[ad_1]
Ben jij de enige persoon ter wereld met jouw naam? Waarschijnlijk niet. We werken te hard om onze reputatie te behouden om het slachtoffer te worden van de fouten van iemand anders. Dit kan gebeuren als iemand met dezelfde naam als u of uw bedrijf betrokken is bij een schandaal of een vorm van negatieve publiciteit. De reputatieschade die met hun naam gepaard gaat, kan van invloed zijn op u, aangezien u dezelfde naam deelt en als resultaat dezelfde zoekresultaten.
Soms kunnen de acties die andere mensen ondernemen ernstige gevolgen hebben voor uw eigen reputatie.
- Wat doe je als iemand met dezelfde naam als jij betrokken is bij een schandaal?
- Hoe onderscheid je jezelf als je een veel voorkomende naam hebt?
- Welke tools kun je gebruiken om te controleren wat er online over je naam wordt gezegd?
Soms kunnen mensen met dezelfde naam als wij onze eigen reputatie schaden als ze betrokken zijn bij een schandaal of een vlaag van negatieve pers. Laten we ze onze reputatie-dubbelgangers noemen. Wanneer deze dubbelgangers (tweelingen) binnenkomen en het harde werk vernietigen dat we hebben gestoken in het behouden van een positieve reputatie, kan het onmogelijk lijken om dit te herstellen. Maar maak je geen zorgen – er is een uitweg. Dit bericht is bedoeld om te bespreken hoe u uw reputatie kunt terugwinnen wanneer iemand met dezelfde naam het voor u verknoeit.
3 manieren om uw unieke reputatie online terug te winnen:
- Onderscheid je naam
- Optimaliseer uw aanwezigheid op het web
- Controleer uw zoekresultaten
Reputatie dubbelgangers gedefinieerd
Het woord dubbelganger wordt meestal gebruikt om een persoon te beschrijven die fysiek op een andere persoon lijkt. Sommige tradities stellen zelfs dubbelgangers gelijk aan boze tweelingen. Deze blog zal verwijzen naar een reputatie-dubbelganger als iemand die schade heeft toegebracht aan je eigen online reputatie doordat jullie twee dezelfde (of zeer vergelijkbare) naam delen.
Deze situatie wordt ook wel naambotsing of verkeerde identiteit genoemd en komt vaker voor dan je zou denken. Je had het niet geraden er zijn eigenlijk 1.038 mensen in de VS die James Bond hetenzou jij?
U loopt het risico een reputatie-dubbelganger te krijgen als:
- Je hebt een gewone naam
- Je deelt de naam van een beroemd iemand, zoals een beroemdheid, politicus of andere bekende persoon
- Je hebt dezelfde naam als een familielid
- De naam van uw bedrijf valt uit de gratie vanwege een negatieve connotatie of een negatieve nieuwsgebeurtenis
Risico’s die dubbelgangers vormen voor uw reputatie
De meeste mensen kijken niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten, dus als wat ze zien slecht is, zullen ze een negatieve mening over je vormen. Dit geldt zelfs als de negatieve zoekresultaten niet eens over jou gaan!
Dit is vooral belangrijk voor werkzoekenden. Wervingsmanagers zijn vaak overwerkt en ontvangen meer sollicitaties dan ze aankunnen. Ze gaan je zoekresultaten niet onderzoeken om te bepalen of ze echt over jou gaan. Het is redelijk om aan te nemen dat ze zullen geloven dat alles wat ze op het eerste gezicht zien als ze je naam Googlen, in feite over jou gaat. Mensen of merken met dezelfde naam als u kunnen uw kans op een nieuwe kans vernietigen.
Zodra iemand met dezelfde naam als jij uit de gratie raakt, zullen hun tekortkomingen problemen blijven veroorzaken voor je eigen reputatie zolang ze in de zoekresultaten verschijnen. Gelukkig zijn er stappen die u kunt nemen om uw goede reputatie online terug te winnen.
Stappen om uw individuele reputatie terug te winnen
Het kan moeilijk zijn om uw individuele reputatie terug te winnen als u dezelfde naam deelt met iemand anders, vooral als deze bekend is. Maar het kan. Hier zijn een paar stappen die u kunt nemen om te proberen uw reputatie terug te winnen nadat deze is aangetast door een reputatie-dubbelganger.
Onderscheid je naam
U kunt uw zoekresultaten mogelijk snel opschonen als u de manier verandert waarop mensen online naar u zoeken. Bedenk hoe u wilt dat mensen naar uw naam zoeken en begin die variant of uw naam de hele tijd te gebruiken. Als je eenmaal je naam hebt gekozen zoals je wilt dat mensen ernaar zoeken, is het belangrijk om je aan die versie van je naam te houden.
Hier zijn een paar opties om te overwegen om jezelf te onderscheiden:
- Gebruik een bijnaam
- Gebruik je volledige naam als je normaal gesproken een bijnaam gebruikt
- Vermeld uw tweede naam of initiaal
- Gebruik je middelste naam in plaats van je voornaam
- Verander je naam (drastisch, maar het zou werken!)
Optimaliseer uw aanwezigheid op het web
Google rangschikt de meest relevante inhoud bovenaan de zoekresultaten, dus als u moeite doet om zelf boeiende inhoud te maken, kunt u hoger scoren dan de negatieve inhoud die bij uw dubbelganger hoort. Al uw positieve inhoud wordt als eerste gezien, waardoor de negatieve inhoud die u wilt verbergen, effectief wordt onderdrukt. Dit kan voor jullie beiden winst zijn, aangezien een bijproduct van jullie werk ook hun reputatie zal verbeteren.
Hier zijn een paar manieren om dit te doen:
- Maak een website: zorg ervoor dat uw site al uw juiste contactgegevens en bijgewerkte informatie over uzelf of uw bedrijf heeft en u duidelijk onderscheidt van iedereen die uw naam deelt. Voeg alle positieve nieuwsberichten of onderscheidingen toe die u heeft ontvangen.
- Regelmatig bloggen: Uw blog kan een afzonderlijke website zijn of een pagina op uw hoofdsite. Omdat zoekmachines nieuwe inhoud belonen, kan bloggen je vaak helpen om hoger in de zoekresultaten te komen.
- Claim je social media profielen: Optimaliseer uw profielen en post regelmatig. Maak een aanwezigheid voor jezelf op alle belangrijke platforms (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Crunchbase) en vul je profiel volledig in.
- Verzoek om negatieve inhoud te verwijderen: Deze werkt niet gegarandeerd, maar het is altijd het proberen waard. U kunt de site-eigenaar verzoeken inhoud te verwijderen die uw reputatie schaadt.
Controleer uw zoekresultaten
We zouden allemaal onze zoekresultaten moeten controleren, ongeacht of we te maken hebben met een dubbelganger of niet. Het is de beste manier om op de hoogte te blijven van waar onze reputatie staat. Door uw zoekresultaten goed in de gaten te houden, bent u beter in staat om ze sneller en gemakkelijker te repareren.
Hier zijn een paar tips om uw zoekresultaten effectief te controleren:
- Stel waarschuwingen in voor verschillende varianten van uw naam, inclusief veelvoorkomende spelfouten.
- Profiteer van gratis tools om waarschuwingen in te stellen, zoals Me on the Web van Google en TalkWalker.
- Vergeet sociale media niet. Houd bij wat er op social media over u wordt gezegd met behulp van tools voor sentimentanalyse.
Bezit je online reputatie
Als je een veel voorkomende naam hebt of een naam deelt met iemand met een negatieve online reputatie, kan het moeilijk zijn om je eigen goede reputatie terug te winnen. Gelukkig zijn er stappen die u kunt nemen om ervoor te zorgen dat mensen zien wat u wilt dat ze zien wanneer ze uw naam Googlen. Door uzelf online te onderscheiden, uw aanwezigheid op het web te optimaliseren en uw zoekresultaten te controleren, kunt u verwachten dat u zich onderscheidt van uw dubbelganger om uw positieve reputatie terug te winnen.
Als je hulp nodig hebt om aan de slag te gaan, neem dan vandaag nog contact met ons op.
Veelgestelde vragen over dezelfde naam
Loopt mijn reputatie gevaar als ik een gewone naam heb?
Mensen of merken met dezelfde naam als u kunnen uw kans op een nieuwe kans vernietigen. Zodra iemand met dezelfde naam als jij uit de gratie raakt, zullen hun tekortkomingen problemen blijven veroorzaken voor je eigen reputatie zolang ze in de zoekresultaten verschijnen.
Hoe kan ik mijn individuele reputatie terugvorderen?
Onderscheid je naam. Optimaliseer uw aanwezigheid op het web. Houd uw zoekresultaten bij.
Hoe kan ik mijn zoekresultaten controleren?
Hier zijn een paar tips om uw zoekresultaten effectief te controleren. Stel waarschuwingen in voor verschillende varianten van uw naam, inclusief veelvoorkomende spelfouten. Profiteer van gratis tools om waarschuwingen in te stellen, zoals Me on the Web van Google en TalkWalker. Vergeet sociale media niet. Houd bij wat er op social media over u wordt gezegd met behulp van tools voor sentimentanalyse.