[ad_1]
Een goede reputatie is veel meer waard dan u misschien denkt.
Een goede online reputatie is niet alleen gekoppeld aan meer vertrouwen in uw merk, hogere winsten en beter talent, maar het verbetert ook de marketinginspanningen. In deze blog staat de link tussen een positieve corporate reputatie en lagere marketingkosten centraal.
Een bedrijf met een goede online reputatie brengt zichzelf praktisch op de markt. Mensen voelen zich van nature aangetrokken tot bedrijven die hun waarden en missie delen. Ze zullen dit soort bedrijven verkiezen boven de concurrentie, meer betalen voor hun producten of diensten en het vervolgens (gratis!) promoten via online recensies en posts op sociale media.
In werkelijkheid, consumenten zijn bereid te besteden 9% meer voor producten van een bedrijf met een positieve bedrijfsreputatieen een nog hogere premie wanneer er gewenste extra functies zijn.
Consumenten zijn bereid 9% meer uit te geven voor producten van een bedrijf met een positieve bedrijfsreputatie.
Als je je merk kunt onderscheiden van de concurrentie vanwege zijn reputatie, niet vanwege marketing, reclame of PR, dan heb je echt goud.
Een goede online reputatie kan leiden tot:
- Verhoogde naamsbekendheid
- Gratis marketing en promotie
- Lagere kosten per acquisitie
Verhoogde naamsbekendheid
Merkbekendheid gaat over de mate van bekendheid die mensen hebben met uw merk. Als uw doelgroep uw merk kan herkennen, zullen ze het waarschijnlijk verkiezen boven de concurrentie.
Merkbekendheid creëren met behulp van reputatiemarketingtechnieken is van cruciaal belang voor zakelijk succes en wordt meestal toegeschreven aan uw marketingteam. Maar veel van het werk om naamsbekendheid op te bouwen, kan worden gedaan door uw reputatie te verbeteren. Mensen uw merk leren kennen en vertrouwen is een belangrijk onderdeel van reputatiemanagement.
Hier is hoe het kan:
- Optimaliseer uw eigendommen: Zorg ervoor dat uw website in goede staat is en een blog bevat die u regelmatig bijwerkt. Claim en monitor uw social media kanalen. Eigen kanalen zoals uw website, sociale media en andere websites met profiellijsten zijn een geweldige kans voor u om uw beste beentje voor te zetten op internet en potentiële klanten te laten zien waar uw merk over gaat.
- Focus op beoordelingen: Hoewel beoordelingen niet iets zijn waar u veel controle over heeft, is de manier waarop u op beoordelingen reageert een weerspiegeling van uw algehele merk. Kortom, uw reviewmanagementstrategie kan uw merk maken of breken. Mensen zullen onthouden of je beleefd reageert op recensies (vooral negatieve) en zullen er waarschijnlijk met hun vrienden en familie over praten.
- Creëer waardevolle inhoud: Hoe meer buzz u rond uw merk kunt creëren, hoe beter. De meeste strategieën voor reputatiebeheer omvatten het maken van inhoud voor uw merk. Door uw inhoud op verschillende bronnen te delen, kunt u een groter publiek bereiken en uw naamsbekendheid vergroten.
Gratis marketing en promotie in de vorm van reviews en posts op social media
Mensen delen snel hun mening over dingen, of dat nu een nieuw restaurant is dat in hun buurt is geopend of een trendy modemerk dat iedereen draagt. Positieve recensies en posts op sociale media zijn een gratis marketinggoudmijn, en of uw merk het goed doet op dit gebied heeft vaak veel te maken met reputatiemanagement.
Online reviews hebben zoveel invloed op het koopgedrag dat de meeste mensen tegenwoordig niets meer doen zonder eerst reviews te checken. In feite vertrouwt 85% van de consumenten online beoordelingen net zoveel als persoonlijke aanbevelingen. Deze beoordelingen en berichten kunnen verder worden versterkt als mensen ze delen op hun eigen sociale media-accounts. Recensies zijn zoveel meer waard dan advertenties omdat ze een betrouwbare bron van informatie zijn. U kunt dat vertrouwen niet kopen met traditionele marketing.
Met voldoende promotie in de vorm van online reviews en social media posts hoeft je marketingafdeling minder te investeren in traditionele advertenties. Bovendien, wanneer mensen over uw merk berichten in recensies en sociale media, zal uw bedrijf eerder gratis persartikelen over uw product of diensten krijgen, waardoor uw merk verder wordt versterkt.
Lagere kosten per acquisitie
Het is gemakkelijker en goedkoper om klanten naar uw merk te trekken als ze het al weten. Door uw online reputatie te verbeteren, zal uw publiek het gevoel krijgen dat ze deel uitmaken van uw merk voordat ze zelfs maar iets van u hoeven te kopen. Dit zal mensen tot kampioenen van uw merk maken en marketinginspanningen veel gemakkelijker maken wanneer het tijd is om hen te overtuigen om bij u te kopen.
Merken met reputatiesucces hoeven niet te vertrouwen op marketing
Sommige van de meest succesvolle merken van vandaag zijn er niet gekomen door tonnen geld uit te geven aan marketing. Ze deden het vanwege hun reputatie. Wanneer mensen in een merk en zijn producten geloven, is de kans groter dat ze voor de lange termijn blijven hangen. Mensen zijn op zoek naar dat gevoel van gemeenschap en binding wanneer ze het ene merk boven het andere verkiezen. Of ze nu boodschappen doen of een nieuwe designertas kopen voor een speciaal iemand, mensen zullen hun aankoopbeslissingen vaak baseren op reputatie.
Reputatiemanagement en marketing zijn vaak twee kanten van dezelfde medaille. Hoewel ze zich allebei richten op verschillende aspecten van het kooptraject, is het niet overdreven om te zeggen dat uw marketing slechts zo succesvol zal zijn als uw reputatie. Hoe beter uw reputatie, hoe gemakkelijker het is om uw producten op de markt te brengen en als zodanig kunt u uw marketingbudget effectief verlagen.
Veelgestelde vragen over reputatiemarketing
Wat is reputatiemarketing?
Reputatiemarketing is het gebruik van marketing om het sentiment van uw merk te verbeteren.
Wat zijn de voordelen van een goede online reputatie?
Merken met een goede online reputatie kunnen verwachten te besparen op marketingkosten. Een goede online reputatie kan leiden tot: meer naamsbekendheid, gratis marketing en promotie en lagere kosten per acquisitie.
Hoe zorg je voor naamsbekendheid?
Het verbeteren van uw reputatie kan helpen om naamsbekendheid te creëren. Het optimaliseren van uw eigendommen, het verbeteren van online beoordelingen en het creëren van waardevolle inhoud kunnen allemaal bijdragen aan het verbeteren van uw naamsbekendheid.