Laat u niet zinken door een slechte bedrijfsreputatie

[ad_1]

Een slechte bedrijfsreputatie kan leiden tot negatieve recensies en slechte pers, wat een negatief effect kan hebben op de bedrijfsresultaten. Dit is waarom.

Welke invloed heeft reputatie op een bedrijf?

Het kan bedrijven jaren kosten om een ​​positieve reputatie op te bouwen, maar het duurt maar een oogwenk om een ​​slechte reputatie te creëren die uw organisatie een blauw oog bezorgt.

In een economie waar 70% tot 80% van de marktwaarde afkomstig is van moeilijk te beoordelen immateriële activa zoals merkwaarde, intellectueel kapitaal en goodwill, zijn organisaties bijzonder kwetsbaar voor alles wat hun reputatie schaadt.

hbr-l

Om een ​​succesvol bedrijf te leiden, moeten leidinggevenden het belang begrijpen van het betrekken van werknemers, het verdiepen van klantrelaties en het aantrekken van investeerders, maar het is de slimste leidinggevenden die ook weten dat wat deze belanghebbenden over hun bedrijf zeggen even belangrijk is voor hun bedrijfsresultaten. Daar komt de reputatie van uw bedrijf om de hoek kijken.

Een goede reputatie kan een sterke basis zijn voor uw bedrijf, terwijl een slechte bedrijfsreputatie kan een negatieve invloed hebben op uw bedrijf op talloze manieren.

De reputatie van een bedrijf is de samenvatting van het gedrag in het verleden en het vertrouwen dat belanghebbenden (dwz consumenten, werknemers en investeerders) hebben in haar producten en diensten. Reputatie heeft bewezen direct van invloed te zijn op het succes en de groei van een bedrijf. Een bedrijf met een betere reputatie trekt betere mensen aan – niet alleen klanten en klanten, maar ook werknemers en zakenpartners.

Bedrijven met een sterke reputatie worden gezien als: meer waarde bieden aan consumenten die in ruil daarvoor loyaler zijn. Dit scheidt bedrijven van hun concurrenten en stelt hen in staat een premie te vragen voor producten en diensten.

Maar het zijn de bedrijven met een slechte reputatie die het vaakst de gevolgen voelen van de ontevredenheid van belanghebbenden en het publieke sentiment van wantrouwen. Alle leidinggevenden zouden zich bewust moeten zijn van de gevolgen van een slechte bedrijfsreputatie. Laten we eens kijken hoe slechte reputaties bedrijven in het verleden negatief hebben beïnvloed.

Bedrijven getroffen door een slechte reputatie

Een peiling uitgevoerd door 24/7 Wall St. in 2018 verzamelde gegevens over Amerikaanse bedrijven met de slechtste reputatie. Hier zijn enkele voorbeelden van opmerkelijke bedrijven waarvan uit de peiling bleek dat ze wat online reputatieherstel konden gebruiken en hoe een slechte reputatie hen beïnvloedde.

  • Fox Entertainment-groep: In 2017, een jaar nadat Roger Ailes, CEO van Fox News, ontslag nam vanwege beschuldigingen van seksueel wangedrag, bevond Fox Entertainment Group, het moederbedrijf van Fox News Channel, zich midden in een schandaal rond onthullingen dat Bill O’Reilly – gastheer van een van de meest populaire shows van het netwerk – had tot $ 13 miljoen besteed aan het oplossen van meerdere beschuldigingen van seksuele intimidatie. Deze slechte pers leidde tot de afzetting van O’Reilly en de annulering van de show.
  • Nationale voetbal competitie: Tussen 2016 en 2017 kreeg Amerika’s populairste sport een hit in de kijkcijfers als gevolg van een slechte reputatie als gevolg van meerdere controverses die tegelijkertijd botsten. De NFL beantwoordde vragen over waarom het meer dan 20 jaar duurde om de langetermijneffecten van hoofdletsel te erkennen, terwijl ze tegelijkertijd een groeiende politisering rond de sport ervoer die leidde tot protesten tijdens de pre-game volksliederen. Als gevolg hiervan zag de NFL het aantal kijkers voor nationale televisiegames teruglopen van meer dan 18 miljoen kijkers in 2015 tot 16,5 miljoen in 2016 en 15 miljoen in 2017.
  • Universiteit van Phoenix: Ooit een van de meest bekende hogescholen met winstoogmerk, zag de universiteit van Phoenix het aantal inschrijvingen tussen 2010 en 2017 met 70% dalen. jaagden op veteranen waarvan ze wisten dat ze een kleine kans hadden om af te studeren om hulp van de federale overheid te krijgen.
  • Wells Fargo: Wells Fargo is de slechtste Amerikaanse bank met een score van 74 op 100 op de American Customer Satisfaction Index (ACSI). Het sectorgemiddelde is 81. Veel daarvan heeft te maken met de rampzalige 2016 en 2017 van Wells Fargo, waarin de CEO van de bank, John Stumpf, aftrad na een schandaal waarbij bankmedewerkers miljoenen neprekeningen aanmaakten zonder medeweten van klanten om aan de bedrijfsquota te voldoen. Er werd ook vastgesteld dat de bank meer dan een half miljoen klanten in rekening bracht voor autoverzekeringen waar ze niet om hadden gevraagd en dat meer dan 100.000 klanten te late vergoedingen in rekening werden gebracht voor hypotheekbetalingen die vertraging hadden opgelopen vanwege verkeerd gebruik van de bank.
  • Sears-holdings: Een slechte reputatie leidde ertoe dat de verkoopcijfers van Sears jarenlang daalden en het bedrijf in 2019 ternauwernood een faillissement vermeed. Consumenten gaven Sears een beoordeling van slechts 77 op 100 op de ACSI, wat een van de laagste klanttevredenheidsscores is van alle warenhuizen in de VS De omzet van het bedrijf kelderde met meer dan de helft van $ 53 miljard omzet tot $ 22,1 miljard omzet van 2007 tot 2017. Het bedrijf sloot in die tijd ook meer dan 2.000 winkels in het hele land.
  • United Airlines: Toen een video van een passagier die met geweld van zijn stoel in een United Airlines-vliegtuig werd gehaald in 2017 viraal ging, was er verontwaardiging in het hele land. United Airlines-topman Oscar Munoz pakte de zaak niet goed aan en als gevolg daarvan zag United zijn voorraad in de dagen na het incident met 4% dalen. Dat komt neer op maar liefst $ 1 miljard van de verloren marktwaarde van het bedrijf.

Wat gebeurt er als je een slechte reputatie hebt?

Vertrouwen is de hoeksteen van de reputatie van een bedrijf. Wanneer dat vertrouwen tussen een bedrijf en haar stakeholders wordt geschonden, kan het resultaat leiden tot de ontwikkeling van een slechte reputatie. Twee belangrijke dingen die elk bedrijf wil vermijden, zijn slechte pers en negatieve recensies.

Negatieve online beoordelingen

Bijdragen aan online beoordelingssites zitten al jaren in de lift.

yel zoekvolume

Met dank aan Harvard Business School

trip advisor volume

Met dank aan Harvard Business School

angies lijst volume

Met dank aan Harvard Business School

Een onderzoek van de Harvard Business School suggereert dat er een verschil van 18% in omzet is tussen een waardering van 3 en 5 sterren op online beoordelingssites. Als je dat in dollars vertaalt, zou een bedrijf met een omzet van $ 1 miljoen jaarlijks wel $ 180.000 kunnen verliezen als gevolg van een negatieve reputatie.

Ik weet wat je denkt. Lezen en waarderen zoveel mensen online reviews? Absoluut. Volgens de BrightLocal Local Consumer Review Survey leest 86% van de mensen online reviews voordat ze zaken gaan doen en 91% zei dat positieve reviews ervoor zorgen dat ze meer geneigd zijn om een ​​bedrijf te gebruiken, terwijl 82% zei dat negatieve reviews ervoor zorgen dat ze minder geneigd zijn om een ​​bedrijf te gebruiken.

Leest u online beoordelingen voor bedrijven?

Positieve beoordelingen zorgen ervoor dat ik eerder een bedrijf zal gebruiken

negatieve beoordelingen zorgen ervoor dat ik minder snel een bedrijf gebruik

Slechte pers

Slechte pers kan het gevolg zijn van een slechte klantenservice, een ongeluk met een werknemer of een bedrijfsschandaal. Maar zelfs als het ‘nepnieuws’ is, kan de publieke perceptie van slechte pers het leven van een bedrijf erg moeilijk maken.

Uit een recent CareerBuilder-onderzoek bleek dat 71% van de Amerikaanse werknemers niet zou solliciteren bij een bedrijf dat negatieve publiciteit kreeg. Dit betekent dat een slechte reputatie van invloed kan zijn op de wervingskosten en het succes en kan leiden tot problemen met het behoud van werknemers. Dit kan een circulair probleem creëren waarbij ontevreden werknemers uw reputatie aantasten, terwijl uw slechte reputatie u ervan weerhoudt betere werknemers aan te nemen.

Hoe herstel je een slechte bedrijfsreputatie?

Leidinggevenden die het grootste deel van hun energie besteden aan het omgaan met reputatiebedreigingen die al aan de oppervlakte zijn gekomen, nemen deel aan crisisbeheer, niet aan reputatiebeheer. Dit laatste vereist proactief zijn bij het opbouwen van een reputatie en het beoordelen van bestaande en potentiële bedreigingen voor de reputatie van het bedrijf.

Dus wat kunt u doen om proactiever te zijn in het beschermen van de reputatie van uw bedrijf?

  • Voorkom negatieve beoordelingen en beoordelingsbeoordelingen verbeteren — Vaak zullen klanten negatieve online beoordelingen schrijven als laatste redmiddel nadat ze andere wegen hebben uitgeput om hun grieven te uiten. Door ze eenvoudige manieren te geven om hun mening te uiten voordat ze naar een online beoordelingssite gaan, kunt u negatieve beoordelingen drastisch verminderen. Omgekeerd, vraag tevreden klanten om uw bedrijf te beoordelen en maak het hen gemakkelijk om dit te doen met strategische marketing en follow-up.
  • Verstuur persberichten over positief bedrijfsnieuws — Als niemand anders positieve inhoud over uw bedrijf schrijft, waarom zou u het dan niet zelf doen? Zelfs onderwerpen zoals donaties aan goede doelen of bedrijfsevenementen kunnen worden gebruikt als positieve pers die door lokale media wordt opgepikt. Het positief en up-to-date houden van uw Wikipedia-pagina is ook een belangrijk element om een ​​sterke online reputatie te behouden.
  • SEO verbeteren om positieve inhoud hoger te laten scoren — Wanneer mensen naar uw bedrijf zoeken, wilt u dat het meest positieve nieuws en de meest positieve informatie voorop staan ​​in hun resultaten. Er zijn tactieken en best practices die kunnen helpen positieve inhoud te overtreffen als het gaat om zoekresultaten. Er is ook de mogelijkheid om te proberen bepaalde Google-resultaten volledig uit de zoekmachine te verwijderen (of te de-indexeren).

Conclusie

Soms hebben belanghebbenden veel redenen nodig om in uw bedrijf te investeren of uw producten en diensten te kopen, maar vaak hebben ze maar één goede reden nodig om niet met uw bedrijf in zee te gaan. Laat een slechte reputatie niet de reden zijn dat uw bedrijf niet slaagt. Zelfs nadat er fouten zijn gemaakt, kunnen online reputatiebeheerservices uw merk helpen een betere reputatie op te bouwen.

Door proactief aan uw online reputatie te werken, kunt u het verhaal van de visie, cultuur en richting van uw bedrijf beheersen en tegelijkertijd de valkuilen van een slechte bedrijfsreputatie vermijden.

Veelgestelde vragen

V: Welke invloed heeft reputatie op een bedrijf?

A: De reputatie van een bedrijf is de samenvatting van het gedrag in het verleden en het vertrouwen dat belanghebbenden (dwz consumenten, werknemers en investeerders) hebben in haar producten en diensten. Reputatie heeft bewezen een directe invloed te hebben op het succes en de groei van een bedrijf. Een bedrijf met een betere reputatie trekt betere mensen aan – niet alleen klanten en klanten, maar ook werknemers en zakenpartners.

Vraag: Wat gebeurt er als je een slechte reputatie hebt?

A: Vertrouwen is de hoeksteen van de reputatie van een bedrijf. Maar wanneer dat vertrouwen tussen een bedrijf en haar stakeholders wordt geschonden, ontstaan ​​er acties die leiden tot de ontwikkeling van een slechte reputatie. De twee belangrijkste dingen die elk bedrijf wil vermijden, zijn slechte pers en negatieve recensies.

V: Hoe herstel je een slechte bedrijfsreputatie?

A: Het herstellen van een slechte bedrijfsreputatie vereist proactief reputatiebeheer. Enkele van de manieren om proactiever te werk te gaan bij het beschermen van de reputatie van uw bedrijf zijn onder meer: ​​het verbeteren van online beoordelingen, het creëren van positieve inhoud zoals persberichten en het verbeteren van SEO om uw positieve inhoud hoger in de zoekresultaten te krijgen.

Plaats een reactie