[ad_1]
Maak deze vijf soorten inhoud tegelijkertijd en in een specifieke volgorde om uw inkomende / SEO-campagne consistentie te geven en deze gemakkelijker uit te voeren.
Inbound marketing is tegenwoordig een van de meest effectieve online marketingmethoden – het is zo ongeveer uitgevonden door Hubspot. Als het goed wordt gedaan, kan het verdubbelen als een SEO-inspanning. Het kernconcept is om het juiste publiek naar uw site te trekken en het vertrouwen te winnen door middel van nuttige, hoogwaardige en bruikbare inhoud. Als je eenmaal een abonneebestand hebt dat je vertrouwt en regelmatig contact met je opneemt, wordt het omzetten in betalende klanten veel gemakkelijker via een proces dat bekend staat als ‘nurturing’.
Hier is een overzicht van de inkomende methodologie die ook zoekmachineoptimalisatie omvat. Deze strategie gebruiken we voor online reputatiemanagement (ORM) en SEO-projecten.
Een opmerking over waar andere inhoud van experts leeft
Deze gids is niet bedoeld om reeds volledige informatie over inkomend te repliceren – zie a.u.b deze gids van Hubspot voor meer diepgaande informatie. Maar over het algemeen is de inbound marketingstrategie gericht op het bereiken van twee hoofddoelen:
- Lezers omzetten in abonnees
- Van abonnees betalende klanten maken
De 5 belangrijkste inhoudstypen voor inkomend
Er zijn in principe vijf soorten inhoud waarvan u op de hoogte moet zijn, en de meeste moeten indien mogelijk tegelijkertijd en in een bepaalde volgorde worden gemaakt.
Hierboven ziet u een diagram van de vijf inhoudstypen die u kunt maken.
De vijf belangrijkste inhoudstypen voor inkomend zijn:
- Verdiende, eigendom of betaalde inhoud op een andere site
- Korte inhoud op je blog
- Een CTA (call-to-action) ingebed in uw korte inhoud
- Lange inhoud zoals een gids of eBook
- Een nieuwsbrief of soortgelijke manier om in contact te blijven met de prospect
Deze vijf basisinhoudstypen werken samen om mensen naar uw inhoud te trekken, ze te betrekken bij korte inhoud, ze ertoe aan te zetten op de CTA te klikken voor meer informatie en hen langere inhoud aan te bieden om te downloaden in ruil voor hun e-mailadres. Het e-mailadres (en hopelijk de naam) zal worden gebruikt om andere nuttige informatie te verstrekken totdat ze weer klaar zijn om te communiceren.
Opmerking: verschillende soorten inhoud worden op verschillende plaatsen in zoekresultaten weergegeven. Deze gids voor de belangrijkste gebieden van Google-zoekresultaten en hoe u inhoud kunt rangschikken, helpt.
Ten eerste: maak lange inhoud om e-mails te verzamelen
Gesloten inhoud is gratis inhoud (meestal een eBook, een e-mailcursus of een videozelfstudie) waartoe uw lezers toegang hebben door hun e-mailadres in het opt-in-vak van uw site in te voeren. Het is meestal ‘long-form’, wat betekent dat het langer is dan een blogbericht. Soms is het een heel boek. Natuurlijk heb je altijd de mogelijkheid om e-maillijsten te kopen om dingen te versnellen, maar interne lijsten die je zelf maakt van lange inhoud zullen meer gericht zijn omdat de mensen op de lijst je site al hebben bezocht en interesse hebben getoond.
Ten tweede: maak korte inhoud om interesse te wekken
Nadat u de inhoud in lange vorm hebt gemaakt, maakt u korte inhoud, zoals blogposts, op basis van de inhoud in lange vorm. Dit kunnen teasers, statistieken, onderzoek of wat dan ook zijn. Door eerst de inhoud in lange vorm te maken, hebt u iets om de inhoud in kortere vorm uit te halen.
Onthoud dat de hele focus van uw inbound marketingstrategie is om zoveel mogelijk mensen naar uw aanbod te leiden. Het succes van een artikel kan vaak worden afgemeten aan het aantal e-mailabonnees dat het genereert. Dit betekent dat de artikelen of blogposts (minstens) twee doelen hebben:
- Om uw publiek te informeren
- Om dat publiek iets te laten doen. Dat zal zijn om hun naam en e-mailadres te verstrekken in ruil voor gratis lange inhoud of om lange inhoud te kopen.
Dit doe je door een CTA op te nemen in je content en door je aanbod te promoten met banners op verschillende plaatsen.
Ten derde: maak de call-to-action
Zodra de korte inhoud is voltooid, maakt u de CTA (een of meer). De CTA (call-to-action) is een banner of link die mensen verleidt om meer informatie te krijgen. De CTA gaat naar de hoofdtekst van de korte inhoud (blogpost) of in de zijbalk van de webpagina. Waar het ook gaat, mensen moeten het zien om erop te klikken. Hier is een goed voorbeeld van een call-to-action:
Stem CTA’s af op de inhoud
Als maker van inhoud moet u CTA’s gebruiken die meer zijn afgestemd op het publiek van de specifieke pagina. Dit betekent het creëren van aangepaste CTA’s. Als u bijvoorbeeld een gids als lange inhoud heeft, gaat uw korte inhoud over de inhoud van de gids. De CTA gaat ook over de inhoud van de gids.
U moet de juiste CTA koppelen aan de juiste inhoud. U moet mensen aantrekken die al geïnteresseerd zijn in de oplossing die uw product biedt en er meer over willen weten. Dat gebeurt alleen wanneer uw aanbieding is afgestemd op uw gratis of betaalde aanbieding. Als je een aanbieding hebt voor rode widgets, maar de gids gaat over blauwe widgets, zul je niet zo veel mensen krijgen om door te klikken naar de lange inhoud.
Ten vierde: leid mensen naar uw inhoud
Het creëren van gated content en het promoten ervan met uw content is slechts één kant van de vergelijking. Om de groei van uw abonneebestand te versnellen, moet u uw aanbod ook actief promoten op platforms van derden. Dit kan op een aantal manieren.
Gebruik gastbloggen om mensen naar uw korte inhoud te leiden
In plaats van alleen artikelen op uw site te publiceren, kunt u hoogwaardige blogposts maken en deze gratis aanbieden aan andere gevestigde blogs en publicaties in uw niche. Uw artikel zou een call-to-action bevatten met een link naar de bestemmingspagina van uw aanbieding.
Het mooie van gastbloggen (bijdragen aan de blog of site van iemand anders) is dat het zowel inkomende links naar uw site als verkeer genereert. Het moet echter niet overdreven zijn, aangezien te veel gastblogs als percentage van uw totale aantal links als een vlag kunnen worden beschouwd. Maar een beetje doen wordt over het algemeen als veilig beschouwd.
Tip: Maak de inhoud tegelijkertijd en in deze volgorde aan:
- Inhoud in lange vorm
- Inhoud in korte vorm
- Gastbloginhoud
Gastbloggen helpt u een breder publiek in uw niche te bereiken en uw inhoud aan meer lezers bloot te stellen. Dit kan resulteren in meer abonnees op uw e-maillijst.
Mogelijkheden voor gastbloggen vinden
U kunt gastblogmogelijkheden in uw niche vinden door de volgende zoekopdrachten op Google te gebruiken. We gebruiken ‘wapens’ als voorbeeld, maar het kan elke relevante zoekterm zijn.
- [search term] + schrijf voor ons
- [search term] + gastpost
- [search term] + bijdragen
- [search term] + gastauteur
Bronnen voor gastbloggen
Hier zijn een paar bronnen om u te helpen dit proces te begrijpen
- Hoe u uw e-maillijst kunt verdubbelen met gastbloggen
- De ultieme gids voor gastbloggen
- 300 websites die gastberichten accepteren
- Hoe u links bouwt zoals een SEO-bureau
Social Media Marketing gebruiken om verkeer te genereren
Gebruik sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en Pinterest om niet alleen in contact te komen met uw doelgroep, maar ook om uw nieuwste inhoud en aanbod actief te promoten. Dit omvat zowel gratis als betaalde social media marketing.
Vooral Facebook.com is een geweldige plek om je aanbod te promoten en meer abonnees aan te trekken met betaalde advertenties.
Bronnen voor sociale media
Hier zijn links naar gedetailleerde bronnen waarin wordt uitgelegd hoe u dit kunt doen.
- Leadgeneratie met Facebook.com-advertenties – De definitieve gids
- Hoe ik 500+ e-mailabonnees kreeg die Facebook.com-advertenties gebruikten
Influencer-bereik
Influencer’s genereren momenteel meer verkopen dan directe advertenties voor enkele van de grootste merken ter wereld. Als je kunt samenwerken met invloedrijke bloggers, socialmediamarketeers en experts in jouw niche om je inhoud te promoten en je aanbod te onderschrijven, kun je de groei van je e-maillijst mogelijk omhoogschieten.
Marketingbronnen voor influencers
Deze stapsgewijze bronnen helpen je om een influencer outreach-strategie met succes uit te voeren
- De definitieve gids voor targeting op influencers
- De stapsgewijze handleiding voor het bereiken van influencers
Ten vijfde: leads koesteren met e-mailmarketing
Zodra een lezer zich bij uw e-maillijst voegt om toegang te krijgen tot de beveiligde inhoud op uw site, moet u hem beginnen te betrekken met tijdige e-mails. De inhoud van deze e-mails is net zo belangrijk als de inhoud van uw site.
Abonnees zullen waarschijnlijk actie ondernemen op uw e-mails wanneer deze nieuw zijn. Zorg er dus voor dat uw eerste paar e-mails tellen. De beste manier om dit te doen, is door echt te begrijpen wat de persoon wil en dat aan hem/haar te geven.
Het doel van deze e-mails is om uw abonnees betrokken te houden, geloofwaardigheid op te bouwen door meer nuttige inhoud te delen en ze in klanten te veranderen door exclusieve aanbiedingen te pitchen.
Bronnen voor het verzorgen van leads voor e-mail
Hier zijn aanvullende bronnen om u te helpen dit proces beter te begrijpen.
- Stapsgewijze handleiding voor het maken van effectieve automatische e-mailresponders
- Hoe schrijf je een heroïsch effectieve E-mail Autoresponder-serie?
Checklist voor inkomende marketingstrategie
- Maak eerst de inhoud in lange vorm
- Maak de inhoud in korte vorm als tweede
- Maak een CTA om in de korte inhoud in te sluiten
- Maak of promoot inhoud op sites of platforms van derden
- Maak een e-mail autoresponder campagne met gerichte inhoud
Veelgestelde vragen over het maken van inhoud
Wat zijn de beste soorten content voor SEO?
De belangrijkste inhoudstypen voor inkomend zijn verdiende, eigendoms- of betaalde inhoud op een andere site. Korte inhoud op uw blog. Een CTA (call-to-action) ingebed in uw korte inhoud. Lange inhoud, zoals een gids of eBook. Een nieuwsbrief of soortgelijke manier om in contact te blijven met de prospect.
Wat is gated content?
Gated content is gratis content, meestal een eBook, een e-mailcursus of een videozelfstudie, waartoe uw lezers toegang hebben door hun e-mailadres in te voeren in het opt-in-vak van uw site. Het is meestal lang, wat betekent dat het langer is dan een blogbericht. Soms is het een heel boek.
Wat is inhoud in korte vorm?
Korte inhoud kan blogposts zijn op basis van de inhoud in lange vorm. Dit kunnen teasers, statistieken, onderzoek of wat dan ook zijn. Door eerst de inhoud in lange vorm te maken, hebt u iets om de inhoud in kortere vorm uit te halen.
Wat is een call-to-action?
De call-to-action is een banner of link die mensen verleidt om meer informatie te krijgen. De CTA gaat naar de hoofdtekst van de korte inhoud (blogpost) of in de zijbalk van de webpagina. Waar het ook gaat, mensen moeten het zien om erop te klikken.
Hoe kan ik mijn inhoud promoten?
Leid mensen naar uw inhoud door gastbloggen, het gebruik van sociale media, het bereiken van influencers en het koesteren van leads met e-mailmarketing.