupdate uitvoeren?
Maar er zijn tijden dat je dat niet zou moeten doen uw inhoud drastisch bijwerken. Als uw pagina al op positie een van uw belangrijkste zoektermen voor die pagina staat, hoeft u er niet veel aan te veranderen. Voer in plaats daarvan een lichtere vernieuwing van het type zes maanden uit.
Probeer de URL niet te veranderen
Als u webinhoud bijwerkt, verander dan de URL niet, tenzij u er niets aan kunt doen. Als u de URL (webadres) wijzigt, kunt u alle links die u het afgelopen jaar hebt verzameld, kwijtraken. Als u de URL moet wijzigen, gebruikt u een 301-omleiding.
Laat de bestandsgrootte niet uit de hand lopen
Google rangschikt snellere pagina’s vaak beter dan langzamere pagina’s. Let bij het bijwerken van inhoud op de bestandsgrootte. We zien vaak dat auteurs inhoud bijwerken en meer afbeeldingen en video’s toevoegen. Elke toegevoegde afbeelding of video kan de laadgrootte van de pagina vergroten. Zorg ervoor dat u een tool zoals tools.pingdom.com en Google Core Web Vitals gebruikt om te zien hoe snel uw pagina wordt geladen.
Berichten op sociale media, alweer
Je hebt je inhoud na twaalf maanden bijgewerkt, vergeet niet om opnieuw op sociale media te posten.