[ad_1]
Hoogtepunten
- De reputatie van uw bedrijf is misschien wel het meest waardevolle bezit.
- 63% van uw marktwaarde wordt toegeschreven aan uw bedrijfsreputatie.
- Door internet en sociale media is reputatieverzekering belangrijker dan ooit.
- Reputatieverzekeringen kunnen worden gekocht individueel of geïntegreerd in bestaande bedrijfsverzekeringen.
- Op zichzelf staande bedrijfsreputatieverzekeringen zijn ontworpen om financiële verliezen te dekken die verband houden met verminderde verkopen als gevolg van een beschadigde reputatie, maar tegen een veel hogere prijs dan een aanvullende polis.
Van de vele dingen waar we in het leven op rekenen, behoort onze reputatie tot de belangrijkste. Vaak direct gekoppeld aan onze kansen op maatschappelijk succes, reputatie is de immateriële standaard die ons persoonlijke en professionele leven op een zeer tastbare manier beïnvloedt.
Het is belangrijk om te begrijpen hoe een reputatie functioneert als het gaat om bedrijven. Wanneer u probeert een professionele aanwezigheid op te bouwen, is uw de reputatie van het bedrijf is net zo belangrijk als de logistiek die u instelt om uw bedrijf te laten bloeien. Wereldwijd schrijven leidinggevenden gemiddeld 63% van de waarde van hun bedrijf toe aan de reputatie.
Bron: Weber Shandwick
Reputatie is opgebouwd rond perceptie. Het is belangrijk om na te denken over de manieren waarop consumenten uw bedrijf of merk zien. Weten hoe uw merk door het publiek wordt waargenomen, kan een zeer krachtig iets zijn.
Als het goed gaat en de reputatie van een bedrijf op orde is, volgen vaak goede dingen, zoals:
- Professionele kansen
- Verhoogde omzet
- Uitgebreide zakelijke partnerschappen
- Een toename van gekwalificeerde kandidaten voor openstaande vacatures
- Verbeterde marketingopties
Maar hoe zit het als het mis gaat? Het is heel goed mogelijk dat, ondanks al uw inspanningen, uw zakelijke reputatie kan een klap of twee krijgen onderweg. Hoe kun je bescherm je reputatie? Kan uw bedrijfsreputatie worden verzekerd?
Hoewel het onmogelijk is om elk aspect van de publieke perceptie te beheersen, zijn er een paar dingen die u kunt doen om uw bedrijf te beschermen tegen: reputatieschade. Laten we een paar van deze opties hieronder bekijken.
Welke kanalen dragen bij aan reputatie?
Vóór de opkomst van technologie en de daaropvolgende ontwikkeling van sociale mediaplatforms, was de reputatie van een bedrijf vaak afhankelijk van hoe het grote publiek het karakter van dat bedrijf beoordeelde.
Vóór sociale media functioneerden zowel kleine als grotere bedrijven voornamelijk op mond-tot-mondreclame en gedrukte advertentiecampagnes. Het was niet ongebruikelijk dat de reputatie van een merk voornamelijk voortkwam uit een goedkeuring van beroemdheden.
Tegenwoordig gaan dingen sneller en er zijn meer stemmen en meningen om mee te wegen in de reputatievergelijking. Alleen al sociale media beginnen een breder netwerk uit te werpen voor bedrijven om potentiële consumenten te bereiken, maar het opent ook de sluizen van de publieke opinie, die de reputatie van een bedrijf kunnen maken of breken.
Het concept van volledige consumententoegang via digitale kanalen betekent dat uw reputatie onvermijdelijk onder de loep wordt genomen en niet per se op feiten, maar vaak ook op meningen wordt beoordeeld. En die meningen zijn niet alleen gebaseerd op de producten en diensten van uw bedrijf, maar ook op de impact die uw bedrijf heeft op de gemeenschap. Ondernemers moeten kritiek verwachten en het is belangrijker dan ooit om van tevoren plannen te maken om dienovereenkomstig te handelen.
Het internet is een uitgestrekte plek. Er zijn veel manieren waarop een reputatie online kan worden opgebouwd, maar diezelfde kanalen kunnen een reputatie aantasten of verwoesten met zaken als:
- Negatieve online beoordelingen
- Digitale dekking van de tekortkomingen van een bedrijf
- Berichten op sociale media van ontevreden klanten
Het is eerlijk om te zeggen dat de reputatie van een bedrijf en het succes ervan sterk met elkaar verweven zijn. Het internet is tegenwoordig een essentieel onderdeel van het zakendoen, maar het is ook de belangrijkste plaats waar de reputatie van een merk wordt gevestigd en besproken.
Wanneer uw reputatie op het spel staat, is het belangrijk om uw bedrijf te beschermen in zowel de fysieke als de digitale wereld. Zelfs een geweldig bedrijf met de juiste infrastructuur kan onder de druk komen te staan van een aangetaste naam.
Welke soorten reputatieverzekeringen zijn er?
Verzekeringen zijn vaak uitsluitend gekoppeld aan duidelijke doelstellingen. Inboedelverzekeringen, autoverzekeringen en levensverzekeringen zijn ontworpen om specifieke risico’s aan te pakken die gepaard gaan met duidelijke parameters.
Reputatieschade is veel meer een abstract begrip dan zoiets als schade door een ongeval of overstroming, maar in het tijdperk van digitale reputatieopbouw en -vernietiging is het een probleem geworden dat verzekeraars meer bereid zijn om in dekkingspolissen te verweven.
Uiteindelijk is een beschadigde reputatie een zeer reële bedreiging voor het welzijn van een bedrijf. Het kennen van uw verzekeringsopties kan u gemoedsrust geven wanneer u zich in de loopgraven van een online ecosysteem bevindt.
A. Reputatieverzekering
Hoewel reputatieverzekeringen afzonderlijk kunnen worden gekocht, is het belangrijk op te merken dat dergelijke verzekeringen duur kunnen zijn om te kopen als een op zichzelf staande polis. Hoewel grotere bedrijven misschien geen problemen hebben met het prijskaartje, zullen kleinere bedrijven waarschijnlijk moeite hebben om deze investering mogelijk te maken.
De moeilijk te definiëren aard van een reputatie is wat het premium prijskaartje aan dit soort verzekeringen geeft. Een op zichzelf staande reputatieverzekering is meestal bedoeld om financiële verliezen te dekken die verband houden met verminderde verkopen als gevolg van een beschadigde reputatie. De oorzaak van de reputatieschade is echter vaak moeilijk duidelijk aan te wijzen. Dit maakt het nog moeilijker om een polis te onderschrijven, wat uiteindelijk de premiekosten van de polis in het algemeen verhoogt.
B. Verzekering voor reputatierisico
Veel gebruikelijker dan het kopen van een op zichzelf staande reputatieverzekering is de mogelijkheid om een reputatierisicoverzekering te integreren in bestaande bedrijfspolissen. Er zijn subcategorieën voor reputatierisicoverzekeringen die het gemakkelijker maken om een add-on aan te passen aan de specifieke behoeften van een bedrijf. Waaronder:
- Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering: De meest verreikende optie van al deze subcategorieën is: bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor ondernemers. Meestal is dit een brede dekkingsselectie die minimale bescherming biedt in gevallen waarin een bedrijf wordt geconfronteerd met een rechtszaak vanwege valse of beledigende advertenties of problemen in verband met laster of smaad.
- Crisisbeheersing verzekering: Een crisisbeheersingsverzekering wordt in het leven geroepen wanneer de mogelijkheid bestaat dat een bedrijf een PR-team (PR) nodig heeft om incidenten af te handelen die een negatieve invloed kunnen hebben op hun reputatie. Voorbeelden van momenten waarop deze verzekering nuttig zou kunnen zijn, kunnen van alles zijn, van een bedrijfsbrede datalek tot beschuldigingen van intimidatie op de werkplek.
- Cyberdreigingsverzekering: Cyberdreigingsverzekeringen zijn veel specifieker en hebben tot doel dekking te bieden voor online incidenten waarbij gevoelige klantinformatie is betrokken. Het kan ook nuttig zijn voor bedrijven die de verspreiding van valse of negatieve beoordelingen online ervaren, wat leidt tot een daling van hun totale omzet.
Omdat deze subpolissen zijn ingebouwd in grotere polissen, zijn ze over het algemeen veel goedkoper dan het kiezen en kiezen van afzonderlijke polissen om te kopen.
Volgende stappen
Hoewel het kiezen van het juiste reputatiebeleid voor ondernemers ontmoedigend kan zijn, kan het onderschrijven van dit abstracte beleid net zo lastig zijn voor verzekeringsmaatschappijen. Wanneer u overweegt een investering in reputatieverzekeringen te doen, maak dan eerst een afspraak om een-op-een met een verzekeraar te praten.
Het is belangrijk om de nodige tijd te nemen om alle vragen te beantwoorden die verzekeraars waarschijnlijk zullen hebben voordat ze beginnen met het opzetten van een reputatieverzekering. Providers zullen alles willen bekijken, van het aantal gevoelige records dat een bedrijf bewaart tot hun jaarlijkse inkomsten en eventuele eerdere incidenten van reputatieschade.
De vragen die ze stellen, zullen waarschijnlijk vergelijkbaar zijn, ongeacht de grootte van uw bedrijf, maar als het gaat om reputatie, is het belangrijk om een beleid op maat te hebben. Voor een kleiner bedrijf dat mogelijk beperkt in geld is, is investeren in cyberdreigingsverzekeringen waarschijnlijk een goed startpunt.
Grotere bedrijven hebben doorgaans meer financiële ruimte om mee samen te werken, maar ze willen er toch zeker van zijn dat ze een beleid hebben dat rekening houdt met alle mogelijke reputatieschadeplatforms. Het is belangrijk om uitgebreid te worden behandeld in een tijd waarin digitale invloed een bepalende factor is in de reputatie van een bedrijf.
Veelgestelde vragen over reputatieverzekering
Wat is een reputatierisicoverzekering?
Dit is een brede vorm van verzekeringsdekking die beschikbaar is voor bedrijven die verkoopverliezen in verband met reputatieschade willen dekken. Subpolissen binnen deze categorie van verzekeringsdekking omvatten alles van internetspecifieke polissen tot PR-hulpverlening.
Wat betekent reputatieschade?
Of het nu het gevolg is van een incident online of op de werkplek, reputatieschade verwijst naar het aantasten van de goede naam en reputatie van een bedrijf. Het is een verminderde perceptie van de totale waarde van een bedrijf die uiteindelijk de winstmarges beïnvloedt.
Hoe meet je reputatie?
Reputatie wordt gemeten door analyse en feedback. Rapporteren over verkopen, SEOen marketingprestaties zijn allemaal goede manieren om succes te meten, terwijl een emotionele band met de reputatie van een bedrijf kan worden gevolgd door feedback van werknemers, klanten en aandeelhouders.