[ad_1]
Hoe Google Knowledge Panel kan worden gewijzigd
Google Knowledge Panel haalt informatie uit vele bronnen. Het kan tot op zekere hoogte worden gewijzigd. Hier is hoe.
De Knowledge Graph is een technologie die is gemaakt door Google en die relevante informatie over een zoekopdracht in de rechterbovenhoek van de zoekresultaten weergeeft. Resultaten uit Knowledge Graph en andere bronnen verschijnen in Google Knowledge Paneel. Als u het kennisvenster wilt wijzigen, wijzigt u de informatie waar het zijn gegevens vandaan haalt. Dit is niet altijd mogelijk, maar soms wel.
Er zijn twee hoofdtypen Knowledge Panel:
- Lokale panelen: Lokale Panels worden geassocieerd met bedrijven. Dit type kennisvenster is over het algemeen gemakkelijker te wijzigen omdat Google informatie rechtstreeks uit uw Google Mijn Bedrijf-account haalt.
- Merk- of persoonlijke panelen: Google moet vaststellen dat u opvallend genoeg bent om een kennispanel voor uw persoonlijke merk te rechtvaardigen. Aangezien het moeilijk kan zijn om opmerkzaamheid te bouwen, kunnen merk- of persoonlijke panelen moeilijker te wijzigen zijn, maar er zijn nog steeds stappen die u kunt nemen om te beïnvloeden welke informatie in uw kennispaneel wordt weergegeven.
Wat is de Kenniskaart? (Grafiek en paneel zijn verschillend)
- De Kenniskaart werkt stil op de achtergrond om relevante details over mensen, plaatsen en dingen met elkaar te verbinden, zodat zoekresultaten relevant en nauwkeurig zijn.
- Het geeft zoekresultaten weer met wat het berekent als de meest gewilde informatie op basis van zoektermen en klikgedrag. Het markeert relevante gegevens met behulp van informatieboxen en beeldcarrousels.
De Knowledge Graph is bedoeld als een databank die miljarden stukjes data opslaat, organiseert en verbindt, zodat gebruikers de meest relevante resultaten krijgen voor hun beoogde zoekopdrachten.
Wat is het Kennispanel?
Knowledge Panel haalt informatie uit verschillende bronnen, waaronder de Knowledge Graph, om een handige informatieruimte boven de vouw te creëren. Het ziet er zo uit:
Het verschijnt aan de rechterkant van de zoekresultaten van zoekmachines. Google haalt relevante informatie op afhankelijk van de zoekopdracht, wat betekent dat verschillende soorten Knowledge Panels verschillende soorten informatie zullen tonen. Het voorbeeld van het Business Knowledge Panel hieronder is heel anders dan het Knowledge Panel voor de persoon hierboven.
Persoonlijke kennispanelen
Branded of persoonlijke panelen verschijnen in uw zoekresultaten als Google vaststelt dat u er opvallend genoeg voor bent. Er is geen aanvraagprocedure. De meeste persoonlijke panelen verschijnen zodra je een Wikipedia-pagina hebt, maar dat is niet het enige criterium.
Zakelijke kennispanelen
In tegenstelling tot persoonlijke panelen, zijn er enkele stappen die u kunt nemen om uw kansen om er een te krijgen te vergroten. Hier zijn een paar dingen die u kunt doen om uw kansen te vergroten dat u een kennisvenster toevoegt aan de zoekresultaten van uw bedrijf:
- Open een Google Mijn Bedrijf account. Zorg ervoor dat u al uw bedrijfsinformatie up-to-date houdt, inclusief openingstijden en foto’s.
- Verifieer je website met Google Search Console.
- Optimaliseer uw website. Voeg gestructureerde gegevensopmaak toe, zorg ervoor dat deze correct werkt en op een domein met hoge autoriteit.
Kennisgrafiek SEO
Er is geen directe manier om technieken voor zoekmachineoptimalisatie toe te passen op Knowledge Graph, maar de gegevensbronnen die het gebruikt, kunnen worden gemanipuleerd.
Google heeft de neiging om informatie uit gevestigde databases zoals Wikipedia te halen; er zijn echter een paar manieren om uw kansen om in de Kenniskaart te verschijnen, te vergroten. Begin met het verbeteren van sitekenmerken Leuk vinden:
- Bedrijfsgegevens zoals fysieke locatie en contactgegevens
- Marketingdetails zoals je officiële naam, logo en sociale profielinformatie
Een blogpost die schetst Kennisgrafiek SEO is hier te vinden.
Knowledge Graph-gegevensbronnen
Google Knowledge Graph verzamelt gegevens uit verschillende bronnen, waaronder:
- Wikipedia
- WikiData
- vrije basis
- CIA World Factbook
- Google Bedrijf
- Google Afbeeldingen
- En andere bronnen
Wikipedia, Wikidata en Google Business, evenals andere bronnen (niets is allemaal bekend buiten Google), kunnen door een gebruiker worden gewijzigd. Andere gegevensbronnen kunnen dat niet.
Als u het Google Knowledge Panel wilt wijzigen, wijzigt u de brongegevens of de zoekmachinerelevantie van de doelinhoud. Als u bijvoorbeeld afbeeldingen in het Google Knowledge Panel wilt wijzigen, moeten deze relevant zijn. Om bepaalde afbeeldingen relevant te maken, gebruik beeld-SEO.
Wijzigingen in uw kennisvenster voorstellen
Nadat u door Google bent geverifieerd, kunt u wijzigingen voorstellen in uw kennisvenster. Hier is hoe.
- Log in op het Google-account dat aan uw bedrijf is gekoppeld.
- Zoek naar uw bedrijfsnaam om het kennisvenster in de zoekresultaten weer te geven.
- Klik op ‘Bewerkingen voorstellen’.
- Klik op de informatie die u wilt wijzigen. Voor elk item dat u wilt wijzigen, moet u afzonderlijk feedback indienen. Voeg een korte beschrijving toe van uw voorgestelde wijziging en waarom u denkt dat uw suggestie de bestaande inhoud moet vervangen. Voeg alle URL’s toe die uw voorgestelde wijzigingen bevestigen.
- Klik op ‘verzenden’.
Klik hier voor meer informatie over het aanbrengen van voorgestelde wijzigingen in uw kennisvenster.
Waarom heb ik een kennispanel nodig?
Een kennisvenster is vaak de eerste plaats waar mensen kijken op een pagina met zoekresultaten. In feite is het vaak de enige plek waar mensen kijken. Zakelijke panels zijn doorgaans gemakkelijker te verdienen en te beheren, maar er zijn stappen die u kunt nemen om wijzigingen in een bestaand Knowledge Panel voor te stellen. Het volgen van algemene best practices op het gebied van SEO en reputatiebeheer is een goede stap in de richting van controle over de informatie in uw kennisvenster.
Veelgestelde vragen over het Google Knowledge Panel
Wat is het Google Knowledge Panel?
Het Google Knowledge Panel is een informatievenster dat wordt weergegeven op de resultatenpagina van een zoekmachine. Ze bevatten een momentopname van informatie over de zoekopdracht. Het Knowledge Panel haalt informatie uit verschillende bronnen, waaronder de Knowledge Graph.
Wat is de Kenniskaart?
De Knowledge Graph is een databank die miljarden gegevens opslaat, organiseert en verzamelt, zodat gebruikers de meest relevante resultaten voor hun zoekopdrachten krijgen. Google gebruikt de Knowledge Graph om informatie in het Knowledge Panel te plaatsen die in zoekresultaten wordt weergegeven.
Hoe wijzig ik een Google Knowledge Panel?
Aangezien Knowledge Panels worden gevormd op basis van de informatie die Google relevant vindt voor een zoekopdracht, moet u de brongegevens wijzigen om een Knowledge Panel te wijzigen. Als u bijvoorbeeld de afbeeldingen in een kennisvenster wilt wijzigen, moet u nieuwe afbeeldingen maken met een hoge SEO.